Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Saskia » 21 mar 2017 18:47

Wat leuk, gefeliciteerd!

Marleen1987
Verkenner
Verkenner
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 feb 2017 23:14

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marleen1987 » 21 mar 2017 21:23

Ben 23 februari voor het laatst ongesteld geweest. Afgelopen vrijdag werd ik wakker en wist het gewoon zeker: Ik ben zwanger. Vraag me niet hoe en of het kan want dat weet ik dus niet?
Van de week voor het eerst een test gedaan van de action. Een streep, en een streepje ergens heel erg vaag... Maar dan denk ik weer dat ik het me inbeeld?

Ben overigens nooit zo bezig geweest met zwanger zijn en worden.... Het is altijd welkom geweest etc maar artsen hadden gezegd dat ik niet op een spontane manier zwanger zou kunnen worden..

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor lekkerbek » 21 mar 2017 21:52

Mortlach, wat leuk, van harte gefeliciteerd!
Gaat het goed met je vrouw? Het is ws wel wat meer belastend voor haar? Maar ja, jullie krijgen er wat moois voor terug, t is voor t goede doel :wink:
Vindt "grote zus" het ook leuk? De baby gaat misschien wel een positieve wending brengen in t pubergedrag!

Marleen1987 spannend zeg! Over 2 dagen nog een test doen, als het dan goed verkleurt weet je het zeker.
Ik weet niet of je aan het "dokteren" bent, maar op de poli maken wij het heel vaak mee dat patiënten spontaan zwanger worden of nog voor de afspraak (op dit moment is de wachttijd zo'n 10 weken) of rondom de onderzoeken. Het lijkt wel of de druk er dan af is, patiënten geven zich over......en zie daar.......
Maar goed, hoop het écht voor je, houd ons op de hoogte!

Marleen1987
Verkenner
Verkenner
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 feb 2017 23:14

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marleen1987 » 21 mar 2017 22:17

Ja, ik word behandeld voor lyme... Heel iets anders. Daarbij krijg ik medicijnen voor me schildklier. En volgens de arts die ik even heb gesproken kan dat net de doorslag gevende factor zijn geweest...Moet volgens mij donderdag ongesteld worden dus misschien was ik ook wel echt te vroeg. Maar ben nog echt helemaal overtuigt.

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor lekkerbek » 22 mar 2017 06:01

Dan ben je wel erg vroeg geweest met de test, dan zou ik voor de 2e test wachten tot volgende week. Ik hoop echt voor je dat het zo is, maar misschien toch met beide benen op de grond blijven tot je het zeker weet, de teleurstelling is anders zo groot als je wel ongesteld gaat worden. Maar ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan!

Marleen1987
Verkenner
Verkenner
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 feb 2017 23:14

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marleen1987 » 22 mar 2017 08:12

Zit er trouwens nog verschil tussen testen van de action of bijvoorbeeld van de kruidvat?

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Em. » 22 mar 2017 09:00

@ Mortlach: van harte gefeliciteerd! Leuk zeg! FIjne tijd gewenst voor jullie

@ Marleen: volgens mij maakt dat niet zoveel uit, maar zoals lekkerbek al zegt...wacht een weekje en doe hem dan nog een keer....

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor meribel » 22 mar 2017 09:56

Spannend marleen!


@mortlach; wow!!! Ontzettend leuk!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MissF » 22 mar 2017 10:43

Wat gaaf, gefeliciteerd Mortlach!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Mortlach » 22 mar 2017 11:26

Dank jullie allemaal!

@Marleen: volgens mij maakt het allemaal niet zo heel veel uit met die dingen. Hoewel, wij hadden zelf een 'digitale' test die extra-vroeg kon detecteren, maar volgens mij was die gewoon van Predictor. Kwestie van even op de doosjes kijken (hij was wel een stuk duurder dan de analoge, trouwens).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marnix » 22 mar 2017 13:59

Gefeliciteerd!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 22 mar 2017 21:57

@Mortlach
Proficiat voor jullie beiden! Wat onwijs leuk. Ik wens je vrouw een goede zwangerschap toe.

@Marleen
In principe is een streepje een streepje, wordt altijd gezegd maar dan zijn er weer die verhalen over fals positieve testen... :-k
Ik sluit aan bij de eerder gegeven adviezen, om nog even te wachten, hoe moeilijk dat ook kan zijn.
Ik hoop oprecht voor je, dat je gevoel juist blijkt te zijn!

@Juffiejuf
Hoe gaat het met jou?
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor juffiejuf » 29 mar 2017 21:46

@ mortlach; van harte gefeliciteerd!! Heeft ze last van kwaaltjes of gaat het best goed?

@ marleen; al duidelijkheid? Ik vertrouw de testen van de action niet. Volgens de test was ik niet zwanger maar ik was het wel :-)

@ duschka; tja, het gaat niet geweldig zullen we maar netjes zeggen... Aftellen :lol: :roll:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Mortlach » 29 mar 2017 21:54

juffiejuf schreef:@ mortlach; van harte gefeliciteerd!! Heeft ze last van kwaaltjes of gaat het best goed?


Ze is de misselijkheid ondertussen goed beu ('s ochtends, 's middags, 's avonds) en verder is het heel erg rustig aan doen, maar verder gaat het gelukkig goed.

De eerste zwangerschap met haar ex was echt een ellende. Niks mocht van die kerel en dan is er echt geen bal aan natuurlijk. Nu zijn we samen kinderstoeltjes aan het shoppen en plannen aan het maken en dat is wel heel erg leuk. Ze moest er gisteren spontaan van huilen, zo'n verschil dat het was.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marnix » 30 mar 2017 10:54

Zonder iets aan die ervaring af te willen doen: Zwangere en net bevallen vrouwen en hormonen... Is soms wel een achtbaan hoor. Maar goed, dat versterkt vooral emoties dus dan is ze er alsnog oprecht blij mee hoor ;)

En hopen dat de misselijkheid snel voorbij is, meestal wordt dan rond de 4 maanden zwangerschap allemaal minder erg.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten