verkering en je beste vriend(in)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 23 jun 2005 10:13

Elladan schreef:
dE bAdEeND schreef:Overigens baal ik van mensen die hun relatie op 1. hebben staan, een hele hoop vrienden zie ik nauwelijks meer omdat ze veel tijd steken in hun relatie. Ik zou gewoon zeggen; gedeelde eerste plaats. Jammer dat niet iedereen zo denkt :P


Nou ja, hmm... allereerst moet ik natuurlijk zeggen dat GOD alleen op de eerste plaats mag staan. :)
Na deze geestelijk correcte opmerking vraag ik me af of je niet een beetje egoistisch bent. Niet op negatieve manier hoor... maar als man en vrouw één vlees zullen zijn en jij wil daarbij krijg je een maffe situatie, toch?


kennelijk begrijp je niet wat ik bedoel :roll:

Ik heb dus meegemaakt dat ik aan de kant werd gezet voor een relatie, bij een paar vrienden al. Ik doelde meer op tijdsbesteding met relatie én tijdsbesteding met vrienden. Waarom sommigen hun tijd niet zo kunnen indelen dat ze leuke dingen doen met vrienden, maar ook tijd door brengen met hun relatie.

"maar als man en vrouw één vlees aanhangen en jij wil daarbij..." schreef ik dat? nee! :roll: en ik denk niet dat het egoïstisch is om graag met een vriend op tetrekken ook wanneer deze een relatie heeft. Tuurlijk; in je relatie werk je er naar toe om man en vrouw te zijn(ik bedoel nu niet aleen op de lichamelijke manier) maar doe je er dan goed aan om alleen nog maar elkaar te zien?

Ik heb zelf ook wel eens een vriendje gehad, maar mijn vriendschappen worden zeker wel onderhouden! Niets is onmogelijk :D
Dus, dat.

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Berichtdoor Sterretje » 23 jun 2005 11:09

Door een relatie moet je je tijd anders gaan indelen. Maar dat betekend niet dat de relatie met je andere vrienden daar onder hoeft te lijden. Wel is het zo dat die relatie iets veranderd. Maar ik heb met vrienden/innen die een relatie hebben nog een super goede band. Alleen, je hebt minder tijd voor elkaar. Wel denk ik dat het belangrijk is om tijd te nemen voor je vrienden ondanks dat je verkering hebt. Ik begrijp mensen die ineens helemaal opgaan in hun partner niet heel erg goed. Want.. stel dat het uitgaat, of nee, laten we het positief houden; je trouwt.. en dan.. zit je gezellig samen. Zonder vrienden, want daar had je geen tijd meer voor. Ik denk dat je je in de weekenden stierlijk verveeld!
Time flies when you have none!

Tooske

Berichtdoor Tooske » 05 jul 2005 10:17

Mijn relatie is met mijn beste vriendin niet zozeer veranderd. Zij kreeg ook jong verkering, waardoor we eigenlijk onze tijd hetzelfde indeelde.
Ik heb vanaf mijn 15e verkering gehad en heb wel gemerkt dat je minder sociale contacten maak. Op je 15e is het de bedoeling dat je vrienden gaat maken en meestal ga je je dan in een vriendengroep begeven. Ik had maar een paar vriendinnen. Hiervoor heb ik geen tijd gehad, omdat ik altijd bij mijn vriendje zat. Ik had dus niet echt een vriendengroep.
Nu is het ondertussen uit gegaan (na 4,5 jr). Ik was echt bang om niemand meer te hebben om leuke dingen te doen. Al mijn vriendinnen hadden ondertussen ook een vriend.
Gelukkig heb ik in een paar maanden tijd nieuwe vrienden gekregen (of oude, contacten van de basisschool waren hersteld :mrgreen:) , echt onwijs tof!! en kan ik elk weekend lekker gaan stappen :mrgreen:

Ik zal als ik weer een relatie zou krijgen het wel heel anders aanpakken. Ik zou gewoon af en toe met mijn eigen vrienden gaan stappen en tijd voor hun vrijmaken. We zijn hierin allebei heel erg fout geweest en veel te claimerig.
In een relatie moet je hierin duidelijke afspraken maken en elkaar vertrouwen om elkaar af en toe is los te laten!! Elke dag bij elkaar zitten is nml ook niet goed!!

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 15 nov 2005 17:20

Sinds mijn vriendin verkering heeft, is ons contact wel wat minder geworden. Maar altijd heeft ze nog tijd voor mij gemaakt. Allebei hebben we een rot tijd achter de rug, waarin we beide in de steek werden gelaten door onze beste vriendin, omdat ze verkering kregen. Ik was vriendin met haar zus...die mij dus heeft laten vallen. Zo ben ik mijn vriendin beter gaan leren kennen en in die tijd trokken we erg veel naar elkaar toe. Sinds ik ook verkering heb is onze band juist weer ietsje hechter geworden. Doordeweeks spreken we altijd 1 avond af die voor ons samen is. Daarbuiten spreken we nu regelmatig wat af met zn 4-en. Wow...Dat gaat super goed en is echt reuze gezellig! Ik kijk er altijd weer naar uit! Doordat we allebei een zelfde situatie hebben meegemaakt met vriendinnen die je laten vallen voor hun vriend, hebben we echt afgesproken om ervoor te vechten dat ons dat niet een tweede keer gebeurd. En nee...is niet gebeurd! Ook al werd het contact wat minder, we zijn nog steeds de beste vriendinnen van elkaar, en bespreken nog steeds alles wat ons dwars zit, maar ook waar we van genieten.

Je mag echt dankbaar zijn als je vriend/vriendin zo goed met jou vriend/vriendin op kan schieten, en helemaal als het ook nog eens klikt met de partner van jouw vriend/vriendin. En dat is dus bij mij het geval... SUPER!!!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 15 nov 2005 17:26

Toen wij verkering kregen hebben we wel duidelijk gesteld (en dat doen we eens in de zoveel tijd nog wel) dat we echt ook avondjes, hij met zijn vrienden, ik met mijn vriendinnen plan.

Ik heb dus eens in de 3 weken ofzo heerlijk een meidenavondje, en hij gaat soms op vrijdag of zaterdagavond een avondje stappen met zijn vrienden.

Omdat we zo dicht bij elkaar wonen is het gevaar dat we meer bij elkaar zitten dan 'normaal' is en ik mijn vriendinnen en hij zijn vrienden laat schieten.
Ik kan het ook niet met al zijn vrienden geweldig vinden, en hij groeit ook wel van die vrienden weg, vooral omdat hij christen is, en ik ook, en de meeste van zijn vrienden niet.
Mijn beste vriendinnen hebben ook verkering, en daardoor zien we elkaar zeker minder, maar we kunnen we veel meer serieus praten nu, en bespreken heel wat ups en downs met elkaar. Dat is heerlijk, en dat zijn ook dingen waar mn vriend gewoon niet bij hoeft te zijn.

Hebben vrouwen dat meer dan mannen trouwens? Mijn vriend heeft dat nl ongeveer niet. Hij vind het heerlijk als ik erbij ben. Dat is andersom ook wel zo, maar ik waardeer ook ontzettend de avondjes zonder mannen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
esra
Sergeant
Sergeant
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:08
Locatie: de aarde

Berichtdoor esra » 15 nov 2005 18:48

toen javaca en ik verkering kegen kreeg ik na 3 weken de mededeling dat ik was verandert. ik zou naar mijn vriendinnen niet meer omkijken. dat is zo niet waar. de vriendin die dat toen zei zegt t nog steeds en onze vriendschap is er niet beter op geworden. elke keer als ik haar spreek (of ze zet t op der weblog) krijg ik te horen dat ik teveel met mijn vriendje bezig ben... sinds ik ben verhuisd (6 jaar geleden) zie ik haar steeds minder en zeker nu ik het drukker en drukker krijg heb ik niet zomaar de tijd om een weekendje naar haar toe te komen of zei naar mij. en nu javaca in beeld is gekomen zet ze t minder zien enzo gewoon op hem. hij is een excuus geworden om mij de schuld te geven. maar zei belt ook niet...

het doet pijn om te horen dat t allemaal mijn schuld is. ik had nooit verliefd mogen worden...!!!!! das onzin.

ze snappen niet dat ik echt van javaca hou en dat ik ze echt niet vergeet, maar dat t nu simpelweg heel druk is. in januari ga ik voor een half jaar weg de zending in, dat vergt voorbereiding, javaca zie ik vanwege zijn studie alleen in het weekend, dus die zitten vol, en ik moet werken... sorry hoor, ik heb ook maar 24 uur in een dag.

het doet pijn om te zien dat je vriendinnen je vriendje eerder een last vinden dan dat ze blij voor je zijn. :(
Afbeelding

André

Berichtdoor André » 15 nov 2005 19:15

esra schreef:het doet pijn om te zien dat je vriendinnen je vriendje eerder een last vinden dan dat ze blij voor je zijn. :(
Misschien is deze vriendin niet een echte vriendin?

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 nov 2005 20:16

het doet pijn om te zien dat je vriendinnen je vriendje eerder een last vinden dan dat ze blij voor je zijn.
hebben ze zeker zelf geen relatie? oeh zo herkenbaar.. erg pijnlijk en verdrietig..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gebruikersavatar
Big Mac
Verkenner
Verkenner
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 okt 2005 18:45
Locatie: McDonalds

Berichtdoor Big Mac » 15 nov 2005 23:14

esra schreef:toen javaca en ik verkering kegen kreeg ik na 3 weken de mededeling dat ik was verandert. ik zou naar mijn vriendinnen niet meer omkijken. dat is zo niet waar. de vriendin die dat toen zei zegt t nog steeds en onze vriendschap is er niet beter op geworden. elke keer als ik haar spreek (of ze zet t op der weblog) krijg ik te horen dat ik teveel met mijn vriendje bezig ben... sinds ik ben verhuisd (6 jaar geleden) zie ik haar steeds minder en zeker nu ik het drukker en drukker krijg heb ik niet zomaar de tijd om een weekendje naar haar toe te komen of zei naar mij. en nu javaca in beeld is gekomen zet ze t minder zien enzo gewoon op hem. hij is een excuus geworden om mij de schuld te geven. maar zei belt ook niet...

het doet pijn om te horen dat t allemaal mijn schuld is. ik had nooit verliefd mogen worden...!!!!! das onzin.

ze snappen niet dat ik echt van javaca hou en dat ik ze echt niet vergeet, maar dat t nu simpelweg heel druk is. in januari ga ik voor een half jaar weg de zending in, dat vergt voorbereiding, javaca zie ik vanwege zijn studie alleen in het weekend, dus die zitten vol, en ik moet werken... sorry hoor, ik heb ook maar 24 uur in een dag.

het doet pijn om te zien dat je vriendinnen je vriendje eerder een last vinden dan dat ze blij voor je zijn. :(


Volgens mij bestaat daar een woord voor: jaloers !
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke

topkok

Berichtdoor topkok » 16 nov 2005 00:19

Toen een groede vriendin van mij verkering had ik daar helemaal geen problemen mee ik wis namlijk wat er vooraf gegaan was kwa verliefdheid:D en daarom vond ik het zo tof voor dr:D we smsen mailen doen alles nog samen maar het is op een bepaalde manier tog iets minder gaan worden

Gebruikersavatar
esra
Sergeant
Sergeant
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:08
Locatie: de aarde

Berichtdoor esra » 16 nov 2005 19:10

Big Mac schreef:
esra schreef:toen javaca en ik verkering kegen kreeg ik na 3 weken de mededeling dat ik was verandert. ik zou naar mijn vriendinnen niet meer omkijken. dat is zo niet waar. de vriendin die dat toen zei zegt t nog steeds en onze vriendschap is er niet beter op geworden. elke keer als ik haar spreek (of ze zet t op der weblog) krijg ik te horen dat ik teveel met mijn vriendje bezig ben... sinds ik ben verhuisd (6 jaar geleden) zie ik haar steeds minder en zeker nu ik het drukker en drukker krijg heb ik niet zomaar de tijd om een weekendje naar haar toe te komen of zei naar mij. en nu javaca in beeld is gekomen zet ze t minder zien enzo gewoon op hem. hij is een excuus geworden om mij de schuld te geven. maar zei belt ook niet...

het doet pijn om te horen dat t allemaal mijn schuld is. ik had nooit verliefd mogen worden...!!!!! das onzin.

ze snappen niet dat ik echt van javaca hou en dat ik ze echt niet vergeet, maar dat t nu simpelweg heel druk is. in januari ga ik voor een half jaar weg de zending in, dat vergt voorbereiding, javaca zie ik vanwege zijn studie alleen in het weekend, dus die zitten vol, en ik moet werken... sorry hoor, ik heb ook maar 24 uur in een dag.

het doet pijn om te zien dat je vriendinnen je vriendje eerder een last vinden dan dat ze blij voor je zijn. :(


Volgens mij bestaat daar een woord voor: jaloers !


ja dat is ook zo, maar t is zo pijnlijk. echt alsof je hart even wordt omgedraaid :cry:
Afbeelding

aurora
Verkenner
Verkenner
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 okt 2003 20:01
Locatie: Apeldoorn / Leuven
Contacteer:

Berichtdoor aurora » 16 nov 2005 20:30

Ik denk dat een relatie met een beste vriend wel verandert (bij mij wel) omdat je niet meer ongeveer hetzelfde meemaakt. M'n vriendin en ik deden/doen dezelfde studie, en leiden ongeveer hetzelfde leven. Dus genoeg raakvlakken. Toen zij verkering kreeg, was er ineens een belangrijk aspect in haar leven dat als het ware niet gelijk opging met mijn leven. Dus hadden we minder raakvlakken. Toen ik ook verkering kreeg, konden we samen praten over verkering hebben en zo, en is onze band ook weer hechter geworden.
De toekomst is de dageraad van het verleden...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten