als je eenmaal getrouwd bent...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Zuss
Verkenner
Verkenner
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 aug 2006 16:48

Berichtdoor Zuss » 21 sep 2006 19:34

Lalage schreef:
Zuss schreef:
Lalage schreef:Zuss: het is toch wel handig om te weten voor hoeveel mensen je moet koken ;)

Elke dag samen ontbijten, wat goed! Ik ontbijt altijd achter m'n compie ;)


Welnee, ik heb altijd genoeg in huis om een maaltijd voor een weeshuis te kunnen koken.

Ik zou het niet leuk vinden als ik denk dat m'n man (ff oefenen) thuis gaat komen en hij komt niet... ik mis hem al veel te veel :wink:


Nee, ik ook niet. Mochten we onverwachts niet thuis eten terwijl dat wel de bedoeling was (bv uit de hand gelopen bedrijfsborrel ofzo) dan bellen we ff en vragen we of de ander dat erg vindt. Zo nee, dan borrel ik door, zoja, dan kom ik gezellig naar huis.

Zuss
Verkenner
Verkenner
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 aug 2006 16:48

Berichtdoor Zuss » 21 sep 2006 19:49

Natuurlijk bespreken we dit soort zaken soms wel met elkaar, maar we hebben allebei de ruimte nodig om spontaan iemand uit te nodigen, om aan de visite te vragen of ze blijven eten, slapen etc. We houden allebei van mensen om ons heen, vinden het leuk om anderen te verwennen.
Er kan bij ons ook altjd meegegeten worden, er is genoeg.

Zaken die meer impact hebben (bv een familielid die enkele weken bij ons slaapt vanwege relatieperikelen) die bespreken we natuurlijk wel.

Gebruikersavatar
fish
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 aug 2006 13:02
Locatie: groningen

Berichtdoor fish » 22 sep 2006 15:04

Wij overleggen alles en schrijven ook alles op een kalender die in de keuken hangt. Maar anders lukt het bij ons ook niet met 2 banen, 2 kinderen en een deeltijdstudie van mij. Ik overleg liever voordat ik een afspraak vastleg dan dat ik die afspraak weer moet wijzigen.
“Luisteren is meer dan wachten tot iemand is uitgepraat”

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 22 sep 2006 15:43

Wij hebben allebei een eigen agenda, maar alles van allebei staat in beide agenda's. Dus we weten allebei wanneer er iets is of wanneer we een lege avond hebben. En we weten ook wel van elkar welke dingen de ander fijn vindt als die van te voren eerst even overlegd worden en welke dingen gewoon besproken kunnen worden.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 22 sep 2006 16:04

Wij zijn nog niet eens getrouwd en hij vraagt al meestal aan mij: Fem, hebben we dan en dan iets? Die en die vraagt of ik mee ga hier en hier heen...
Haha.

Gelukkig voor hem ben ik een enorme planner, dus bepaalde zaken heb ik weken van tevoren al vast staan. Ik weet dus precies wanneer we al wat hebben, hij zelden. Dus vraagt ie het vaak wel even. En als we dubbele afspraken hebben, zoals vanavond 4 afspraken waar we eigenlijk allemaal heen moeten samen, dan delen we ons op en gaan allebei ergens heen, kan ook prima hoor :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 22 sep 2006 20:30

ja wij zijn ook nog niet getrouwd maar plannen wel samen en als er iemand vraag wil je dan en dan voor mij werken vraag ik het altijd even aan mijn vriend van hebben we iets of niet.
en ik schrijf alle afspraken in mijn agenda op en mijn vriend heeft er niet eens een haha maar komt altijd goed :lol:

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 sep 2006 22:46

Ik hou alles in mijn agenda bij anders volg ik het echt niet meer. Ik beslis zelf of ik een dienst overneem of niet.
Soms als het erg veel wordt en onoverzichtelijk, dan maak ik een schema en vullen we hem beide in. Dan weten we weer wat wanneer en of er nog iets geregeld moet worden qua diensten of datums wel definitief vast staan.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 23 sep 2006 09:11

ik beslis het ook zelf maar het kan natuurlijk dat we van mijn vriend zijn kant iets hebben en dan heb ik die dienst al aangenomen dat schiet dan gewoon niet op.
en nu kerst en oud en nieuw er aan zit te komen overleggen we ook welk ik aan vraag om te werken. je hebt een relatie en dan kun je niet helemaal meer je eigen houtje doen je moet ook rekening met je vriend houden

aurora
Verkenner
Verkenner
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 okt 2003 20:01
Locatie: Apeldoorn / Leuven
Contacteer:

Berichtdoor aurora » 23 sep 2006 10:19

Zit kerst en oud en nieuw er aan te komen? :roll: Een week geleden zwom ik nog in de zee!
De toekomst is de dageraad van het verleden...

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 sep 2006 10:58

sjit, ik haat kerst :-S

Gebruikersavatar
tweetietwee
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 17 sep 2002 15:29

Berichtdoor tweetietwee » 23 sep 2006 12:08

Lalage schreef:sjit, ik haat kerst :-S


hier nog één!

Ik laat eerst alle diensten komen... die gaan gewoon voor. En dan kijken we samen wat voor verplichtingen er nog over blijven in onze gemeente.... en als derde kijken we dan pas of we tijd over hebben om onze fam. te bezoeken.

ja, zo doen we het dit jaar denk ik... :roll:
En ik ga het pas plannen ná sinterklaas!!

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Berichtdoor Spons » 23 sep 2006 22:44

Ik haat kerst ook , ten eerste ben ik gesloopt door het werk, ten tweede moet er zoveel werk verzet worden dat je geen vrij kan krijgen... kortom weg sociaal leven, dan de stress van alle mensen..

ik wou dat ik die maand kon overslaan :!:

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 23 sep 2006 22:49

ik zal je dan een extra kaartje sturen spons.... :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
marma
Mineur
Mineur
Berichten: 201
Lid geworden op: 08 sep 2006 15:20

Berichtdoor marma » 24 sep 2006 07:08

Leuk, altijd gedacht dat ik de 'enige' was die een hekel had aan de kerst (trouwens, aan alle feestdagen...)
'k Ga lekker de kerstdagen werken, dan merk je er niet zoveel van :wink: Ook al vindt manlief dat natuurlijk niet gezellig...
Maar moet toch óf kerst óf oud&nieuw werken.

Zuss
Verkenner
Verkenner
Berichten: 88
Lid geworden op: 15 aug 2006 16:48

Berichtdoor Zuss » 24 sep 2006 08:49

FF compleet off topic, maar het is me een raadsel waarom een christen een hekel heeft aan kerst?????????????????????


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten