De camera in de kerk

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: De camera in de kerk

Berichtdoor Chaya » 11 feb 2016 12:27

StillAwake schreef:Zie je dat het uiteindelijk een interpretative is van de gedachten die WIJ aan de Schrift toedichten?
Is het je nooit opgevallen dat er heel veel voluit schriftuurlijke geloofsgemeenschappen zijn die deze visie op het avondmaal NIET delen?

Nee. En we verzanden op deze manier in een off topic discussie, waar ik persoonlijk nogal verdrietig van word, gezien je eerdere bevestiging van onderschrijving van de formulieren.
Doe je dit nu omdat het het open gedeelte is?

Ik laat het hierbij, voordat de mods ingrijpen. Als je in het betreffende topic verder wil gaan?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: De camera in de kerk

Berichtdoor StillAwake » 11 feb 2016 12:31

Chaya schreef:Nee. En we verzanden op deze manier in een off topic discussie, waar ik persoonlijk nogal verdrietig van word, gezien je eerdere bevestiging van onderschrijving van de formulieren.
Doe je dit nu omdat het het open gedeelte is?

Ik laat het hierbij, voordat de mods ingrijpen. Als je in het betreffende topic verder wil gaan?

Nogmaals, ik heb de 3 formulieren ondertekend. Daar zat het avondmaalsformulier NIET tussen.
En vooralsnog heb ik niet het idee dat ik degene was die een offtopic discussie begon.
De link tussen een camera in de kerk en het avondmaal ontging me al een beetje, wellicht dat het daar reeds offtopic was.

Bovendien heb ik niet de indruk iets gezegd te hebben wat ik in het gesloten deel niet had mogen zeggen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: De camera in de kerk

Berichtdoor Chaya » 11 feb 2016 12:56

StillAwake schreef:De link tussen een camera in de kerk en het avondmaal ontging me al een beetje, wellicht dat het daar reeds offtopic was.

Ff teruglezen dan. :wink:
Ereunao schreef op 8 febr;
En ik vind het nog schandelijker als op deze topic tot in details uitgelegd wordt hoe je tewerk moet gaan bij het op straat gooien van het H.A. Ben je dan niet alle schaamte voorbij? Weet je de dan niet dat in Amerika zulke opnames gebruikt worden in de meest godslasterlijke Halloweenfilms?

Verder is het juridisch gesproken niet zomaar een openbare bijeenkomst. Daar ging het dus over.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De camera in de kerk

Berichtdoor Marnix » 11 feb 2016 15:50

Bron?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: De camera in de kerk

Berichtdoor Chaya » 11 feb 2016 16:05

Marnix schreef:Bron?

Daar had Ereunao op geantwoord, lees even terug.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Yoshi

Re: De camera in de kerk

Berichtdoor Yoshi » 11 feb 2016 20:46

Dus als van iets een parodie wordt gemaakt is het slecht. Dat is zo'n beetje de argumentatie en het niveau ervan.
Nu zijn er meerdere parodieën gemaakt op kerkdiensten. Ook maar tegen een kerkdienst zijn? In vele films worden oa priesters en dominees op de hak genomen. Die ambten maar afschaffen?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De camera in de kerk

Berichtdoor Marnix » 11 feb 2016 23:36

Chaya schreef:Daar had Ereunao op geantwoord, lees even terug.


Help me even, ik heb alles 2x teruggelezen maar zie alleen dat hij hetzelfde zei maar de vraag naar een bron voor die bewering negeerde?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: De camera in de kerk

Berichtdoor Chaya » 12 feb 2016 11:16

Marnix schreef:Help me even, ik heb alles 2x teruggelezen maar zie alleen dat hij hetzelfde zei maar de vraag naar een bron voor die bewering negeerde?

Ik zou het graag doen, maar ik kon het niet meer terugvinden.
Het was zoiets als: het was mij voor waar verteld en rond halloween zijn ze terug te vinden op YT.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De camera in de kerk

Berichtdoor Marnix » 12 feb 2016 12:11

Tja, en zo komen roddels en broodje-aap-verhalen de wereld is. Ik kan nergens een bron vinden en heb op internet gezocht maar kan daar ook niets vinden. Mensen zijn heel goed in het verzinnen van argumenten als ze ergens tegen zijn en voor je ze overneemt moet je eerst checken of het wel echt zo is. Slechte film trouwens, als men webcam-beelden (die kwalitatief nooit goed zijn) in een film zouden gebruiken dus het lijkt me heel sterk.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ereunao

Re: De camera in de kerk

Berichtdoor ereunao » 12 feb 2016 20:53

Chaya, lat mij je geheugen een opfrissen. Ik schreef toen letterlijk:
Bron?
Het is mij voor waar verteld en als je het niet gelooft moet je rond 31 oct. maar eens op Your Tube gan surfen. De kans op dit misbruik bestaat in ieder geval als kerkdiensten op open internet uitgezonden worden. Daarom zou het nog iets anders zijn als het om een privézender ging, hoewel ik persoonlijk ook dan de meerwaarde boven alleen het Woord er niet van inzie.
Maar daar ging mijn opponent niet op in. En toen hij zich even verderop in reactie op mijn opmerking dat elk godvrezend mens ervan gruwt als het H.A op straat gegooid wordt als een godvrezend mens presenteerde had ik het op de lippen om te zeggen 'Zeker net als de Samaritanen in 2 kon.17:33?' Maar ik wilde zakelijk blijven en niet op de man gaan spelen.Daarom heb ik jouw advies opgevolgd en ben ermee gestopt. Maar intussen ben je er zelf wel mee doorgegaan!ereunao

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: De camera in de kerk

Berichtdoor Chaya » 13 feb 2016 09:54

Dank je, maar ik stop deze discussie ook. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: De camera in de kerk

Berichtdoor benefietdiner » 13 feb 2016 10:05

ereunao schreef:Het is mij voor waar verteld en als je het niet gelooft moet je rond 31 oct. maar eens op Your Tube gan surfen. De kans op dit misbruik bestaat in ieder geval als kerkdiensten op open internet uitgezonden worden.

Nog steeds dus zoals Marnix zei ‘roddels en broodje-aap-verhalen’.
ereunao schreef: Daarom zou het nog iets anders zijn als het om een privézender ging, hoewel ik persoonlijk ook dan de meerwaarde boven alleen het Woord er niet van inzie.

Die mening mag je hebben.
ereunao schreef:Maar daar ging mijn opponent niet op in. En toen hij zich even verderop in reactie op mijn opmerking dat elk godvrezend mens ervan gruwt als het H.A op straat gegooid wordt als een godvrezend mens presenteerde had ik het op de lippen om te zeggen 'Zeker net als de Samaritanen in 2 kon.17:33?' Maar ik wilde zakelijk blijven en niet op de man gaan spelen.Daarom heb ik jouw advies opgevolgd en ben ermee gestopt. Maar intussen ben je er zelf wel mee doorgegaan!ereunao

Iemand doodslaan met Bijbel teksten komt nog wel eens voor in Christelijk / kerkelijk Nederland. Als zo’n Bijbel tekst inderdaad in je op komt uit 2 Kon. 17:33 tijdens een gesprek ben je ten eerste wel een theoreticus en tevens vergeestelijk je die geschiedenis dan wel op een wijzen die op zijn minst dubieus betiteld kan worden. Het gaat hier (discussie camera in de kerk) niet om mensen uit ander bevolkingen groepen die eventueel met oude gewoontes (camera) naar jullie kerk komen om die te vereren.
Ik weet niet wie die opponent was maar als dat een mede broeder in jou kerk was? Nu ja, dan kweek je een fijne sfeer vind je ook niet.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De camera in de kerk

Berichtdoor Marnix » 14 feb 2016 14:19

Het is mij voor waar verteld en als je het niet gelooft moet je rond 31 oct. maar eens op Your Tube gan surfen. De kans op dit misbruik bestaat in ieder geval als kerkdiensten op open internet uitgezonden worden.


Ik ben het nog nooit tegengekomen en ik kan er op internet niks over vinden. Onzin dus. Misschien moet je dingen op waarheid controleren voor je ze aan- en overneemt en als argument gaan gebruiken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

ereunao

Re: De camera in de kerk

Berichtdoor ereunao » 15 feb 2016 10:49

Marnix, Er staat geschreven: ‘geeft het heilige de honden niet’, zolang de kerkenraad er geen enkel zicht en controle op heeft bestaat het risico van profaan gebruik in ieder geval. En jij weet net zo goed als ik dat voor Hollywood niets heilig is. En het is een hellend vlak, van het een komt het ander. In steeds meer gemeente laat de kerkenraad zelfs de bediening van het H.A, filmen en op open internet uitzenden. En dat is niet minder dan een brutale heiligschennis waarmee de gemeente een oordeel over zich haalt. God laat zich niet bespotten! En nu mag jij voor mijn part het laatste woord hebben, dit is mijn laatste reactie op deze topic . ereunao

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: De camera in de kerk

Berichtdoor StillAwake » 15 feb 2016 10:55

ereunao schreef:En nu mag jij voor mijn part het laatste woord hebben, dit is mijn laatste reactie op deze topic.

Afgesproken!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten