Snelle computervragen (deel 3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Katlheen » 22 jun 2014 16:04

Check ook met die software issues even onder msconfig wat je opstart instellingen zijn. Het kan heel goed zijn dat die progjes opstarten bij het opstarten van de pc. Dus eerst uitzetten, daarna de meuk verwijderen. Volgens mij is dat Softonic een bron van allerlei software die je niet wilt hebben. Verder heel goed opletten bij software die gratis is. Die komt meestal met een browser of iets dergelijks en staat standaard aangevinkt. Dat moet je dus even uitzetten voordat je op volgende drukt.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Rolf

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Rolf » 23 jun 2014 06:25

Een reactie op een voorgaande vraag, uit deze post.
Er waren inderdaad enkele programma's die bij het opstarten werden geactiveerd.
Een aantal zijn verwijderd (met msconfig).
De opstarttijd wordt regelmatig gecontroleerd, is meestal 60 sec.
Een enkele keer iets langer, maar dat kan ook verband houden met updates.
"Softtonic een bron van ongewenste software", dat is meer vermeld.
Extra programma's installeren, daarmee moet inderdaad bedachtzaam worden omgegaan.
Ook is oplettendheid aan te bevelen. Adobe bijv. installeert, als dat niet uitgevinkt wordt, McAfee.
Zo zijn er meer voorbeelden te noemen.

PS
Refoweb staat in het midden op het scherm, voor ong. 60%.
Aan de zijkanten staat soms reclame, nu van Unive.

Na enig zoekwerk, een AdBlock filter voor FireFox gevonden, en geinstalleerd.
Van de officiele site, Mozilla.
De reclame is weg nu.
(Extra's, installatie van Ask.com componenten, dus uitgevinkt.)

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor johannes1 » 11 jul 2014 14:13

johannes1 schreef:Wat kan het probleem zijn?

Bij ons op de gewone computer kan je bv een spel openen, maar na een minuut springt het scherm op slaapstand en krijg je hem niet meer aan zonder op nieuw op te starten. Het probleem blijft daarna overigens gewoon.

Overigens ook zonder iets op te starten stopt hij na enkele minuten. pc is 1.5 tot 2 jaar niet gebruikt. kan het dan toch de videokaart zijn?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 14 jul 2014 11:01

Het zou kunnen. Je hebt wel programma's waarmee je de temperatuur van de videokaart kan meten. Als je die installeert kan je het testen. Als de videokaart te warm wordt zal de kaart vanwege de beveiliging er op een gegeven moment uitklappen. En zonder werkende videokaart krijgt je monitor geen signaal meer en wordt zwart, geeft "no signal"

HWmonitor of GPU-Z zijn de programma's waarmee je dit kan meten.

Drivers van de videokaart updaten kan misschien ook nog helpen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor johannes1 » 14 jul 2014 11:12

Alleen zijn die geen optie, omdat pc binnen 3 minuten weer uitspringt.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Faramir

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Faramir » 14 jul 2014 11:14

Kast openmaken. Kijken of er stof in hangt en of de ventilatoren nog wel rond kunnen draaien.
Stof is een veelvoorkomend probleem bij computers.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor schelpje3 » 14 jul 2014 11:41

Faramir schreef:Kast openmaken. Kijken of er stof in hangt en of de ventilatoren nog wel rond kunnen draaien.
Stof is een veelvoorkomend probleem bij computers.

Vooral als poes een leuk en warm ligplekje gevonden heeft. :mrgreen:

Faramir

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Faramir » 14 jul 2014 11:58

schelpje3 schreef:Vooral als poes een leuk en warm ligplekje gevonden heeft. :mrgreen:

Die presteert het nog om als ik op de computer aan het werk ben op het toetsenbord te gaan liggen omdat hij aandacht eist. Verder is de haarbal nog steeds flink aan het haren.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 14 jul 2014 13:17

Faramir schreef:Kast openmaken. Kijken of er stof in hangt en of de ventilatoren nog wel rond kunnen draaien.
Stof is een veelvoorkomend probleem bij computers.


Inderdaad. Overigens kan je denk ik wel een van de programma's installeren, als je de link klaarzet kan je hem gelijk downloaden en binnen 3 minuten denk ik ook nog wel geinstalleerd hebben. En daarna valt de monitor allicht uit, moet je een poos wachten en als hij dan weer aan gaat kan je het programma starten. 3 minuten kijken om te zien of er wat bijzonders gebeurt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Rolf

Foto's van de Jordaan

Berichtdoor Rolf » 24 jul 2014 06:50

Gevraagd:
Foto's van de Jordaan in Israel, van iets hogere kwaliteit dan op internet.
En van de Hermon.
Liefst stille momenten.
De bedoeling is, om deze te laten afdrukken op textiel (decotex), en er quilts van te maken.
Dit vereist min. 150 DPI.
Dus als het wordt afgedrukt in 10 * 15 cm, moet foto van van 150 DPI 2.1 MB zijn.

Berekening aantal pixels, en aantal MB's
- 10 * 15 cm.
- 150 DPI
- = 150 pixels per inch
- (/2,54) = 59 pixels per cm
- Breedte, 15 cm, 886 Px
- Hoogte, 10 cm, 590 Px
- Totaal: 886 * 590 = 522.637 Px
- Per Pixel, om een kleur vast te leggen, 4 Bytes (3 bytes meestal bij het RGB-systeem, bij CMYK meestal 4, vaak gebruikt bij drukwerk).
- Dus totaal: 2.090.548 Bytes.
- Is 2.1 MB.

Rolf

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Rolf » 08 sep 2014 13:27

Om de post compleet te maken, het volgende.

Anders opgelost nu, m.b.v. fotostof.
Het zijn vellen in het formaat A4 (5 st.), en wat betreft het gewicht vergelijkbaar met 209 gr. papier.
Aan de éne zijde gewoon glad papier, en aan de anders zijde stof (katoencanvas, er is ook katoen-twill en katoen-popeline).

Inmiddels is enige ervaring opgedaan.
Een foto (van tussen de 50 en 100 kB) wordt op formaat A6 (ong.) redelijk goed geprint.
Enkele schoonheidsfoutjes.
Daarna is ter controle een gewone foto geprint, en die vertoonde geen gebreken.
Met naald en draad moet dit op een ondergrond van textiel bevestigd kunnen worden.
Hiermee nog geen ervaring. Wel kan een naald er goed doorgehaald worden.

Een heel klein beetje twijfel m.b.t. de printkop (blijft die goed in tact) is er wel.
Hierover is contact met de leverancier.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor mw » 30 okt 2014 20:25

Help! :mrgreen:

Mijn laptop heeft een nieuwe harde schrijf gekregen, dus aan mij de eer om alles er weer op te zetten.
Nu heb ik Windows Live mail weer gedownload, maar deze ontvangt wel alles, maar verzend niet. Erg irritant.

Het gaat om een @hetnet adres, maar ondank dat ik de instellingen zo heb ingesteld zoals KPN vermeld, lukt het niet.
Wie weet de oplossing?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 31 okt 2014 12:36

Is Het Net ook je internetprovider? Mogelijk SSL aanzetten (poort 465) en de smtp-server is dan dus mailhost.hetnet.nl (die heb je neem ik aan gewoon ingesteld staan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor mw » 31 okt 2014 13:59

hetnet is van KPN. Aldus KPN moet ik dan de kpnmail gegevens invullen, maar ook met de hetnet gegevens lukt het niet.

Wellicht zit het hem wel in de provider. Ik heb bij KPN alleen een email only abbo. Nu woon ik tijdelijk bij mijn ouders en die hebben geen internet van KPN.

Bedankt voor het meedenken!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 31 okt 2014 15:04

Aha dat verklaart een hoop. Dan kan je het dus proberen door gebruikersauthenticatie op je uitgaande mailserver aan te zetten en daar je gebruikersnaam en wachtwoord van hetnet (die je ook gebruikt bij de inkomende mailserver) in te stellen. En dan even kijken of dat werkt met ssl uit of aan.

Wat je ook kan doen en dat is denk ik nog makkelijker, is de uitgaande mailserver van de internetprovider van je ouders gebruiken.

De meeste providers hebben hun smtp-server zo ingesteld dat je er alleen van kan versturen als je ook op het internet van die provider zit. Dat zit je nu niet. Daarom moet je het proberen met die authenticatie of dus de smtp-server gebruiken van de provider waarmee je daar op internet zit. Dus als je ouders bijvoorbeeld ziggo hebben vul je gewoon smtp.ziggo.nl in

Succes!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten