Bijbel lezen dagelijks

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Olifant89

Bijbel lezen dagelijks

Berichtdoor Olifant89 » 12 sep 2018 18:20

Hoi,

Ik wil graag dagelijks het bijbelleesrooster van Schreeuw om Leven volgen.
Maar ik ervaar zo enorm veel strijd bij het Bijbellezen.
Allemaal gedachten in mijn hoofd die zeggen dat ik het niet moet doen.
Ik word er gek van.

Hebben jullie hier tips voor of er ervaringen mee?

Groetjes,

Yoshi

Re: Bijbel lezen dagelijks

Berichtdoor Yoshi » 12 sep 2018 18:50

Wat zijn je argumenten om het niet te doen? En wat zijn je argumenten om het wel een doen. Maak op basis daarvan een rationele afweging om het wel of niet te doen.

Olifant89

Re: Bijbel lezen dagelijks

Berichtdoor Olifant89 » 12 sep 2018 18:59

Ik hoor net van iemand dat je emotionele brein geen nuances kent.
En mijn emoties hebben nu de overhand.
Emotionele redenen om het niet te doen: ik was vroeger sociaal angstig, maar wel een heel braaf kind. Ik deed eigenlijk nooit iets fout.
En ik hield van God. Maar door mijn sociale angst is bij mij in mijn emotionele brein de koppeling ontstaan tussen saai en God.

2) Een paar jaar geleden heb ik meegemaakt dat iemand me helemaal ophemelde. Ik haat dat.
In het geloof word dat ook vaak gedaan. Dat je als 'godvrezend' iemand wordt opgehemeld.

3) Ik ben bang voor gewoon normaal respect van mensen. Ik vind het veel fijner om in mijn oude vertrouwde holletje te zitten van een loser te zijn op veel gebieden in het leven.

Rationeel heeft Bijbellezen alleen maar voordelen

Yoshi

Re: Bijbel lezen dagelijks

Berichtdoor Yoshi » 12 sep 2018 19:02

Als jij je er in deze levensfase niet goed bij voelt dan doe je het toch niet. Dat het rationeel enkel goed kan zijn voor je is te betwijfelen. Ligt er maar net aan hoe je er in staat en hoe je prioriteiten zijn.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Bijbel lezen dagelijks

Berichtdoor coby6 » 12 sep 2018 20:51

Olifant89 schreef:Hoi,

Ik wil graag dagelijks het bijbelleesrooster van Schreeuw om Leven volgen.
Maar ik ervaar zo enorm veel strijd bij het Bijbellezen.
Allemaal gedachten in mijn hoofd die zeggen dat ik het niet moet doen.
Ik word er gek van.

Hebben jullie hier tips voor of er ervaringen mee?

Groetjes,

Als je geen zin hebt, ga gewoon goeie lofprijsmuziek luisteren. Als ik heel lang niet heb gebeden of Bijbel gelezen doe ik dat om weer wakker te worden.
Bijbelleesroosters doe ik eigenlijk nooit omdat ik dat saai vind. Ik lees liever iets leuks uit het N.T. of teksten over een onderwerp als wie je bent in Christus, dan verplicht tig verzen uit Deuteronomium. Ik heb een paar keer een poging gedaan om de hele Bijbel te lezen maar dan komt er weer Leviticus of van die oorlogsverhalen of Dina die werd verkracht en dan denk ik: Doei!! Ff lekker de Filippenzenbrief lezen maar. Of twistgesprekken met de Farizeeen. Het is goed hoor. De vader van Corrie ten Boom pikte er ook alleen maar de leuke stukjes uit toen ze kinderen waren.
Vooral als je net begint zou ik lekker eerst Johannes en zo gaan lezen en neem een leuke nieuwe goedkope Bijbel en allemaal kleurstiften. Zo leerde ik ook op school. Alles volkleuren en goeie muziek op m'n walkman.

Olifant89

Re: Bijbel lezen dagelijks

Berichtdoor Olifant89 » 14 sep 2018 09:42

In bovenstaande reacties kan ik me niet vinden.
Heel de Bijbel is van God en is dus waardevol. Ook de oude boeken. En als je geen zin hebt dan maar muziek luisteren lijkt me ook geen optie.
Niets gaat boven de Bijbel, Gods Woord
Ik ervaar niet voor niets zo veel strijd als ik de Bijbel lees. Daar is de duivel niet blij mee.

Ik ga gewoon doorzetten, want ik wil God vinden.

Yoshi

Re: Bijbel lezen dagelijks

Berichtdoor Yoshi » 14 sep 2018 09:44

Olifant89 schreef:In bovenstaande reacties kan ik me niet vinden.
Heel de Bijbel is van God en is dus waardevol. Ook de oude boeken. En als je geen zin hebt dan maar muziek luisteren lijkt me ook geen optie.
Niets gaat boven de Bijbel, Gods Woord
Ik ervaar niet voor niets zo veel strijd als ik de Bijbel lees. Daar is de duivel niet blij mee.

Ik ga gewoon doorzetten, want ik wil God vinden.

Ik denk eerder dat je de oorzaak bij het duiveltje in jezelf kan zoeken. In woorden zeg je dat het het zo graag wil maar uit je eigen acties blijkt dat wel tegen te vallen. Is je eigen luiheid of desinteresse afschuiven op de duivel wel eerlijk?

Olifant89

Re: Bijbel lezen dagelijks

Berichtdoor Olifant89 » 14 sep 2018 12:39

Nee niet echt.
Het is geen luiheid of desinteresse bij mij.
Ik volg nu al 2 weken trouw het rooster van Schreeuw om Leven.
Ik vind het een beetje een nare reactie van je.

Het is echt een strijd voor mij. En het is echt ontzettend belangrijk voor mij om God te vinden.
Het is niet zomaar iets wat ik hier opschrijf.
Ik ben niet laconiek. Het is bittere ernst voor mij.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Bijbel lezen dagelijks

Berichtdoor Veendam » 14 sep 2018 14:01

Olifant89 schreef:In bovenstaande reacties kan ik me niet vinden.
Heel de Bijbel is van God en is dus waardevol. Ook de oude boeken. En als je geen zin hebt dan maar muziek luisteren lijkt me ook geen optie.
Niets gaat boven de Bijbel, Gods Woord
Ik ervaar niet voor niets zo veel strijd als ik de Bijbel lees. Daar is de duivel niet blij mee.

Ik ga gewoon doorzetten, want ik wil God vinden.


Lees maar gewoon hardop wat er staat.
Daardoor hoor je zelf wat je zegt en dat werkt nog extra door.
Er zit geen kracht in het lezen maar er zit kracht in het Woord.

De volgorde:
LEZEN, SPREKEN WAT JE LEEST, HOREN WAT ER GESPROKEN WORDT, GELOVEN IN HET WOORD, LEEF JE GELOOF UIT, JE KOMT TOT JE BESTEMMING.

En wat doe je bij strijd ?
Er zijn twee opties:
Optie 1: Als je denkt dat er strijd komt ga je vast op de rug liggen omdat je denkt toch te gaan verliezen.
Optie 2: Zonder strijd geen overwinning dus je gaat de strijd aan, en als je strijd houdt dan spreek je het niet 1 keer maar doe je het gewoon 2 keer.
Net zoals bidden, als je zegt ik ga nu 3 minuten bidden en je hebt strijd dan zeg je gewoon: Nu ga ik in plaats van 3 minuten gewoon 5 minuten bidden.
Je ziel heeft daar geen trek in, maar je ziel (je emoties dus) is niet de baas over jou.

Als laatste heb ik nog 2 woorden voor je: HOUD VOL

Olifant89

Re: Bijbel lezen dagelijks

Berichtdoor Olifant89 » 14 sep 2018 14:54

Bedankt voor je bemoediging!!
Ik ga volhouden, niet in eigen kracht, maar in Jezus' kracht alleen

Yoshi

Re: Bijbel lezen dagelijks

Berichtdoor Yoshi » 14 sep 2018 14:59

Succes!

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: Bijbel lezen dagelijks

Berichtdoor krid » 14 sep 2018 15:17

Olifant89 schreef:Het is echt een strijd voor mij. En het is echt ontzettend belangrijk voor mij om God te vinden.
Het is niet zomaar iets wat ik hier opschrijf.
Ik ben niet laconiek. Het is bittere ernst voor mij.


Spreuken 4 is een mooie tekst: "Mijn zoon, sla acht op mijn woorden, neig je oor tot wat ik zeg. Laat ze niet wijken van je ogen, bewaar ze in het binnenste van je hart. Ze zijn immers leven voor wie ze vinden, en genezing voor heel hun vlees."

Gods Woord - de Bijbel - is dus zelfs genezing voor het lichaam! Het is ons geestelijke voedsel. Als je vragen hebt in je zoektocht, stel ze gerust! Ik wens je het beste en Gods Zegen!
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

Olifant89

Re: Bijbel lezen dagelijks

Berichtdoor Olifant89 » 14 sep 2018 15:56

Hoi,

Ik ben lichamelijk ook heel moe. De tekst die jij nu aanhaalt, de woorden: ,,zijn genezing voor je beenderen", zou dus betekenen dat ik me niet alleen geestelijk weer goed ga voelen maar ook lichamelijk?
Simpel en alleen door Bijbellezen?

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: Bijbel lezen dagelijks

Berichtdoor krid » 14 sep 2018 16:04

Olifant89 schreef:Hoi,

Ik ben lichamelijk ook heel moe. De tekst die jij nu aanhaalt, de woorden: ,,zijn genezing voor je beenderen", zou dus betekenen dat ik me niet alleen geestelijk weer goed ga voelen maar ook lichamelijk?
Simpel en alleen door Bijbellezen?


Inderdaad. Genezing is ook voor jou! Lees Gods Woord, lees dus de Bijbel, en bewaar ze in je hart. Ik ken mensen die alleen al door het lezen van de Bijbel lichamelijk herstel ontvangen hebben!

"Mijn zoon, sla acht op mijn woorden, neig je oor tot wat ik zeg. Laat ze niet wijken van je ogen, bewaar ze in het binnenste van je hart. Ze zijn immers leven voor wie ze vinden, en genezing voor heel hun vlees."
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Bijbel lezen dagelijks

Berichtdoor naamloos » 14 sep 2018 16:52

Olifant89 schreef:Hoi,

Ik ben lichamelijk ook heel moe. De tekst die jij nu aanhaalt, de woorden: ,,zijn genezing voor je beenderen", zou dus betekenen dat ik me niet alleen geestelijk weer goed ga voelen maar ook lichamelijk?
Simpel en alleen door Bijbellezen?
krid schreef:Inderdaad. Genezing is ook voor jou! Lees Gods Woord, lees dus de Bijbel, en bewaar ze in je hart. Ik ken mensen die alleen al door het lezen van de Bijbel lichamelijk herstel ontvangen hebben!

"Mijn zoon, sla acht op mijn woorden, neig je oor tot wat ik zeg. Laat ze niet wijken van je ogen, bewaar ze in het binnenste van je hart. Ze zijn immers leven voor wie ze vinden, en genezing voor heel hun vlees."
Neem de proef op de som en je hebt jouw bewijs.
Ik ken mensen, waaronder ikzelf, die door Bijbellezen psychisch en lichamelijk helemaal in de knoop kwamen; en dat ondanks dat ik gelovig was-ben en dus de H.G. in mijn hart woont.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten