Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 22 sep 2014 08:36

Wat grappig ik ben net met S. naar de tandarts geweest, ook weer goed gekeurd. Voor S. de 1e keer voor het echt.

We hebben nu echt een heel ander mannetje in huis, zo heerlijk rustiger geworden. Het is zo leuk. Wel merk ik dat hij toch wel een beetje structuur nodig heeft. Op zich ook niet erg vind dat ook wel lekker.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 sep 2014 21:53

fijn evelien!! maar alle kinderen ehbben veel baadt bij heeel veel structuur. Hier gaat het ook nog wel eens mis en dan is vaak de structuur die ze missen....

Kwa huiswerk al een beetje de draai gevonden.. m met de tablet voorleesboekjes laten afspelen en dan kan ik beginnen met helpen met nieuwsbegrip etc etc... dus.. we komen er wel :) haha

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor vpk » 23 sep 2014 05:50

Wat een goed idee, een stuiterbal met n muntje uit een apparaat.. beter dan zo'n grabbelemmer.. die ging bij onze tandarts de vorige keer helemaal op de kop want ze wilden allebei graag een ring 8-[

Wat een prachtige foto van nina, liefie!

Fijn dat het beter gaat evelien!

Hier met R toch de stap naar de logo gemaakt. Haar taalontwikkeling is heel goed, goede woordenschat en zinsopbouw, maar spraakontwikkeling loopt indd achter. We gaan zien wat het wordt..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 23 sep 2014 08:09

Fijn dat je je draai vindt ppm. Sowieso vind ik het soms even zoeken naar ritme, na een vakantie bijvoorbeeld, of als er iets bijkomt, zoals zwemlessen.

Ben benieuwd vpk, of er dan vooruitgang in zit, vaak hoor je hele goede verhalen over logopedie. Komt vast goed!

Onze tandarts wil kinderen onder de 4 nog niet op zijn stoel. Vanaf 4 pas. Ik merkte wel dat het voor Jurian wel goed was. Voor hij 4 was zat hij in het verste hoekje als hij met mij meeging, maar toen hij eenmaal 4 was en op de stoel ging, vond hij het best.

Jurian wil erg graag op voetbal. Maar het mag pas nadat hij zijn zwemdiploma heeft. Of doen jullie wel 2 sporten tegelijk?
Frederiek zou erg graag op gym willen, en die mogelijkheden zijn hier wel, of op dansen, maar dan zou ze straks als ze 5 is wel 2 sporten tegelijk hebben, en dat vind ik eigenlijk een beetje overdreven, en te druk voor een kind.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 23 sep 2014 08:32

Waarom wil hij ze niet op de stoel dan? Onze zoon heeft zijn hele gebit al, wil wel graag een controle voor hem (dit heeft ook wel te maken met mijn ervaringen van vroeger ppfff).

@Vpk, als ik kijk naar S. hoe dat gaat bij de logopedie. Echt we merken zo'n voorruit gang. Hangt misschien ook wel af van de logopediste.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 23 sep 2014 08:33

Hier èèn sport, en ook eerst je zwemdiploma,
Er zijn best wel kinderen die twee sporten kunnen handelen, en voetbal hier is ook drie keer in de week hoorde ik, twee keer trainen en èèn wedstrijd
Dat is dan niet zo veel verschil als twee sporten die je eens per week doet,
Echter mijn portemonnee vind èèn sport per kind ook gewoon de max. En ook, wat je begint maak je af.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor liefie » 23 sep 2014 08:35

Evelien grappig dat jullie gisteren ook moesten was alles goed? Fijn dat het zo goed gaat met S lekker van genieten.

MissF hier is het al vanaf 2 jaar dat de tandjes nagekeken worden door de tandarts moet zeggen dat wij echt een super leuke tandarts hebben die heel goed is met kinderen zo leuk om te zien.
Vanaf 3 jaar ''moeten'' ze hier ook 2 x per jaar naar de tandarts omdat een melkgebit nog heel zwak is.
Nina vind het ook helemaal geweldig die rent gelijk naar de stoel en gaat liggen :lol:
Ik denk vooral ook om de beloning na het kijken :wink:

Vpk Haha ik zie het al helemaal voor mij :lol: Suc6 bij de logo moet je daar 1x in de week heen?

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor cornelia77 » 23 sep 2014 08:36

Onze kinderen moesten ook eerst met zwemles klaar zijn voor ze op een sport mochten. Het gezin wordt zo onrustig als ze teveel hebben. Als ze groter zijn, heb je dat ook wel, maar dat gaat het allemaal wat gemakkelijker. Dan hebben ze vaak ook wel meerdere dingen. Sport, muziekles, clubs van de kerk. Maar dan gaan ze ook wel zelfstandiger naar dingen toe.
Trouwens, het kost allemaal ook het nodige, vooral zwemles is duur.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 23 sep 2014 08:37

Gefeliciteerd evelien!

@ sporten Hier eerst je zwemdiploma's en daarna sporten. H heeft een tijdje op peutergym gezeten, maar dat vond ik met 3 kids een slaapjes eigenlijk te belastend. Daarna ermee opgehouden.

@ tandarts Bij ons kijkt de tandarts vanaf ongeveerr 2 jaar wel even in de mond. Het kind zit dan niet in de stoel, maar bij ons op de arm. J heeft de laatste keer bij mij op mijn buik gelegen in de stoe en deed ook goed zijn mond open ( nadat hij eerst heel aandachtig naar zijn broer en zus heeft gekeken)

@ vpk Volgens mij is het bij R net zoals bij C. Hele grote woordenschat, maar duidelijke achterstand qua praten. Hoe gaat het met duimen? Wordt dat al minder? C was tijdens de zomervakantie weer begonnen met duimen en nagelbijten en nu gestart met bytex. Dat vindt zij zo vies dat ze niet meer duimt. Zij heeft het momenteel niet eens door dat het er al een paar dagen niet opgesmeerd is. Ik heb het ook op mijn nagels gesmeerd en nu stoppen wij beiden met nagelbijten. En zij is apetrots dat ik ook meedoe.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 23 sep 2014 09:01

Het kost idd ook allemaal best wel wat.
Vooral gymnastiek vind ik prijzig, tjonge, vroeger turnde ik op aardig niveau, toen moest ik 2 keer per week 2 uur trainen en zaterdag wedstrijden, dat zal mijn ouders ook een vermogen hebben gekost :D
Hij gaat eerst zijn zwemlessen maar eens afmaken, en dan bij de voetbal kijken :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 23 sep 2014 10:19

@Liefie, ja alles was goed. Bij S. ook. Zo heerlijk is dat. Alleen ik zelf heb vrijdag nog een soort van schoonheidsbehandeling (mijn oude tandarts heeft ooit eens een gaatje gevuld wat niet mooi is af gewerkt en dat is gaan verkleuren, en ook precies mijn voortand). Mijn tandarts zei dat fiksen we wel even, ze gaf me groot gelijk dat het niet mooi is afgewerkt.

Ben zo blij dat we nu een echte normale peuter in huis hebben met soms drift buien, als hij z'n zin niet krijgt. Gelukkig blijft hij er niet lang in zitten. :wink:

Ik zou wel met S. naar een soort van peutergym willen. Maar geen idee waar je zoiets kan vinden. Iemand een tip? Heb al via google zitten zoeken.

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor cornelia77 » 23 sep 2014 11:55

Missf: Hier is turnen juist niet zo duur. Dat kost 90 euro per jaar. De andere kinderen zitten op judo (20 euro per maand) en jeugdfitness (23 euro per maand). Turnen is dus het goedkoopst...Gelukkig voorlopig een keer in de week. Alleen fitness is twee keer, maar dat regelt hij zelfstandig. Ik hou niet zo van sportclubs waar je een of twee keer voor traint in de week en dat elke zaterdag competitie. Dus hier geen voetbal, korfbal e.d. Leuke sporten, maar te lastig. :oops:

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 sep 2014 12:38

hier wel voetbal en zwemles tegelijk, voor beide gedaan. Voetbal voor d ekleintjes is alleen maar op zaterdagmorgen en door de weeks is de zwemles. Ze hebben energie voor tien dus kunnen ze het makkelijk aan. Nu is bij de oudste voetbal twee keer per week, 1 keer wedstrijd op zaterdag en 1 keer trainen.... goed voor de conditie! longinhoud wat gemeten moet worden gaat ziender ogen vooruit ondanks de klachten die ze nog steeds heeft.. dus voor haar is sporten ook een must en ze raken er mooooi energie van kwijt! oh.. de sport is 4 euro per maand :)! een lachtertje :)! maar naast voetbal geen andere sport.. zou eerder gaan dan voor een denksport oid. Of als J op judo wil.. staan we daar altijd open voor, vind het wel belangrijke sport doet heelveel met een weerbaarheid van een kind! Als een kind onzeker is.. doe het op judo!

Hier zouden we nog niet starten met zwemles, maar ik kreeg een aanbod van 1 keer per week zwemmen drie kwartier wat evt een uur gaat worden in een klein groepje van max 6 kinderen. Ze willen dit gaan proberen en kijken wat de opbrengsten zijn. De onze is ws de jongste van de groep maar heeft al een goede voorsprong aangezien hij watervrij is en al het voortraject voor zwemles uit heeft doorlopen. Dus hij kan nu zelfstandig drijven zonder krukjes op zn rug etc etc.

Tandarts is hier vanaf 2 jaar zelf op de stoel of samen geen probleem. J gaat inmiddels zelf naar binnen en als het aan haar ligt hoeft niemand mee. De tandarts geeft zelf aan dat het valt en staat hoe ouders tov een tandarts staan, angstig, bang etc.... of al direct zeggen.. doet geen pijn hoor.. etc... tuurlijk doet tanden tellen geen pijn. maar een tandarts is niet altijd pijnvrij!

zeker moet je zoeken naar het ritme... maar we zien een gedreven kind die nu ook zelfstandig de spullen oppakt en aan de gang gaat. goed begin.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor vpk » 23 sep 2014 12:43

@evelien: hier is in elk dorp met een gymzaal/gymvereniging wel peutergym of moeder en kindgym. Is er een gymnastiekvereniging bij jullie in de buurt? Dan daar eens informeren? Heb het met de meiden ook gedaan, vonden het altijd erg leuk! Nu gestopt omdat R nu op de woensdag naar groep 0 gaat. Misschien tegen de tijd dat J 2 is blew dat ik dan wel weer begin met hem..

@ajl: duimen wordt nog niet echt minder..helaas.. de tandarts constateerde laatst dat ze al een behoorlijke overbeet heeft. Ik vindt bytex zelf zo vies!! Als de meiden het op hebben en ze raken mij ermee aan heb ik t ook in de mond..bah..
Zag laatst dingetjes om te haken voor om de duim met n armbandje eraan, dat misschien maar eens proberen.
Volgende week gaan we voor de intake dus ben heel benieuwd
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 sep 2014 21:39

evelien: anders het cb eens polsen? die weten ook altijd genoeg tav sport en peuters etc.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten