Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor benefietdiner » 07 jan 2017 17:43

schaapje schreef:Ik persoonlijk zal niet op de PVV stemmen, en hij zal niets kunnen op lossen, we hebben ook te maken met heel Europa.
Ik denk dat alles zo zal gaan als de Here God het toelaat, we moeten Hem trouw blijven en op HEM onze hoop bouwen, we zitten n.m.i. wel in de eindtijd.
Dat is waar, maar het is ook tijd om de hand aan de ploeg te slaan. We mogen niet berusten ook al is het de eindtijd. Ook Paulus schreef al over de eindtijd. Als we ons er bij neer leggen, wat bijna alle christelijke partijen doen, gaat het met Nederland exact als Noord Afrika dat binnen enkele millennia van christendom naar islamitisch land veranderde. Ik ben er van overtuigd dat als Wilders alleen al gekozen zou worden dat er wat gaat veranderen t.o.v. de islam maar zeker niet oplossen.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor hans0166 » 07 jan 2017 19:27

schaapje schreef:Aarch ik had moeten typen: de paus.
Maar er is niet zoveel verandert de huidige paus maakt zich hard voor de z.g. wereldgodsdienst en dan moet zeker de islam omarmt worden als een vredelievende godsdienst want we aanbidden toch dezelfde God :mrgreen: :mrgreen:


je blaat echt maar wat raak he... slaat echt helemaal nergens op

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor Johan100 » 07 jan 2017 19:34

Het slaat wel ergens op, schaapje heeft gewoon een punt. De paus bidt in een moskee met een imam.
Laatst gewijzigd door Johan100 op 07 jan 2017 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor Johan100 » 07 jan 2017 19:36

schaapje schreef:
Ik ben het helemaal met je eens, maar het OT was er wel wat eerder dan de koran, dus waarschijnlijk "overgenomen"
Was jij het die een link heeft geplaatst over de ontwikkeling van de Koran, dat die aanzet is gekomen uit de toenmalige RK?
Ik kan het ook fout hebben hoor. :(

Klopt. Veel eerder zelfs.
Nee, dat was ik niet bij mijn weten.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor hans0166 » 07 jan 2017 20:46

Johan100 schreef:Het slaat wel ergens op, schaapje heeft gewoon een punt. De paus bidt in een moskee met een imam.


jullie gooien nu echt een paar zaken helemaal door elkaar.
Schaapje had het over de herkomst van de Koran en sleepte daar de RK bij...
nu heb je het plotseling over iets uit deze decade.... slechts een klein sprongetje van bijna 1700 jaar...

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor rotterdam » 08 jan 2017 06:58

Johan100 schreef:Het slaat wel ergens op, schaapje heeft gewoon een punt. De paus bidt in een moskee met een imam.


En tot welke God heeft de Paus toen gebeden ?

Als je moslim vrienden hebt en die gaan bidden mag je er dan niet naast gaan staan en ook bidden ?
In mijn geval geen twijfel tot welke God ik bid. Ik kniel, buig en sla een kruis.
Ik volg hierin Luther "een kruisje slaan voegt hij bij de dagelijkse gebeden
Deze gebedspraktijk is gebleven, zo schrijft hij, gebleven ook na de Reformatie. Het behoort tot het normale christelijke leven.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor benefietdiner » 08 jan 2017 12:11

rotterdam schreef:En tot welke God heeft de Paus toen gebeden ?

Als je moslim vrienden hebt en die gaan bidden mag je er dan niet naast gaan staan en ook bidden ?
In mijn geval geen twijfel tot welke God ik bid. Ik kniel, buig en sla een kruis.
Ik volg hierin Luther "een kruisje slaan voegt hij bij de dagelijkse gebeden
Deze gebedspraktijk is gebleven, zo schrijft hij, gebleven ook na de Reformatie. Het behoort tot het normale christelijke leven.
Een vriend is iemand waarmee je door gevoelens van genegenheid bent verbonden.

Een islamiet heeft een afkeer en haatgevoelens jegens een christen (ook al onderdrukt hij dat en lijkt vriendelijk). Daar kun je en moet je wel naast gaan staan als christen maar kun je nooit het zelfde gebed mee bidden en verbonden zijn.
Ik weet niet welk gebed de Paus gebeden heeft in de blauwe moskee. Het Vaticaan vermeld later dat de paus niet gebeden maar gemediteerd had.
Maar hoe het ook zei, een vriend kan een islamiet met een christen nooit zijn, wel een naaste.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor rotterdam » 08 jan 2017 14:57

benefietdiner schreef:
maar kun je nooit het zelfde gebed mee bidden en verbonden zijn.

Lijkt me logisch - wel overbodig - dat heb ik nl niet gezegd.

een vriend kan een islamiet met een christen nooit zijn

Theoretische stelling of ervaring ?



Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor Marnix » 09 jan 2017 23:16

Aardige houding. Een islamiet heeft een hekel aan christenen en als ze aardig doen menen ze het niet. Als er al aardige islamieten zijn zijn ze in je ogen nog steeds eikels want ze menen het niet. Probleem gaat inderdaad nooit opelost worden zo maar ik weet wel aan wie dat voor een deel ligt. Je verwijt anderen blinde haat, maar je hebt daar zelf net zo goed last van....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor benefietdiner » 10 jan 2017 09:29

Marnix schreef:Een islamiet heeft een hekel aan christenen en als ze aardig doen menen ze het niet.
klopt
Marnix schreef:Als er al aardige islamieten zijn zijn ze in je ogen nog steeds eikels want ze menen het niet.
klopt
Marnix schreef:Probleem gaat inderdaad nooit opelost worden zo
klopt
Marnix schreef:maar ik weet wel aan wie dat voor een deel ligt. Je verwijt anderen blinde haat,
klopt
Marnix schreef:maar je hebt daar zelf net zo goed last van....
klopt ook alleen heb ik geleerd mijn naaste lief te hebben als mijzelf ook als ze mij haten maar...... dit is voor mij geen bodemloze put zoals bij jou.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor MoesTuin » 11 jan 2017 12:32

In elke gemeente waarin de Heere Jezus Christus beleden wordt daar zal Hij Zijn.
Waarom overal een punt van maken, als bovenstaande er is.
Wat zal de Heere Jezus doen, ook de Islam ontarmen?
Zeker, een open houding, "Komt allen tot Mij en Ik zal u Rust geven, Ware Rust"
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor Johan100 » 13 jan 2017 12:47

elbert schreef: Het is waar dat er qua aanslagen in Nederland er nog maar 1 geweest is. Maar de problematiek rond moslims gaat verder dan aanslagen.
Wat te denken bijvoorbeeld van het nasissen en intimideren van vrouwen die er volgens moslims te frivool bijlopen? Of het in elkaar slaan van homo's? Dat komt minder vaak in de krant, maar komt regelmatig voor.
De meesten van ons wonen niet in een grote stad met een grote moslimminderheid en daarom kunnen we misschien zeggen dat we al decennia in vrede met moslims leven. Want we leven zelf niet in een buurt waar de meerderheid moslim is, maar in die steden waarin dat wel het geval is (Den Haag, Amsterdam, Rotterdam) wordt het weldegelijk als problematisch ervaren.
Ik denk dat de meeste problematiek wordt ervaren in die plaatsen waar er gettovorming optreedt. Dat zie je in de banlieues rond Parijs, in het Brusselse Molenbeek, in de Haagse Schilderswijk en zo kunnen we nog wel even doorgaan.


Als toevoeging aan dit onderwerp. Ik weet niet of het helemaal past binnen dit topic, maar je weidt al snel iets uit.
https://nl.gatestoneinstitute.org/9744/ ... ijke-islam

https://nl.gatestoneinstitute.org/9658/ ... -shariawet
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor Optimatus » 01 feb 2017 14:13

Uit het "klopt"-lijstje van Benefietdiner komt een heel ander beeld naar voren, namelijk dat van een interpretatie.

Benefietdiner gaat uit van "De Islam" en heeft daar een bepaald beeld bij. Als je voldoet aan dit dit en dit, dan is er sprake van "De Islam". Als je de Islam reduceert tot iets dat aan jouw beeld voldoet, dan heeft Benefietdiner helemaal gelijk. Wie aan zijn beeld van de Islam voldoet, kan voor Nederland buitengewoon vervelend gaan zijn. De moslims die niet aan dat beeld voldoen zijn, als ik Benefietdiner moet volgen, ofwel aan het liegen ofwel geen echte moslims.

Benefietdiner en vele anderen maken een karikatuur van de Islam - net als dat IS dat van het Christendom maakt. Het is vuur tegen vuur, haat tegen haat en wellicht ook geweld tegen geweld. Wie er begonnen is, is niet eens relevant. Benefietdiner en co. en hun grootste vijanden, de haatbaarden, bevinden zich in een vicieuze cirkel, die de Westerse wereld al veel te lang in zijn greep houdt. We zien nu de walgelijke uitwassen van de drek, die uit alle politieke geulen opspuit: Brexit, Wilders, Trump, Le Pen (de dievegge die 300.000 euro ten onrechte heeft gedeclareerd), brandende AZC's in binnen- en buitenland, aanslagen op kerken, synagogen (zelfs in Praag zag ik beveiliging staan voor een synagoge) en moskeeën.

De weg van haat leidt naar verderf. Het zou fijn zijn als daar een keer van af zou worden gestapt.

Ik ben met een aantal moslims bevriend, soms al tien jaar lang en ik ben christen. Gaat prima zo.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor Marnix » 01 feb 2017 14:18

Precies.

Hate cannot drive out hate. Only love can do that - M.L. King
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Protestants kerk (PKN) omarmt islam.

Berichtdoor Johan100 » 01 feb 2017 14:54

Optimatus schreef:Uit het "klopt"-lijstje van Benefietdiner komt een heel ander beeld naar voren, namelijk dat van een interpretatie.


Welk rijtje bedoel je precies, Optimatus?
Je gaat overigens nogal off-topic.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron