Bijbel lezen dagelijks

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Bijbel lezen dagelijks

Berichtdoor hans0166 » 14 sep 2018 16:55

Olifant89 schreef:Hoi,

Ik ben lichamelijk ook heel moe. De tekst die jij nu aanhaalt, de woorden: ,,zijn genezing voor je beenderen", zou dus betekenen dat ik me niet alleen geestelijk weer goed ga voelen maar ook lichamelijk?
Simpel en alleen door Bijbellezen?


voordat je jezelf voorbij raast met allerlei opdrachten en verplichtingen tot lezen, ga eens naar een arts...
lichamelijke klachten, het weinige doorzettingsvermogen en geestelijke moeheid kan ook een heel andere oorzaak hebben, die niet met bijbellezen verholpen word, maar gewoon een pilletje of behandeling nodig heeft.

Olifant89

Re: Bijbel lezen dagelijks

Berichtdoor Olifant89 » 15 sep 2018 07:59

Ten eerste zijn het geen opdrachten of verplichtingen tot lezen. Het is een heel groot verlangen om God te kennen.
Ten tweede ben ik al jaren bij een arts en dit helpt tot nu toe onvoldoende.
Ten derde denk ik dat we de kracht van de Bijbel niet moeten onderschatten, zelfs niet voor je lichamelijke welzijn.
Ten vierde is er totaal geen sprake van weinig doorzettingsvermogen.

Dus, voordat je over iemand oordeelt, vraag eerst even door.

Olifant89

Re: Bijbel lezen dagelijks

Berichtdoor Olifant89 » 15 sep 2018 08:04

Krid bedankt voor je positieve antwoord!!

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: Bijbel lezen dagelijks

Berichtdoor krid » 15 sep 2018 08:41

Olifant89 schreef:Krid bedankt voor je positieve antwoord!!


God weet wat we nodig hebben: Rust. Jezus komt met een Rust die niet van deze wereld is. Het is een Rust die bestand is tegen alle omstandigheden. Tegen alles wat gezegd wordt. Zelfs tegen alles wat mensen over zichzelf denken. Jezus woont Zelf met Zijn rust in ons (Heilige Geest).

De Bijbel is inderdaad genezing voor lichaam en ziel.

Mijn zoon, sla acht op mijn woorden, neig je oor tot wat ik zeg. Laat ze niet wijken van je ogen, bewaar ze in het binnenste van je hart. Ze zijn immers leven voor wie ze vinden, en genezing voor heel hun vlees.

Waarom het belangrijk is om in Gods Woord (de Bijbel) te blijven, lezen we bijvoorbeeld in Johannes 15:

Als u in Mij blijft en Mijn woorden in u blijven, vraag wat u maar wilt en het zal u ten deel vallen.

Jezus roept op tot Hem te komen. We hebben daar geen pilletjes voor nodig! Ik geloof in de Kracht van God. Een mooie tekst ter bemoediging. Jezus zegt:

Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust geven.

Waarom dit zo essentieel is, lezen we in Hebreeën 4:

want wie Zijn rust binnengegaan is, die heeft zelf ook van zijn werken gerust, zoals God van de Zijne. Laten wij ons dan beijveren om die rust binnen te gaan, opdat niemand door het volgen van dit voorbeeld van ongehoorzaamheid ten val zal komen.

De Bijbel roept dus zelfs op om te "beijveren" deze rust binnen te gaan. Het lijkt een paradox. Werken om te rusten? Eigenlijk komt het erop neer dat we een relatie met Jezus (God) willen hebben. Die relatie onstaat door o.a. gebed en Bijbel te lezen.

Ik wens je het allerbeste, Olifant89! Mocht je vragen hebben, mail gerust, of stel ze. Ik wens je een fijn weekend en Gods Zegen!
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Bijbel lezen dagelijks

Berichtdoor hans0166 » 15 sep 2018 10:09

Olifant89 schreef:Ten eerste zijn het geen opdrachten of verplichtingen tot lezen. Het is een heel groot verlangen om God te kennen.
Ten tweede ben ik al jaren bij een arts en dit helpt tot nu toe onvoldoende.
Ten derde denk ik dat we de kracht van de Bijbel niet moeten onderschatten, zelfs niet voor je lichamelijke welzijn.
Ten vierde is er totaal geen sprake van weinig doorzettingsvermogen.

Dus, voordat je over iemand oordeelt, vraag eerst even door.


je stelt zelf vragen om advies, maar behalve op eentje doe je niets anders dan afwijzen en afwimpelen.
Misschien even open kaart spelen wat je nu werkelijk wil? Alleen antwoorden in je eigen straatje?

Olifant89

Re: Bijbel lezen dagelijks

Berichtdoor Olifant89 » 15 sep 2018 10:19

Bedankt Krid!
Hans0166: ik ben het gewoon niet eens met de andere antwoorden. Ik kan er niets mee

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Bijbel lezen dagelijks

Berichtdoor coby6 » 15 sep 2018 10:37

Olifant89 schreef:Bedankt Krid!
Hans0166: ik ben het gewoon niet eens met de andere antwoorden. Ik kan er niets mee

Kan toch. Het werkt voor mij en voor m'n kinderen. Als ze geen zin hebben om Job of een geslachtsregister te lezen, zeg ik: lees maar Marcus of zo of sla dat gewoon over. Je bent wat te volwassen voor m'n tips denk ik lol.

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: Bijbel lezen dagelijks

Berichtdoor krid » 15 sep 2018 10:55

hans0166 schreef:je stelt zelf vragen om advies, maar behalve op eentje doe je niets anders dan afwijzen en afwimpelen.
Misschien even open kaart spelen wat je nu werkelijk wil? Alleen antwoorden in je eigen straatje?


ik ben het met "Olifant" eens. Het is ronduit dwaas om iemand die Bijbel wil lezen een "pilletje" voor te schrijven. Voor jou geldt hetzelfde, hans0166: ook voor jou is de Bijbel voedsel en genezing, ook voor het lichaam! Doe je voordeel ermee! Gods Woord geeft altijd antwoord! Pilletjes niet.
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Bijbel lezen dagelijks

Berichtdoor hans0166 » 15 sep 2018 11:47

krid schreef:Voor jou geldt hetzelfde


nee voor mij, en niemand anders geldt hetzelfde, jij hebt heel duidelijk een ander geloof dan ik. Ik bedank er vriendelijk voor om veel van de dingen die jij schrijft voor waar aan te nemen.

Yoshi

Re: Bijbel lezen dagelijks

Berichtdoor Yoshi » 15 sep 2018 12:01

hans0166 schreef:nee voor mij, en niemand anders geldt hetzelfde, jij hebt heel duidelijk een ander geloof dan ik. Ik bedank er vriendelijk voor om veel van de dingen die jij schrijft voor waar aan te nemen.

Idem. De oneliners vliegen je de laatste tijd op dit forum om de oren maar de diepgang mist. Ook het vermogen om dingen in de huidige tijd te plaatsen. Zo'n geloof acht ik leuk in theorie maar in de praktijk onbruikbaar.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Bijbel lezen dagelijks

Berichtdoor Chaya » 17 sep 2018 13:30

Heb je nooit het kinderliedje geleerd:
Lees je Bijbel, bid elke dag, dat je groeien mag.?
Maak er een goede gewoonte van, zin of geen zin, tijd of geen tijd.
We kennen het allemaal wel, 6 avonden lees je na het eten een stukje uit de Bijbel en op 1 avond is er haast en word er even snel gedankt.
We lezen straks wel en dan komt het er niet meer van.
Of bij het slapen gaan, ik sla even over vanavond, want ik ben zo moe, mijn ogen vallen dicht.
Een goed tijdstip is s'morgens na het wakker worden. Als je tenminste op tijd opstaat. :wink:
Maar probeer een vast moment van de dag te nemen, dan wordt het een goede gewoonte.
Met goede gewoontes is niets mis.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Bijbel lezen dagelijks

Berichtdoor Marnix » 17 sep 2018 14:23

Of eerst bidden en dan pas uitkleden / tanden poetsen / in bed gaan liggen. Vind ik ook beter werken dan eerst in bed gaan liggen en dan gaan bidden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Olifant89

Re: Bijbel lezen dagelijks

Berichtdoor Olifant89 » 18 sep 2018 17:04

Ik heb me nu dagelijks een ritme aangewend van 's ochtends het bijbelleesrooster van Schreeuw om Leven te volgen. En 's avonds een stukje uit een dagboekje.
Ik verlang zo naar God.
Maar ik voel me ook raar en vreemd dat ik dit verlangen heb en dat ik zo intensief met God bezig ben.
Wat vinden jullie ervan?

Graag alleen opbouwende/ positieve reacties.

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: Bijbel lezen dagelijks

Berichtdoor krid » 18 sep 2018 18:51

Olifant89 schreef:Ik heb me nu dagelijks een ritme aangewend van 's ochtends het bijbelleesrooster van Schreeuw om Leven te volgen. En 's avonds een stukje uit een dagboekje.
Ik verlang zo naar God.
Maar ik voel me ook raar en vreemd dat ik dit verlangen heb en dat ik zo intensief met God bezig ben.
Wat vinden jullie ervan?

Graag alleen opbouwende/ positieve reacties.


Er is niks raars aan. Besef dat mensen verschillend zijn. Sommigen hebben regelmaat nodig, en daarom kunnen ritmes of gewoontes goed zijn! In feite is het een vorm van disciplineren! Je kunt je afvragen waarom je dit verlangen hebt. Ik denk dat het vooral komt omdat God met jou bezig is! Draai het dus om! God is met jou bezig, en daarom heb jij dit verlangen. Blijf het verlangen beantwoorden, en laat Hem in jou werken. Je kunt erop vertrouwen dat het de beste Weg is! Ik wens je Gods Zegen!
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

cornelis
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1214
Lid geworden op: 22 mei 2004 19:56
Locatie: Boskoop

Re: Bijbel lezen dagelijks

Berichtdoor cornelis » 02 okt 2018 13:38

Dat is toch heel normaal,dat Christenen dagelijks uit de Bijbel lezen.
Ik mag nu bezig zijn met van kaft tot kaft.
Dit is de tweede keer,dat ik daarmee bezig mag zijn,en soms zijn er dingen,wat ik niet wist.
Daarom vertrouwen op U wie U naam kennen,want Gij hebt nooit verlaten wie U zoeken,o HERE.
Psalm 9 vers 11.
Een vriendelijke groet van Cornelis


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten