De twee wachters

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Julian Brasser
Mineur
Mineur
Berichten: 107
Lid geworden op: 05 aug 2014 18:57
Contacteer:

De twee wachters

Berichtdoor Julian Brasser » 26 jun 2015 14:07

Bij deze een raadseltje (ik geef geen hints):

Twee wachters hebben de opdracht gekregen om een geheim gebouw te bewaken (de binnenkant is geheim). Hun doel is dat niemand binnen mag komen, behalve natuurlijk de mensen die lid zijn.

Op de pet van de ene wachter staat een minnetje (dus: -) en op de pet van de andere wachter staat een plusje (dus: +), in het vervolg aangeduid met 'de min-wachter' en de 'plus-wachter'.

De min-wachter heeft "Strength", "Power", en "Will" als waarden, terwijl de andere wachter "Victory", "Goodwill" en "Love" als waarden heeft.

Jij wil twee dingen:
- graag binnenkomen
- een gesprek hebben (met één van de twee wachters) die jij als christen fijn vindt om te hebben.

Als je het gebouw nadert, kun je ervoor kiezen om óf de min-wachter, óf de plus-wachter aan te spreken. De min-wachter zal altijd zeggen waar het op staat en schroomt niet om in scherpe bewoordingen je terecht te wijzen, terwijl de plus-wachter ieder antwoord begint op één van de volgende manieren: "Gelukkig", "Dat klopt, maar, oooohh!! Wat is het ook fijn als je dan", "Eigenlijk", "Eigenlijk willen we allebei maar één ding", "Maar dan is het ook vast wel zo dat", "Maar geloof gerust dat...hoor! Neem dat maar van mij aan.", "Ik vind het indrukwekkend dat".

- Bij wie heb je de meeste kans dat je binnenkomt? En bij welke wachter denk je naar christelijk oordeel het voor jou aangenaamste gesprek te hebben?

Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten