100.000 dopelingen in een maand

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

100.000 dopelingen in een maand

Berichtdoor rotterdam » 01 jun 2016 10:54

Bijna 100.000 mensen in Rwanda (Afrika) hebben zich vorige maand laten dopen na een evangelisatiecampagne van de Zevende-dags Adventisten.

Dat berichtte de Duitse nieuwsdienst Idea dinsdag. Idea baseert zich op het Amerikaanse tijdschrift Adventist Review van de kerkelijke groepering.

Na presentaties over het christelijk geloof op 2227 plaatsen lieten 95.890 mensen zich tussen 13 en 28 mei dopen. Volgens de Zevende-dags Adventisten is dit het hoogste aantal dopelingen ooit. In het Kivumeer bij de stad Gisenyi werden alleen al op 28 mei bijna 6000 mensen door onderdompeling gedoopt. Acht predikanten preekten tweeënhalf uur.Bijna 100.000 mensen in Rwanda (Afrika) hebben zich vorige maand laten dopen na een evangelisatiecampagne van de Zevende-dags Adventisten.


Wat een triest bericht in het R.D., Rwanda is een christelijk land 95% van de mensen is protestant of R.K.
Dan komen er Zevende-dags Adventisten en die zeggen "pas op hoor dat geloof van jullie deugt niet - opnieuw dopen da's de enige oplossing".
Het zou verboden moeten worden.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 100.000 dopelingen in een maand

Berichtdoor Marnix » 01 jun 2016 11:23

Hm ik zou wel wat meer info willen. Het percentage christenen zegt niet zoveel natuurlijk. De vraag is of je praktiserend christen bent. En dan zijn er twee opties:

1. Praktiserende christenen die zich laten dopen en zevende-dags-adventisten zijn geworden
2. Niet praktiserende christenen die zich bekeren en Jezus gaan volgen. En zich laten dopen.

Als het 1e het geval is is dat inderdaad triest. Als het tweede het geval is is het natuurlijk een ander verhaal. Het zal vast vaak het eerste zijn maar hopelijk lang niet altijd...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: 100.000 dopelingen in een maand

Berichtdoor naamloos » 01 jun 2016 13:57

rotterdam schreef:Wat een triest bericht in het R.D., Rwanda is een christelijk land 95% van de mensen is protestant of R.K.
Dan komen er Zevende-dags Adventisten en die zeggen "pas op hoor dat geloof van jullie deugt niet - opnieuw dopen da's de enige oplossing".
Het zou verboden moeten worden.
Echt waar? Dwang en Godsdienst is niet zo'n gelukkige combinatie.
En triest :-k ik kan me ergere dingen voorstellen dan een dompelbad en de sabbatdag vieren (over dat laatste hoor ik je niet, daar heb je minder moeite mee? )
Eigenlijk doen we hier op het forum niet anders. Zoals jij het ziet-gelooft deugt het niet.
En dan kan hij een kouwe douche krijgen i.p.v. een warm dompelbad.

Niet dat ik ervoor ben, maar zo'n drama vind ik het nu ook weer niet.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: 100.000 dopelingen in een maand

Berichtdoor elbert » 01 jun 2016 14:39

Het gaat erom dat sommige groeperingen zo van succesverhalen houden, dat ze er geen probleem in zien om vrijwel uitsluitend gelovigen van andere christelijke kerken weg te snoepen. Dan wordt er gejuicht over "zoveel nieuwe dopelingen", terwijl deze "nieuwe dopelingen" in werkelijkheid "oude" christenen uit andere kerken zijn.
Zulk soort succesverhalen zijn ten diepste nepperij.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: 100.000 dopelingen in een maand

Berichtdoor rotterdam » 01 jun 2016 16:04

elbert schreef:Het gaat erom dat sommige groeperingen zo van succesverhalen houden, dat ze er geen probleem in zien om vrijwel uitsluitend gelovigen van andere christelijke kerken weg te snoepen. Dan wordt er gejuicht over "zoveel nieuwe dopelingen", terwijl deze "nieuwe dopelingen" in werkelijkheid "oude" christenen uit andere kerken zijn.
Zulk soort succesverhalen zijn ten diepste nepperij.


Inderdaad Elbert het is ergerlijk. Dank voor je reactie. =D>

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: 100.000 dopelingen in een maand

Berichtdoor rotterdam » 01 jun 2016 16:08

naamloos schreef:
En triest :-k ik kan me ergere dingen voorstellen dan een dompelbad en de sabbatdag vieren (over dat laatste hoor ik je niet, daar heb je minder moeite mee? )
Eigenlijk doen we hier op het forum niet anders. Zoals jij het ziet-gelooft deugt het niet.
En dan kan hij een kouwe douche krijgen i.p.v. een warm dompelbad.
Niet dat ik ervoor ben, maar zo'n drama vind ik het nu ook weer niet.


Het maakt me niet uit of iemand de sabbat viert of de zondag, kinderen doopt of volwassenen, maar om er een nieuwe kerk voor te stichten en zieltjes te gaan winnen onder christenen in Rwanda vind ik van de zotte.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: 100.000 dopelingen in een maand

Berichtdoor naamloos » 01 jun 2016 16:37

rotterdam schreef:Het maakt me niet uit of iemand de sabbat viert of de zondag, kinderen doopt of volwassenen, maar om er een nieuwe kerk voor te stichten en zieltjes te gaan winnen onder christenen in Rwanda vind ik van de zotte.
Oww, zo heeft iedereen z'n stokpaardjes waar die zich druk over maakt.
Een bepaalde dag, de doop, een bepaald leerstuk, een instituut.
Als we nou elkaar verboden gaan opleggen raak je alleen maar verder van huis.

Edit, vergeet ik me toch het stokpaard "traditie" waarover men zich enorm druk kan maken. Dus bij deze!
Laatst gewijzigd door naamloos op 01 jun 2016 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Yoshi

Re: 100.000 dopelingen in een maand

Berichtdoor Yoshi » 01 jun 2016 17:25

Wat vooral vervelend is is dat deze mensen nu geïndoctrineerd gaan worden met pure haat tegen alles wat traditioneel christelijk is. Maar het is maar de vraag hoe serieus serieus we dit moeten nemen. Over een jaar kan de hele oogst wel weer weg zijn als beloften niet waar worden gemaakt of als de opzwepende wervingscampagne ophoud.

mohamed

Re: 100.000 dopelingen in een maand

Berichtdoor mohamed » 01 jun 2016 20:00

Zo'n doop betekent werkelijk niks, niemand die gecontroleerd heeft of het water wel rein en helder was en de gemiddelde Bosjesman laat zich nog dopen voor een dubbeltje.

Op zijn best noem ik het een grote gezamenlijke duik zoals we die ook ieder nieuwjaar in Nederland hebben, weet men zeker dat het geen gesponsorde doop betreft? :mrgreen:

mohamed

Re: 100.000 dopelingen in een maand

Berichtdoor mohamed » 01 jun 2016 20:05

rotterdam schreef:Het maakt me niet uit of iemand de sabbat viert of de zondag, kinderen doopt of volwassenen, maar om er een nieuwe kerk voor te stichten en zieltjes te gaan winnen onder christenen in Rwanda vind ik van de zotte.

naamloos schreef:Oww, zo heeft iedereen z'n stokpaardjes waar die zich druk over maakt.
Een bepaalde dag, de doop, een bepaald leerstuk, een instituut.
Als we nou elkaar verboden gaan opleggen raak je alleen maar verder van huis.

Edit, vergeet ik me toch het stokpaard "traditie" waarover men zich enorm druk kan maken. Dus bij deze!

Elke plens water is voor jou kennelijk een doop en daarom is een regenbui voldoende. Er hoeft geen aparte kerk voor gesticht te worden met het evangelie voor Bosjesmannen.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: 100.000 dopelingen in een maand

Berichtdoor naamloos » 01 jun 2016 21:36

mohamed schreef:Elke plens water is voor jou kennelijk een doop en daarom is een regenbui voldoende. Er hoeft geen aparte kerk voor gesticht te worden met het evangelie voor Bosjesmannen.
Wat prettig dat ik nu zelf ook weet wat voor een doop voor mij betekent. Dankiewel hoor knul!
En als Bosjesmannen een aparte kerk willen stichten hebben jij en ik daar niets over te vertellen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: 100.000 dopelingen in een maand

Berichtdoor rotterdam » 01 jun 2016 23:12

naamloos schreef:En als Bosjesmannen een aparte kerk willen stichten hebben jij en ik daar niets over te vertellen.


Er zijn geen bosjesmannen in Rwanda :lol: die wonen in Zuid Afrika.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: 100.000 dopelingen in een maand

Berichtdoor naamloos » 02 jun 2016 08:10

rotterdam schreef:Er zijn geen bosjesmannen in Rwanda :lol: die wonen in Zuid Afrika.
Moet je tegen Moh zeggen, die begon over Bosjesmannen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten