Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4559
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor naamloos » 30 aug 2017 20:10

Radical schreef:Wat is er zo moeilijk aan bijv deze tekst: Marcus 16 15Daarop sprak Hij tot hen: “Gaat uit over de hele wereld en verkondigt het evangelie aan heel de schepping. 16Wie gelooft en gedoopt is, zal gered worden, maar wie niet gelooft zal veroordeeld worden. 17En deze tekenen zullen de gelovigen vergezellen: in mijn Naam zullen ze duivels uitdrijven, nieuwe talen spreken, 18slangen opnemen; zelfs als ze dodelijk vergif drinken zal het hun geen kwaad doen; en als ze aan zieken de handen opleggen, zullen deze genezen zijn.” 19Nadat de Heer Jezus aldus tot hen gesproken had, werd Hij ten hemel opgenomen en zit aan de rechterhand van God. 20Maar zij trokken uit om overal te prediken, en de Heer werkte met hen mee en schonk kracht aan hun woord door de tekenen die het vergezelden.
Wat daar moeilijk aan is? Wel, zo zeker is het niet dat Markus 16 vanaf vers 9 wel origineel is.
De handschriften verschillen, en de meeste deskundigen gaan er vanuit dat de verzen 9 tot 20 oorspronkelijk geen deel uitmaakten van de tekst, maar een latere toevoeging zijn. https://nl.wikipedia.org/wiki/Marcus_16
Radical schreef:Deze tekenen volgen de gelovige, nou en geloof me dat is echt het werk van de Heilige Geest, en nou gebeurt dit steeds meer en wereldwijd en proberen jullie dit allemaal te skippen, wat is daar de reden van.

Ik denk dat sommige meer geloven in wat ze zien met hun natuurlijke ogen, als geloven wat er in God's woord staat, teleurgesteld zijn en nu Gods woord willen aanpassen aan de ervaring die ze hebben.

Ik sprak een keer een ouder wedergeboren persoon die niet in "nieuwe talen'' tongentaal sprak, Hij probeerde mij te overtuigen dat dit nu niet meer bestond (ik spreek, bid, en zing al meer dan 15 jaar in verschillende Talen) komt Hij aan met deze boodschap en waarom, Hij kon het niet Pfff

Is dat dan de waarheid, nee Gods woord is de waarheid.
Ik vind het altijd heel apart dat er mensen zijn die altijd hun antwoorden uit de Bijbel willen halen.
Gebeuren er nog wonderen? Uhmm, even kijken. Nee dat was was alleen voor vroeger, want er staat dat .... en dat betekent dat ...."enz.
En een ander duikt ook met zn neus in de Bijbel: ''jawel hoor, want we lezen heel duidelijk dat .... en daar staat het ook ...." enz.
Als mij gevraagt wordt of er nog wonderen gebeuren dan kijk ik gewoon om me heen. Zeker, met mn natuurlijke ogen!
En dan kom ik tot de conclusie dat er inderdaad nog wonderen gebeuren zoals hier: http://geengrappengod.nl/
Als ik dan zie dat het klopt met 1 Korinthe 12 wil ik dat best gezegd hebben.
Maar er staan ook beloftes in de Bijbel die gewoon 'niet werken', al ben je nog zo geestelijk. Zoals bij Ef. 6 Toon eerbied voor uw vader en moeder, dat is het eerste gebod waaraan een belofte verbonden is: Dan zal het u goed gaan en zult u lang leven op aarde.
Dan kun je stug blijven volhouden dat het er staat, en dus waar is. Maar je hebt er niets aan als in de praktijk blijkt dat babys, peuters, kleuters, tieners, jong volwassenen een vroegtijdige dood sterven of/en dat het hen helemaal niet goed gaat.
Want die dingen gebeuren echt niet alleen bij hen die hun ouders niet eren. Maar dan moeten de ervaringen maar aangepast worden aan de Bijbel? (zoiets als in het sprookje van 'de kleren van de keizer')
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Race406 » 30 aug 2017 21:08

Waarom ik dat niet doe? Omdat er al meerdere mensen in Jezus' Naam hebben gesproken dat ziekte moet weggaan. En dat is niet gebeurd. Waarom zou het jou wel lukken waar het die anderen met al hun goede bedoelingen niet is gelukt? De ziekte is er nog steeds en zelfs verhevigd....
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Bambi

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Bambi » 30 aug 2017 22:03

Race406 schreef:Waarom ik dat niet doe? Omdat er al meerdere mensen in Jezus' Naam hebben gesproken dat ziekte moet weggaan. En dat is niet gebeurd. Waarom zou het jou wel lukken waar het die anderen met al hun goede bedoelingen niet is gelukt? De ziekte is er nog steeds en zelfs verhevigd....

Als het iemands tijd is, genezen ze ook niet. Nergens door.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23608
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Marnix » 30 aug 2017 22:09

Misschien zie je dat niet altijd gebeuren omdat ze Bijbel wel zegt dat het zal gebeuren, maar niet dat het altijd zal gebeuren. Sommige mensen genezen niet, uiteindelijk sterven we allemaal. Dat lees je net zo goed in de Bijbel als dat mensen genezen. Dat iedereen die oprecht gelooft altijd zal genezen is onjuist, dan zou niemand meer sterven of anders direct daarna wel weer opgewekt worden...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Radical » 30 aug 2017 22:21

Race406 schreef: Ik nodig je bij deze van harte uit om de ziekte van een kennis van mij te genezen. Artsen hebben die persoon opgegeven. Zoals eerder al gezegd: Laat zien dat je mensen kunt genezen. Thomas geloofde niet eerder dan dat hij had gezien en gevoeld. God is hem daarin terwille geweest en heeft hem het bewijs laten zien. Dus waarom zou jij dat dan niet doen?


Race Jij vraagt: waarom zou jij dat niet doen, ik bied de mogelijkheid aan dat ik wil langs komen en jij reageert zo.

Race406 schreef:Waarom ik dat niet doe? Omdat er al meerdere mensen in Jezus' Naam hebben gesproken dat ziekte moet weggaan. En dat is niet gebeurd. Waarom zou het jou wel lukken waar het die anderen met al hun goede bedoelingen niet is gelukt? De ziekte is er nog steeds en zelfs verhevigd....


Ik zeg niet dat het mij lukt, want ik beloof je nu al ik kan niets, ben niets, maar heb wel een goede relatie met de Heilige Geest.

Ik wens je veel liefde, wijsheid en kracht toe, en vergeet je eigen voorbeeld niet van Thomas, ondanks zijn ongeloof kwam Jezus toch om zich aan hem te tonen, en dat heet genade en heeeeeel veel liefde..

God is goed!!
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor mona » 30 aug 2017 23:04

*
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8825
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor elbert » 31 aug 2017 07:50

Radical schreef:in Mat staat iets anders: DE KRACHT VAN HET GEBED
7Vraagt en u zal gegeven worden; zoekt en ge zult vinden; klopt en er zal worden opengedaan. 8Want al wie vraagt, verkrijgt; wie zoekt, vindt en voor wie klopt, doet men open. 9Of is er wel iemand onder u die zijn zoon een steen zal geven als hij om brood vraagt? 10Of een slang wanneer hij vraagt om een vis? 11Als gij dus, ofschoon gij slecht zijt, goede gaven weet te geven aan uw kinderen, hoeveel te meer zal dan uw Vader die in de hemel is, het goede geven aan wie Hem daarom vragen

Of ga jij ervanuit dat ziekte een lekker brood is !! bedankt Pa ](*,)
Als je de moeite doet om de Bijbel serieus te bestuderen en Schrift met Schrift gaat vergelijken, dan zou je ontdekken dat het hier niet gaat om bidden voor van alles en nog wat, maar allereerst om het ontvangen van de Heilige Geest:

Luk: 11:13 Als u die slecht bent, uw kinderen dus goede gaven weet te geven, hoeveel te meer zal de hemelse Vader de Heilige Geest geven aan hen die tot Hem bidden?

Het gaat dus hier niet in de eerste plaats om het bidden om genezing. Dat mag wel, maar genezing is geen automatisme. Als je bidt om de Heilige Geest daarentegen, mag je erop vertrouwen dat je de Heilige Geest ook zult ontvangen.
En als je om genezing bidt, dan mag je erop vertrouwen dat je de Heilige Geest zult ontvangen. Want gebedsverhoring als je om genezing bidt, kan ook betekenen dat je de Heilige Geest ontvangt om Gods wil te aanvaarden in je leven, ook als dat anders loopt dan je zelf misschien zou willen. De Heere Jezus bad in Gethsemane of deze drinkbeker (Zijn lijden, de angst voor het lijden) aan Hem voorbij zou kunnen gaan. Maar "niet Mijn wil, maar Uw wil geschiede". Zo moeten wij ook bidden. En Hij is verhoord op Zijn gebed. Nee, het lijden ging niet weg, maar Hij is uit de angst verhoord (Hebr. 5:7).
Radical schreef:Je bent dus duidelijk iemand die gelooft in de dispensatieleer en een futurist is, ik niet !! sorry
Nee, ik ben geen aanhanger van de bedelingenleer, integendeel zelfs. ;)
Radical schreef:Wat is er zo moeilijk aan bijv deze tekst: Marcus 16 15Daarop sprak Hij tot hen: “Gaat uit over de hele wereld en verkondigt het evangelie aan heel de schepping. 16Wie gelooft en gedoopt is, zal gered worden, maar wie niet gelooft zal veroordeeld worden. 17En deze tekenen zullen de gelovigen vergezellen: in mijn Naam zullen ze duivels uitdrijven, nieuwe talen spreken, 18slangen opnemen; zelfs als ze dodelijk vergif drinken zal het hun geen kwaad doen; en als ze aan zieken de handen opleggen, zullen deze genezen zijn.” 19Nadat de Heer Jezus aldus tot hen gesproken had, werd Hij ten hemel opgenomen en zit aan de rechterhand van God. 20Maar zij trokken uit om overal te prediken, en de Heer werkte met hen mee en schonk kracht aan hun woord door de tekenen die het vergezelden.

Deze tekenen volgen de gelovige, nou en geloof me dat is echt het werk van de Heilige Geest, en nou gebeurt dit steeds meer en wereldwijd en proberen jullie dit allemaal te skippen, wat is daar de reden van.
Aan Markus 16 is niet zoveel moeilijks, als je tenminste de moeite neemt om (alweer) Schrift met Schrift te vergelijken. Want deze tekenen zijn de apostelen ook gevolgd toen ze de wereld introkken. De vraag die jij opwerpt, is of deze tekenen ook altijd automatisch elke gelovige volgen. Daarvoor moet je dit tekstgedeelte vergelijken met o.a. 1 Kor. 12:28-30:

God nu heeft sommigen in de gemeente een plaats gegeven: ten eerste apostelen, ten tweede profeten, ten derde leraars, vervolgens krachten, daarna genadegaven van genezingen, vormen van hulpverlening, bestuurlijke gaven, allerlei talen.
Zijn zij soms allen apostelen? Zijn zij soms allen profeten? Zijn zij soms allen leraars? Zijn zij soms allen krachten?
Hebben zij soms allen genadegaven van genezingen? Spreken zij soms allen in talen? Zijn zij soms allen uitleggers?


Ontvangt dus elke gelovige alle gaven? De apostel Paulus is er duidelijk over: nee!
Een gelovige ontvangt gaven van God voor zover dat nodig is voor de verspreiding van het Evangelie. Dat laatste is het belangrijkste.

Het lijkt erop alsof je de bijzondere gaven van de Geest belangrijker vindt dan de "gewone" gaven van de Geest.
Maar dat is gevaarlijk en daar wordt in de Bijbel ook tegen gewaarschuwd.
Veel mensen kwamen bijvoorbeeld naar de Heere Jezus toe. Niet voor Hemzelf, maar om een wonder te zien (Joh. 4:48/Joh. 6: 26).
De Farizeeen en Schriftgeleerden wilden ook wel een wonderteken van de Heere Jezus zien.
Je weet toch wel wat het antwoord was? Een boos en overspelig geslacht verlangt een teken. (Matth. 16:1-4).

De gaven die de Heilige Geest geeft, zijn uiteraard zeer goed, maar er is ook onderscheid in gaven. Sommige zijn belangrijker dan andere.
In 1 Kor. 12 en 13 geeft Paulus een soort van orde in de belangrijkheid van de gaven.
Op 1 staat de liefde, op de voet gevolgd door geloof en hoop. Daarna volgt profetie (weten wat Gods Woord voor het hier en nu is) en daarna pas de andere gaven.
Het lijkt er wel op alsof je de nadruk wilt leggen op die gaven die Paulus niet de belangrijkste vindt: genezing, tongentaal enz.
Ze zijn niet onbelangrijk en ik wil ze ook niet skippen zoals je noemt, maar ze zijn niet de belangrijkste gaven. Streef naar de belangrijkste.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

GDK
Mineur
Mineur
Berichten: 243
Lid geworden op: 26 mar 2014 21:29

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor GDK » 31 aug 2017 09:47

Ook Paulus kon niet altijd iedereen genezen volgens 2 Timotheus 4:20 :
Trofimus heb ik in Milete ziek achtergelaten.
Vooruit met de geit!

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Radical » 31 aug 2017 16:37

elbert schreef:Als je de moeite doet om de Bijbel serieus te bestuderen en Schrift met Schrift gaat vergelijken, dan zou je ontdekken dat het hier niet gaat om bidden voor van alles en nog wat, maar allereerst om het ontvangen van de Heilige Geest:

Luk: 11:13 Als u die slecht bent, uw kinderen dus goede gaven weet te geven, hoeveel te meer zal de hemelse Vader de Heilige Geest geven aan hen die tot Hem bidden?

Het gaat dus hier niet in de eerste plaats om het bidden om genezing. Dat mag wel, maar genezing is geen automatisme. Als je bidt om de Heilige Geest daarentegen, mag je erop vertrouwen dat je de Heilige Geest ook zult ontvangen.
En als je om genezing bidt, dan mag je erop vertrouwen dat je de Heilige Geest zult ontvangen.


Juist elbert in een van mijn vorige Quotes had ik uitgelegd dat Jezus de Zoon van God , niets kon doen zonder de Heilige Geest, die Bij Johannes op Hem kwam, gedoopt en vervult, omkleed, gezalfd, bekrachtigd, geef er maar een term aan

elbert schreef:Nee, ik ben geen aanhanger van de bedelingenleer, integendeel zelfs. ;)


""elbert schreef: Paulus heeft het over de parousia, de komst van Christus. Dan worden Gods zonen openbaar. Dat wordt des te duidelijker als we er op letten dat Paulus het hier over de christelijke hoop heeft. Hoop die gezien wordt, is geen hoop. Dus is het toekomstig en slaat het niet op zichtbare tekenen.""

en jij bent geen futurist ??

elbert schreef:Aan Markus 16 is niet zoveel moeilijks, als je tenminste de moeite neemt om (alweer) Schrift met Schrift te vergelijken. Want deze tekenen zijn de apostelen ook gevolgd toen ze de wereld introkken. De vraag die jij opwerpt, is of deze tekenen ook altijd automatisch elke gelovige volgen. Daarvoor moet je dit tekstgedeelte vergelijken met o.a. 1 Kor. 12:28-30:


Misschien had ik moeten vermelden wedergeboren geestvervulde Christenen,

elbert schreef:Het lijkt erop alsof je de bijzondere gaven van de Geest belangrijker vindt dan de "gewone" gaven van de Geest.
Maar dat is gevaarlijk en daar wordt in de Bijbel ook tegen gewaarschuwd.
Veel mensen kwamen bijvoorbeeld naar de Heere Jezus toe. Niet voor Hemzelf, maar om een wonder te zien (Joh. 4:48/Joh. 6: 26).
De Farizeeen en Schriftgeleerden wilden ook wel een wonderteken van de Heere Jezus zien.
Je weet toch wel wat het antwoord was? Een boos en overspelig geslacht verlangt een teken. (Matth. 16:1-4).


Jij wilt De zegen en de overwinning die Jezus voor ons gecreëerd en vrijgezet mensen onthouden !!, om dit met vraag naar een teken door de farizeeen te vergelijken !!

elbert schreef:De gaven die de Heilige Geest geeft, zijn uiteraard zeer goed, maar er is ook onderscheid in gaven. Sommige zijn belangrijker dan andere.
In 1 Kor. 12 en 13 geeft Paulus een soort van orde in de belangrijkheid van de gaven.
Op 1 staat de liefde, op de voet gevolgd door geloof en hoop. Daarna volgt profetie (weten wat Gods Woord voor het hier en nu is) en daarna pas de andere gaven.
Het lijkt er wel op alsof je de nadruk wilt leggen op die gaven die Paulus niet de belangrijkste vindt: genezing, tongentaal enz.
Ze zijn niet onbelangrijk en ik wil ze ook niet skippen zoals je noemt, maar ze zijn niet de belangrijkste gaven. Streef naar de belangrijkste.


Dan heb je dit verkeerd beoordeeld elbert jammer .. Als wij als gelovige niet door liefde gedreven zijn, en uit liefde voor mensen bidden, ze de handopleggen, en demonen uitdrijven, en iedereen over onze koning en zijn koninkrijk vertellen, dan zal het uit eigen kracht zijn, en God zal dit niet bevestigen, door de wonderen en tekenen, zoals bij Filippus in samaria, met heel veel passie voor jezus net zoals veel Gelovige vandaag de dag !!
Laatst gewijzigd door Radical op 31 aug 2017 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Radical » 31 aug 2017 16:38

GDK schreef:Ook Paulus kon niet altijd iedereen genezen volgens 2 Timotheus 4:20 :


Ik sta er werkelijk van te kijken hoe jullie op zoek zijn jullie ongeloof te bevestigen, wat hebben we al gehad de doorn van paulus, de blinde man bij de poort die jezus over het hoofd had gezien, en nu tromfinius.. nou er is er nog een over bij Paulus ""eufroditus"", en die ik ook wel eens gehoord hebt is die verlamde man bij de de vijfzuilen gang ""betesda"" .. waarom alleen Hij ??

Ik zie Jezus als het grote voorbeeld op aarde, en Hij deed niets anders dan wat Hij de vader zag doen, duizenden kreupelen, blinden zieken vele demonen dreef hij uit 25% van de evangeliën wordt hier aan besteed het ene wonder nog groter dan de ander, doden die opstaan, en Hij daagt ons uit, om grotere dingen te doen..

Als alle wonderen en tekenen genezingen bevrijdingen die jezus had gedaan, destijds opgeschreven waren waren de boeken van de hele wereld te weinig geweest.

en natuurlijk zal er een bloedvloeiende vrouw thuis gebleven zijn, en natuurlijk zal er een blinde man niet uitgestapt zijn om hard te roepen, ik heb nooit beweerd dat jezus iedereen heeft genezen in den Ganze wereld, in de drieënhalf jaar dat Hij gezalfd was door de Heilige Geest, maar wel iedereen die naar Hem toe kwam voor Hulp !!
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2018
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor gravo » 31 aug 2017 22:02

Weet je Radical wat voor mij het zwaarste argument is om al die overspannen en dwingende genezingsclaims aan mij voorbij te laten gaan?
Omdat ik anders het risico loop om extreme lieden zoals jij tegen het lijf te lopen die mij met de ene hand van alles beloven en mij tegelijkertijd met de andere hand van alles opdringen om mij vervolgens de schuld voor de mislukking in de schoenen te schuiven.

Ik ben al uitgeleid uit het diensthuis. Dus nee, dank u!

gravo (calvinist)
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Radical » 31 aug 2017 22:23

gravo schreef:Weet je Radical wat voor mij het zwaarste argument is om al die overspannen en dwingende genezingsclaims aan mij voorbij te laten gaan?
Omdat ik anders het risico loop om extreme lieden zoals jij tegen het lijf te lopen die mij met de ene hand van alles beloven en mij tegelijkertijd met de andere hand van alles opdringen om mij vervolgens de schuld voor de mislukking in de schoenen te schuiven.

Ik ben al uitgeleid uit het diensthuis. Dus nee, dank u!

gravo (calvinist)


Dat is duidelijke en eerlijke taal Gravo bedankt,

De vraag was of oa. zieken genezen de opdracht veelvuldig van Jezus en later ook gehanteerd door allerlei discipelen, of die nu nog steeds geldt ?

en nogmaals ik kan je niets beloven, maar een ding weet ik zeker ik heb een goede Vader, voor mij een papa, ik vraag het in jezus Naam, en heb nog nooit iemand een mislukking in de schoenen geschoven, die ervaring ken ik zelf niet eens, ik zit wel in een groeiproces (geestelijk) volwassen worden
heet zoiets, zijn stem beter leren verstaan enzo. dus elke tekortkoming leg ik bij me zelf neer, maar nooit bij God's woord, of zijn wil voor ons !!
Het Goede het volmaakte en het welgevallige

en dat geldt ook voor gravo, je bent geliefd en God heeft geweldige plannen met je leven !!

Radical (geliefd kind van God)
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8825
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor elbert » 01 sep 2017 11:53

Radical schreef:Juist elbert in een van mijn vorige Quotes had ik uitgelegd dat Jezus de Zoon van God , niets kon doen zonder de Heilige Geest, die Bij Johannes op Hem kwam, gedoopt en vervult, omkleed, gezalfd, bekrachtigd, geef er maar een term aan
Dus is het aan de Heilige Geest om te bepalen wat we kunnen doen. En volgens 1 Kor. 12:28-30 betekent dat dat niet iedereen dezelfde gaven ontvangt.
De gedachte dat dat wel zo is, is een dwaling.
Radical schreef:en jij bent geen futurist ??
Als je met futurist bedoelt dat ik een christelijke toekomstverwachting heb en niet alleen voor dit leven op de Heere vertrouw, dan ben ik een futurist. Anders was ik de meest beklagenswaardige van alle mensen. (1 Kor. 15:19).
Radical schreef:Misschien had ik moeten vermelden wedergeboren geestvervulde Christenen,
Ook wedergeboren geestvervulde Christenen ontvangen niet alle gaven van de Geest. Hij deelt ze uit voorzover Hij dat nodig vindt voor de opbouw van het lichaam van Christus.
Radical schreef:Jij wilt De zegen en de overwinning die Jezus voor ons gecreëerd en vrijgezet mensen onthouden !!, om dit met vraag naar een teken door de farizeeen te vergelijken !!
Ik wil niemand iets onthouden (dat kan ik niet eens), maar ik heb een broertje dood aan spektakelchristendom waarbij het altijd maar om de bijzondere gaven van de Geest lijkt te draaien. Alsof dat het kenmerk is van het christelijk geloof. Dat is het niet.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Radical » 01 sep 2017 13:37

elbert schreef:Dus is het aan de Heilige Geest om te bepalen wat we kunnen doen. En volgens 1 Kor. 12:28-30 betekent dat dat niet iedereen dezelfde gaven ontvangt.
De gedachte dat dat wel zo is, is een dwaling.


Als jij een beeld van de vader hebt, die gierig, is zuinig misschien, kan ik je manier van denken wel volgen, ik heb een ander beeld !!
en dat niet iedereen dezelfde gaven heeft , amen, maar overvloedig geeft HIj om de Oogst binnen te halen, want Hij wil niet dat er enige verloren gaan, maar dat iedereen gered wordt, dus een Gift (gave) om mensen te bereiken, te bevrijden te genezen, daar zal hij niet de oorzaak zijn om dit tegen te houden, maar misschien bedoel je verschillende bedieningen (5 voudige) of verschillende werkingen.. of de vruchten van de Geest..

elbert schreef:Als je met futurist bedoelt dat ik een christelijke toekomstverwachting heb en niet alleen voor dit leven op de Heere vertrouw, dan ben ik een futurist. Anders was ik de meest beklagenswaardige van alle mensen. (1 Kor. 15:19).


Ik heb ook een geweldige Christelijke toekomstverwachting, het verschil zat hem in de de eschatologie, jij gaf aan geen dispensatie (futurist) leer aan te hangen, maar je reactie,s horen in deze stroming thuis, voor mij helemaal prima hoor ..

elbert schreef:Ik wil niemand iets onthouden (dat kan ik niet eens), maar ik heb een broertje dood aan spektakelchristendom waarbij het altijd maar om de bijzondere gaven van de Geest lijkt te draaien. Alsof dat het kenmerk is van het christelijk geloof. Dat is het niet.


Uit het eerste gedeelte van jou reactie blijkt dat je behoorlijke hyper calvinistische trekjes heb ( zie topic calvinisme)

naar aanleiding van het tweede gedeelte wil ik dit zeggen: Heb jij wel eens gevisualiseerd hoe het er aan toe ging bij Jezus ???

wat denk je als iemand na 38 gaat zien, wat er gebeurt ?? ineens kan lopen na 32 jaar ??? jaren melaats is uitgestoten door de maatschappij en geneest hoe hij reageert ??
je kind wat je op het punt staat om te begraven en dit levend wordt en staat weer op ?? en jongen bezeten door de duivel op de grond geslingerd wordt bevrijd wordt en volledig hersteld, en man met een legioen aan demonen bevrijd wordt , vervolgens in een kudde verdwijnt die vervolgens een helling af rennen de zee in ""honderden spectaculaire verhalen dwars door het dak heen ""

Rustig aan jongens niet bij ons in de kerk niet teveel actie "" ik heb een broertje dood"" ik begin steeds beter te begrijpen waarom er zoveel jongeren weglopen bij jullie stromingen, en jij wast je handen in onschuld, als jullie de Heilige geest niet gaan toelaten in jullie leven,samenkomsten, gezinnen dan vrees ik het ergste Laat de Heilige geest toe zoals Hij het wil

Ps en wij zoeken geen spektakel maar Jezus de Vader en de Heilige Geest, maar dit kan een spectaculair effect hebben ''manifistatie'' daardoor, Met God's manifeste aanwezigheid, gaan stormen liggen, verandert er water in wijn, daar moet je mij niet de schuld van geven !!
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Bambi

Re: Doden opwekken, zieken genezen, demonen uitdrijven: geldt deze opdracht nog?

Berichtdoor Bambi » 01 sep 2017 14:37

Radical schreef:wat denk je als iemand na 38 gaat zien, wat er gebeurt ?? ineens kan lopen na 32 jaar ??? jaren melaats is uitgestoten door de maatschappij en geneest hoe hij reageert ??
je kind wat je op het punt staat om te begraven en dit levend wordt en staat weer op ?? en jongen bezeten door de duivel op de grond geslingerd wordt bevrijd wordt en volledig hersteld, en man met een legioen aan demonen bevrijd wordt , vervolgens in een kudde verdwijnt die vervolgens een helling af rennen de zee in ""honderden spectaculaire verhalen dwars door het dak heen ""

Rustig aan jongens niet bij ons in de kerk niet teveel actie "" ik heb een broertje dood"" ik begin steeds beter te begrijpen waarom er zoveel jongeren weglopen bij jullie stromingen, en jij wast je handen in onschuld, als jullie de Heilige geest niet gaan toelaten in jullie leven,samenkomsten, gezinnen dan vrees ik het ergste Laat de Heilige geest toe zoals Hij het wil

Ps en wij zoeken geen spektakel maar Jezus de Vader en de Heilige Geest, maar dit kan een spectaculair effect hebben ''manifistatie'' daardoor, Met God's manifeste aanwezigheid, gaan stormen liggen, verandert er water in wijn, daar moet je mij niet de schuld van geven !!

Sorry dat ik even onderbreek, maar ik krijg het idee dat je zo bezig bent met het focussen op genezing via handoplegging, dat je de echte wonderen die God ook geeft, niet eens ziet.

Jarenlang melaats (lepra) en dan met antibiotica genezen
Doof geboren en dan met nieuwe techniek ineens kunnen horen
Verlamd en met een apparaat weer kunnen lopen
Een been missen en dan met een kunstbeen weer kunnen lopen.

En reken maar dat velen daar God voor danken, die dat zelf meemaken

Je ziet zelf de wonderen die God werkt dmv uitvindingen niet eens, dus eerst maar de hand in eigen boezem steken, lijkt me ook wel een idee :idea:

Of zie je hier de hand van God niet in?

https://historiek.net/penicilline-alexa ... ming/1413/

https://www.youtube.com/results?search_ ... first+time
Laatst gewijzigd door Bambi op 01 sep 2017 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten