Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor schaapje » 05 jan 2017 14:36

Het gaat niet over de islam inperken, het gaat ook niet over de onchristelijke ideeën om haatdragend te zijn t.o.v. vijanden.
Waar het over gaat is dat het christendom door de islam uitgeroeid zal worden, althans dat is de bedoeling.
Zijn we dan nog trouw aan Gods Woord dat er maar één Waarheid is, zijn we dan nog zo "moedig" om daar voor te "staan" !
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor benefietdiner » 05 jan 2017 15:34

Marnix schreef:Klopt. Op de korte termijn lijkt het te werken (behalve dan dat je je religie probeert te beschermen door er zelf onchristelijke ideeën op na te houden) maar wie als christen aan de vrijheid van godsdienst gaat sleutelen om de islam in te dammen snijdt zich op de lange termijn juist in eigen vingers. En dat is niet zo raar. Met haat overwin je geen kwaad, alleen met liefde. Die christelijke houding mis ik bij deze visie. Heb je vijanden lief. Bid voor wie je vervolgen. Als je vijand honger heeft, geef hem te eten en als hij dorst heeft, geef hem te drinken. Laat je niet overwinnen door het kwade maar overwin het kwade door het goede.

Je denk hiermee een punt te hebben maar je vergis gruwelijk.
Romeinen 12, die je citeer, staat meer namelijk: ‘in dien het mogelijk is’ vrede te houden met alle mensen. Ik dacht dat de islam duidelijk bewezen heeft christen niet te accepteren ook de gematigde islam niet. Het is niet mogelijk voor christenen vrede te houden met islamieten. Mag je als christen dan niet verzetten?
Christenen in Syrie moeten kiezen: zichzelf bewapenen of vermoord worden door de moslims.
http://tora-yeshua.nl/2013/10/christene ... e-moslims/
Laatst gewijzigd door benefietdiner op 05 jan 2017 15:57, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor Marnix » 05 jan 2017 15:52

Wat een onzin. Je laat je leiden door angst in plaats van door feiten.

In Nederland leven we al decennia in vrede met moslims. Op een enkele extremist na (denk aan Mohammed B) die een aanslag pleegde op Theo van Gogh zijn er bij mijn weten geen aanslagen gepleegd door moslims of op andere manier geprobeerd de vrede te ondermijnen. Dat zijn feiten en als jij dan beweert dat het niet mogelijk is om met moslims in vrede te leven negeer je de feiten. In Syrië leefden christenen en moslims ook in vrede (ik heb contact met christenen uit Syrië die daar de feiten van kennen). Wat er nu gebeurt komt door de opkomst van het extremisme. Niet van de islam zelf. Dat ging honderden jaren goed. Kortom, je moet het extremisme afkeuren en bestrijden want met die mensen kan je niet in vrede leven maar dat is heel wat anders dan wat jij hier beweert, dat moslims per definitie niet vredelievend zijn en altijd op zoek om jou als christen om te leggen. En die houding gaat in tegen wat de Bijbel leert en er in Romeinen 12 staat. Het is prima mogelijk om hier met moslims in vrede te leven.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

GDK
Mineur
Mineur
Berichten: 243
Lid geworden op: 26 mar 2014 21:29

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor GDK » 05 jan 2017 16:05

Ik ben het helemaal eens met Marnix.

@benefietdiner : Als je je wilt verzetten in Nederland : hou je alsjeblieft aan de wet en gebruik nooit geweld.
Vooruit met de geit!

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor benefietdiner » 05 jan 2017 16:17

Marnix schreef:In Nederland leven we al decennia in vrede met moslims. Op een enkele extremist na (denk aan Mohammed B) die een aanslag pleegde op Theo van Gogh zijn er bij mijn weten geen aanslagen gepleegd door moslims of op andere manier geprobeerd de vrede te ondermijnen. Dat zijn feiten en als jij dan beweert dat het niet mogelijk is om met moslims in vrede te leven negeer je de feiten. In Syrië leefden christenen en moslims ook in vrede (ik heb contact met christenen uit Syrië die daar de feiten van kennen). Wat er nu gebeurt komt door de opkomst van het extremisme. Niet van de islam zelf. Dat ging honderden jaren goed. Kortom, je moet het extremisme afkeuren en bestrijden want met die mensen kan je niet in vrede leven maar dat is heel wat anders dan wat jij hier beweert, dat moslims per definitie niet vredelievend zijn en altijd op zoek om jou als christen om te leggen. En die houding gaat in tegen wat de Bijbel leert en er in Romeinen 12 staat. Het is prima mogelijk om hier met moslims in vrede te leven.


Ik zag niet dat je al gereageerd had vandaar mijn 4 wijzigingen in bovenstaande posten.
Maar ik moet toch echt constateren dat je blind ben voor de dreigingen van islamitische aard. Lees bijvoorbeeld alleen al wat Hoogleraar Ruud Koopmans gisteren publiceerde dat van de moslims van Turkse en Marokkaanse komaf, hij schreef: In Nederland moet 45% als fundamentalistisch worden beschouwd. Zij tolereren maar één interpretatie van de Koran en stellen die boven de Nederlandse wet. http://www.telegraaf.nl/binnenland/2736 ... sch__.html

Tevens vraag ik mij af hoe je denk over bewapening en het leger en politie ben je voor of tegen de wapendienst?
Voor de gelovigen in het oude testament was wapendienst geen probleem. Zelfs vernietigingsoorlogen, werden regelrecht door God bevolen. De volken van het land Kanaän moesten met het zwaard uitgeroeid worden. God wachtte weliswaar 400 jaar, totdat de boosheid van de Amorieten volledig was, maar toen handelde Hij door het zwaard van het Joodse volk. De Israëlieten oefenden het oordeel uitdrukkelijk in de naam van God uit. De wapendienst geschiedde onder het oude verbond direct in opdracht van God.

Maar wapendienst voor de gelovigen wordt niet alleen in het oude testament direct door God bevolen. In het nieuwe testament lezen we over de komende dag van Christus, waarin Hij de volkeren met het zwaard uit zijn mond zal oordelen. Christus Zelf heeft gezegd dat de Vader het gehele oordeel aan Hem heeft gegeven (Joh. 5:22 en 27). Omdat de God van het oude en nieuwe verbond een rechtvaardige, oordelende God is, kan wapendienst op zichzelf niet noodzakelijkerwijs onrechtvaardig zijn. God, de rechtvaardige God, hanteert Zelf wapens en oefent gericht uit. Hij heeft zelfs de doodstraf ingevoerd!

Ik vind het dus onzin wat jij zegt. Maar goed als jij het hoofd op blok wil leggen en daar mee getuigen wil christen te zijn, respect ik doe dat niet.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor Chaya » 05 jan 2017 16:22

Marnix schreef:Wat een onzin. Je laat je leiden door angst in plaats van door feiten.

In Nederland leven we al decennia in vrede met moslims. Op een enkele extremist na (denk aan Mohammed B) die een aanslag pleegde op Theo van Gogh zijn er bij mijn weten geen aanslagen gepleegd door moslims of op andere manier geprobeerd de vrede te ondermijnen. Dat zijn feiten en als jij dan beweert dat het niet mogelijk is om met moslims in vrede te leven negeer je de feiten. In Syrië leefden christenen en moslims ook in vrede (ik heb contact met christenen uit Syrië die daar de feiten van kennen). Wat er nu gebeurt komt door de opkomst van het extremisme. Niet van de islam zelf. Dat ging honderden jaren goed. Kortom, je moet het extremisme afkeuren en bestrijden want met die mensen kan je niet in vrede leven maar dat is heel wat anders dan wat jij hier beweert, dat moslims per definitie niet vredelievend zijn en altijd op zoek om jou als christen om te leggen. En die houding gaat in tegen wat de Bijbel leert en er in Romeinen 12 staat. Het is prima mogelijk om hier met moslims in vrede te leven.

Marnix, als een moslim zich bekeert tot het christendom, is hij daarna zijn leven niet meer zeker. Zijn eigen vader en broers zullen hem doden.
Als een Nederlandse vrouw een hoofddoek gaat dragen en zich bekeert tot de islam, hoor je dat nooit.
De ouders zullen er verdriet van hebben of het misschien goedkeuren, maar met de dood bedreigen en daadwerkelijk doen? Nee.
Bekijk deze trailer eens: https://www.youtube.com/watch?v=HQbOEYESIWw (De Apostel)
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor Marnix » 05 jan 2017 18:11

Waarom lees ik dan nooit over moslims die worden omgelegd omdat ze zich bekeerd hebben tot een ander geloof in Nederland? Dat gebeurt niet. Ze worden hooguit niet meer aangekeken of genegeerd maar als een refo moslim zou worden zou denk ik hetzelfde gebeuren. Wat dat betreft is er een enorm verschil tussen fundamentalisten en extremisten.

En dat geldt ook voor benefietdiner. Een fundamentalist is nog geen extremist. Als de Koran zou oproepen tot het doden van christenen en 45% van de moslims is fundamentalist, waarom grijpen ze in Nederland dan niet naar de wapens en vallen ze geen christenen aan? Ergens klopt er iets dus niet in wat er gesteld wordt. Wat precies?

En ik ben helemaal niet tegen "wapendienst". Hoe kom je daarbij? Je moet alleen bedenken wie wapens mag gebruiken en wanneer. Je mag je verzetten als je wordt aangevallen als christen. Maar ik ben in Nederland nog nooit door een islamiet aangevallen. En dan woon ik in een straat met een moskee. Rara....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: In hoeverre is de PKN trouw aan het evangelie?

Berichtdoor rotterdam » 05 jan 2017 19:20

Boekenlezer schreef:Ik las net dat een predikant een besluit heeft genomen naar aanleiding van het PKN-standpunt t.a.v. de islam:
Emeritus predikant zegt lidmaatschap PKN op om islamstandpunt


Ds. Van den Berg, die lange tijd gereformeerd predikant was in het Amsterdamse stadsdeel Watergraafsmeer, stelt zich als theoloog en historicus te hebben verdiept in de islam. „De Koran heb ik twee keer gelezen. Ook de hadith en de geschiedenis van de islam tot op heden heb ik bestudeerd. In mijn ogen is de islam een achterlijke, gewelddadige religie gericht op dominantie door mannen over vrouwen en over heel de wereld.”

De emeritus werd in september 1983 bevestigd als predikant in de Gereformeerde Kerken in Nederland en dienden de kerken te Lexmond en Ameide (1983), Diemen-Watergraaf-Bijlmer (1988) en Watergraafsmeer (1992). Hij ging in 2010 met emeritaat. Ds. Van den Berg was tevens als kerkhistoricus verbonden aan de theologische faculteit van de Vrije Universiteit.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor elbert » 06 jan 2017 09:17

Marnix schreef:In Nederland leven we al decennia in vrede met moslims. Op een enkele extremist na (denk aan Mohammed B) die een aanslag pleegde op Theo van Gogh zijn er bij mijn weten geen aanslagen gepleegd door moslims of op andere manier geprobeerd de vrede te ondermijnen.
Het is waar dat er qua aanslagen in Nederland er nog maar 1 geweest is. Maar de problematiek rond moslims gaat verder dan aanslagen.
Wat te denken bijvoorbeeld van het nasissen en intimideren van vrouwen die er volgens moslims te frivool bijlopen? Of het in elkaar slaan van homo's? Dat komt minder vaak in de krant, maar komt regelmatig voor.
De meesten van ons wonen niet in een grote stad met een grote moslimminderheid en daarom kunnen we misschien zeggen dat we al decennia in vrede met moslims leven. Want we leven zelf niet in een buurt waar de meerderheid moslim is, maar in die steden waarin dat wel het geval is (Den Haag, Amsterdam, Rotterdam) wordt het weldegelijk als problematisch ervaren.
Ik denk dat de meeste problematiek wordt ervaren in die plaatsen waar er gettovorming optreedt. Dat zie je in de banlieues rond Parijs, in het Brusselse Molenbeek, in de Haagse Schilderswijk en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor Chaya » 06 jan 2017 12:34

Marnix schreef:En dat geldt ook voor benefietdiner. Een fundamentalist is nog geen extremist. Als de Koran zou oproepen tot het doden van christenen en 45% van de moslims is fundamentalist, waarom grijpen ze in Nederland dan niet naar de wapens en vallen ze geen christenen aan? Ergens klopt er iets dus niet in wat er gesteld wordt. Wat precies?

Ik begreep dat het heel spannend kan zijn in een AZC.
GILZE - Jan Pieter Mostert van de Stichting Gave is ervan geschrokken dat de 30-jarige christelijke asielzoeker Nadeem het asielzoekerscentrum (azc) in de gemeente Gilze en Rijen is ontvlucht vanwege discriminatie. De stichting heeft al contact gehad met de man en neemt de zaak zeer serieus.

Volgens Mostert spelen de problemen zeker niet alleen in het azc in de gemeente Gilze en Rijen. Eerder meldde de stichting al dat christenen in Nederlandse asielzoekerscentra worden bedreigd en mishandeld door vaak islamitische medebewoners.

"Christenen kunnen het heel lastig hebben." Stichting Gave komt op voor de rechten van christen-asielzoekers en is een kenniscentrum voor vragen over asielzoekerszaken.
bron: OmroepBrabant.

Ook homo's zijn niet veilig.
Alaa Ammar vluchtte naar Nederland, niet alleen voor de oorlog in Syrië maar ook voor vervolging omdat hij homo is. Hij vond niet de veilige haven waarop hij hoopte. Helaas staat zijn verhaal niet op zich.

De 28-jarige Ammar kwam samen met vier andere homoseksuele vrienden terecht in het aanmeldcentrum in Ter Apel. "Al na een uur zochten ze ons op. Na drie uur begonnen ze met vechten", zegt Ammar in een interview met persbureau AP
BRON

Ik woon ook vlakbij een moskee, er gebeurt hier ook tot nu toe niets.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor dalethvav » 06 jan 2017 13:09

Marnix schreef:In Nederland leven we al decennia in vrede met moslims. Op een enkele extremist na (denk aan Mohammed B) die een aanslag pleegde op Theo van Gogh zijn er bij mijn weten geen aanslagen gepleegd door moslims of op andere manier geprobeerd de vrede te ondermijnen.
Verschillende jaren heb ik vanuit onze gemeente moskeeën bezocht en het gesprek met moslims gezocht.
In de ene "gematigde" moskee werd me zonder met de ogen te knipperen verteld dat de aanslag op de Twin Towers toch echt een Joods complot was.
In de andere "gematigde" moskee werd door de voorzitter (!) van de moskee ten stelligste beweerd dat er nooit 6mlj Joden omgekomen konden zijn door de Holocaust (ter onderstreping van zijn bewering kwam hij ook nog met een hele slechte "berekening").
En ja, dan vraag ik me toch in alle ongerustheid af met welk gif "gematigde" moslims hun leven lang bewerkt worden om dit zonder blikken of blozen te beweren. Zo gematigd lijkt gematigd me dus niet echt.
En, voor wie dit nog niet overtuigend genoeg is: Kijk dan even de 1e aflevering van "Kanarie in de Kolenmijn" (Hanneke Groenteman) terug op uitzending gemist, en dan vooral het gedeelte hoe er in een open marokkaans gezin gedacht wordt.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

learsi
Majoor
Majoor
Berichten: 1518
Lid geworden op: 08 feb 2009 23:29

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor learsi » 06 jan 2017 15:09

benefietdiner schreef:Ik zag niet dat je al gereageerd had vandaar mijn 4 wijzigingen in bovenstaande posten.
Maar ik moet toch echt constateren dat je blind ben voor de dreigingen van islamitische aard. Lees bijvoorbeeld alleen al wat Hoogleraar Ruud Koopmans gisteren publiceerde dat van de moslims van Turkse en Marokkaanse komaf, hij schreef: In Nederland moet 45% als fundamentalistisch worden beschouwd. Zij tolereren maar één interpretatie van de Koran en stellen die boven de Nederlandse wet. http://www.telegraaf.nl/binnenland/2736 ... sch__.html

Tevens vraag ik mij af hoe je denk over bewapening en het leger en politie ben je voor of tegen de wapendienst?
Voor de gelovigen in het oude testament was wapendienst geen probleem. Zelfs vernietigingsoorlogen, werden regelrecht door God bevolen. De volken van het land Kanaän moesten met het zwaard uitgeroeid worden. God wachtte weliswaar 400 jaar, totdat de boosheid van de Amorieten volledig was, maar toen handelde Hij door het zwaard van het Joodse volk. De Israëlieten oefenden het oordeel uitdrukkelijk in de naam van God uit. De wapendienst geschiedde onder het oude verbond direct in opdracht van God.

Maar wapendienst voor de gelovigen wordt niet alleen in het oude testament direct door God bevolen. In het nieuwe testament lezen we over de komende dag van Christus, waarin Hij de volkeren met het zwaard uit zijn mond zal oordelen. Christus Zelf heeft gezegd dat de Vader het gehele oordeel aan Hem heeft gegeven (Joh. 5:22 en 27). Omdat de God van het oude en nieuwe verbond een rechtvaardige, oordelende God is, kan wapendienst op zichzelf niet noodzakelijkerwijs onrechtvaardig zijn. God, de rechtvaardige God, hanteert Zelf wapens en oefent gericht uit. Hij heeft zelfs de doodstraf ingevoerd!

Ik vind het dus onzin wat jij zegt. Maar goed als jij het hoofd op blok wil leggen en daar mee getuigen wil christen te zijn, respect ik doe dat niet.


Bron?
h.g.
Learsi

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor benefietdiner » 06 jan 2017 19:29

Weerklank in samenleving voorkomt wanklank

Voor een goede samenleving is volgens prof. dr. Ernst Hirsch Ballin resonantie nodig: een prikkelende wisselwerking tussen mensen die elkaars overtuigingen respecteren.

http://www.rd.nl/opinie/weerklank-in-sa ... -1.1364149

Goed idee van onze oud-minister van Justitie? of toch niet.

Het valt mij zeer tegen moet ik zeggen, terwijl de theorie goed is.

Ik wil tegen Ernst zeggen: denk je nu echt gehoord te worden door islamieten?
Waarschijnlijk denk ons oud-minister omdat ik luister naar islamieten luisteren islamieten ook naar mij.
Wat een kortzichtigheid van zo’n geleerd man want de islamieten luister echt niet naar hem /ons en als ze luisteren is het schijn.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor Marnix » 06 jan 2017 19:40

Nee, ze negeren, discrimineren en als bevolkingsgroep wegzetten als achterlijke mensen die je beter kwijt dan rijk kan zijn, werkt natuurlijk veeeeeeeeeel beter.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor Marnix » 06 jan 2017 19:42

elbert schreef:Het is waar dat er qua aanslagen in Nederland er nog maar 1 geweest is. Maar de problematiek rond moslims gaat verder dan aanslagen.
Wat te denken bijvoorbeeld van het nasissen en intimideren van vrouwen die er volgens moslims te frivool bijlopen? Of het in elkaar slaan van homo's? Dat komt minder vaak in de krant, maar komt regelmatig voor.
De meesten van ons wonen niet in een grote stad met een grote moslimminderheid en daarom kunnen we misschien zeggen dat we al decennia in vrede met moslims leven. Want we leven zelf niet in een buurt waar de meerderheid moslim is, maar in die steden waarin dat wel het geval is (Den Haag, Amsterdam, Rotterdam) wordt het weldegelijk als problematisch ervaren.
Ik denk dat de meeste problematiek wordt ervaren in die plaatsen waar er gettovorming optreedt. Dat zie je in de banlieues rond Parijs, in het Brusselse Molenbeek, in de Haagse Schilderswijk en zo kunnen we nog wel even doorgaan.


Mee eens
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten