De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor Johan100 » 14 apr 2017 13:41

Prima, dan stop je er toch mee. Ik denk dat het over de hemelvaart gaat en dat heb ik onderbouwd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

ereunao

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor ereunao » 14 apr 2017 14:49

Johan:

Prima, dan stop je er toch mee. Ik denk dat het over de hemelvaart gaat en dat heb ik onderbouwd.


Dat heb je niet met de Schrift onderbouwd, maar slechts als je eigen gedachte vermeld. Bovendien moet je dan ook bewijzen dat de 1e opstanding al geschied is. Want de Messias regeert met de heiligen uit de 1e opstanding Zach.14:5 en Openb.20:6. Augustinus verklaart die opstanding als wedergeboorte, maar dat is duidelijk een verlegenheidsoplossing. Want het Gr. anastasis wordt in de Schrift nooit en nergens voor gebruikt dan voor de opstanding! gr: ereunao

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor Johan100 » 14 apr 2017 14:53

Ik heb dat wel onderbouwd, volgens mij gaat het om Zijn hemelvaart.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

ereunao

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor ereunao » 14 apr 2017 15:01

Johan:
Ik heb dat wel onderbouwd, volgens mij gaat het om de hemelvaart.


Dan zou ik die onderbouwing graag in de details zien toegelicht. En dan met name t.o.v. die 1e opstanding! gr;ereunao

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor Johan100 » 14 apr 2017 15:06

Dat kan je wel willen! Maar, ik houd het hierop. Ik ga niet als jouw gewilde 'opponent' fungeren, omdat jij dat wilt.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

ereunao

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor ereunao » 14 apr 2017 15:14

Johan:
Dat kan je wel willen! Maar, ik houd het hierop. Ik ga niet als jouw gewilde 'opponent' fungeren, omdat jij dat wilt.


Als het zo moet houd ik er ook liever mee op. Maar als je een loyaal debater was zou je hier toe moeten geven dat je
geen zinnige tegenargumenten meer hebt en aan een oeroude, maar onbijbelse, Roomse traditie wens vast te houden. gr:ereunao

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor Johan100 » 14 apr 2017 15:15

Wat ben jij een vervelende vent, zeg!
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

ereunao

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor ereunao » 14 apr 2017 15:20

Johan:
Wat ben jij een vervelende vent, zeg!


Heb je echt geen andere argumenten?

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor Johan100 » 14 apr 2017 15:27

Dat zijn gewoon allemaal eigenmachtige uitleggingen van de Schrift. Ik ken je onderhand wel. Je wilt toch niets leren.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Bambi

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor Bambi » 14 apr 2017 15:59

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 06:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor Johan100 » 14 apr 2017 17:42

Tja, de waarheid mag niet meer gezegd worden tegenwoordig, want dan ben je een broederhater. Hoe dom kun je zijn. Zwijgen en je naasten niet waarschuwen, dan ben je een broederhater. Alles voor zoete koek slikken, dan is de Waarheid in je niet.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

ereunao

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor ereunao » 14 apr 2017 18:12

Dat ben ik helemaal met je eens Bambi,ik heb mij dan ook nooit gewaagd aan speculatieve tijdberekeningen. Wel geloof ik dat de tekenen der tijden erop wijzen dat het niet lang meer duren kan. Het voornaamste teken is wel dat na meer dan 18 eeuwen er weer een volk Israël in zijn land woont Mant Jezus gaat daar in zijn Matt. 24 kennelijk wel vanuit als hij zegt: ‘Dat dan die in Judea zijn vlieden op de bergen’ en ‘bidt dat uw vlucht niet geschiedde op een sabbat’ Matt.24:15-20. Een ieder die meegelezen heeft zal moeten toestemmen dat ik mijn postings Schriftuurlijk onderbouwd heb. Maar met wilde kretologie als ‘allemaal eigenmachtige schriftuitleggingen ‘en ‘jij wilt niets leren’ kan ik niets. En dat terwijl de eigen Augustiniaanse denkbeelden van mijn opponent bol staan van dwaasheden en ongerijmdheid! Een koninkrijk voor de komst van de Koning, Zielen die op tronen zitten in witte klederen met gouden kronen op het hoofd! De Heere heeft zijn discipelen beloofd dat zij op 12 tronen zullen zitten. Maar die zijn allemaal gestorven en dus moet het toch in de opstanding zijn? En zo zou ik door kunnen gaan. Maar ik vraag toch niet teveel als ik om Schriftuurlijke bewijzen vraag? Maar als er hier iemand is die alles voor zoete koek slikt is hij het wel.

Bambi

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor Bambi » 14 apr 2017 20:02

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 06:53, 1 keer totaal gewijzigd.

ereunao

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor ereunao » 14 apr 2017 20:48

Bambi :
Ik ga geen middelaar zijn tussen jullie, over het gelijk.
Ik weet alleen dat er al in de tijd van de Heere Jezus door Hem zelf werd gezegd, dat we moeten leven alsof Hij vandaag terug kan komen.


Dat het niet om de aller belangrijkste zaken gaat stem ik graag toe; ik zal nooit iemand verketteren die deze zaken niet weet. Maar het gaat hier wel om hoe God aan Zijn eer komt door de openbaring van Jezus Christus in Zijn Koninklijke eer en ambt. En Jezus verbindt een aparte zaligspreking aan hen die lezen en horen de woorden dezer profetie. Openb.1:3 En Hij leerde ons bidden ‘Uw koninkrijk kome’. Maar hoe zullen wij dat in geest en waarheid bidden als wij niet eens weten wat Gods Woord daaronder verstaat? En moeten wij dan Ps.2 maar schrappen?
6 Ik toch heb Mijn Koning gezalfd over Sion, den berg Mijner heiligheid.
7 Ik zal van het besluit verhalen: de HEERE heeft tot Mij gezegd: Gij zijt Mijn Zoon, heden heb Ik U gegenereerd.
8 Eis van Mij, en Ik zal de heidenen geven tot Uw erfdeel, en de einden der aarde tot Uw bezitting.gr: ereunao

Bambi

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor Bambi » 14 apr 2017 21:33

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 12 dec 2017 06:53, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 gasten