jongen betaalt alles?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

aurora
Verkenner
Verkenner
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 okt 2003 20:01
Locatie: Apeldoorn / Leuven
Contacteer:

jongen betaalt alles?

Berichtdoor aurora » 21 aug 2005 21:06

Ik heb sinds ruim twee maanden verkering, en het gebeurt natuurlijk geregeld dat we iets samen doen waarbij geld gemoeid is. M'n vriend heeft praktisch alles betaald (uit eten, bioscoop, supermarkt, caféetje) en ik vind het superlief van hem. Maar toch, in het kader van 'gelijkheid' en zo, vraag ik me af of ik niet zelf ook wat meer zou moeten betalen. Natuurlijk is dit een onderwerp wat we zelf moeten bespreken, en zullen we ook heus wel doen. Maar toch ben ik erg benieuwd hoe andere stelletjes hier tegen aan kijken. En hoe zij dat doen.
De toekomst is de dageraad van het verleden...

Gebruikersavatar
janneman83
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 dec 2003 21:58
Locatie: rondom utrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 21 aug 2005 21:15

Ik heb zelf momenteel geen verkering meer. maar ik ga nog steeds met me ex om en met andere vriendinnen. waar ik soms dingen mee doe waar geld mee gemoeid is. Ik werk zelf en me vriendin(nen) zitten nog op school dus die hebben meestal niet zo veel geld. Ik ben zelf nogal makkelijk wat dat soort tdingen betrefd (ook toen ik nog verkering had) en ik betaalde het meestal omdat zij meestal niet echt het geld er voor hadden. Als zij duidelijk wel het geld er voor heeft dan zou ik het idd niet elke keer voor haar gaan betalen. Als zij zelf het makkelijk kan betalen waarom zou ik dat dan doen???

groetjes Janneman
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 21 aug 2005 21:52

Zorg gewoon dat je 'm af en toe voor bent wat betreft betalen. Als hij hier trouwens een probleem mee zou hebben, dan zou hij het of kunnen zeggen, of gewoon wachten met betalen tot jij het doet, dus lijkt hij het normaal te vinden.

Overigens vind ik het wel normaal dat de man meer betaalt ;)

snien
Mineur
Mineur
Berichten: 125
Lid geworden op: 19 mei 2004 20:17
Locatie: Goes (maar de 24 jaar Vlissingen zit ook nog diep in mijn hart)

Berichtdoor snien » 21 aug 2005 21:52

We hebben pas een nieuwe tafel (zo'n grote teakhouten) met 6 leren stoelen erbij. Die heb ik betaald. Onze trouwringen heb ik ook betaald.
Maar aan de hele vakantie heb ik nog geen eurocentje bijgedragen en volgende maand wordt er een nieuwe vloer gelegd. Das weer voor de rekening van mijn aanstaande.
En zo doen we t eigenlijk zo'n beetje om en om met alles. (voor zolang t duurt/ik nog werk)

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 21 aug 2005 21:55

Zijn er hier trouwens nog knappe vrouwen die alles voor mij willen betalen? ;)

snien
Mineur
Mineur
Berichten: 125
Lid geworden op: 19 mei 2004 20:17
Locatie: Goes (maar de 24 jaar Vlissingen zit ook nog diep in mijn hart)

Berichtdoor snien » 21 aug 2005 22:04

Cybercurse schreef:Zijn er hier trouwens nog knappe vrouwen die alles voor mij willen betalen? ;)

Ik kom voor beide criteria niet in aanmerking......sjorrie cc :P

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Berichtdoor AikonGirl » 21 aug 2005 22:44

Ik vond altijd dat het 50:50 moest zijn.
Wel zo eerlijk namelijk.

Maar inmiddels betaalt m'n vriend praktisch alles, zonder 't erg te vinden.
Ik zelf vind het vreselijk, betaal liever zelf m'n dingen.

Ik zou zeker wel willen betalen, en dat weet hij ook wel,
maar dat gaat moeilijk als je niets hebt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 aug 2005 23:12

Cybercurse schreef:Overigens vind ik het wel normaal dat de man meer betaalt ;)

Waarom?

Het lijkt me wel logisch dat als een van de twee duidelijk een betere financiele positie heeft, diegene ook meer betaalt. Maar dan nog is het niet ideaal, zoals AikonGirl ook al zei.

Gebruikersavatar
Shito
Mineur
Mineur
Berichten: 171
Lid geworden op: 30 jul 2005 22:20
Locatie: I stopped living long ago. Where, it doesnt matter.

Berichtdoor Shito » 22 aug 2005 04:34

Afgezien van ingebakken cultuur waarbij de man degene was die werkte :) :

Ik vind het best normaal om als man een groter aandeel te hebben. Ook in gewoon uitgaan met vrienden is het vind ik heel normaal vooral als man om wat extra te betalen.

Maar als je als meisje een baan hebt en het fijn vindt om mee te betalen, doe dat dan. Eis niet meteen het volle pond (begin met bijvoorbeeld 50/50 en laat je overtuigen met 60/40 :P) en wees gewoon af en toe wat sneller. Sta op loop alvast half naar de bar en vraag wat de ander wil; de meeste jongens zullen na een klein "protest" dat best wel oke vinden. Maar basically als het gaat om uitgaan en dergelijke, of het nu gewoon tussen vrienden is of met een "betere vriend", is het denk ik gewoon ingebakken bij jongens dat ze trakteren. Voel je daar niet raar bij of schuldig ofzo, ze vinden het juist prettig. Tegelijk vinden de meesten het geloof ik ook gewoon koel als de meiden een (bescheiden) aandeel hebben.

Als het gaat om grotere dingen, zoals vakanties of later om dingen voor je huis, denk ik dat het een kwestie is van samen doen met wat je hebt. Op dat moment heb je denk ik al wel zo'n relatie dat je echt van alles deelt.

Nou ja, kort gezegd mijn advies: voel je niet onprettig als een vriend je steeds trakteert, of "schuldig": hij vindt het juist prettig, ziet het ook vaak als zijn manier om je te bedanken voor een leuke avond denk ik (ondanks alle vooroordelen daarover: ik denk dat dat best een onbewuste gedachte is). Als je kunt en wilt, trakteer zelf dan gerust ook af en toe, maar niet uit dwanggevoel of wat dan ook; laat gewoon daarmee zien dat jij ook plezier hebt en daar ook wat voor wil uitgeven. Als je het goed brengt zul je er vooral respect mee verdienen. Maar daarbij zeg ik wel dat sommige jongens dat echt niet vinden kunnen, tja, het zal verschillen per gelegenheid. Maar als je het echt wilt, zal een goede vriend dat toch ook respecteren toch?

Maar doe het niet slechts omdat het moet ofzo. Doe het als je het graag wilt. Dat is mijn advies. Al ben ik geen stelletje :P
The ox knoweth his owner, and the ass his master's crib; but my children do not know Me, my people does not consider.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 aug 2005 04:48

Shito schreef:Tegelijk vinden de meesten het geloof ik ook gewoon koel als de meiden een (bescheiden) aandeel hebben.

Idd, je hebt ook typjes die er bij voorbaat vanuit gaan dat de jongen betaalt; dat getuigt voor mij niet echt van zelfstandigheid en een onafhankelijke geest.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 aug 2005 08:10

Wij leven allebei (deels) van een lening van de IBG en we zorgen dat we ongeveer evenveel uitgeven. Op vakantie pinnen we steeds allebei hetzelfde bedrag en geven dat dan uit. Als hij een paar keer bij mij is geweest in het weekend, betaalt hij mee aan de boodschappen. Of het gaat zo van: als jij dit betaalt, betaal ik dat en dan staan we weer quitte.

Jos123

Berichtdoor Jos123 » 22 aug 2005 08:52

Aragorn schreef:
Shito schreef:Tegelijk vinden de meesten het geloof ik ook gewoon koel als de meiden een (bescheiden) aandeel hebben.

Idd, je hebt ook typjes die er bij voorbaat vanuit gaan dat de jongen betaalt; dat getuigt voor mij niet echt van zelfstandigheid en een onafhankelijke geest.




Mee eens! Mn broertje had een tijdje een dergelijk meisje, en als we ergens naar toe gingen was het bij de kassa gewoon van: "betaal je ff". Het ligt naar mijn idee gewoon aan de financiele positie. Ik verdien meer dan mijn vriendin, dus betaal ook meer. Maar ze zou het absoluut niet willen dat ik alles zou betalen. Ze zou zich er helemaal niet lekker bij voelen en ik ook niet.

Gebruikersavatar
windekind
Sergeant
Sergeant
Berichten: 492
Lid geworden op: 21 nov 2003 14:27
Locatie: Utrecht

Berichtdoor windekind » 22 aug 2005 09:03

Maar basically als het gaat om uitgaan en dergelijke, of het nu gewoon tussen vrienden is of met een "betere vriend", is het denk ik gewoon ingebakken bij jongens dat ze trakteren. Voel je daar niet raar bij of schuldig ofzo, ze vinden het juist prettig.
Haha, ze vinden het juist prettig inderdaad, maar dat vind ik dan weer enigszins ouderwets. Pasgeleden ging ik met een vriend gebak eten; hij studeert, werkt zelden en heeft veel kosten, terwijl ik weinig kosten heb en gewoon meer geld uit kan geven. Ik vind het onzin dat hij toch persé wilde betalen. Uiteindelijk heeft hij de taart en ik het drinken betaald, maar als de ander nu eenmaal meer geld heeft hoef je daar toch niet zo moeilijk over te doen? Als mijn broer (die werkt) voor mij betaalt heb ik daar ook niet zoveel moeite mee.
Ik bedoel dus: de jongen vindt het duidelijk prettig om te trakteren, maar dat vindt het meisje dan misschien weer niet prettig. Ik althans niet.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Jos123

Berichtdoor Jos123 » 22 aug 2005 10:22

windekind schreef:
Maar basically als het gaat om uitgaan en dergelijke, of het nu gewoon tussen vrienden is of met een "betere vriend", is het denk ik gewoon ingebakken bij jongens dat ze trakteren. Voel je daar niet raar bij of schuldig ofzo, ze vinden het juist prettig.
Haha, ze vinden het juist prettig inderdaad, maar dat vind ik dan weer enigszins ouderwets. Pasgeleden ging ik met een vriend gebak eten; hij studeert, werkt zelden en heeft veel kosten, terwijl ik weinig kosten heb en gewoon meer geld uit kan geven. Ik vind het onzin dat hij toch persé wilde betalen. Uiteindelijk heeft hij de taart en ik het drinken betaald, maar als de ander nu eenmaal meer geld heeft hoef je daar toch niet zo moeilijk over te doen? Als mijn broer (die werkt) voor mij betaalt heb ik daar ook niet zoveel moeite mee.
Ik bedoel dus: de jongen vindt het duidelijk prettig om te trakteren, maar dat vindt het meisje dan misschien weer niet prettig. Ik althans niet.



Haha, zeker mee eens. Als jongen voel je toch iets van een bepaalde code, die aangeeft dat je betaalt voor de dame. Voelt goed, maar af en toe ook een keertje andersom is best leuk.

Gebruikersavatar
Gershwin
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2002 20:25
Locatie: Leiden
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 22 aug 2005 14:53

Hehe, ik ga er altijd van uit dat, als een jongen per se wil betalen, hij verliefd op het betreffende meisje is 8) als ik met een willekeurige vriendin iets ga drinken, ga ik echt niet alles betalen, forget it, zou een duur grapje worden :)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten

cron