Naar Gods gelijkenis

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor oekaboeka » 31 jan 2018 19:29

Bambi ik denk dat jij wel gelijk hebt in Prediker.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor oekaboeka » 31 jan 2018 19:31

Bambi1 : God is alles om ons heen


Blijft deze nog open , wil je deze nog uitleggen?

Gebruikersavatar
Bambi1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 jan 2018 21:05

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor Bambi1 » 31 jan 2018 19:42

=
Laatst gewijzigd door Bambi1 op 20 feb 2018 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor oekaboeka » 31 jan 2018 19:53

Bambi1 : God heeft het me een keer laten zien toen ik aan het mopperen was. Toen vroeg Hij of ik wel besefte hoe groot Hij was en liet Hij me voelen/zien, dat alles om me heen, Hij was.

En sinds ik heb ervaren na de dood van mijn aarde vader, het contact met de hemel, heeft Hij me veel meer laten zien
Ook dat de overledenen op aarde komen. En dat voel ik in die hemelse vreugde in God. Ze dragen trouwens grijze jurken
En ook daar is God bij. Hij is boven en beneden en overal


Bambi1 niet om je te kwetsen of iets maar dit kan ik niet echt serieus nemen.
Hoop dat je snapt dat dan iedereen wel zijn eigen openbaring over God als waarheid kan beschouwen en dan iedereen zijn of haar eigen waarheden krijgt maar niet persee Bijbels waar ik dan toch meer vertrouwen in heb.In de Bijbel staat dat God Geest is dus geen materie wat door God geschapen is .God schept niet zichzelf.
Dit komt over als pantheisme.

Gebruikersavatar
Bambi1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 jan 2018 21:05

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor Bambi1 » 31 jan 2018 20:06

=
Laatst gewijzigd door Bambi1 op 20 feb 2018 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor oekaboeka » 31 jan 2018 20:31

Bambi1 schreef:Stel je hart en ziel maar open, dan gaat er een wereld van hemelse vreugde voor je open

Er zijn 2 dingen die de duvel niet kan geven
En dat is liefde en hemelse vreugde die alle verstand te boven gaat
Maar onthou dat zielen door God aan elkaar verbonden worden. De echte liefde, kinderen familie enz
Niet zo gek dan, als je daar mee in God mee verbonden blijft
En dat wil de duvel juist niet. Die wil dat het Koninkrijk van God niet gezien of gevoeld wordt, net zomin als de hemelse vreugde.





Bambi1 wat moet ik hiermee , moet ik nu mijn hart en ziel openstellen zodat ik de liefde en hemelse vreugde kan ontvangen ?? Heel leuk maar graag een beetje ontopic blijven en Bijbels onderbouwd graag . De duivel kan ook verschijnen als een Engel des Lichts en op je gevoel inspelen. Liefde is zeker het belangrijkst maar jij had het over dat God alles om ons heen is.
Dan is het leuk als je de liefde en hemelse vreugde hebt maar niet echt een antwoord en al helemaal geen bewijs dat jij dus de waarheid spreekt. Graag Bijbels onderbouwen dat God alles om ons heen is want daar hadden we het onder andere over.

Gebruikersavatar
Bambi1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 jan 2018 21:05

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor Bambi1 » 31 jan 2018 21:26

=
Laatst gewijzigd door Bambi1 op 20 feb 2018 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor oekaboeka » 31 jan 2018 21:58

Bambi1 schreef:In de tijd dat jij de vraag stelde heeft God me het laten zien en voelen
Hij is als alles om je heen. En als Hij Zijn energie in een persoon zou vormen, dan staan Zijn voeten ergens ver onder de aarde en steekt Zijn hoofd in de hemel. Ook liet Hij me het binnenste van de aarde zien. Hij zakte gewoon door de aardkorst. En tegelijkertijd, was Hij met iedereen bezig.
De Heere Jezus en de Heilige Geest, zijn een Deel van Hem. Van die grote energie. Hij kan zachtjes praten, maar als Hij Zijn stem verheft, klinkt het als bulderen, zonder dat Hij boos is. de duvel is maar een klein dingetje in Zijn hand. enz

Maar goed, Bijbeltekst, op je topic vraag en je laatste vraag, denk dat dit al aardig wat antwoorden geeft


En ja de duvel kan jouw gevoel gebruiken, maar als je de energie van God voelt, dan zit daar almacht en liefde in



Waar staat het antwoord dat God alles om ons heen IS ?
Verder als jij de almacht en liefde van God voelt wat heeft dat te maken met deze uitwisseling ? dat jij de waarheid wel moet spreken omdat jij dat allemaal ervaart en dan alles wat jij ervaart of voelt ook zo moet zijn ?
Ik blijf erbij , graag bijbelse onderbouwing en geen eigen gevoelens enzovoorts die ik niet kan staven dus graag nog duidelijk antwoord dat God alles om ons heen IS.

Gebruikersavatar
Bambi1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 jan 2018 21:05

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor Bambi1 » 31 jan 2018 22:17

=
Laatst gewijzigd door Bambi1 op 20 feb 2018 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor oekaboeka » 31 jan 2018 22:43

Bambi1 schreef:Lees Ezechiel 8:3, ook een fantasie? Zo deed God het met mij ook, alleen niet bij mijn haar, maar zittend op zijn schouder

oekaboeka : Bambi1 Ezechiel was een profeet van Israel ben jij dat soms ook ?

En toen Hij me daarna losliet, hangend onder de hemel en kijkend op de aarde, was ik bang om te vallen, maar werd er aan herinnerd dat God alles om ons heen is en Zijn energie me zou blijven dragen.Maar als een gestalte loopt Hij dwars door de aarde heen.

En de bijbelse onderbouwing heb ik gegeven. David zegt dat God overal is waar hij zou heengaan. Niet dat God hem overal zou zien, maar zou zijn

oekaboeka : God is ook alomtegenwoordig maar dat houd niet in dat God in de materie zit die door God zelf geschapen is . God is ook Geest en geen materie.

En ik denk niet dat de duvel me zou laten zien hoe groot God is

oekaboeka : De duivel zal wel de waarheid verdraaien en dan maakt het niet uit of de duivel zou laten zien dat God groot is want dat weten de demonen ook en zij sidderen. Een waarheid + leugen is nog steeds onbetrouwbaar.

Toen ik aan God vroeg om me de Heere Jezus te laten zien, toen kwam er en witte energie aan de rechtse kant uit Hem en vormde een eigen gestalte. Zo werkt de drie eenheid

oekaboeka : Waar staat in de Bijbel dat dat zo werkt ? en zou de duivel dat niet kunnen ? die zich kan voordoen als een Engel des Lichts ( wat natuurlijk best indrukwekend zal zijn )

Hij heeft me ook Zijn binnenkant laten zien, dat was als de contouren van de neus van een leeuw. Dat noemde Hij Zijn besturingssysteem


Leuk maar wie ben jij dat wie dan ook dat zou moeten geloven ? Jij bet geen profeet niks dus iedereen kan van alles meemaken maar als het niet in de bijbelse lijn is neem ik het niet serieus anders kun je alles wat iemand beweert wel aannemen en is het eind zoek.
Respons staat tussen jouw gequote tekst met oekaboeka ervoor.

Gebruikersavatar
Bambi1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 jan 2018 21:05

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor Bambi1 » 31 jan 2018 23:12

=
Laatst gewijzigd door Bambi1 op 20 feb 2018 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor oekaboeka » 31 jan 2018 23:20

Bambi1 : Handelingen 2:17
En het zal zijn in de laatste dagen, (zegt God) Ik zal uitstorten van Mijn Geest op alle vlees; en uw zonen en uw dochters zullen profeteren, en uw jongelingen zullen gezichten zien, en uw ouden zullen dromen dromen.




De vraag is voor wanneer is dat of was dat ? en wat helpt dat voor deze discussie ? Dus ik kan ook zeggen dat ik een openbaring heb gekregen en iemand anders ook weer en dat zal allemaal best kunnen maar als het tegen Gods woord gaat wat in de Bijbel staat wat zal dan het meest betrouwbaar zijn ?
Jezus zelf word verzocht door de duivel in de woestijn en citeert : er staat geschreven. Dus het geschreven woord is betrouwbaar.

Gebruikersavatar
Bambi1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 jan 2018 21:05

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor Bambi1 » 31 jan 2018 23:29

=
Laatst gewijzigd door Bambi1 op 20 feb 2018 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor oekaboeka » 31 jan 2018 23:51

Bambi1 : Klopt en God Zelf ook

Was trouwens wel grappig over de duivel gesproken
Ken je de films van King Kong? Als hij een mens vasthoudt, die spartelt tussen zijn vingers? Dat is de duvel voor God

En alles wat ik gezien heb, kan de toets van de Bijbel doorstaan

Zeker als je bedenkt dat alle gelovige zielen gezamelijk de bruid vormen. Ook zoiets dus. Allemaal energieën, die een grote gestalte vormen



Bambi1 wat is je punt ? tuurlijk is God betrouwbaar maar dat jij een openbaring hebt dat zegt iemand anders nog niet dat dat van God af komt , vooral als het niet in lijn is met het Woord van God wat in de Bijbel staat.
Dat de duivel tegen God niks kan beginnen lijkt mij duidelijk maar de invloed van de duivel op de mens is zeker wel realiteit zelfs Jezus werd verzocht door de duivel met list en bedrog en verleiding niet met kracht want God staat boven alles en iedereen.
Als jij beweert dat God alles om ons heen is want daar gaat het nu om en niet om al die openbaringen die jij zou hebben gehad dan moet jij dat mij aantonen vanuit de Bijbel aangezien ik kan aantonen vanuit de Bijbel dat God Geest is en geen materie wat zelfs ook zeer vernederend was toen het Woord vlees werd in Gods Zoon de Heere Jezus.De schepper kwam in de schepping om als volmaakt Lam Gods geslacht te worden voor onze zonden en weer op te staan uit de doden zodat een ieder die gelooft in de kruisiging en opstanding het eeuwige leven kan ontvangen en niet de eeuwige dood.
Ik weet niet wat jij bedoelt met energieen maar energieen zijn op zichzelf dood , klinkt wel erg als new age vaagheid. God heeft een persoonlijkheid en is niet slechts een domme energie.De zon is ook een energie bron maar leeft niet. Net zoals in alle materie energie zit maar niet leeft of persoonlijk is. Jij lijkt het allemaal te reduceren to niets zeggende energie.

Gebruikersavatar
Bambi1
Verkenner
Verkenner
Berichten: 94
Lid geworden op: 27 jan 2018 21:05

Re: Naar Gods gelijkenis

Berichtdoor Bambi1 » 01 feb 2018 00:00

=
Laatst gewijzigd door Bambi1 op 20 feb 2018 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten