De dogma's van de Rooms katholieke kerk

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Yoshi

Re: De dogma's van de Rooms katholieke kerk

Berichtdoor Yoshi » 22 aug 2016 21:31

Nee. Dat maakt je nog zeker geen valse profeet.

Yoshi

Re: De dogma's van de Rooms katholieke kerk

Berichtdoor Yoshi » 22 aug 2016 21:33

Weinig verrassend is het niet, kennis, gezond verstand en een beetje theologie is voor steeds minder christenen weggelegd. Schijnbaar zijn de verschillende varianten van het McDonald's christendom lekker gemakkelijk.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23621
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De dogma's van de Rooms katholieke kerk

Berichtdoor Marnix » 22 aug 2016 22:01

Johan100 schreef:Dat ben ik met je eens.
Of dat laatste zo is weet ik niet, jij kent de site blijkbaar beter dan mij. Maar zeg nu zelf, een paus die bidt met moslims en hindoes etc.
Dan ben je toch gewoon een valse profeet?


Het woord "valse profeet" wordt snel gebruikt als mensen het ergens niet mee eens zijn.... Je moet niet zoveel van die islamofobe onzin lezen. Je kan beter luisteren wat Jezus zegt. Maar ja, die kreeg zelf ook een hoop kritiek van de kerkelijke macht.... Als Jezus naar de samaritanen gaat met hun foute religie. Of eet en drinkt met hoeren en tollenaars. Als je je vijanden al lief moet hebben en bidden voor wie je vervolgen, hoe kan je de paus dan verwijten als hij bidt met moslims en hindoes? Je kan beter in vrede met mensen leven en zo met elkaar omgaan dan met een vingertje wijzen en roepen: wij zijn goed en jullie fout. Daar is nog nooit iemand door tot ander inzicht gekomeb.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: De dogma's van de Rooms katholieke kerk

Berichtdoor Johan100 » 22 aug 2016 22:44

Marnix schreef:
Het woord "valse profeet" wordt snel gebruikt als mensen het ergens niet mee eens zijn....

Raar begrip heb jij dan van valse profeet. Vals betekend 'niet oprecht', 'niet naar de Schrift' of 'verdraaien'.
Je moet niet zoveel van die islamofobe onzin lezen.

Niet zoveel islamofobe onzin lezen? Waar baseer je dat op? Leg dat eens even uit, want je praat nu echt onzin. Het gaat hier over de paus.
Je kan beter luisteren wat Jezus zegt.
Sorry, maar dit vind ik raar. Je bent nu een beetje emotioneel aan het doen.
Maar ja, die kreeg zelf ook een hoop kritiek van de kerkelijke macht.... Als Jezus naar de samaritanen gaat met hun foute religie. Of eet en drinkt met hoeren en tollenaars. Als je je vijanden al lief moet hebben en bidden voor wie je vervolgen, hoe kan je de paus dan verwijten als hij bidt met moslims en hindoes?

Iik begrijp echt niet wat dit hier mee te maken heeft. Zie het commentaar van pindas83 hieronder.
Je kan beter in vrede met mensen leven en zo met elkaar omgaan dan met een vingertje wijzen en roepen: wij zijn goed en jullie fout. Daar is nog nooit iemand door tot ander inzicht gekomen.
Wijzen? Het gaat mij hier om waarheid en niet dat iemand beter is dan de ander. Nooit iemand tot een ander inzicht gekomen? Vandaar de reformatie vanaf 1517 na de 95 stellingen van Luther. Je ziet wel dat ik een hoop vragen heb n.a.v. je schrijfsel.
Ik hou niet zo van die slappe hap ten koste van de waarheid, Marnix.
Laatst gewijzigd door Johan100 op 22 aug 2016 23:10, 2 keer totaal gewijzigd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: De dogma's van de Rooms katholieke kerk

Berichtdoor Johan100 » 22 aug 2016 22:47

pindas83 schreef:Tja, erg verrassend is het niet.
Vergeving, verlossing en rechtvaardiging is in menig geloofsstroming allang niet meer voorbehouden aan Jezus Christus alleen.
Je kan je ook afvragen hoelang het nog duurt voordat je als fundamentalist wordt uitgemaakt als je zegt dat alleen Jezus de Weg, Waarheid en het Leven is.

Inderdaad.
Hoelang het nog duurt..dat is nu al.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: De dogma's van de Rooms katholieke kerk

Berichtdoor Johan100 » 22 aug 2016 22:51

(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: De dogma's van de Rooms katholieke kerk

Berichtdoor pindas83 » 22 aug 2016 22:53

Marnix schreef:
Het woord "valse profeet" wordt snel gebruikt als mensen het ergens niet mee eens zijn.... Je moet niet zoveel van die islamofobe onzin lezen. Je kan beter luisteren wat Jezus zegt. Maar ja, die kreeg zelf ook een hoop kritiek van de kerkelijke macht.... Als Jezus naar de samaritanen gaat met hun foute religie. Of eet en drinkt met hoeren en tollenaars. Als je je vijanden al lief moet hebben en bidden voor wie je vervolgen, hoe kan je de paus dan verwijten als hij bidt met moslims en hindoes? Je kan beter in vrede met mensen leven en zo met elkaar omgaan dan met een vingertje wijzen en roepen: wij zijn goed en jullie fout. Daar is nog nooit iemand door tot ander inzicht gekomeb.


Okay, je hebt in gaten dat je de paus één op één met Jezus vergelijkt?
Maar Ik geloof dat ik je niet helemaal begrijp, want geloof je echt dat Jezus samen met, laten we zeggen priesters van Baäl, Moloch of weet ik wie zou bidden? Hij tegen Zijn Vader en zij tegen hun goden? Om de lieve vrede wil?

Het gaat er ook niet om gaat er ook niet om dat wij ons nou beter zouden moeten voelen dan de rest want dat is niet zo maar wat hier gebeurt is misleiding. Want al lijkt het nobel; Christus wordt gedegradeerd en in het rijtje Boeddha en Mohamed geplaatst.
Alle religies moeten onder mom van eenheid en vrede bij elkaar worden gebracht en dan is er geen plaats meer voor exclusiviteit, dan kunnen we ook gered worden door Allah en Shiva
Dan maken ze Jezus tot leugenaar want Hij zegt; Niemand komt tot de Vader dan door Mij.

mohamed

Re: De dogma's van de Rooms katholieke kerk

Berichtdoor mohamed » 22 aug 2016 22:59

Nu ruk je e.e.a. flink uit haar verband beste pindas83, want ook niemand komt tot de Vader door anderen wat op te dringen. In de praktijk kunnen christenen en moslims prima samenleven, sterker nog: zelfs met elkaar huwen.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: De dogma's van de Rooms katholieke kerk

Berichtdoor Johan100 » 22 aug 2016 23:14

Mooi verwoord Pindas83.
Ik vraag me wel af n.a.v. de post van mohamed wie wie wat opdringt. En dat een christen met een islamiet kan trouwen is natuurlijk ook kolder.
Ik ga m'n bed zo maar opzoeken.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: De dogma's van de Rooms katholieke kerk

Berichtdoor pindas83 » 22 aug 2016 23:18

mohamed schreef:Nu ruk je e.e.a. flink uit haar verband beste pindas83, want ook niemand komt tot de Vader door anderen wat op te dringen. In de praktijk kunnen christenen en moslims prima samenleven, sterker nog: zelfs met elkaar huwen.


Nee dat is zo maar wie dringt wie wat op? Ik dring niemand wat op, ik heb alleen grote twijfels bij dat hele oecumenische gebeuren.

Dat moslims en christenen prima kunnen samenleven lijkt een steeds grotere uitdaging te worden maar goed we hoeven elkaar niet de hersens in te slaan ofzo.
Ik ken geen voorbeelden van christenen die met moslims zijn getrouwd. In meeste gevallen is dat natuurlijk sowieso geen optie als je denkt aan uithuwelijken etc. Maar vertel?!

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: De dogma's van de Rooms katholieke kerk

Berichtdoor pindas83 » 22 aug 2016 23:20

Johan100 schreef:Mooi verwoord Pindas83.
Ik vraag me wel af n.a.v. de post van mohamed wie wie wat opdringt. En dat een christen met een islamiet kan trouwen is natuurlijk ook kolder.
Ik ga m'n bed zo maar opzoeken.


Haha ik lees net je bijdrage nadat ik m'n antwoord aan Mohamed getikt had :lol:
Ik scheid er ook mee uit. Welterusten!

mohamed

Re: De dogma's van de Rooms katholieke kerk

Berichtdoor mohamed » 22 aug 2016 23:24

pindas83 schreef:Ik ken geen voorbeelden van christenen die met moslims zijn getrouwd. In meeste gevallen is dat natuurlijk sowieso geen optie als je denkt aan uithuwelijken etc. Maar vertel?!

Waarom anders denk je dat het een moslimman toegestaan is met een christin te huwen?

mohamed

Re: De dogma's van de Rooms katholieke kerk

Berichtdoor mohamed » 22 aug 2016 23:28

Johan100 schreef:Mooi verwoord Pindas83.
Ik vraag me wel af n.a.v. de post van mohamed wie wie wat opdringt. En dat een christen met een islamiet kan trouwen is natuurlijk ook kolder.
Ik ga m'n bed zo maar opzoeken.

pindas83 schreef:Haha ik lees net je bijdrage nadat ik m'n antwoord aan Mohamed getikt had :lol:
Ik scheid er ook mee uit. Welterusten!

Slapen jullie maar lekker, de wakkeren onder ons kennen de feiten. Maar ja dat past niet in de propagandamachine dus dat wordt verworpen. :D

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: De dogma's van de Rooms katholieke kerk

Berichtdoor Johan100 » 22 aug 2016 23:37

Welterusten! En zo te lezen is het voor jou ook bedtijd, mohamed!
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Yoshi

Re: De dogma's van de Rooms katholieke kerk

Berichtdoor Yoshi » 23 aug 2016 07:04

Johan100 schreef:http://tora-yeshua.nl/2016/06/andries-knevel-ban-paus-gekneveld/

Je geeft wel een aardig inkijkje in de extremistische polariserende haatsites die je gebruikt om tot je wereldbeeld te komen. Toevallig ook bezoeker van Stormfront?

Maar wat zou mij, of de andere mensen hier, de mening van zelfbenoemd christelijk-joods pastor Ben Kok moeten interesseren?

Wellicht kan je het na beantwoording van deze vraag ook weer gewoon houden bij het onderwerp van deze draad.
Deze draad heet "De dogma's van de Rooms katholieke kerk" en niet "pleur hier al je haat en bekrompenheid jegens de RKK neer".


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten