Snelle computervragen (deel 3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Boekenlezer » 06 mei 2016 19:05

Het is eigenlijk etenstijd, maar als techneut kan ik het niet laten om te experimenteren. Wat opmerkelijk is: mijn scanner doet het wel, en die is via een USB-poort achterop mijn computer verbonden. Daar zitten nog meer USB-poorten. Als ik daar een USB-stick of mijn camera in doe, reageert de computer er wel op. Het zijn dus de twee USB-poorten, die vooraan op mijn computer zitten, die niet reageren.

Dit verzacht het leed, maar het ongemak om de voorste USB-poorten niet te kunnen gebruiken is daarmee nog niet weg.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Sabra » 06 mei 2016 21:37

Conlusie is voorlopig dat het aan de hardware ligt en niet aan de software.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Boekenlezer » 07 mei 2016 12:05

Maar in Windows 7 werkte het altijd wel. Dat lijkt me dan toch sterk, dat het aan de hardware ligt.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor johannes1 » 11 mei 2016 12:31

Kan je een .cda bestand omzetten naar mp3?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor JohannesHermanus » 11 mei 2016 18:06

johannes1 schreef:Kan je een .cda bestand omzetten naar mp3?

Nee. Tenminste niet op de reguliere manier, het zijn namelijk geen audio bestanden. Wellicht dat u hier wat aan hebt:

http://www.freerip.com/frmmanual/tutori ... to_mp3.php

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Boekenlezer » 11 mei 2016 21:16

Het lijkt erop dat mijn probleem verholpen is. Ik stak een USB stick in een van de voorste USB-poorten, en hij werd gezien.
Windows heeft een update gekregen. Dat zal het probleem verholpen hebben.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor johannes1 » 13 mei 2016 09:35

JohannesHermanus schreef:Nee. Tenminste niet op de reguliere manier, het zijn namelijk geen audio bestanden. Wellicht dat u hier wat aan hebt:

http://www.freerip.com/frmmanual/tutori ... to_mp3.php

Het zijn bestanden die op een cd stonden. betrof een muziek cd.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor JohannesHermanus » 13 mei 2016 10:25

johannes1 schreef:Het zijn bestanden die op een cd stonden. betrof een muziek cd.

Daarom. En .cda is niets meer dan een manier die windows gebruikt om toegang te verschaffen tot die bestanden...

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor johannes1 » 17 mei 2016 10:09

JohannesHermanus schreef:Daarom. En .cda is niets meer dan een manier die windows gebruikt om toegang te verschaffen tot die bestanden...


je kan het met windows media player rippen. hij maakt er dan een mp3 bestand van. Probleem dus opgelost :mrgreen:
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein
Berichten: 793
Lid geworden op: 07 feb 2016 11:44
Locatie: Op de bank

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor JohannesHermanus » 17 mei 2016 10:30

johannes1 schreef:je kan het met windows media player rippen. hij maakt er dan een mp3 bestand van. Probleem dus opgelost

d:)b ripzuh

Op een dergelijke manier kan men ook de liedjes van YouTube kopiëren naar de harde schijf en op CD branden.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 18 mei 2016 09:22

Met het verschil dat je voor muziek op Youtube niet hebt betaald, als je cd's ript die je zelf hebt gekocht wel.


Overigens heb ik recent alle cd's die ik nog niet op mijn computer had staan, gedownload of geript en vervolgens 95% van onze cd-collectie weggegooid. Alles digitaal nu.

Binnenkort maar eens mijn 13 kilo zware cd-speler op Marktplaats zetten :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Katlheen » 20 mei 2016 14:45

13 kilo? Is dat ding uit het jaar 0 en gemaakt van bakeliet ofzo? :lol:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 29 mei 2016 08:08

1990. een erg gewild ding bij audiofreaks, 15 jaar geleden gekocht voor 250, denk dat ik er nu bijna het dubbele voor krijg.

Afbeelding

Jammer want het is een heerlijk apparaat maar ja, het cd-tijdperk is gewoon redelijk over en van echt zitten luisteren naar muziek komt het toch niet meer... Speakers gaan binnenkort ook in de verkoop, enorme zuilen op spikes is niet handig als er binnenkort een kind over de vloer gaat kruipen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Yoshi

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Yoshi » 29 mei 2016 10:23

Prachtig. elektronische apparatuur wat nog gemaakt is om gerepareerd te kunnen worden indien nodig. Duurzaamheid dus.
Helaas is er sinds die tijd veel veranderd en is elektronica nu dusdanig compact dat het vrijwel niet meer gerepareerd kan worden en dus gewoon massaal gedumpt wordt indien er iets kapot is. Een gigantische verspilling is het gevolg.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 29 mei 2016 10:43

Marnix schreef:1990. een erg gewild ding bij audiofreaks, 15 jaar geleden gekocht voor 250, denk dat ik er nu bijna het dubbele voor krijg.

Afbeelding

Jammer want het is een heerlijk apparaat maar ja, het cd-tijdperk is gewoon redelijk over en van echt zitten luisteren naar muziek komt het toch niet meer... Speakers gaan binnenkort ook in de verkoop, enorme zuilen op spikes is niet handig als er binnenkort een kind over de vloer gaat kruipen.



Marantz was destijds ook mijn favoriete merk. Mijn versterker en cd-speler zijn nog steeds van Marantz. Ondertussen toch ook alweer bijna 20 jaar oud.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten