Hoe vind ik een vriend(in), die qua overtuiging dicht bij me

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cafu82
Verkenner
Verkenner
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2005 14:12
Locatie: emst

Hoe vind ik een vriend(in), die qua overtuiging dicht bij me

Berichtdoor Cafu82 » 21 nov 2005 19:20

om jullie mening te peilen, zou ik dit graag willen weten.
Na een relatie van een jaar met meisje van de zelfde kerkrichting is deze stukgelopen...

hoe zou je nu het beste hier mee om kunnen gaan en zijn er tips over het op nieuw beginnen van een relatie?
Don't keep the Faith! Spread it around!!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 nov 2005 19:25

1 tip: probeer eerst maar eens zonder relatie gelukkig te worden en te investeren in vrienden en vriendinnen. Dan komt de rest vanzelf.

aurora
Verkenner
Verkenner
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 okt 2003 20:01
Locatie: Apeldoorn / Leuven
Contacteer:

Berichtdoor aurora » 21 nov 2005 19:27

Hmz, je stelt eigenlijk drie verschillende vragen.

Hoe vind je een meisje die goed bij je overtuiging past?
Hoe ga je om met het stuklopen van een relatie?
Hoe begin je opnieuw een relatie?

Ik zou met de tweede vraag willen beginnen: hoe ga je om met het stuklopen van een relatie. Je schrijft dat je een jaar een relatie hebt gehad. Dat is behoorlijk lang, en ik kan me voorstellen dat je er kapot van bent. In je reactie lees ik niets over dat je daar verdriet van hebt, komt op mij een beetje koud over. Alsof je de ene net gehad hebt, en nu wilt weten hoe je aan een volgend meisje kunt komen. (please correct me if I'm wrong). Ik denk dat het goed is om nog helemaal niet op zoek te gaan naar een nieuw meisje.
Ik zou eerst een soort van "rustperiode" hebben, een soort bezinning. Dan kun je voor jezelf vragen overdenken zoals waarom het fout ging in jullie relatie, wat jouw aandeel daarin is, wat je verwachtingen zijn van een nieuwe vriendin. Pas daarna zou ik langzaamaan wat om je heen gaan kijken. Overhaast het allemaal alstjeblieft niet, een verkering uit van een jaar is echt niet niks!
De toekomst is de dageraad van het verleden...

Cafu82
Verkenner
Verkenner
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2005 14:12
Locatie: emst

Berichtdoor Cafu82 » 21 nov 2005 19:49

Ben er goed ziek van geweest, en heb echt een tijd rond gelopen met het idee van : nu blijf ik voor eeuwig vrijgezel...
gelukkig is dat nu wel weg maar toch nog mijn twijfels over hoe , wat , en waarom...
ben nu weer bijna een jaar vrijgezel, en hoop dat ik wel die stap weer krijg en durf te zetten..
Don't keep the Faith! Spread it around!!

Gebruikersavatar
Debor@
Luitenant
Luitenant
Berichten: 633
Lid geworden op: 16 sep 2005 15:44
Locatie: in da getto
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 21 nov 2005 20:02

Cafu82 schreef:en heb echt een tijd rond gelopen met het idee van : nu blijf ik voor eeuwig vrijgezel...


En juist door zo'n denkwijze word je wanhopig en dat is ook niet echt bevorderlijk voor het zoeken van een nieuwe relatie. Maar goed, gelukkig is dat weg, zeg je en dat is denk ik maar beter ook.

Tja, het beginnen van een nieuwe relatie... goed, ik ben dan wel weer vrijgezel, maar voor mij hoeft het voorlopig niet meer, dus daarover kan ik niet veel zeggen :wink:
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 21 nov 2005 22:01

en heb echt een tijd rond gelopen met het idee van : nu blijf ik voor eeuwig vrijgezel...
is dat een vloek of je hoop?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 21 nov 2005 23:08

Debor@ schreef:
Cafu82 schreef:en heb echt een tijd rond gelopen met het idee van : nu blijf ik voor eeuwig vrijgezel...


En juist door zo'n denkwijze word je wanhopig en dat is ook niet echt bevorderlijk voor het zoeken van een nieuwe relatie. Maar goed, gelukkig is dat weg, zeg je en dat is denk ik maar beter ook.

Tja, het beginnen van een nieuwe relatie... goed, ik ben dan wel weer vrijgezel, maar voor mij hoeft het voorlopig niet meer, dus daarover kan ik niet veel zeggen :wink:


Ben ik het wel een beetje mee eens... :)
In de tijd dat je je eindelijk echt verzoent met het idee dat je op dat moment, en de komende tijd, alleen zult blijven, en je heerlijk je leventje alleen (weer) opstart, komt het opeens :D

Naja, niet helemaaaal uit ervaring, want bij mij was het meer een innerlijke overeenkomst dat hij toch echt mijn vriendje moest worden, al was het niet wederzijds, en al was ik later echt niet gek meer op em ;)

Tjonge, dingen kunnen raar lopen... :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Cafu82
Verkenner
Verkenner
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2005 14:12
Locatie: emst

Berichtdoor Cafu82 » 22 nov 2005 14:51

Ben in ieder geval nu weer zover dat ik alles heb los gelaten en zie wel hoe dingen lopen en veranderen, hoop sowieso dat het niet zo loopt als de vorige keer.
een jaar relatie op die manier beeindigen is niet dat je zegt -Joepie!!!!!-
Don't keep the Faith! Spread it around!!

Gebruikersavatar
Debor@
Luitenant
Luitenant
Berichten: 633
Lid geworden op: 16 sep 2005 15:44
Locatie: in da getto
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 23 nov 2005 15:12

Cafu82 schreef:Ben in ieder geval nu weer zover dat ik alles heb los gelaten en zie wel hoe dingen lopen en veranderen, hoop sowieso dat het niet zo loopt als de vorige keer.
een jaar relatie op die manier beeindigen is niet dat je zegt -Joepie!!!!!-


Sowieso is het niet joepie, hoe blij of opgelucht je ook kan zijn op het moment zelf of achteraf. En het idd zo dat je maar moet zien hoe de dingen gaan lopen, zoiets heb je niet helemaal zelf in de hand. En dat is denk ik maar goed ook :)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten