hoe vaak contact?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

aurora
Verkenner
Verkenner
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 okt 2003 20:01
Locatie: Apeldoorn / Leuven
Contacteer:

Berichtdoor aurora » 02 sep 2005 12:59

Ik vind een nadeel van de telefoon altijd dat je dan ook MOET praten. Klinkt een beetje mal, maar een deel van de lol van verkering hebben, is dat je het ook héél erg gezellig samen kunt hebben door gewoon van elkaars aanwezigheid te genieten. En dan hoeft er niet veel gezegd te worden. En ja, als hij er niet is, dan heb ik daar natuurlijk ook behoefte aan. En de telefoon is helemaal ongeschikt om daaraan te voldoen. 't is een beetje raar als je elkaar belt, dat je dan 5 minuten stil bent natuurlijk :D
De toekomst is de dageraad van het verleden...

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 02 sep 2005 13:01

aurora schreef:Ik vind een nadeel van de telefoon altijd dat je dan ook MOET praten. Klinkt een beetje mal, maar een deel van de lol van verkering hebben, is dat je het ook héél erg gezellig samen kunt hebben door gewoon van elkaars aanwezigheid te genieten. En dan hoeft er niet veel gezegd te worden. En ja, als hij er niet is, dan heb ik daar natuurlijk ook behoefte aan. En de telefoon is helemaal ongeschikt om daaraan te voldoen. 't is een beetje raar als je elkaar belt, dat je dan 5 minuten stil bent natuurlijk :D
O? dan moet ik me nu gaan schamen.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gebruikersavatar
mystery
Kapitein
Kapitein
Berichten: 870
Lid geworden op: 05 jan 2004 15:10

Berichtdoor mystery » 02 sep 2005 13:03

Niks raars aan hoor. Je kunt ook zonder woorden telefoneren, dat geeft heel niks. Misschien moet je er even aan wennen.

Heej Jos123 en Raido, jullie kunnen toch ook met je vriendin overleggen hoe vaak je contact hebt? Als bellen o.i.d. een verplichting wordt, heb je er ook niet zo'n zin/plezier in, dat kun je toch aangeven? Een relatie is geven en nemen hoor, je hoeft niet persé te bellen omdat je vriendin dat graag wil.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Jos123

Berichtdoor Jos123 » 02 sep 2005 13:03

ok
Laatst gewijzigd door Jos123 op 23 aug 2006 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 sep 2005 13:44

Jos123 schreef:
aurora schreef:Ik vind een nadeel van de telefoon altijd dat je dan ook MOET praten. Klinkt een beetje mal, maar een deel van de lol van verkering hebben, is dat je het ook héél erg gezellig samen kunt hebben door gewoon van elkaars aanwezigheid te genieten. En dan hoeft er niet veel gezegd te worden. En ja, als hij er niet is, dan heb ik daar natuurlijk ook behoefte aan. En de telefoon is helemaal ongeschikt om daaraan te voldoen. 't is een beetje raar als je elkaar belt, dat je dan 5 minuten stil bent natuurlijk :D



Opzich mee eens ja, want soms is het 's avonds laat, ben je moe en heb je gewoon niet zoveel te zeggen. En dan krijg je de vraag: "Is er soms iets?" en kost het weer een poos om uit te leggen dat er niks is, maar dat je gewoon moe bent.

herkenbaar ;) Als je allebei moe bent, krijg je sneller ruzietjes :-S

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 02 sep 2005 13:45

herkenbaar Wink Als je allebei moe bent, krijg je sneller ruzietjes :-S
En dan als je beetje boos bent ophangen en wachten tot HIJ sorry smst... en hij wacht tot ZIJ het doet.. hilarisch.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 sep 2005 13:49

Raido schreef:
herkenbaar Wink Als je allebei moe bent, krijg je sneller ruzietjes :-S
En dan als je beetje boos bent ophangen en wachten tot HIJ sorry smst... en hij wacht tot ZIJ het doet.. hilarisch.

Ik vind dat degene die ophangt (bijna altijd Borkdude) terug moet bellen en dat doet hij ook, terwijl ik ondertussen al een beetje aan het slapen ben gegaan ;) Dan kan hij terugbellen als hij niet meer boos is.

Jos123

Berichtdoor Jos123 » 02 sep 2005 14:00

ok
Laatst gewijzigd door Jos123 op 23 aug 2006 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

joos
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 feb 2005 20:37

Berichtdoor joos » 02 sep 2005 14:03

Lalage schreef:snien: als je elkaar vijf dagen niet ziet, ga je echt wel bellen hoor. En het irritante is dan dat je elkaar wilt knuffelen, maar dat kan niet en dan ga je heel lang telefoneren, maar je knuffelbehoefte wordt maar niet bevredigd :-S


Dat is echt vervelend ja.. ik had het nooit zo gezien.. Maar we waren er al wel achter dat we van bellen allebei wat triestig werden na n half uur ofzo :? :wink: :roll: zal daar dus aan liggen!!!

Jos123 schreef:Ben wel benieuwd of er stelletjes zijn waarbij de behoefte aan contact beetje uiteen loopt. Ik kan nl. vrij makkelijk een dag of 2 dagen zonder bellen, wel smsje of 2 per dag, mr mijn vriendin wil graag iedere dag bellen. Af en toe is dat best beetje lastig, voelt een beetje als verplichting dan.

Ik herken dat... zou het heel misschien daaraan liggen dat meisjes zich over het algemeen wat meer binden? Ik merk tenminste aan mijn vriend dat hij nog gewoon z'n eigen leven leidt zeg maar, en ik meer de behoefte te heb alles te delen...
Maar de hoeveelheid van hoe en wat is denk ik wel per persoon verschillend.
Ik kan best af met 1x in de week poosje bellen (dan wel minimaal half uur) en elkaar in het weekend zien. Maar dan wel elke avond smsen. :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 sep 2005 14:07

hmz, ik sms zelden, word ik oud ofzo? ;)
Voor ons is bellen gratis, sms kost 12 cent, dus dan doe je dat niet zo gauw. Ik vind het maar onhandig typen. En je kan maar heel weinig zeggen. Nee, dan bel ik liever.

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 02 sep 2005 14:08

Maar de hoeveelheid van hoe en wat is denk ik wel per persoon verschillend.
Ik kan best af met 1x in de week poosje bellen (dan wel minimaal half uur) en elkaar in het weekend zien. Maar dan wel elke avond smsen.
Je bedoeld, een half uur lang je vriend horen bevestigen hoeveel hij om je geeft, hoe mooi je bent, welke kleren je het weekend aan moet doen, wat je samen gaat doen etc etc..

Het gaat gewoon nergens over die telefoontjes, je belt elkaar omdat je van elkaar houdt dat kan ook 5 minuten duren. Een meid bind zich sneller dat is denk ik niet waar, wel strakker.. mijn vriendin focust zich totaal op mij, en op onze relatie.. En ik.. och :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 02 sep 2005 14:11

Lalage schreef:snien: als je elkaar vijf dagen niet ziet, ga je echt wel bellen hoor. En het irritante is dan dat je elkaar wilt knuffelen, maar dat kan niet en dan ga je heel lang telefoneren, maar je knuffelbehoefte wordt maar niet bevredigd :-S


inderdaad, dat herken ik heel erg! Daar hebben mijn vriend en ik het pas nog over gehad, dat je op een gegeven moment niet 'genoeg' meer hebt aan de stem van de ander, dan wil je gewoon even bij die ander zijn, al is het maar voor 1 knuffel! 8)

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 sep 2005 14:13

Raido schreef:
Maar de hoeveelheid van hoe en wat is denk ik wel per persoon verschillend.
Ik kan best af met 1x in de week poosje bellen (dan wel minimaal half uur) en elkaar in het weekend zien. Maar dan wel elke avond smsen.
Je bedoeld, een half uur lang je vriend horen bevestigen hoeveel hij om je geeft, hoe mooi je bent, welke kleren je het weekend aan moet doen, wat je samen gaat doen etc etc..

Het gaat gewoon nergens over die telefoontjes, je belt elkaar omdat je van elkaar houdt dat kan ook 5 minuten duren. Een meid bind zich sneller dat is denk ik niet waar, wel strakker.. mijn vriendin focust zich totaal op mij, en op onze relatie.. En ik.. och :)

Mwah, ik vind het wel leuk om te vertellen wat we hebben beleefd enzo... maar ik ben ook een heel extravert persoontje. Borkdude vindt het ook leuk om te vertellen wat hij heeft meegemaakt.
Ik focus me niet helemaal op Borkdude, ik heb het wel vaak over hem, maar we leiden allebei ons eigen leven in een andere stad.

aurora
Verkenner
Verkenner
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 okt 2003 20:01
Locatie: Apeldoorn / Leuven
Contacteer:

Berichtdoor aurora » 02 sep 2005 14:26

Lalage schreef:hmz, ik sms zelden, word ik oud ofzo? ;)
Voor ons is bellen gratis, sms kost 12 cent, dus dan doe je dat niet zo gauw. Ik vind het maar onhandig typen. En je kan maar heel weinig zeggen. Nee, dan bel ik liever.


Ik ben ook absoluut niet dol op smsen. Al dat gepriegel, het kost een berg geld, het is onhandig...

En soms ben ik idd ook een beetje onvoldaan na alleen een telefoontje, zeker als er dan een zooi praktische dingen zijn waar over gepraat moet worden. Na een telefoontje dan mis ik mijn vriend alleen maar meer. Als je elkaar helemaal niet spreekt/ziet, dan mis je elkaar natuurlijk wel, maar je gaat natuurlijk ook door met je eigen leven. En als je elkaar dan belt, dan komt dat besef weer: ik bel je wel, maar ik zou véél liever bij je zijn...
De toekomst is de dageraad van het verleden...

Jos123

Berichtdoor Jos123 » 02 sep 2005 14:35

Raido schreef:
Maar de hoeveelheid van hoe en wat is denk ik wel per persoon verschillend.
Ik kan best af met 1x in de week poosje bellen (dan wel minimaal half uur) en elkaar in het weekend zien. Maar dan wel elke avond smsen.
Je bedoeld, een half uur lang je vriend horen bevestigen hoeveel hij om je geeft, hoe mooi je bent, welke kleren je het weekend aan moet doen, wat je samen gaat doen etc etc..

Het gaat gewoon nergens over die telefoontjes, je belt elkaar omdat je van elkaar houdt dat kan ook 5 minuten duren. Een meid bind zich sneller dat is denk ik niet waar, wel strakker.. mijn vriendin focust zich totaal op mij, en op onze relatie.. En ik.. och :)


En ik...heb ook nog andere dingen te doen die ik ook belangrijk vind! En als ik dat zeg dan vind ik haar niet belangrijk genoeg, terwijl dat wel zo is, ze is het belangrijkste, maar niet het enige belangrijke...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten

cron