Website www.derokendevlaswiek.nl

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Race406 » 30 dec 2016 13:17

Hij is geen voormalige HHK predikant. Hij is nog steeds predikant in de HHK. Weliswaar emeritus, maar nog steeds predikant.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Tante Pollewop » 30 dec 2016 15:22

Precies.

Daarnaast schrijft de Burggraaf van de ronkende vlaswiek een hoop onverdraagzame shit, terwijl DS. Burggraaf van het artikel oproept tot verbinding en tot luisteren naar elkaar.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Prisma23 » 30 dec 2016 18:42

Tante Pollewop schreef:Precies.

Daarnaast schrijft de Burggraaf van de ronkende vlaswiek een hoop onverdraagzame shit, terwijl DS. Burggraaf van het artikel oproept tot verbinding en tot luisteren naar elkaar.


Uitstekende samenvatting Pollewop!

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Johan100 » 02 jan 2017 18:13

BladeStraight schreef: Dat is hier in het verleden zeker gebeurd, vandaar dat dit onderwerp nu angstvallig wordt vermeden.

Dat begrijp ik wel.

gravo schreef:
(....)Als ik de tekst nog eens doorlees kan de zin "...laat staan dat u dat homo-kerk-hol verlaat..." ook terugslaan op het eerder vermelde Refoweb. Maar het probleem bij dit soort teksten is natuurlijk dat er geen kop of staart aan zit, dat alles op één hoop wordt gegooid en dat de nuance ver te zoeken is, om het even eufemistisch uit te drukken.
(,,,,)
Whatever.

gravo

Dat is waar, als je het zo leest. Maar het slaat wel op de HHK, hij was alleen een spatie vergeten. Een alinea had het wat overzichtelijker gemaakt.

Boekenlezer schreef:[
Dat woord wat gravo onder de loep legt, herinner ik mij niet zo nauwkeurig. Maar ik herinner mij nog wel dat René Burggraaf de HHK een homo-kerk noemde. Ik vind dat een nogal merkwaardige typering. Kort geleden kwam ik in het kerkblad van de HHK nog iets tegen, namelijk dat meegaan met de PKN betekende dat ze respect moesten hebben voor andere opvattingen en praktijken, waaronder ook dat homohuwelijken in de kerk werden bevestigd. (Ik probeer het even uit mijn hoofd te formuleren.) Dat ging te ver. Dan ben je als HHK toch juist géén homo-kerk? (Waarbij ik homo-kerk dan opvat in de zin van: het goedkeurend staan tegenover homoseksuele relaties. Want je kan meerdere kanten op met dat woord, als ik er nog eens naar kijk.) Of zou het zitten in een artikel, waarnaar in een andere discussie verwezen is, waarin een voormalige HHK-predikant zijn verhaal doet?

Je kunt het artikel nog eens overlezen.
Ik denk dat het inderdaad met die kwestie rond D.Burggraaf te maken heeft, zoals ook hier te lezen valt. http://www.hetgekrookteriet.com/Diverse ... aaf_2.html
Dat de HHK tegen bevestiging van homohuwelijk is mogen we wel blij mee zijn. Maar dat vind ik wel iets anders dan de kwestie rond D.Burggraaf.
Dat ligt wat lastiger denk ik. Maar ik heb het niet goed gevolgd en ik ben ook geen betrokkene. Er zullen ongetwijfeld gesprekken geweest zijn daar binnen de kerk. En wat daar uitgekomen is, ik weet het niet. Ik ken heel die man niet, las het op refoweb pas voor het eerst. Hij schijnt nu met emeritaat te zijn.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

gerbenpost

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor gerbenpost » 02 jan 2017 18:42

*Verwijderd door moderator. Deze persoon had onder andere naam al een ban*

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor johannes1 » 03 jan 2017 13:07

Ik ken heel die man niet, las het op refoweb pas voor het eerst. Hij schijnt nu met emeritaat te zijn.

Dominee Burggraaf is al langer met emeritaat. Dit staat overigens los van zijn geaardheid, maar heeft te maken met het ongeluk wat hij heeft gehad.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Johan100 » 03 jan 2017 16:27

Ah oké. Weet ik dat ook weer \:D/
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor elbert » 16 jan 2017 10:21

Tja, als ik over de rokende vlaswiek nadenk, dan komt mij dit altijd in gedachten:
Vraag en antwoord 112
Wat wil het negende gebod?
Dat ik tegen niemand valse getuigenis geve , niemand zijnwoorden verdraaie , geen achterklapper of lasteraar zij , niemandlichtelijk en onverhoord oordele of helpe veroordelen ; maar allerlei liegenen bedriegen, als eigen werken des duivels , vermijde, tenzij dat ik denzwaren toorn Gods op mij laden wil ; insgelijks, dat ik in het gericht enalle andere handelingen de waarheid liefhebbe, oprechtelijk spreke en belijde ;ook mijns naasten eer en goed gerucht naar mijn vermogen voorsta en bevordere.
Wie de hyperbolen leest op die site, kan helaas niet anders concluderen dan dat de eer en de goede naam van de naaste, alsmede het niet lichtvaardig veroordelen of verdraaien niet hoog op de prioriteitenlijst staan.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Speedy » 16 jan 2017 10:24

elbert schreef:Tja, als ik over de rokende vlaswiek nadenk, dan komt mij dit altijd in gedachten:
"
Vraag en antwoord 112
Wat wil het negende gebod?
Dat ik tegen niemand valse getuigenis geve , niemand zijnwoorden verdraaie , geen achterklapper of lasteraar zij , niemandlichtelijk en onverhoord oordele of helpe veroordelen ; maar allerlei liegenen bedriegen, als eigen werken des duivels , vermijde, tenzij dat ik denzwaren toorn Gods op mij laden wil ; insgelijks, dat ik in het gericht enalle andere handelingen de waarheid liefhebbe, oprechtelijk spreke en belijde ;ook mijns naasten eer en goed gerucht naar mijn vermogen voorsta en bevordere."

Wie de hyperbolen leest op die site, kan helaas niet anders concluderen dan dat de eer en de goede naam van de naaste, alsmede het niet lichtvaardig veroordelen of verdraaien niet hoog op de prioriteitenlijst staan.


Ben ik helemaal met je eens, alleen waarom plaatst Refoweb dan een column waarbij op een soortgelijke manier nog even een tegenreactie?

Blijf verre van die site en reageer niet op zulke zaken. Exact dezelfde soort tegenreacties komen dan op.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor elbert » 16 jan 2017 10:30

Ik vind het ook teveel eer om aandacht aan deze site te geven, ware het niet dat het een hoog auto-satirisch (als dat een goed woord is) gehalte heeft en dus de aandacht trekt.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor henkie » 16 jan 2017 10:53

Ik denk dat het goed is om dit soort idioterie onder de aandacht te brengen. Er zijn helaas nog steeds mensen die het orakel uit Canada beluisteren en het afdoen met: "Hij heeft ook goede punten die hout snijden". Dat is zoiets als zeggen dat Hitler een goede echtgenoot was en aardig kon schilderen.

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Race406 » 16 jan 2017 11:00

De vergelijking is weer mooi gevonden... :mrgreen: :schaterlach: :muhahaha:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor henkie » 16 jan 2017 22:05

Ja, een beetje een Godwinnetje ;-) Maar hopelijk get you my drift... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Race406 » 16 jan 2017 22:28

Jawohl. :D
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

welling82

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor welling82 » 04 feb 2017 16:12

De rokende vlaswiek wordt ik ook beroerd van,

Ze lasteren en lijken grote lust te hebben in het veroordelen van anderen met de meest spekkige bewoordingen.

In plaats van het Wit najagen of bij zulke grote problemen te berusten, zoeken ze openlijk het conflict op. Dat is wat anders dan pal voor de Bijbel staan, dat is een beweging tegen de naaste en de manier waarop, ja daar wordt ik beroerd van.

Wat ze overigens zeggen over 'illuminatie', is niet altijd onwaar. Hoewel ik een hekel heb aan het woord 'illuminatie' om te verwijzen naar 'wat de macht houd'. Wat zij overigens vaak denken dat illuminatie zijn, zijn in feite wat mythologische rommel waar de macht niet echt van uitgaat.

Ik noem ze liever gewoon machthebbers, en ja, dat is al jaren anders dan onze politiek, van wie velen nog denken dat ze machthebbers zijn. en ja, dat is zelfs anders dan UN, Agenda 21, hoewel zij graag machthebbers wilden worden.

dus onderschat dat niet, door sommigen worden ze erom belachelijk gemaakt, helaas bemerk ik wel dat dat die sommigen zelf NOG MINDER idee hebben van wat er in de wereld bijvoorbeeld qua geopolitiek en leiderschap speelt. Een klein voorbeeld;

"After World War I, Germany fell into the hands of the German International Bankers. Those bankers bought her and now they own her, lock, stock, and barrel. They have purchased her industries, they have mortgages on her soil, they control her production, they control all her public utilities.

The international German bankers have subsidized the present Government of Germany and they have also supplied every dollar of the money Adolph Hitler has used in his lavish campaign to build up a threat to the government of Bruening. When Bruening fails to obey the orders of the German International Bankers, Hitler is brought forth to scare the Germans into submission... Through the Federal Reserve Board over 30 billion of dollars of American money...has been pumped into Germany...You have all heard of the spending that has taken place in Germany...modernistic dwellings, her great planetariums, her gymnasiums, her swimming pools, her fine public highways, her perfect factories. All this was done on our money. All this was given to Germany through the Federal Reserve Board. The Federal Reserve Board...has pumped so many billions of dollars into Germany that they dare not name the total."


Louis McFadden (1876-1936) US Congressman (R-PA) (1915-1935), 1935, Chairman of House Banking and Currency Committee. Poisoned in 1936.


Zoals men aan deze uitspraak ziet is de Tweede Wereldoorlog in het geheel wat anders dan ons wel op de scholen geleerd wordt, zo zijn er nog veel meer voorbeelden hoor.

Wacht u voor de zorgvuldigheden dezes levens, zoals geschiedenisboeken bijvoorbeeld, goed onderzoek is tegenwoordig zelf door de bomen het bos zien te vinden, zo erg is het inmiddels al wel en wat we dan tegenkomen is GEHEEL wat anders dan in geschiedenisboeken al te vaak verteld wordt. Tenzij bij minder belangrijke zaken, dan wil zo'n boekie nog wel eens een kloppende weergave presenteren.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten