Reformatieavonden Nunspeet

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Reformatieavonden Nunspeet

Berichtdoor schaapje » 26 okt 2017 20:13

Bambi schreef:Komt door mijn achtergrond. Duvel is in dialect en duivel was Algemeem BESCHAAFD Nederlands :wink:

Dacht ik al :lol:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Reformatieavonden Nunspeet

Berichtdoor schaapje » 26 okt 2017 21:03

Bambi schreef:Maar dat begint al met hun wil, dat ze de duvel willen volgen, omdat die beter bij hun wil aansluit
Er wordt niet voor niks gezegd dat God het hart aanziet, om te zien wat de echte wil van mensen is in dat hart en waar ze liefde voor hebben

Toch vind ik dat moeilijk bambi, want God zal onze wil wel bewerken, want er staat ook geschreven, niemand kan tot God komen tenzij de Vader hem trekke.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Bambi

Re: Reformatieavonden Nunspeet

Berichtdoor Bambi » 26 okt 2017 21:12

schaapje schreef:Toch vind ik dat moeilijk bambi, want God zal onze wil wel bewerken, want er staat ook geschreven, niemand kan tot God komen tenzij de Vader hem trekke.

Ik niet
Kijk alleen maar naar enkele problemen afgelopen weken
De duvel houdt van vijandigheid en voedt dat en de mens?
Van de duvel mag je je uitleven in sex met iedereen en wat wil de mens?
Van de duvel mag je je eigen regels maken en wat wil de mens?
Van de duvel mag je anderen vermoorden en wat wil de mens?
enz
Als je nu je daarin uit wil leven, dan kies je dus voor de duvel. En wijs je de uitgestoken hand van God af, want dan 'mag je jezelf niet zijn' zoals dat in de wereld heet
En God zegt ook zelf bij bepaalde dingen dat Hij de mens overgeeft in zijn zonden om die te doen

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Reformatieavonden Nunspeet

Berichtdoor schaapje » 26 okt 2017 21:20

Bambi schreef:Ik niet
Kijk alleen maar naar enkele problemen afgelopen weken
De duvel houdt van vijandigheid en voedt dat en de mens?
Van de duvel mag je je uitleven in sex met iedereen en wat wil de mens?
Van de duvel mag je je eigen regels maken en wat wil de mens?
Van de duvel mag je anderen vermoorden en wat wil de mens?
enz
Als je nu je daarin uit wil leven, dan kies je dus voor de duvel. En wijs je de uitgestoken hand van God af, want dan 'mag je jezelf niet zijn' zoals dat in de wereld heet
En God zegt ook zelf bij bepaalde dingen dat Hij de mens overgeeft in zijn zonden om die te doen

Ja je hebt wel gelijk maar het is geen antwoord op wat ik schrijf.

Een mens zal niet zomaar zeggen, nou ga ik me bekeren en geloven in God, snap je?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Bambi

Re: Reformatieavonden Nunspeet

Berichtdoor Bambi » 26 okt 2017 21:26

schaapje schreef:Ja je hebt wel gelijk maar het is geen antwoord op wat ik schrijf.

Een mens zal niet zomaar zeggen, nou ga ik me bekeren en geloven in God, snap je?

Als je bedenkt dat God zoals Hij jou en mij trekt, iedereen trekt, wat dan?
Waarom bekeren velen zichzelf dan niet, wat zit er in hen, wat dat tegenhoudt?

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Reformatieavonden Nunspeet

Berichtdoor schaapje » 26 okt 2017 21:28

Bambi schreef:Als je bedenkt dat God zoals Hij jou en mij trekt, iedereen trekt, wat dan?
Waarom bekeren velen zichzelf dan niet, wat zit er in hen, wat dat tegenhoudt?

Waar staat dat dan dat God iedereen trekt?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Bambi

Re: Reformatieavonden Nunspeet

Berichtdoor Bambi » 26 okt 2017 22:18

schaapje schreef:Waar staat dat dan dat God iedereen trekt?

Er staat in ieder geval dit

1 Timotheüs 2: 1 Ik vermaan dan voor alle dingen, dat gedaan worden smekingen, gebeden, voorbiddingen, dankzeggingen, voor alle mensen;
2 Voor koningen, en allen, die in hoogheid zijn; opdat wij een gerust en stil leven leiden mogen in alle godzaligheid en eerbaarheid.
3 Want dat is goed en aangenaam voor God, onzen Zaligmaker;
4 Welke wil, dat alle mensen zalig worden, en tot kennis der waarheid komen.
5 Want er is een God, er is ook een Middelaar Gods en der mensen, de Mens Christus Jezus;
6 Die Zichzelven gegeven heeft tot een rantsoen voor allen, zijnde de getuigenis te zijner tijd;

en als Hij jou en mij trekt, dan zal Hij dat wel bij iedereen doen, is dan een gauw gemaakte conclusie

En als met bovenstaande tekst in het achterhoofd de volgende tekst bekijkt, dan weet je dus dat God iedereen trekt

Johannes 6:44
Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekke; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.


En ik hoef er geen grondtekst en geen andere vertaling voor, deze volstaat prima bij de God die ik ken en de Heere Jezus die ik ken
Dus is de mens het zelf die God niet wil, die dan verloren gaat, door eigen schuld
Laatst gewijzigd door Bambi op 26 okt 2017 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Bambi

Re: Reformatieavonden Nunspeet

Berichtdoor Bambi » 26 okt 2017 22:46

En degenen die door God Zelf afgehouden werden, dat zijn de Joden om onzentwil, die worden ook zalig

Romeinen 11: 25 Want ik wil niet, broeders, dat u deze verborgenheid onbekend zij (opdat gij niet wijs zijt, bij uzelven), dat de verharding voor een deel over Israël gekomen is, totdat de volheid der heidenen zal ingegaan zijn.
26 En alzo zal geheel Israël zalig worden; gelijk geschreven is: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de goddeloosheden afwenden van Jakob.
27 En dit is hun een verbond van Mij, als Ik hun zonden zal wegnemen.
28 Zo zijn zij wel vijanden aangaande het Evangelie, om uwentwil, maar aangaande de verkiezing zijn zij beminden, om der vaderen wil;

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Reformatieavonden Nunspeet

Berichtdoor naamloos » 27 okt 2017 08:13

Ik geloof ook dat God iedereen trekt. Sowieso al degenen van wie gezegd wordt ''jullie weerstaan altijd de H.G.'' Je kunt de Geest niet weerstaan als hij niet trekt. En God trekt middels de Bijbel, boeken, preken, lezingen, getuigenissen van mensen. Maar ook in je geweten kun je de stem van God horen die je verteld wat het goede is. Als je dat weerstaat dan laat je je niet 'trekken' tot het goede.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Reformatieavonden Nunspeet

Berichtdoor schaapje » 27 okt 2017 10:28

naamloos schreef:Ik geloof ook dat God iedereen trekt. Sowieso al degenen van wie gezegd wordt ''jullie weerstaan altijd de H.G.'' Je kunt de Geest niet weerstaan als hij niet trekt. En God trekt middels de Bijbel, boeken, preken, lezingen, getuigenissen van mensen. Maar ook in je geweten kun je de stem van God horen die je verteld wat het goede is. Als je dat weerstaat dan laat je je niet 'trekken' tot het goede.

Wat jij schrijft heeft te maken met het Evangelie dat een ieder zal horen, er is dan geen verontschuldiging voor hen die verloren gaan.
De bijbel zegt ieder die het met eerlijkheid leest, wie Jezus is maar ook wie wij zijn voor Gods aangezicht, en dan kom je tot de conclusie dat je gered moet worden.

Lezingen, boeken, preken getuigenissen van mensen is een ander verhaal, er worden heel wat mensen getrokken door geloof in dwaalleer, en charismatische leiders die b.v. verkondigen dat wij alle gaven van de apostelen bezitten.
Of het z.g. welvaartsevangelie "kom tot Jezus en er zullen geen problemen van armoede of ziekte in je leven zijn".
En het geweten van een mens kan zo weg gebrand worden door zijn eigen zonde dat het niet meer werkt.

Ik blijf het een moeilijk punt vinden, het is naar mijn idee een geheimenis hoe God in harten van mensen werkt.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Reformatieavonden Nunspeet

Berichtdoor naamloos » 27 okt 2017 10:56

schaapje schreef:Wat jij schrijft heeft te maken met het Evangelie dat een ieder zal horen, er is dan geen verontschuldiging voor hen die verloren gaan.
De bijbel zegt ieder die het met eerlijkheid leest, wie Jezus is maar ook wie wij zijn voor Gods aangezicht, en dan kom je tot de conclusie dat je gered moet worden.
Juist omdat we gered moeten worden trekt God. Niet alleen bij hen die het evangelie kennen, maar ook bij hen die er nooit van gehoord hebben.
Anders zou God een soort van loterijproject hebben. Zit je bij de trekking dan heb je geluk, en anders pech. (o nee, eigen schuld :shock: )
schaapje schreef:Lezingen, boeken, preken getuigenissen van mensen is een ander verhaal, er worden heel wat mensen getrokken door geloof in dwaalleer, en charismatische leiders die b.v. verkondigen dat wij alle gaven van de apostelen bezitten.
Of het z.g. welvaartsevangelie "kom tot Jezus en er zullen geen problemen van armoede of ziekte in je leven zijn".
En het geweten van een mens kan zo weg gebrand worden door zijn eigen zonde dat het niet meer werkt.
kHeb ook wel eens zulke 'over-de-top-preken' gehoord.
Om daarin mee te gaan moet je, naar mijn mening, je geweten net zoveel geweld aandoen dan wanneer je meegaat in losbandigheid.
Door beide wordt je geweten afgestompt, want het hoort niet tot de 'basis' van het geweten.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Bambi

Re: Reformatieavonden Nunspeet

Berichtdoor Bambi » 27 okt 2017 12:51

schaapje schreef:Lezingen, boeken, preken getuigenissen van mensen is een ander verhaal, er worden heel wat mensen getrokken door geloof in dwaalleer, en charismatische leiders die b.v. verkondigen dat wij alle gaven van de apostelen bezitten.
Of het z.g. welvaartsevangelie "kom tot Jezus en er zullen geen problemen van armoede of ziekte in je leven zijn".
En het geweten van een mens kan zo weg gebrand worden door zijn eigen zonde dat het niet meer werkt.
Als mensen, ook al is door een dwaalleer, in God geloven, dan kan de Heilige Geest dat Zelf uitwerken ten goede. Het is maar net hoe de mens dan gelooft . Als het alleen voor de wonderen is, en voor welvaart, heeft het niks met geloof in God te maken. Dan gaat het om eigenliefde en zelf belangrijk zijn en is God maar een bijkomstigheid, die daar voor mag zorgen en verder niks. Maar als mensen door wonderen juist gaan zien hoe groot God is en onder de indruk van God Zelf komen, zal de Heilige Geest dat verder uitwerken
Ik blijf het een moeilijk punt vinden, het is naar mijn idee een geheimenis hoe God in harten van mensen werkt.


Maar ik heb altijd al de overtuiging gehad dat God iedereen trekt en dat Hij niet maar een bepaald aantal van te voren heeft uitgekozen en that's it
Dat kon er bij mij al nooit in, zo was God niet.
Maar ik kon het nooit aantonen.
Want ik keek op tegen mensen die er van alles van blijken te weten.
Maar nu weet ik gewoon aan de hand van de Bijbel dat ik gelijk had

En als je deze teksten op een rij ziet:
1 Timotheüs 2:
4 Welke wil, dat alle mensen zalig worden, en tot kennis der waarheid komen.
5 Want er is een God, er is ook een Middelaar Gods en der mensen, de Mens Christus Jezus;
6 Die Zichzelven gegeven heeft tot een rantsoen voor allen, zijnde de getuigenis te zijner tijd;

1 Johannes 2:
2 En Hij is een verzoening voor onze zonden; en niet alleen voor de onze, maar ook voor de zonden der gehele wereld.

dan weet je dat veel andere teksten vanuit dat oogpunt bekeken moeten worden en veel uitlegging bijgesteld

Dan weet je dat deze tekst vanuit dat oogpunt zegt dat God dus iedereen trekt

Johannes 6:44
Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekke; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.

Dan weet je dat God net zo met en voor iedereen werkt, zoals Hij dat met ons gedaan heeft. Als je terugkijkt in je leven dan zie je dat God er altijd al was en altijd naar je omgekeken heeft en altijd voor en met je bezig was.
Met bovenstaande teksten, weet je dat hij dat dus bij een ieder op de wereld deed en doet

enz

En waarom wij wel wilden en waarom wij wel luisterden, is niet omdat God ons van te voren wel wilde en de rest niet
Misschien doet Hij nog wel meer Zijn best voor die anderen die niet willen, dan voor ons
Veel mensen willen gewoon niet
Die willen niet eens in het bestaan van een God of hemel of hel geloven.
Die willen zelf heer en meester zijn in hun leven
Je ziet ook dat er veel meer narcisten in de wereld komen en veel meer dwaalleraren, die ook narcist zijn en veel meer moorden en sexvergrijpen dan ooit.
Dat is de mens, die zelf God wil zijn en die staan ook meer open voor de duvel, die zelf God wil zijn en die precies in hun straatje past

En dat vroeger veel sexvergrijpen juist in de kerk gebeurden, kwam maar door 1 ding
Door een dwaalleer dat er niet getrouwd mocht worden door priesters, dus trok het vak de pedo's aan
En ook net als met kinderdagverblijven nu, daar waren toen de kinderen, dus ook de pedo's en machtswellustelingen, zoals nu bij de charismatischen

Waarom zeg ik dat laatste, omdat velen afgekickt zijn op kerk en christenen en God, door die sex en machtsmisdrijven in de kerk
Daarom willen ook velen niet (meer) geloven in God
Laatst gewijzigd door Bambi op 27 okt 2017 13:18, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Reformatieavonden Nunspeet

Berichtdoor schaapje » 27 okt 2017 13:10

naamloos schreef:Juist omdat we gered moeten worden trekt God. Niet alleen bij hen die het evangelie kennen, maar ook bij hen die er nooit van gehoord hebben.
Anders zou God een soort van loterijproject hebben. Zit je bij de trekking dan heb je geluk, en anders pech. (o nee, eigen schuld :shock: )
kHeb ook wel eens zulke 'over-de-top-preken' gehoord.
Om daarin mee te gaan moet je, naar mijn mening, je geweten net zoveel geweld aandoen dan wanneer je meegaat in losbandigheid.
Door beide wordt je geweten afgestompt, want het hoort niet tot de 'basis' van het geweten.

Ben het wel met je eens naamloos.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Reformatieavonden Nunspeet

Berichtdoor schaapje » 27 okt 2017 13:17

Bambi schreef:

Veel mensen willen gewoon niet
Die willen niet eens in het bestaan van een God of hemel of hel geloven.
Die willen zelf heer en meester zijn in hun leven
Je ziet ook dat er veel meer narcisten in de wereld komen en veel meer dwaalleraren, die ook narcist zijn en veel meer moorden en sexvergrijpen dan ooit.
Dat is de mens, die zelf God wil zijn en die staan ook meer open voor de duvel, die zelf God wil zijn en die precies in hun straatje past

Tja de god van deze eeuw hé, die heerst in de wereld met leugens zoals in het paradijs, "gij zult als god zijn"
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten