hoe vaak contact?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

aurora
Verkenner
Verkenner
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 okt 2003 20:01
Locatie: Apeldoorn / Leuven
Contacteer:

hoe vaak contact?

Berichtdoor aurora » 01 sep 2005 08:45

In je verkeringstijd: ik ben benieuwd hoe vaak jullie contact hebben, als jullie elkaar niet zien. Dus als je bijv. elkaar alleen in het weekend ziet, bel/mail/sms/msn je dan elke dag? Of kun je ook wel een paar dagen zonder elkaar?

Mijn vriend en ik hebben elkaar deze zomer erg weinig gezien (3 keer in 2 maanden), maar hebben wel elke dag minstens één mail naar elkaar gestuurd. Ik kreeg reacties van: kunnen jullie nu nog niet één dagje zonder elkaar? Je hoeft hem toch niet elke keer zoveel te mailen? Maar ik vond het eigenlijk wel normaal om te doen... 7 weken lang elkaar niet zien is al wel lang genoeg eigenlijk...
De toekomst is de dageraad van het verleden...

sela

Berichtdoor sela » 01 sep 2005 08:47

met als uiteindelijk resultaat dat je als je getrouwd bent, je elkaar elke dag meerdere uren ziet ['s nacht, en een paar uur overdag], is het beginnen met een mailtje per dag toch uiterts gematigd te noemen?

Gertje

Berichtdoor Gertje » 01 sep 2005 09:15

**
Laatst gewijzigd door Gertje op 04 feb 2006 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.

aurora
Verkenner
Verkenner
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 okt 2003 20:01
Locatie: Apeldoorn / Leuven
Contacteer:

Re: hoe vaak contact?

Berichtdoor aurora » 01 sep 2005 09:23

[quote="aurora"]
maar hebben wel elke dag minstens één mail naar elkaar gestuurd [quote]

Minstens... Ik denk meestal toch wel 2 per dag, niet altijd heel uitgebreid, soms wel.
De toekomst is de dageraad van het verleden...

Gebruikersavatar
coass
Verkenner
Verkenner
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 sep 2005 06:56

Berichtdoor coass » 01 sep 2005 09:29

ligt eraan hoelang je elkaar al kent en hoe druk je ben;

wij hebben het in 5 jaar opgebouwd van 1 telefoontje per week naar elk weekend plus een telefoontje naar elk weekend plus heel veel telefoontjes en mailtjes naar elke dag plus telefoontjes naar nu voor altijd!

jan10e
Mineur
Mineur
Berichten: 237
Lid geworden op: 17 aug 2004 08:52
Locatie: Nunspeet

Berichtdoor jan10e » 01 sep 2005 09:41

Ik zie em 2x in de week... Kan ook niet vaker omdat we niet heeel dicht bij elkaar wonen.. En verder smsen we elke dag.. En bellen we ook een paar x in de week.. maar 5 minuutjes ofzo....
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 01 sep 2005 10:02

7 weken elkaar niet zien in de verkeringstijd!!

Pffffffffffffffff, wat errug, en dan nog wel in de vakantie. Waren wij elke dag bij elkaar. Ik zou het vast niet overleefd hebben. :wink:

Vind het helemaal niet raar dat je elkaar dan minstens een keer per dag mailt. Je wilt elkaar toch op de hoogte houden van waar je mee bezig bent.

Wij zagen elkaar alleen in het weekend ivm de afstand. Naarmate we langer verkering hadden probeerden we steeds vaker wat te verzinnen om toch meer bij elkaar te kunnen zijn. Ik had O.V. kaart en van mijn school vandaan was het een uur reizen naar hem toe dus op woensdag/donderdag ging ik ook nog wel eens naar hem toe. En ik ging daar ook naar cathechesatie, dus dat was nog een avondje extra. Wat je wel niet verzint om maar zoveel mogelijk bij elkaar te zijn! (maar ok, eerlijk is eerlijk, we gingen niet altijd naar cat........)
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
Claire
Mineur
Mineur
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 mar 2004 13:55
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Berichtdoor Claire » 01 sep 2005 10:16

ik zie hem elke dag, zeker in de vakantie en normaal op school en we komen in schooltijd maandag cat, woe bij elkaar en zatredag en zondag!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 01 sep 2005 10:34

Wij zijn getrouwd en als we niet bij elkaar zijn (door apart werk of zo ) dan bellen we elkaar denk ik wel zo'n 10 keer per dag.
Mijn oudste zoon die gaat op zaterdag naar zijn vrouw haar werk tussen de middag om een broodje te eten, want ze werkt in een winkel in het dorp.
Enmijn jongste zoon (19), die is heel vaak samen met zijn verloofde, de weekends en vacanties altijd bij elkaar, en ze gaan ook iedere dag naar elkaar toe, soms 1 dagje niet, maar als ze elkaar niet zien, smssen ze elkaar wel 20 keer per dag, denk ik, en ze zijn al 2 jaar verloofd.

Dus:
Volgens mij doen veel jongeren het zo, dat ze elkaar veel smsssen of bellen, want als je van elkaar houdt, dan kun je moeilijk zonder elkaar.
Als een magneet word je naar elkaar toe getrokken.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 sep 2005 10:39

Wij zien elkaar meestal alleen in het weekend en ik heb regelmatig weekenden van m'n studentenvereniging Ichthus Amsterdam. Ik probeer dan soms wel even doordeweeks langs te gaan, al is Amsterdam-Nijmegen nog best een eindje: 1,5 uur met de trein ofzo. Maar we bellen wel elke dag, soms meer dan een uur. In het begin ging de communicatie veel via icq (heeeeeeeel veel), zo hebben we elkaar ook voor het eerst leren kennen (na een beginnetje in Refowebs chat, drie jaar geleden). Toen ik op kamers ging en een mobieltje kreeg met Telfort samenbellen, werd het steeds meer bellen... en nu kunnen we niet meer slapen zonder even door de telefoon een nachtzoen uitgewisseld te hebben.

Dus Aurora: ik snap niet hoe je het volgehouden hebt!! En die mensen die het overdreven vinden, hebben zeker zelf nooit verkering gehad of ze zijn het allang weer vergeten hoe dat was.

Ik vind het trouwens af en toe wel lekker als hij weer weggaat, maar dat is meer omdat ik dan weer onbeperkt mag internetten.... :oops: Als we getrouwd zijn nemen we gelukkig allebei onze eigen computer mee :-)

aurora
Verkenner
Verkenner
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 okt 2003 20:01
Locatie: Apeldoorn / Leuven
Contacteer:

Berichtdoor aurora » 01 sep 2005 11:34

Lalage schreef:Dus Aurora: ik snap niet hoe je het volgehouden hebt!! En die mensen die het overdreven vinden, hebben zeker zelf nooit verkering gehad of ze zijn het allang weer vergeten hoe dat was.


Ja, 't was ook wel heel frustrerend... We hadden toen (aan het begin van die 7 weken zonder elkaar) nog maar 3 weken verkering. Dus dan heb je elkaar van je verkeringstijd twee keer zo lang wel gezien als niet gezien.
Maar het goede nieuws is dat we elkaar vanaf volgende week weer elke dag zien (behalve de weekends). Hij woont namelijk op dezelfde campus als ik, slechts één verdieping hoger :-)
De toekomst is de dageraad van het verleden...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 01 sep 2005 12:08

Zien sowieso vrijdag, zaterdag en zondag, meestal ook door de weeks nog minimaal 2 x. We smsen de dagen dat we elkaar niet zien als we gaan slapen, gewoon even welterusten. En als we elkaar eens 2 dagen achter elkaar niet zien bellen we meestal wel een half uurtje ofzo.

Ik zei in het begin altijd: als ik ooit een vriend zo dichtbij krijg dan wil ik wel een beetje afstand houden.
Maar nu het zo is, is dat erg moeilijk! Vooral omdat hij zijn bedrijf bij huis heeft, en ik onregelmatig werk, kan ik zo even langs of andersom. Als ik over n weekje weer naar school ga, en hij gaat afstuderen zullen we elkaar minder zien.
Ik denk dat je niet teveel op elkaars lip moet gaan zitten, anders is misschien de lol er snel af ;)
Ik vond ook altijd dat je lekker allebei eigen vrienden en vriendinnen moest houden, maar als je zo dicht bij elkaar woont, ga je al snel ook veel met elkaars vrienden om, en worden ze zo gezamelijke vrienden :D

Maargoed, soms is een avondje alleen met mn eigen vriendinnetjes ook nog altijd heerlijk hoor ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

André

Berichtdoor André » 01 sep 2005 12:15

MissF schreef:Ik denk dat je niet teveel op elkaars lip moet gaan zitten, anders is misschien de lol er snel af ;)
Het schijnt zo te zijn dat je elkaar dan wel leert kennen 8)

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 01 sep 2005 14:46

André schreef:
MissF schreef:Ik denk dat je niet teveel op elkaars lip moet gaan zitten, anders is misschien de lol er snel af ;)
Het schijnt zo te zijn dat je elkaar dan wel leert kennen 8)


Oja, zeker weten. Maar ik denk niet als je elkaar amper kende, en nog maar pas verkering hebt. Ik heb het 'geluk' dat ik em al 3,5 jaar kende, dus kan prima dagenlang bij em zijn enzo, maar als je van elkaar nooit zien (omdat je elkaar niet kende) opeens altijd bij elkaar bent...lijkt me niet superslim... Toch? :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 01 sep 2005 15:31

In je verkeringstijd: ik ben benieuwd hoe vaak jullie contact hebben, als jullie elkaar niet zien. Dus als je bijv. elkaar alleen in het weekend ziet, bel/mail/sms/msn je dan elke dag? Of kun je ook wel een paar dagen zonder elkaar?
Wij kunnen wel een paar dagen zonder elkaar met niet een dag zonder even een smsje (en vaak even msn/mail), bellen doen we weer erg weinig... (maar als zei internet op kamer heeft = skype dan meer).

Mijn vriend en ik hebben elkaar deze zomer erg weinig gezien (3 keer in 2 maanden), maar hebben wel elke dag minstens één mail naar elkaar gestuurd. Ik kreeg reacties van: kunnen jullie nu nog niet één dagje zonder elkaar? Je hoeft hem toch niet elke keer zoveel te mailen? Maar ik vond het eigenlijk wel normaal om te doen... 7 weken lang elkaar niet zien is al wel lang genoeg eigenlijk...
Klopt, helemaal gelijk hoor.. Maar ja ik heb nu bijna anderhalf jaar verkering en dan wordt het wel minder, vooral als het minder goed gaat in je rel, je elkaar te weinig ziet of gewoon aanhankelijk bent is het een ramp...

en pfffffffffffffffffffff annet... in verkeringstijd elke dag bij elkaar :( moet er niet aan denken :P
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 56 gasten