verkering en je beste vriend(in)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

psycholoog

verkering en je beste vriend(in)

Berichtdoor psycholoog » 31 mei 2005 14:21

Zijn er onder jullie mensen die er ervaring mee hebben dat je beste vriend of vriendin het niet leuk vindt dat jij verkering krijgt? :( :cry:

Veranderen echt goeie vriendschappen als er een verkering krijgt?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 31 mei 2005 14:24

Dat kan, vriendschappen veranderen doorgaans wel als je een relatie krijgt, dat is niet vreemd.
Wel is het apart dat een beste vriend(in) het zijn beste vriend(in) niet gunt om gelukkig te zijn met een partner.
Overigens ligt het ook aan je relatie met die beste vriend(in). Hoe hecht is die? Is hij platonisch, etc?

Gebruikersavatar
ahuibers
Majoor
Majoor
Berichten: 1729
Lid geworden op: 04 feb 2003 14:14
Locatie: Midden nederland

Berichtdoor ahuibers » 31 mei 2005 14:31

Ik kreeg het zelf en vond het heel niet leuk voor mijn beste vriend.
Gelukkig kreeg hij ong. 3 maanden later ook verkering.

psycholoog

Berichtdoor psycholoog » 31 mei 2005 14:34

kurtyo schreef:Dat kan, vriendschappen veranderen doorgaans wel als je een relatie krijgt, dat is niet vreemd.
Wel is het apart dat een beste vriend(in) het zijn beste vriend(in) niet gunt om gelukkig te zijn met een partner.
Overigens ligt het ook aan je relatie met die beste vriend(in). Hoe hecht is die? Is hij platonisch, etc?


De relatie met die vriendin is idd erg hecht. Maar juist daarom is zij, nu ik verkering heb, bang voor onze vriendschap. Ze denkt dat mijn vriend een vervanging is van haar als vriendin.
Laatst gewijzigd door psycholoog op 06 sep 2005 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 31 mei 2005 15:12

Als de relatie die je hebt met haar goed is, dan denk ik dat zij zich onterecht zorgen maakt. Als de relatie tussen jullie knapt vraag ik me af waarom je het begrip 'beste vriend(in)' hanteert. Dit impliceert namelijk dat je elkaar ook alle goeds toewenst en dat die relatie zich niet laat verdrukken door een verkering/liefdes-relatie. Wat wel duidelijk is, is dat de vriendschap/relatie tussen jullie ongetwijfeld zal veranderen. Maar dat is niet meer dan logisch. Vriendschappen, met name langdurende vriendschappen kennen verschillende fasen.

Gebruikersavatar
S-je
Mineur
Mineur
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 dec 2003 15:22
Locatie: Flardingha
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 31 mei 2005 15:59

Wanneer je verkering krijgt, heb je opeens minder tijd, omdat je dan tijd steekt in je verkering, logisch...
Als je beste vriend(in) er altijd op kon rekenen dat jij al je vrije tijd aan hem/haar gaf, dan is dat nu veranderd. Er is gewoon een andere persoon in je leven gekomen die ook heel belangrijk voor je is en waar je tijd aan geeft. Dus gedeelde tijd.
k Denk dat ze gewoon jaloers is, omdat een gedeelte van je tijd nu naar je vriendje gaat... Maar zolang je gewoon nog leuke dingen met haar blijft doen en haar ook genoeg tijd geeft, moet het wel goed komen...

Uit ervaring (wow, klinkt important, hehee :mrgreen: ) weet ik dat beste vrienden en verkering heel goed samen kan gaan... je moet elkaar af en toe gewoon ruimte geven.

Joe gow guurrll :P

Gebruikersavatar
Annemieke86
Luitenant
Luitenant
Berichten: 614
Lid geworden op: 09 jan 2005 16:30
Locatie: Maarssen

Berichtdoor Annemieke86 » 31 mei 2005 16:55

Ga gewoon met beide zo vaak mogelijk om. Vrienden zijn heel belangrijk, ook als je sociale status. Natuurlijk, met je partner wil je een toekomst maar jouw partner zal ook vrienden hebben waar hij bijvoorbeeld mee naar een autoshow gaat en wij, meiden, zullen jongens ook niet gauw naar een make-up party meetrekken. (bij wijze van dan hé :lol: ) Geniet van je vrienden/vriendinnen én van je partner! :)
Afbeelding

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 mei 2005 17:01

Ik heb liever een make-up-party dan een autoshow eerlijk gezegd, mag dat ook? 8)

Gebruikersavatar
aardmannetje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 22 apr 2005 15:14

Berichtdoor aardmannetje » 31 mei 2005 17:46

Wat een vooroordeel he Aragorn...alsof mannen make-up niet ook gwoon leuk kunnen vinden. Wel kortzichtig ja...

Als je beste vriend verkering krijgt is het logisch dat ie (meer) tijd doorbrengt met die ander, maar ben je als vriend dan zo makkelijk vervangbaar? Je hebt ook al dingen gedeeld die nu opeens niet meer gedeeld zouden kunnen worden, dan val je in een gat, lijkt me dat je daar samen voor verantwoordelijk bent en niet dat jij maar moet begrijpen dat het zo nu eenmaal hoort te gaan.
Het gaat hier om je beste vriend, niet een van de vele...! :roll:
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Berichtdoor Jannoek » 31 mei 2005 20:15

Denk dat het ook nog wel wat uitmaakt of het over een beste vriend of een beste vriendin gaat (dit heeft uitleg nodig ;))
Ik bdoel, ik als meisje, als ik verkering zóu hebben, dan denk ik vooral dat mijn vriendschappen met jongens er meer onder leiden dan de vriendschap met mn beste vriendin(nen).
Blijkbaar maakt dat wel een heel groot verschil. :)

Belangrijk is dat je je 'gewone' vriendschappen niet laat verwateren.
Liefde is zóó onvoorspelbaar...

Gebruikersavatar
Mariekje88
Luitenant
Luitenant
Berichten: 560
Lid geworden op: 02 jan 2005 09:19
Locatie: Veen

Berichtdoor Mariekje88 » 31 mei 2005 21:04

Lekker egoïstisch om die vriend/vriendin dat niet te gunnen zeg..
M'n beste vriendin heeft nu al tijdje best wel ff een vriend, naja vind k kei leuk voor dr :D Ze heeft minder tijd owkeej, maar zoals shoppen enzo, dat doet ze toch met mij, ondanks dat hij t best leuk vind om te doen :mrgreen: Nee or, ik gun haar t beste en ik denk dat als dat niet zou doen dat als iemand dat niet doet dat je dan niet echt beste vrienden kan noemen nee ;)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 mei 2005 21:14

Ik kan me ook niet voorstellen dat een nieuwe vriend(in) (als in: partner) gelijk de plaats van een goede vriend inneemt die je al jaren kent.. dat laatste is dan toch een stuk sterkere band en veel meer iets om zuinig op te zijn lijkt me.

psycholoog

Berichtdoor psycholoog » 31 mei 2005 21:19

Aragorn schreef:Ik kan me ook niet voorstellen dat een nieuwe vriend(in) (als in: partner) gelijk de plaats van een goede vriend inneemt die je al jaren kent.. dat laatste is dan toch een stuk sterkere band en veel meer iets om zuinig op te zijn lijkt me.


Heb je gelijk in. Gelukkig is mijn vriendin ondertussen wel tot dat inzicht gekomen, al kostte et enigzins moeite. Nu vindt ze 't wel leuk voor me. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat 't ook niet echt leuk is om iemand met wie je zo'n beetje alles deelt een stukje 'kwijt' te raken.

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Berichtdoor AikonGirl » 31 mei 2005 21:50

M'n beste vriend vond het ook wel lastig wanneer ik een vriendje had.
Hij was wel altijd blij voor me, maar we hadden toch wel wat minder contact.

Bij m'n huidige vriendje hoef ik niet bang te zijn dat het
contact met m'n beste vriend zal verwateren.
Aangezien ik nu verkering met mn beste vriend heb. ;)

Voor alles is een oplossing. :)

Gebruikersavatar
spacy
Kapitein
Kapitein
Berichten: 823
Lid geworden op: 19 jan 2005 18:23
Locatie: Assen
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 31 mei 2005 22:02

ik ben als enige in onze vriendengroep die nog geen verkering heeft,
2 stelletjes inmiddels getrouwd
2 stelletjes verloofd

en ja aan het begin merk je wel dat de banden even wat losser en onregelmatiger worden, maar na verloop van tijd heb ik juist mogen ervaren dat ik er juist 4 vriend(inn)en bij heb gekregen :D

zit er niet te dik over in, wens ze het goede toe, bid en vraag een zegen voor je vrienden, en tja, wees creatief in hoe een vriendschap met meerdere personen nu vorm te geven :)
When I kneel before You, them I'm defying gravity


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten

cron