Naar Gods gelijkenis

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor oekaboeka » 01 feb 2018 13:56

Bambi1 God is 1 maal in de schepping gekomen als de Zoon en dat was een vernederende positie in het vlees. De materie , het geschapene staat onder de Schepper en is niet gelijk aan de Schepper. Jouw visie heet pantheïsme en is niet bijbels.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor oekaboeka » 01 feb 2018 14:03

Chaya : Niemand echt NIEMAND beweert hier dat wij niet naar God's gelijkenis zijn geschapen!

Oke Chaya dat zou mooi zijn want dan zijn we het eens maar dit is wat jij schreef aan IRHuman (zie onder ). Lijkt mij duidelijk dus waarom dat draaien ? of geef je nu toe dat je het niet juist had tegen IRHuman ?

IRHuman schreef:
De mens is naar God's evenbeeld geschapen toch?

Chaya : In beginsel ja, maar zo is het na de zondeval niet meer.

Gebruikersavatar
Bambi1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 jan 2018 21:05

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor Bambi1 » 01 feb 2018 14:06

=
Laatst gewijzigd door Bambi1 op 20 feb 2018 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor Chaya » 01 feb 2018 14:37

oekaboeka schreef:Chaya : Niemand echt NIEMAND beweert hier dat wij niet naar God's gelijkenis zijn geschapen!

Oke Chaya dat zou mooi zijn want dan zijn we het eens maar dit is wat jij schreef aan IRHuman (zie onder ). Lijkt mij duidelijk dus waarom dat draaien ? of geef je nu toe dat je het niet juist had tegen IRHuman ?

IRHuman schreef:
De mens is naar God's evenbeeld geschapen toch?

Chaya : In beginsel ja, maar zo is het na de zondeval niet meer.

Afbeelding

Het begint vermoeiend te worden. Sla bij de eerstvolgende straat rechtsaf.
Lees dit topic even terug!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor oekaboeka » 01 feb 2018 14:42

Bambi1 : Waar bestaat God uit volgens jou?
En waar staat dat in de Bijbel?

Want God is volgens psalm 139 overal tegelijkertijd
En er staat ergens anders dat alle haren op je hoofd geteld zijn en er geen mus van het dak afvalt, zonder dat Hij het weet

En als ik zeg dat God een grote energie is, waarbij ik niet vermeld heb dat Hij op het moment dat Hij mij droeg als een witte energie was, zodat ik Hem kon zien, dan zeg ik niet dat Hij materie is die ondergeschikt is aan Hem

En als ik zie en lees hoe anderen in de Bijbel opschreven hoe God ze in visioenen meevoerde en hoe Hij praatte tegen anderen, zoals Job, dan herken ik dat
En nee er is geen Bijbeltekst die zegt dat Bambi1 door God werd meegevoerd in visioenen. Om haar alles te laten zien.
Net zomin als dat er een bijbeltekst is die zegt dat oekaboeka geboren is op welke datum en uit welke ouders.
Maar er staat wel dat mensen gezichten zullen gaan zien




Niet volgens mij maar volgens Johannes 4 24 is God een Geest welke moet worden aanbeden worden in geest en waarheid wat ik dan natuurlijk niet ga tegenspreken.
Dat God overal tegelijkertijd kan zijn betekent niet meteen dat God in de materie zit.
Bambi1 er zijn wel meer mensen die zaken herkennen uit hun leven wat in de Bijbel ook voorkomt maar dat maakt het nog geen waarheid met drugs kun je ook in geestvervoeringen komen maar dat zegt niks.
Waarom denk jij dat God in de materie zit ? want dat is wat jij gelooft toch waarom jij ook kan zeggen dat de materie dus niet ondergeschikt is aan Hem aangezien het gelijk is zoals het pantheisme ook zegt.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor MoesTuin » 01 feb 2018 14:49

oekaboeka schreef:oekaboeka schreef:
Nu las ik dit waar Chaya schreef als reactie op IRHuman.

IRHuman schreef:
De mens is naar God's evenbeeld geschapen toch?

Chaya : In beginsel ja, maar zo is het na de zondeval niet meer.

Klopt dit wel ?


Moestuin : Dit klopt als de mens blijft vertrouwen op eigen inzichten en zich niet volledig wil overgeven aan en in en uit Christus in en uit Geloof alleen.

Als we de Heere Jezus aannemen in Geloof dan pas vanuit die positie gaan we steeds meer gelijken op Hem want dan ontvang je ook de vruchten van de Heilige Geest.





Moestuin dus Jakobus spreekt onzin volgens jou ? Ik zie wederom geen bijbelteksten en waarheden die dan zouden moeten ontkennen wat jakobus schrijft.
Jakobus is duidelijk hoor : Door haar (tong) vervloeken wij de mensen die naar de gelijkenis van God gemaakt ZIJN ( niet waren ).
Volgens jou is dus niemand naar de gelijkenis van God gemaakt?


Uhm....dat zeg ik helemaal niet
Lees nogmaals mijn reactie
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor MoesTuin » 01 feb 2018 14:50

Chaya schreef:Afbeelding

Het begint vermoeiend te worden. Sla bij de eerstvolgende straat rechtsaf.
Lees dit topic even terug!


Helemaal mee eens!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor oekaboeka » 01 feb 2018 14:58

Chaya : Het begint vermoeiend te worden. Sla bij de eerstvolgende straat rechtsaf.
Lees dit topic even terug!



Dan moet je naar bed en zal het wel aan jezelf liggen. Vooralsnog lijk je zelf niet te weten wat je allemaal zegt en geef je eigenlijk geen antwoord, waarom geef je niet gewoon antwoord op mijn laatste vragen en geef je uitleg over je elkaar tegensprekende uitspraken.Vooralsnog blijft het onduidelijk vanuit jou kant.



Chaya : Niemand echt NIEMAND beweert hier dat wij niet naar God's gelijkenis zijn geschapen!

Oke Chaya dat zou mooi zijn want dan zijn we het eens maar dit is wat jij schreef aan IRHuman (zie onder ). Lijkt mij duidelijk dus waarom dat draaien ? of geef je nu toe dat je het niet juist had tegen IRHuman ?

IRHuman schreef:
De mens is naar God's evenbeeld geschapen toch?

Chaya : In beginsel ja, maar zo is het na de zondeval niet meer.



Dus nogmaals blijf je erbij dat de mens na de zondeval niet meer Gods evenbeeld heeft en tegelijkertijd ook dat we naar Gods gelijkenis zijn gemaakt.
Dit is gewoon tegenstrijdig en zijn jou uitspraken waar ik graag een verklaring voor zou willen over deze tegenstrijdigheid of anders gewoon toegeven dat je het ergens fout had ,wat gewoon mag.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor oekaboeka » 01 feb 2018 15:01

Moestuin : Uhm....dat zeg ik helemaal niet


Ja dat zeg je wel (lees zelf maar terug )aangezien je hetzelfde tegenstrijdige standpunt als Chaya inneemt en Jakobus blijkbaar niet serieus neemt .
Jammer dat je nu net zo als Chaya gaat doen.

Gebruikersavatar
Bambi1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 jan 2018 21:05

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor Bambi1 » 01 feb 2018 15:07

=
Laatst gewijzigd door Bambi1 op 20 feb 2018 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor Chaya » 01 feb 2018 15:09

oekaboeka schreef:Dus nogmaals blijf je erbij dat de mens na de zondeval niet meer Gods evenbeeld heeft en tegelijkertijd ook dat we naar Gods gelijkenis zijn gemaakt.
Dit is gewoon tegenstrijdig en zijn jou uitspraken waar ik graag een verklaring voor zou willen over deze tegenstrijdigheid of anders gewoon toegeven dat je het ergens fout had ,wat gewoon mag.

Dan laat ik het de dominee nog een keer uitleggen, misschien dat je het dan snapt, want ik geef het op. :roll:

Over de mens (man) als beelddrager van God is heel veel nagedacht. Wat betekent het precies dat de mens als beeld van God is geschapen, zoals in Gen. 1: 26 en 27 staat (Hebr.: betsèlèm)? Betekent het “overeenkomstig” Gods beeld? Dan lijkt de mens dus op God. Of is hij “in” het beeld van God geschapen, zoals een heel andere vertaling luidt? Dan staat hij dus “in betrekking tot” God, of “in de schaduw” van God en is zo tegenover Hem verantwoordelijk.

In vers 27 wordt de schepping van de mens als beeld van God nader uitgelegd: man en vrouw schiep Hij ze. Dat betekent dat man en vrouw ieder op eigen wijze het beeld van God weerspiegelen. In Gen. 2: 18-24 lezen we dat God de vrouw uit de man geschapen heeft en dat zij hem tot een hulp werd gegeven; een hulp als tegenover hem. Uit de verzen 26-28 is te concluderen dat het beeld van God zijn van de mens. in ieder geval ook betrekking heeft op zijn heerschappij hebben over de schepping. Paulus grijpt in 1 Kor. 11 op de schepping van man en vrouw terug in zowel Gen. 1 als Gen. 2. Hij benadrukt enerzijds dat de man als beeld van God Gods heerlijkheid weerspiegelt en anderzijds dat de vrouw door God uit de man is geschapen en zo dus een afgeleide heerlijkheid van God weerspiegelt.

De vraagsteller merkt op dat dit bijbelse gegeven maar moeilijk te rijmen is met wat we van de heerlijkheid van de man kunnen waarnemen. Hoeveel mannen gedragen zich immers niet naar die hoge bijbelse standaard? Spreekt Paulus niet veel te idealistisch? Maar dan moeten we er wel op letten dat Paulus spreekt over de schepping, dus de situatie van vóór de zondeval. Hij wijst dus op de oorspronkelijke bedoeling van God de Schepper, Die aan de man als eerste mens die positie heeft gegeven. Zoals gezegd, naar dat hoge niveau gedragen mannen zich na de zondeval niet meer. Maar dat laat Gods eis onverlet. Hij heeft nog steeds de orde: Christus - man - vrouw voor ogen. Dat mag zeker in de samenkomst van de christelijke gemeente niet worden vergeten, is de strekking van wat Paulus in 1Kor. 11 schrijft.

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/206 ... kheid-gods
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor oekaboeka » 01 feb 2018 15:24

Chaya schreef:Dan laat ik het de dominee nog een keer uitleggen, misschien dat je het dan snapt, want ik geef het op. :roll:

Over de mens (man) als beelddrager van God is heel veel nagedacht. Wat betekent het precies dat de mens als beeld van God is geschapen, zoals in Gen. 1: 26 en 27 staat (Hebr.: betsèlèm)? Betekent het “overeenkomstig” Gods beeld? Dan lijkt de mens dus op God. Of is hij “in” het beeld van God geschapen, zoals een heel andere vertaling luidt? Dan staat hij dus “in betrekking tot” God, of “in de schaduw” van God en is zo tegenover Hem verantwoordelijk.

In vers 27 wordt de schepping van de mens als beeld van God nader uitgelegd: man en vrouw schiep Hij ze. Dat betekent dat man en vrouw ieder op eigen wijze het beeld van God weerspiegelen. In Gen. 2: 18-24 lezen we dat God de vrouw uit de man geschapen heeft en dat zij hem tot een hulp werd gegeven; een hulp als tegenover hem. Uit de verzen 26-28 is te concluderen dat het beeld van God zijn van de mens. in ieder geval ook betrekking heeft op zijn heerschappij hebben over de schepping. Paulus grijpt in 1 Kor. 11 op de schepping van man en vrouw terug in zowel Gen. 1 als Gen. 2. Hij benadrukt enerzijds dat de man als beeld van God Gods heerlijkheid weerspiegelt en anderzijds dat de vrouw door God uit de man is geschapen en zo dus een afgeleide heerlijkheid van God weerspiegelt.

De vraagsteller merkt op dat dit bijbelse gegeven maar moeilijk te rijmen is met wat we van de heerlijkheid van de man kunnen waarnemen. Hoeveel mannen gedragen zich immers niet naar die hoge bijbelse standaard? Spreekt Paulus niet veel te idealistisch? Maar dan moeten we er wel op letten dat Paulus spreekt over de schepping, dus de situatie van vóór de zondeval. Hij wijst dus op de oorspronkelijke bedoeling van God de Schepper, Die aan de man als eerste mens die positie heeft gegeven. Zoals gezegd, naar dat hoge niveau gedragen mannen zich na de zondeval niet meer. Maar dat laat Gods eis onverlet. Hij heeft nog steeds de orde: Christus - man - vrouw voor ogen. Dat mag zeker in de samenkomst van de christelijke gemeente niet worden vergeten, is de strekking van wat Paulus in 1Kor. 11 schrijft.

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/206 ... kheid-gods





Chaya waarom denk jij dat ik dit niet snap want dit geloof ik ook gewoon ,maar jij bent degene die zegt dat de mensen niet meer naar Gods gelijkenis zouden zijn aan de hand van deze teksten terwijl dat nergens staat en in Jakobus staat wel dat je de mensen (tegenwoordigetijd en meervoud) niet moet vervloeken met als reden dat mensen naar de gelijkenis van God zijn gemaakt. Jij gelooft Jakobus dus niet.

Gebruikersavatar
Bambi1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 jan 2018 21:05

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor Bambi1 » 01 feb 2018 15:28

I=
Laatst gewijzigd door Bambi1 op 20 feb 2018 18:28, 3 keer totaal gewijzigd.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor Chaya » 01 feb 2018 15:35

oekaboeka schreef: Jij gelooft Jakobus dus niet.

Gedraag je niet als een troll Oekadinges!
Ik heb notabene zoveel tijd in mijn reacties gestoken en je verdraait gewoon mijn woorden!
Ik laat het hierbij. Een ieder kan lezen wat er gezegd is tenslotte.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Bambi1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 jan 2018 21:05

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor Bambi1 » 01 feb 2018 15:49

=
Laatst gewijzigd door Bambi1 op 20 feb 2018 18:28, 3 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten