Naar Gods gelijkenis

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Als je instemt met de voorwaarden krijg je direct toegang.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht
(Off topic en niet-serieuze postings worden verwijderd)

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor oekaboeka » 01 feb 2018 15:52

Chaya : Gedraag je niet als een troll Oekadinges!
Ik heb notabene zoveel tijd in mijn reacties gestoken en je verdraait gewoon mijn woorden!
Ik laat het hierbij. Een ieder kan lezen wat er gezegd is tenslotte.

Goede vruchten Chaya mij uitschelden voor troll en minachtend mijn naam ineens schrijven terwijl ik hier serieus over het Woord van God aan het nadenken ben en gedachten uitwissel en onderbouw vanuit de Bijbel waaruit jij blijkbaar Jakobus niet gelooft en mij dan wegzet op deze manier. Heel beleefd hoor maar niet heus en inderdaad een ieder kan het lezen dat jij Jakobus blijkbaar niet gelooft en aangevallen reageert als het je niet bevalt.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor oekaboeka » 01 feb 2018 17:04

Dit schrijft de dominee ook nog die jij aanhaalt Chaya (zie link : http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/206 ... kheid-gods ) :

Voor de huidige mannen die althans naar Gods norm willen leven, des te meer een reden om zich blijvend te verootmoedigen en zich van Gods oorspronkelijke bedoeling met hun leven bewust te zijn! Alleen wie door een waar geloof met Christus, de volmaakte Mens, verbonden is, heeft in Hem dat niveau. Zo wil God hem dan beschouwen, ondanks dat dit niveau in de praktijk amper gehaald wordt.

Dus het niet vervloeken van mensen volgens jou slaat alleen op wedergeboren christenen die in Christus dat niveau hebben ? Alleen , Jakobus maakt geen onderscheid tussen oorspronkelijke mens huidige mens of toekomende mens maar zegt gewoon mensen en dat je dus niemand zou moeten vervloeken met als rede nogmaals dat de mens naar Gods gelijkenis is gemaakt niet slechts de volmaakte mens maar gewoon de mens algemeen anders had de reden ook wel achterwege kunnen blijven en had Jakobus wel gezegd dat je mensen gewoon niet moet vervloeken,maar negeer Jakobus gerust hoor als je hem toch niet serieus neemt.

Terug naar “[Religie] - Algemeen”