De priester had nog een mooi citaat bij het einde van de dienst: ‘de letter doodt, maar de Geest maakt levend’.
Ja, hij zou van gravo kunnen zijn, toch? In bepaalde goede gevallen ben ik het daar helemaal mee eens. Doch al jaren vraag ik elders waar die letter an sich geschrapt moet worden, i.p.v. dat de toepassing genuanceerd kan zijn. De Heere Jezus schrapte er ook geen één.
Maar de duivel is ook een geest, weten we nog? En die geest wordt er in onze maatschappij plaatselijk bepaald niet minder op, vind ik.
Kijk, ik bedoel hier allerminst waxinelichtje nog mee te plagen, maar omdat er hier m.i. best veel meelezers zijn met toch nog wél grote rimpels bij de militante LHBGIenz. bewegingen, houd ik toch de vrijmoedigheid om uitwassen te mogen duiden.
Heeft het nieuws over de grote openbare demonstratie in Duitsland met de eis dat dierenliefde ook aan deze reeks toegevoegd moet worden, jullie ook reeds bereikt? ik schrijf dierenliefde volstrekt niet tussen aanhalingstekens hoor, want die kan hartstikke echt zijn, toch?
Maar toen ik dat ooit nog wel durfde doen, toen het homohuwelijk nog wettelijk erkend moest worden, heb ik wel eens voorzichtig gevraagd of ik dan alstublieft ook met mijn lieve willige witte wollige schaapje naar het stadhuis mocht komen.
Dat was in mijn tijd gestoeld op de wet van gelijke behandeling van homoseks en dierenseks, beiden verboden, en bestialiteit genoemd.
Nou, die tijden zijn inmiddels veranderd, begrijp ik, vandaar die voor mij wel brutale eis van ook in het rijtje geplaatst te moeten worden.
Kan ik er wat aan doen dat ik vind dat glijbanen ( behoudens bij M.C. Escher) omlaag gaan?