games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 26 mar 2015 21:56

Bloodbourne krijgt geweldige recensies, een volwaardige telg in de 'Souls' serie, met als enige minpunt de lange laadtijden. Ik schaf het na mijn vakantie aan.

Een ander spel wat er erg goed uitziet is Pillars of Eternity, een RPG in lijn met Baldur's Gate, voor de oudjes onder ons.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: games

Berichtdoor mohamed » 27 mar 2015 17:08

Ik speel momenteel Marjora's Mask op de 3ds en sinds ik Mortlach ken beschouw ik mezelf als een casual gamer.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: games

Berichtdoor Katlheen » 27 mar 2015 17:30

Ik speel momenteel een Beta van Worl of Warships. Erg vermakelijk en "verslavend"....want wie wil nu niet dat level 10 Yamamota battleship hebben... :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 28 mar 2015 12:27

Katlheen schreef:Ik speel momenteel een Beta van Worl of Warships. Erg vermakelijk en "verslavend"....want wie wil nu niet dat level 10 Yamamota battleship hebben... :mrgreen:


Persoonlijk heb ik het niet zo op Free to Play spellen, omdat je altijd op een punt komt waar je niet meer met de mensen die wel betalen, kunt concureren. En als je eenmaal aan het betalen bent, geef je vaak veel meer uit dan het spel "waard" is. Sterker nog, ik denk dat het hele concept de spellenindustrie en het imago van spellen geen goed doet en dat we hier jarenlang de naschokken van zullen voelen.

Hoewel er zeker wel mnaieren zijn om het goed te doen, voelt het meestal alsof je wordt uitgebuit, en dat is toch geen gevoel dat je aan je product wilt verbinden?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: games

Berichtdoor Tante Pollewop » 30 apr 2015 22:35

Mortlach schreef:Weer eens Crusader Kings 2 aan het spelen, nu met de nieuwe vroege startdatum van 769 n.Chr.

Scenario's tot nu toe: Koninkrijk van Ierland dat werd overrompeld door Katharen. En een situatie waarin de koning van de Picten zijn eigen vrouw, hertogin van Northumbria, vermoord om de titel over te laten gaan op hun zoon, waarna diezelfde zoon de oorlog te verklaren om de titel te laten overgaan op de jongere zoon zodat Northumbria zich bij Pictland voegt...

Leuk spel dit. Ik speel het nu. Ik begon met een koning in Ierland. Intussen ben ik twee generaties verder. De kleinzoon van de eerste wilde zijn vader vermoorden, dus die sloot ik op. Maar toen stierf hij in de kerkers. :shock: Zijn vader legde vrij snel daarna ook het loodje waardoor ik nu met zijn dochter verder mocht, de zus dus van de gevangene.

Ik ben er geloof ik nog niet zo goed in, het lukt mij bijvoorbeeld nog niet om mijn gebied uit te breiden. Volgens mij zou ik over een aantal opties moeten beschikken om meer macht te krijgen. Of misschien trouw ik gewoon niet met de juiste personen, dat kan ook. :-({|=

Edit: Inmiddels is de mevrouw ook overleden. Haar kinderen behoorden allemaal tot de dynastie van haar man. Gelukkig kon ik toen ze 42 was en haar eerste man overleed, trouwen met een of andere Deense prins, en toen ze 46 was kregen zij nog een zoon. Ik heb toen de wetten aangepast, zodat de jongste alles zou erven. Die ouwe prins ging vrij snel daarna dood, waarna ik haar nog 2 keer met een of andere oude knar heb laten trouwen. De zoon volgde haar na haar dood (suspicious circumstances) op toen hij 13 was. Nu is hij 17, getrouwd en probeert een zoon te krijgen. 8)

Het is echt leuk om een beetje te kijken wat handig is qua trouwen en opvolgen. Het karakter waar ik nu mee speel heeft best goede skills. Nu nog goed gebruik kunnen maken van die skills..

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 01 mei 2015 10:41

Tante Pollewop schreef:Leuk spel dit. Ik speel het nu. Ik begon met een koning in Ierland. Intussen ben ik twee generaties verder. De kleinzoon van de eerste wilde zijn vader vermoorden, dus die sloot ik op. Maar toen stierf hij in de kerkers. :shock: Zijn vader legde vrij snel daarna ook het loodje waardoor ik nu met zijn dochter verder mocht, de zus dus van de gevangene.


Er zijn tal van manieren om van ongewenste zoons af te komen. Aan het hoofd van een piepklein legertje plaatsen en dat op een enorme overmacht afsturen en hopelijk legt hij dan op het slagveld het loodje. Spymaster maken (als de intrigue score heel laag is) en naar Byzantium sturen en hopen dat hij wordt gesnapt en onthoofd. (is wel link als je weet dat hij uit is om je te laten vermoorden).

Ik ben er geloof ik nog niet zo goed in, het lukt mij bijvoorbeeld nog niet om mijn gebied uit te breiden. Volgens mij zou ik over een aantal opties moeten beschikken om meer macht te krijgen. Of misschien trouw ik gewoon niet met de juiste personen, dat kan ook. :-({|=


Ierland was altijd het 'beginnersgebied', juist omdat het begint zonder allerlei allianties, maar dat is geloof ik in recente versies afgezwakt. Die eerste paar graafschappen winnen is altijd het lastige, maar daarna ben je als het goed is groot genoeg om over de rest heen te walsen. In het begin is gebied winnen door te trouwen lastig, want alle kandidaten zullen je afwijzen vanwege 'political concerns'. Allianties sluiten en hopen dat ze je steunen als je je buren door oorlog verklaart. Je kunt trouwens precies zien hoe groot jouw eigen leger is, maar ook het leger van de ander. dat is wel belangrijke info.

Edit: Inmiddels is de mevrouw ook overleden. Haar kinderen behoorden allemaal tot de dynastie van haar man. Gelukkig kon ik toen ze 42 was en haar eerste man overleed, trouwen met een of andere Deense prins, en toen ze 46 was kregen zij nog een zoon. Ik heb toen de wetten aangepast, zodat de jongste alles zou erven. Die ouwe prins ging vrij snel daarna dood, waarna ik haar nog 2 keer met een of andere oude knar heb laten trouwen. De zoon volgde haar na haar dood (suspicious circumstances) op toen hij 13 was. Nu is hij 17, getrouwd en probeert een zoon te krijgen. 8)


Ja, dat klinkt als een typisch gevalletje CK2 :-) Stambomen manipuleren is altijd erg leuk. Je dochter matrilineaal met de 4de zoon van een koning laten trouwen en dan proberen de eerste 3 zoons te vermoorden voordat de vader sterft zodat. Is ambitieus, maar wel te doen.

Het is echt leuk om een beetje te kijken wat handig is qua trouwen en opvolgen. Het karakter waar ik nu mee speel heeft best goede skills. Nu nog goed gebruik kunnen maken van die skills..


Bepaalde eigenschappen zijn overerfbaar, zoals genius, strong, attractive, maar ook alle birth defects zoals harelip en imbecile. Het kan dus de moeite zijn om een genie te zoeken, ook al zijn er op korte termijn betere matches.

Als je wat verder komt, wordt het managen van je rijk echt leuk. Zeker als je het tot keizer weet te schoppen. Ideaal is dat je persoonlijk alleen een Keizerrijk bezit, en een baronie en dat al je vazallen koningen zijn. Dat geeft het minste gedoe.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: games

Berichtdoor Katlheen » 01 mei 2015 12:01

Of misschien trouw ik gewoon niet met de juiste personen, dat kan ook. :-({|=


Mompelt iets over Middeleeuwen en nog niet bekend zijn met homo huwelijk......Sorry Tante, ik kon het even niet laten :mrgreen: :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 01 mei 2015 12:05

Katlheen schreef:Mompelt iets over Middeleeuwen en nog niet bekend zijn met homo huwelijk......Sorry Tante, ik kon het even niet laten :mrgreen: :mrgreen:


Hahaha, tja, als je zoon homo blijkt te zijn (is gewoon een karaktereigenschap in het spel zoals gulheid, jaloezie, etc), is het enige effect een wat verlaagde vruchtbaarheid. Kwestie van laten trouwen met een hedonist om dat nadeel te compenseren en verder niet al te veel nadenken over hoe dat in de praktijk zou uitpakken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: games

Berichtdoor Tante Pollewop » 01 mei 2015 15:21

:mrgreen:

Ach ja, de middeleeuwen en homoseksualiteit.. Leuke combi. :mrgreen: 8-[

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: games

Berichtdoor Katlheen » 01 mei 2015 16:03

Tja, ik moest wel even inkoppen..... :mrgreen:

Maarreh, klinkt als een interessant spel. Uithuwelijken, moord, verbanning, politiek....klinkt alsof ik dat wel leuk ga vinden. Zal zelf eens kijken of ik het ga spelen. Speel momenteel net even teveel andere games.

@Mortlach. Free to play is tricky. Er zijn echter wel games die zorgen dat je niet beter bent als je wel geld er in stopt. Dan is het vooral het pimpen van je personage bijvoorbeeld belangrijk. Of dat je sneller ervaringspunten opbouwt. Ik zie bij World of Warschips bijvoorbeeld dat je met een premium account meer experience krijgt dan een gratis user. Die user moet dus meer potjes spelen om sneller naar een volgend level te kunnen. Spelers worden overigens aan elkaar gematcht op basis van Tier, dus dat is fair. Of je nu betalende user bent of niet.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 01 mei 2015 21:59

Katlheen schreef:Tja, ik moest wel even inkoppen..... :mrgreen:

Maarreh, klinkt als een interessant spel. Uithuwelijken, moord, verbanning, politiek....klinkt alsof ik dat wel leuk ga vinden. Zal zelf eens kijken of ik het ga spelen. Speel momenteel net even teveel andere games.


Het is echt enorm de moeite. Het mooiste vind ik het nog dat het zogenaamd emergent verhalen genereert. Niets in die wereld gebeurt toevallig, nou ja, zaken als ziekten en zo wel, maar alle 'beslissingen' die AI-gestuurde personages maken, hebben een reden. Het is erg leuk om die redenen uit te zoeken.

Ik heb een tijdje verhalen geschreven om personages te volgen. Het spel een tijdje spelen, aantekeningen maken over wat er gebeurt en dan achteraf uitpuzzelen waarom het gebeurde. Dan gaat het spel echt léven.

Er zijn ook bakken DLC beschikbaar, die over het algemeen enorm veel aan het spel toevoegen.

@Mortlach. Free to play is tricky. Er zijn echter wel games die zorgen dat je niet beter bent als je wel geld er in stopt. Dan is het vooral het pimpen van je personage bijvoorbeeld belangrijk. Of dat je sneller ervaringspunten opbouwt. Ik zie bij World of Warschips bijvoorbeeld dat je met een premium account meer experience krijgt dan een gratis user. Die user moet dus meer potjes spelen om sneller naar een volgend level te kunnen. Spelers worden overigens aan elkaar gematcht op basis van Tier, dus dat is fair. Of je nu betalende user bent of niet.


Goed, het FTP-model kan werken zolang het inderdaad kosmetisch is. Met die punten vind ik al discutabeler, omdat het op een gegeven moment te lang duurt om je volgende level bij elkaar te werken. Dat was in ieder geval in World of Tanks zo, dat je eigenlijk al je punten die je in een ronde behaalde kwijt was aan het repareren van je kapotgeschoten tank.

Ik misgun het niemand om geld te verdienen voor een goed product, maar in het merendeel van de FTP-spellen voelt het als geldklopperij.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: games

Berichtdoor Tante Pollewop » 04 mei 2015 09:10

Ik heb afgelopen weekend maar eens besteed aan een hele trits Tutorial video's op youtube. Was leerzaam. 8)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 04 mei 2015 21:26

Ja, daar valt een hoop van te leren. Vooral als je iemand hebt die echt uitzoekt waar alle waarden vandaan komen. Een goede persoon daarvoor op Youtube is iemand met de naam Arumba. Al zijn dat wel met name 'gewone' Let's Plays, maar er valt een hoop uit te halen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: games

Berichtdoor Tante Pollewop » 04 mei 2015 21:59

Ja., ik heb een aantal video's van hem gezien. Daar leer je inderdaad veel van. :)

Ik ben nu opnieuw begonnen in het zuiden van Ierland. Ik heb mijn zuiderbuurman al tot vazal gemaakt, alleen die smeedt nu allerlei complotten tegen mij.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 04 mei 2015 22:21

Tante Pollewop schreef:Ja., ik heb een aantal video's van hem gezien. Daar leer je inderdaad veel van. :)

Ik ben nu opnieuw begonnen in het zuiden van Ierland. Ik heb mijn zuiderbuurman al tot vazal gemaakt, alleen die smeedt nu allerlei complotten tegen mij.


Wat je kunt doen, als jouw leger sterker is als dat van hem, is zijn levies oproepen en gewoon laten staan. Vazallen vinden het niet leuk als je dat doet, en zo gaat hij je steeds meer haten. Op een gegeven moment komt hij dan in opstand, die opstand sla je neer met jouw grotere leger en dan kun je hem legaal van zijn titel strippen, omdat hij dan een verrader is :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten