Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
liefje
Majoor
Majoor
Berichten: 2360
Lid geworden op: 13 apr 2004 17:55

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor liefje » 24 jan 2016 10:40

trijntjejohanna schreef:Zaterdag hebben we een pretecho gehad, samen met de kinderen. We hebben daar gezien dat we een 4e zoon krijgen :8>

Afbeelding



Wat leuk gefeliciteerd! \:D/

Ook voor de andere gefeliciteerd en een goede zwangerschap gewenst!

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 31 jan 2016 23:27

Hoe is het hier met alle zwangere dames?
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Em. » 01 feb 2016 18:56

@ TJ hoe is het nu???

Hier op zich alles goed, ruim 15 weken alweer. Alleen de laatste weken enorm veel last van hoofdpijn en jeuk....dat herken ik niet zo van de vorige zwangerschappen, maar goed. Verder gaat het gelukkig prima!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 feb 2016 08:57

Hier gaat het wel goed! Wordt wel zwaarder natuurlijk, ben nu 31 week. Ik heb gelukkig nog geen pijnaanval weer gehad, dus ik hoop dat dat ook zo blijft. Mijn b12-tekort zorgt er helaas wel voor dat ik vaak ontzettend moe ben (vooral de laatste 2/3 dagen voordat ik weer mijn prik moet (1 keer per week) , maar gelukkig kan ik normaal onder schooltijd slapen ! Nu even niet, want Matteo heeft al 5 dagen hoge koorts enzo, dus dat is dan best ff pittig, maar ik geniet verder ! Mijn buik is best wel aardig dik en ik vraag me af hoe hij nog 9 week moet groeien zonder te knappen :lol: :lol: :lol:

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Sterretje » 03 feb 2016 20:22

TJ, wat super, 4e zoon!! hoe oud zijn de anderen nu? Wat spannend allemaal!
Time flies when you have none!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 feb 2016 20:28

de anderen zijn nu 10, 8 en 5! :D

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marnix » 05 feb 2016 12:17

Beetje gekke vraag, maar had je niet liever een meisje gehad? Ik kan me voorstellen dat je als je drie jongens hebt, ook wel graag een meisje had willen krijgen? Misschien helemaal omdat je zelf ook een vrouw bent?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 05 feb 2016 14:20

@TJ
Zo dat zal wel weer even wennen zijn met nachtelijke huiluurtjes en luiers, of niet?
Fijn dat je geen pijnaanval meer hebt gehad en beterschap voor je zoon!
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor meribel » 05 feb 2016 16:56

Marnix schreef:Beetje gekke vraag, maar had je niet liever een meisje gehad? Ik kan me voorstellen dat je als je drie jongens hebt, ook wel graag een meisje had willen krijgen? Misschien helemaal omdat je zelf ook een vrouw bent?


vind ik persoonlijk wel een gekke vraag.


we hebben dus drie dochters en ze vroegen mijn man dezelfde stomme vraag.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor meribel » 05 feb 2016 16:59

maar ik bedoel het niet onaardig richting jou hoor Marnix,
maar mensen blijven dat maar vragen , tegenwoordig zeg ik maar, ja inderdaad, wil je er eentje ruilen? #-o

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marnix » 05 feb 2016 20:16

Is ook een gekke vraag maar wel een eerlijke. Ik vroeg me dat gewoon af. Geen antwoord geven mag ook. En dat je iets hoopt wil niet zeggen dat je niet net zo blij bent als het anders is geworden toch? Als ik mocht kiezen had ik een meisje gekregen maar ik ben er daarom niet minder blij mee ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 07 feb 2016 07:13

meribel schreef:maar mensen blijven dat maar vragen , tegenwoordig zeg ik maar, ja inderdaad, wil je er eentje ruilen? #-o


Ben wel benieuwd wat voor reactie je dan krijgt :lol:

Ach ja het jongen / meisje ding leeft echt wel, heb ik gemerkt.
Dus in die zin, begrijp ik de vraag van Marnix ook wel.
Ik vermoed dat veel mensen dus een persoonlijke voorkeur hebben, al komt niet iedereen er voor uit. (want waarom zou je 't anders vragen of vaststellen? Iets met projectie vermoed ik?)

Dat ik zwanger was van ZL kregen wij ook veel de opmerking dat een jongen wel erg leuk zou zijn (euh ja, als 't een leuke jongen is wel natuurlijk :wink: ) en sinds de geboorte van ZL ook heel veel te horen gekregen dat een zoon en een dochter wel heel erg mooi is.
Ach ja, persoonlijk maakt het mij niets uit.Ik had niet kunnen kiezen, maar hoefde dat gelukkig ook niet ha ha.
Twee meisjes, twee jongens, van allebei één ....we hebben gewoon lieve kids. Ik merk ook niet zoveel verschil nog tussen 't hebben van zoon of dochter. Alleen in praktisch opzicht, dat dan weer wel :mrgreen:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 feb 2016 10:57

Marnix schreef:Beetje gekke vraag, maar had je niet liever een meisje gehad? Ik kan me voorstellen dat je als je drie jongens hebt, ook wel graag een meisje had willen krijgen? Misschien helemaal omdat je zelf ook een vrouw bent?



het had mij zeker heel erg leuk geleken als we nu een meisje zouden krijgen, maar ik ben niet minder blij met een jongen . Zeker niet omdat er in mijn directe omgeving veel zijn die al jaren kinderen willen, maar nog niet 1 hebben. Dan voel ik mij gezegend met mijn 4 jongens straks!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marnix » 08 feb 2016 11:25

Precies, dat is denk ik ook zo. Ik ken mensen met alleen jongens of meisjes die dat heel leuk vinden. En mensen die best een kind van het andere geslacht wilden hebben, dat misschien zelfs wel de voorkeur had. Maar ik ken niemand die, als dat niet zo loopt, ontevreden is of baalt. Je bent er net zo goed blij mee en net zo blij mee. En ach, het heeft ook wel weer zijn praktische voorbeelden. Je hebt alleen jongenskleren nodig en hoeft niet opeens allemaal meisjeskleding aan te passen, ze kunnen elkaars fiets overnemen, elkaars speelgoed, je hoeft de babykamer niet opnieuw te verven, dat soort dingen. :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor ajl » 08 feb 2016 14:13

Ik hoopte met de jongte toch ook wel op een meisje, maar toen wij met 12 weken hoorden dat het een jongen was, was het gelijk ook prima.

@dushka als ze klein zijn, is er inderdaad niet zoveel verschil tussen jongens en meisjes. Nu onze kids groter worden, merk ik echt wel dat wij een behoorlijk jongenshuishouden zijn met rose accenten van C. Broeken en schoenen worden compleet afgeragt, net zoals banden van fietsen van het slippen. Ballen in huis zijn ook altijd een uitdaging. Met een pollepel kan je nl erg leuk een golfballetje door de kamer meppen. Wapens, snelle auto's hebben een grote aantrekkingskracht op onze jongens. De oudste was pas in de schuur aan het zagen, maar denk maar niet dat het een leuk vogelhuisje wordt. Het werd een kruisboog met pijlen. 8-[ Daarnaast zijn ze behoorlijk fysiek etc. etc. Allles moet stoer, stoerder, stoerst, vooral met vriendjes. En het LAWAAI!!!

@ TJ ken jij het boek 'Tjonge jongens!' van Mariska Dijkstra-Wolters. Geschreven door een moeder van jongens voor moeders van jongens, echt een aanrader!


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten