Jezus verlaten door God tijdens kruisiging

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Kluifje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2018 14:58

Jezus verlaten door God tijdens kruisiging

Berichtdoor Kluifje » 03 jan 2018 15:16

Ik weet niet of ik het goed kan verworden, maar toen Jezus verlaten werd door God bij de kruisiging. God is de 3 eenheid. Hoe kon dan dat God Jezus verliet? Hoe was dit mogelijk?
(Excusses als de vraag niet helemaal duidelijk is.)

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Jezus verlaten door God tijdens kruisiging

Berichtdoor schaapje » 03 jan 2018 15:33

Kluifje schreef:Ik weet niet of ik het goed kan verworden, maar toen Jezus verlaten werd door God bij de kruisiging. God is de 3 eenheid. Hoe kon dan dat God Jezus verliet? Hoe was dit mogelijk?
(Excusses als de vraag niet helemaal duidelijk is.)

Je komt wel met een moeilijke vraag Kluifje :)

Maar misschien heb je hier wat aan.viewtopic.php?f=2&t=29909&hilit=Jezus+door+God+verlaten&start=120
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Jezus verlaten door God tijdens kruisiging

Berichtdoor coby5 » 03 jan 2018 19:36

Kluifje schreef:Ik weet niet of ik het goed kan verworden, maar toen Jezus verlaten werd door God bij de kruisiging. God is de 3 eenheid. Hoe kon dan dat God Jezus verliet? Hoe was dit mogelijk?
(Excusses als de vraag niet helemaal duidelijk is.)

Zijn Geest was een met de Vader, maar Zijn menselijke natuur, ziel werd van God gescheiden toen Hij stierf. In Uw handen beveel Ik Mijn Geest.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Jezus verlaten door God tijdens kruisiging

Berichtdoor Johan100 » 03 jan 2018 20:25

Kluifje schreef:Ik weet niet of ik het goed kan verworden, maar toen Jezus verlaten werd door God bij de kruisiging. God is de 3 eenheid. Hoe kon dan dat God Jezus verliet? Hoe was dit mogelijk?
(Excusses als de vraag niet helemaal duidelijk is.)

God is een drie-eenheid. De Vader en de Zoon en de Heilige Geest zijn gelijk. Naar zijn menselijke natuur is Jezus verlaten geweest van de Vader.
Naar Zijn menselijke natuur was Hij ook minder dan de Vader. Kunnen we afleiden uit Johannes 14:28. 'Ik ga heen tot den Vader; want Mijn Vader is meerder dan Ik'. Hij was op aarde minder dan Zijn Vader, omdat Hij in de staat van Zijn vernedering was. Als Mens is Hij verlaten geweest.

Dit is eigenlijk een mysterie. Dit is geloofsgoed. Hier hebben we een verlicht verstand en geloof voor nodig.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Jezus verlaten door God tijdens kruisiging

Berichtdoor rotterdam » 04 jan 2018 00:51

Kluifje schreef:Ik weet niet of ik het goed kan verworden, maar toen Jezus verlaten werd door God bij de kruisiging. God is de 3 eenheid. Hoe kon dan dat God Jezus verliet? Hoe was dit mogelijk?
(Excusses als de vraag niet helemaal duidelijk is.)


Dit is eigenlijk een vraag waar geen antwoord op is.
Waar ook niet over gepreekt kan en mag worden.
Mijn God waarom hebt Gij mij verlaten ?
Christus weet het niet en God geeft het antwoord niet.
Dus wie gaat dan pretenderen dat zij of hij het wel weet ?

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Jezus verlaten door God tijdens kruisiging

Berichtdoor benefietdiner » 04 jan 2018 08:53

Jezus verlaten door God tijdens kruisiging ?

Op deze en dergelijke vragen is de ‘Geloofsbelijdenis van Athanasius’ gekomen en opgesteld.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Jezus verlaten door God tijdens kruisiging

Berichtdoor schaapje » 04 jan 2018 10:48

rotterdam schreef:Mijn God waarom hebt Gij mij verlaten ?
Christus weet het niet en God geeft het antwoord niet.
Dus wie gaat dan pretenderen dat zij of hij het wel weet ?


Wat een goed antwoord rotterdam, zo had ik het nog nooit bekeken.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Jezus verlaten door God tijdens kruisiging

Berichtdoor Johan100 » 04 jan 2018 10:56

rotterdam schreef:Mijn God waarom hebt Gij mij verlaten ?
Christus weet het niet en God geeft het antwoord niet.
Dus wie gaat dan pretenderen dat zij of hij het wel weet ?


schaapje schreef:Wat een goed antwoord rotterdam, zo had ik het nog nooit bekeken.

Het is niet de vraag van Kluifje waarom Jezus verlaten is, maar hoe dat kon!

Als we op de waarom vraag uitkomen, moeten we dan zeggen dat we het niet weten?

Ik ben het daar niet mee eens. Jezus is onder meer verlaten geweest om de straf te dragen voor allen die in Hem geloven zouden, opdat zij (de gelovigen) niet verlaten hoeven te worden.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Jezus verlaten door God tijdens kruisiging

Berichtdoor schaapje » 04 jan 2018 11:05

Johan100 schreef:Het is niet de vraag van Kluifje waarom Jezus verlaten is, maar hoe dat kon!

Als we op de waarom vraag uitkomen, moeten we dan zeggen dat we het niet weten?

Ik ben het daar niet mee eens. Jezus is onder meer verlaten geweest om de straf te dragen voor allen die in Hem geloven zouden, opdat zij (de gelovigen) niet verlaten hoeven te worden.

Waar ik mee zit is de vraag van Jezus zelf.
Maar natuurlijk heb je ook gelijk, maar ik heb ook het idee dat het een mysterie blijft wat jij zelf ook wel eens genoemd hebt.
We denken te vaak dat we alles precies weten.
Ik heb laatst nog gelezen dat de Zoon nooit is verlaten door de Vader, weet alleen niet meer waar het staat.
Ik heb nu geen tijd om het te zoeken.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Jezus verlaten door God tijdens kruisiging

Berichtdoor coby5 » 04 jan 2018 13:44

Johan100 schreef:Het is niet de vraag van Kluifje waarom Jezus verlaten is, maar hoe dat kon!

Als we op de waarom vraag uitkomen, moeten we dan zeggen dat we het niet weten?

Ik ben het daar niet mee eens. Jezus is onder meer verlaten geweest om de straf te dragen voor allen die in Hem geloven zouden, opdat zij (de gelovigen) niet verlaten hoeven te worden.

Mee eens.
Ik had geleerd van de Word of Faith dat Jezus' Geest stierf. Dat kan niet. Dan was de Drieeenheid gedood en het heelal in elkaar gestort. Dus het kan alleen Zijn menselijke natuur zijn. Je kunt niet een geest kruisigen.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Jezus verlaten door God tijdens kruisiging

Berichtdoor hans0166 » 04 jan 2018 14:15

coby5 schreef:Dan was de Drieeenheid gedood en het heelal in elkaar gestort.


waar haal je die beelden/ideeen vandaan?

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Jezus verlaten door God tijdens kruisiging

Berichtdoor coby5 » 04 jan 2018 15:33

hans0166 schreef:waar haal je die beelden/ideeen vandaan?

Collossenzen 1:16.
en Hij is vóór alles en alle dingen hebben hun bestaan in Hem
Als de Geest van Jezus dood ging ging de Vader toch ook dood? Hij is Een. Dat is onmogelijk. Kenneth Copeland zei dat Jezus in de hel door de duivel werd gestraft. Is gewoon een dwaalleer. Hij preekte daar.
Waar ik het vandaan haal? Iemand op een forum zei eens dat de Vader stierf en Jezus nu de plaats van de Vader had ingenomen en ik ging daar tegenin, zeggend: je kunt geen geest kruisigen, maar toen dacht ik: oh. Dan klopt die leer van mij dat Jezus' Geest stierf dus ook niet.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Jezus verlaten door God tijdens kruisiging

Berichtdoor hans0166 » 04 jan 2018 17:55

coby5 schreef:Als de Geest van Jezus dood ging ging de Vader toch ook dood? Hij is Een. Dat is onmogelijk.


probeer eens geen logica op de Drieeenheid los te laten... dat werkt niet.

Kenneth Copeland zei dat Jezus in de hel door de duivel werd gestraft. Is gewoon een dwaalleer. Hij preekte daar.


Hij preekte daar is eenzelfde dwaalleer.

Waar ik het vandaan haal? Iemand op een forum zei eens dat de Vader stierf en Jezus nu de plaats van de Vader had ingenomen en ik ging daar tegenin, zeggend: je kunt geen geest kruisigen, maar toen dacht ik: oh. Dan klopt die leer van mij dat Jezus' Geest stierf dus ook niet.


Jezus werd gehoorzaam tot in de dood, totaal. De dood van de mens Jezus staat los van Zijn Goddelijkheid, het was juist het volledige offer áán zijn Goddelijkheid.
Als hij niet dood geweest is, is ook de verlossing niet volbracht.

coby5
Sergeant
Sergeant
Berichten: 338
Lid geworden op: 09 nov 2016 10:15

Re: Jezus verlaten door God tijdens kruisiging

Berichtdoor coby5 » 04 jan 2018 18:29

hans0166 schreef:
Hij preekte daar is eenzelfde dwaalleer.


'Want ook Christus is eenmaal om de zonden gestorven als rechtvaardige voor onrechtvaardigen, opdat Hij u tot God zou brengen: Hij, die gedood is naar het vlees, maar levend gemaakt naar de geest, in welke Hij ook heengegaan is en gepredikt heeft aan de geesten in de gevangenis, die eertijds ongehoorzaam geweest waren, toen de lankmoedigheid Gods bleef afwachten, in de dagen van Noach, terwijl de ark in gereedheid werd gebracht, waarin weinigen, dat is acht zielen, door het water heen gered werden. '

1 Petrus 3:18-20

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Jezus verlaten door God tijdens kruisiging

Berichtdoor hans0166 » 12 jan 2018 09:58

coby5 schreef:' in welke Hij ook heengegaan is en gepredikt heeft aan de geesten in de gevangenis, die eertijds ongehoorzaam geweest waren, toen de lankmoedigheid Gods bleef afwachten, in de dagen van Noach, terwijl de ark in gereedheid werd gebracht, waarin weinigen, dat is acht zielen, door het water heen gered werden. '

1 Petrus 3:18-20


dat is dus niet kloppend met de (vertaling van de) geloofsbelijdenis, want die verteld dat Hij nedergedaald is in de hel.
In de hel is geen verlossing meer mogelijk. Ook prediking is nutteloos.

Tenzij de geloofsbelijdenis niet klopt natuurlijk, wat zo ook is helaas, hij ging naar het Dodenrijk het Voorgeborgte, waar bijna alle zielen wachten op de Wederkomst en dan hun oordeel te horen krijgen.

Maar dan nog, met de praktijk van de geloofsbelijdenis in het achterhoofd, Christus heeft niet gepreekt in de hel. En dat was je stelling.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten