Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Mortlach » 26 jul 2011 12:22

Gruzelement schreef:Toch is het zo. Hij is een wrak als ik wegga. Ikzelf ook. Moet dat dan?


Ja.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gruzelement
Verkenner
Verkenner
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 jul 2011 21:15
Contacteer:

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Gruzelement » 26 jul 2011 12:23

schizofrenie?
Ik heb eraan gedacht. Als dat zo is ben ik echt kapot. Ik heb een familielid met schizofrenie waar ik nu bijna geen contact meer mee heb.

Ik moet misschien niet meer op dit forum kijken want er breekt echt een storm los in mijn hoofd. Ik merk wel dat iedereen zonder uitzondering erg begaan is.

Het is inderdaad erg eenzaam om dit geheim te hebben, zoals iemand al zei. Mijn vrienden en collega's weten niets. Van onze foto's op facebook spat de liefde af.

Gebruikersavatar
nonno
Sergeant
Sergeant
Berichten: 434
Lid geworden op: 28 dec 2004 12:43
Locatie: aan de ijssel
Contacteer:

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor nonno » 26 jul 2011 12:28

Gruzelement schreef:... Ik denk dat geweld binnen een huwelijk veel vaker voorkomt dan wie dan ook vermoedt. 'Geluk' is nooit perfect. !...


Met dat gegeven is geweld binnen een relatie nog niet goed te praten.
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor ajl » 26 jul 2011 12:29

Gruzelement schreef:schizofrenie?
Ik heb eraan gedacht. Als dat zo is ben ik echt kapot. Ik heb een familielid met schizofrenie waar ik nu bijna geen contact meer mee heb.

Ik moet misschien niet meer op dit forum kijken want er breekt echt een storm los in mijn hoofd. Ik merk wel dat iedereen zonder uitzondering erg begaan is.

Het is inderdaad erg eenzaam om dit geheim te hebben, zoals iemand al zei. Mijn vrienden en collega's weten niets. Van onze foto's op facebook spat de liefde af.


Wat had je dan verwacht? Dat iedereen zou zeggen dat je inderdaad een juiste keuze maakt door bij hem te blijven?
Je geeft aan de je niet bij hem weg wilt, omdat je nog zo veel van hem houdt. Jullie willen ook niet in therapie. Welk advies wil je dan nog krijgen? Meer opties zijn er namelijk niet.

Natuurlijk is de keuze moeilijk om weg te gaan. Je weet namelijk wat je hebt en niet wat je krijgt. Toch zou ik liever alleen zijn, maar wel met respect door mijn omgeving behandeld worden dat zo te blijven leven, maar goed dat zou mijn keuze zijn. Jij zult zelf een keuze moeten maken

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor TheKeimpe » 26 jul 2011 12:31

Gruzelement schreef:schizofrenie?
Ik heb eraan gedacht. Als dat zo is ben ik echt kapot. Ik heb een familielid met schizofrenie waar ik nu bijna geen contact meer mee heb.

Ik moet misschien niet meer op dit forum kijken want er breekt echt een storm los in mijn hoofd. Ik merk wel dat iedereen zonder uitzondering erg begaan is.

Het is inderdaad erg eenzaam om dit geheim te hebben, zoals iemand al zei. Mijn vrienden en collega's weten niets. Van onze foto's op facebook spat de liefde af.

En vervolgens is er dus ook niemand in je directe omgeving die met je begaan kan zijn, want je schildert iedereen een prachtige illussie voor.

Waarschijnlijk kom je hier om je hart te luchten, en dat moet je zeker doen. Maar besef dat je hart zo weer volstroomt met vuiligheid als je niets DOET.

Verder: je verwacht hier begrip dat je niet bij hem weggaat, gezien de refo achtergrond van het forum. Maar in de refowereld is met er inmiddels van overtuigd dat een huwelijk zo kapot kan zijn dat bij elkaar blijven geen kleinere zonde is dan uit elkaar gaan.

Ten derde: stel dat je man inderdaad schizofreen is of een andere aandoening heeft. Help je hem dan door je kop in het zand te steken? Help je hem (en jezelf) dan door je zo nu en dan af te laten tuigen? Nee toch? Als je hulp zoekt, of hem radicaal voor het blok zet, dan doe je dat toch ook uit liefde?

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor *Annet* » 26 jul 2011 12:32

Je man heeft toch ook niet beloofd je te slaan?

Ik lees hier een en ander voor aan mijn man en kinderen, zelfs de kinderen zijn verbaasd!

Tuurlijk kun je wel ergens terecht, je kunt nu van waaruit je bent al stappen ondernemen waar je heen gaat als je bij hem weggegaan bent, ook al is het tijdelijk. Heb je geen familie? Weet zeker, als je kontakt zoekt met je vrienden van voorheen en je situatie uitlegt ze je echt willen helpen en opvangen. Dit is gewoon bizar.

Het feit dat er een storm losbreekt in je hoofd zegt toch genoeg over hoe je hier stuk van bent. Je hebt altijd geprobeerd om de schone schijn op te houden maar nu je een klein schilletje los hebt gepeuterd puilt het er meteen uit. Lief mens, zoek hulp! Je bent het waard!
ja, dat is mijn mening dan he.....

mopje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 48
Lid geworden op: 05 okt 2009 15:11

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor mopje » 26 jul 2011 12:40

Er staat in de Bijbel: en wees hem ter hulpe (je man dus). Volgens mij hoort dit er ook bij. Dat je hulp moet zoeken voor je man! Dat is echt liefde!!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Mortlach » 26 jul 2011 12:46

mopje schreef:Er staat in de Bijbel: en wees hem ter hulpe (je man dus). Volgens mij hoort dit er ook bij. Dat je hulp moet zoeken voor je man! Dat is echt liefde!!


Tja, maar als je man weigert hulp aan te nemen... wat dan? Dan sta je daar met je Bijbel en je goede bedoelingen. Volgens mij staat er niets in de Bijbel over mannen die hun vrouw mishandelen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor schelpje3 » 26 jul 2011 12:51

Niet letterlijk Mortlach. Maar de man is het hoofd van de vrouw. Geen baas, geen tiran, maar zoals God het bedoeld heeft, met de vrouw als hulpe tegenover hem. GELIJKWAARDIG. Zowel lichamelijk als geestelijk.
Dit is al in de wereld gekomen na de zondeval. De ene mens wil heersen over de andere, in het klein en in het groot.
Maar de echtgenoot van gruz. heeft een psychiatrisch probleem, een ziekte en daarvoor dient hij zich onder behandeling te stellen.
Dat is ook liefde !
Zou hij trouwens spijt betuigen na afloop van zijn mishandeling ?
Of een belofte, ik zal het nooit meer doen, vergeef me ?
Zo niet, beseft hij eigenlijk niet eens wat hij doet :-&
Ik denk dat mijn liefde al kapotgetrapt zou zijn. Ik vind het bewonderenswaardig van gruz dat ze uberhaupt nog bij hem is. :-k

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Galateia » 26 jul 2011 12:57

Bewonderingswaardig? Nou, dat zie ik zo toch echt niet, hoor. Ik heb geen bewondering, ik heb medelijden. Bewondering zou ik hebben, wanneer ze vertrekt.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

zomaariemand
Mineur
Mineur
Berichten: 137
Lid geworden op: 08 jul 2011 20:01

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor zomaariemand » 26 jul 2011 13:01

Galateia schreef: Jij houdt zielsveel van hem, maar hij overduidelijk niet van jou. Als je van iemand houdt, dan doe je dit soort dingen niet en dat weet je zelf ook wel.

Dat zou ik niet zo duidelijk stellen. Een deel van de mannen die mishandelen, houden wel van hun vrouw, maar weten gewoonweg niet hoe ze 'normaal' moeten reageren.

Verder weet ik ook niet in hoeverre dit verhaal waar is. Dat vroeg ik me vanmorgen al af.

Gruzelement
Verkenner
Verkenner
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 jul 2011 21:15
Contacteer:

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor Gruzelement » 26 jul 2011 13:02

Soms zegt hij tegen me: "Ik ben slecht voor je." Dat zijn de momenten waarop we zo gelukkig zijn dat ik zoiets niet wil horen. Dan zeg ik: "Dat hoef je niet te zeggen, schat, zorg maar dat die boze momenten niet voorkomen, dat is beter."
Hij houdt het soms wekenlang vol.

Mijn verhaal (qua frequentie van hoe vaak het voorkomt) lijkt wat inconsistent. Dat komt omdat het al lang zo gaat. Vroeger gebeurde het af en toe, misschien 1 keer per maand. Toen in een stressvolle periode wel elke twee, drie dagen. Nu neemt de ellende weer af en heb ik hoop dat het echt over gaat.

Ik zou graag willen dat hij "sorry" zei. Dan zou ik het allemaal wel kunnen dragen omwille van het geluk wat er ook is.

Ik denk dat het voor de mensen op dit forum moeilijk te bevatten is dat dat kan, geluk in deze relatie.

zomaariemand
Mineur
Mineur
Berichten: 137
Lid geworden op: 08 jul 2011 20:01

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor zomaariemand » 26 jul 2011 13:03

Evelien schreef:Ik zit echt in shock dit verhaal te lezen. :shock:

Wees blij dat je geschokt bent. Dan heb je er in ieder geval geen ervaring mee. Ik vind het vooral triest, maar geschokt ben ik niet. Het gebeurt heel erg vaak, veel vaker dan men denkt. Ik ben er nu gelukkig vanaf, maar ik heb in dezelfde situatie gezeten.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor schaapje » 26 jul 2011 13:03

Dan sta je daar met je Bijbel en je goede bedoelingen. Volgens mij staat er niets in de Bijbel over mannen die hun vrouw mishandelen.


Et staat wel degelijk iets over hoe de vrouw te behandelen.

1 Petrus: 3 -7

Desgelijks gij, mannen leeft verstandig met uw vrouwen, als met brozer vaatwerk, en bewijst haar eer.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

zomaariemand
Mineur
Mineur
Berichten: 137
Lid geworden op: 08 jul 2011 20:01

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor zomaariemand » 26 jul 2011 13:05

mopje schreef:Misschien mag ik niet direct mijn oordeel hier over vellen, maar mij klinkt het in de oren als Schizofrenie.
Ik kan ook maar 1 ding zeggen.... zoek hulp!!!

Nou, inderdaad, ik zou maar geen oordeel vellen op grond van 2 of 3 posts door een ander over een mishandelende man. Laat dat maar aan een psychiater over, na het voeren van een x aantal gesprekken. [-X


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten