"Paus' video vervult profetie"

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor rotterdam » 11 feb 2015 07:21

oekaboeka schreef:
Dus als ik beweer dat het onbijbels is als Maria de eeuwige maagd is en zonder zonde heb ik een tunnel visie? tuurlijk, dan heb jij een groothoek visie die meer ziet dan wat er geschreven staat.


Ja dat beweer ik inderdaad, je hebt een andere mening en dat mag uiteraard.
Het heeft m.i. niets te maken met het begrip "Bijbels of niet Bijbels".
De gehele schepping is veelkleurig.
Christus zegt ; Een is uw Meester en gij zijt allen broeders.
Tegen wie zegt Hij dat ? Tegen een klein groepje uitverkorenen ? Nee dus "tegen de schare".
Wie niet tegen ons is die is voor ons, beste oekaboeka.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor rotterdam » 11 feb 2015 08:04

oekaboeka schreef:Veel van die ideen zijn gebaseerd op overleveringen en traditie

Het is je toch bekend, neem ik aan dat de inhoud van de Bijbel grotendeels gebaseerd is op overleveringen ? En dat de inhoud van de Bijbel (de Canon) is samengesteld door de patriarchen.

Weet je wel dat in het N.O. regelmatig verwezen wordt naar het O.T. en dan blijkt dat het niet in het O.T. te vinden dus is het "overlevering".
En waarom zouden we de overleveringen en geschriften van de eerste christenen negeren ? Velen van hen hebben de apostelen nog persoonlijk gekend.
De psalmist Asaf wil niet trouweloos zijn aan het geslacht Uwer kinderen. Jij wel ?


voorspraak bij de Vader door heiligen is ook onbijbels zie o.a : 1 Joh. 2:1

Dan weet jij me vast te vertellen wat de gebeden van de heiligen zijn uit de openbaringen ?

Openb. 5:
8 En als Het dat boek genomen had, vielen de vier dieren en de vier en twintig ouderlingen voor het Lam neder, hebbende elk citeren en gouden fiolen, zijnde vol reukwerks, welke zijn de gebeden der heiligen.

Openb. 8:
3 En er kwam een andere engel, en stond aan het altaar, hebbende een gouden wierookvat; en hem werd veel reukwerks gegeven, opdat hij het met de gebeden aller heiligen zou leggen op het gouden altaar, dat voor den troon is. 4 En de rook des reukwerks, met de gebeden der heiligen, ging op van de hand des engels voor God. 5 En de engel nam het wierookvat, en vulde dat met het vuur des altaars, en wierp het op de aarde; en er geschiedden stemmen, en donderslagen, en bliksemen, en aardbeving.



Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor Arco » 11 feb 2015 09:02

oekaboeka schreef:dat spreek ik zeker niet tegen en daar sluit ik me bij aan.

Dan vraag ik mij af wat ik met die correctie moet zie (Even deze tekst wel in context lezen: Beproef alle dingen, behoud het goede. Onthoud u van elke vorm van kwaad. (1 Thess. 5:21-22) )

Ik zeg : maar goed onderzoek alles behoud het goede , wat is daar niet goed aan?


Hier zegt Paulus niet dat je alles maar kan en mag onderzoeken. Dat is en kan niet goed voor je zijn. Het is zaak dat je van elke vorm van kwaad je onthoud. Dus je hoeft niet bijvoorbeeld hekserij te onderzoeken, omdat daarin duidelijk is dat het kwaad een belangrijke rol heeft.

Hierdoor zou je kunnen zeggen: beproef alle dingen, onder de voorwaarden: 1) behoud het goede en 2) onthoud u van elke vorm van kwaad.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor oekaboeka » 11 feb 2015 12:52

Rotterdam : Dan weet jij me vast te vertellen wat de gebeden van de heiligen zijn uit de openbaringen ?

Openb. 5:
8 En als Het dat boek genomen had, vielen de vier dieren en de vier en twintig ouderlingen voor het Lam neder, hebbende elk citeren en gouden fiolen, zijnde vol reukwerks, welke zijn de gebeden der heiligen.

Openb. 8:
3 En er kwam een andere engel, en stond aan het altaar, hebbende een gouden wierookvat; en hem werd veel reukwerks gegeven, opdat hij het met de gebeden aller heiligen zou leggen op het gouden altaar, dat voor den troon is. 4 En de rook des reukwerks, met de gebeden der heiligen, ging op van de hand des engels voor God. 5 En de engel nam het wierookvat, en vulde dat met het vuur des altaars, en wierp het op de aarde; en er geschiedden stemmen, en donderslagen, en bliksemen, en aardbeving.

Ik weet net zomin als jij dat weet wat de gebeden zijn van die aller heiligen , maar om dan te beweren dat ze bidden voor ons als voorspraak voor God de Vader is gewoon een verzinsel en overbodig zie , 1 Joh. 2:1

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor oekaboeka » 11 feb 2015 12:56

Arco : Hier zegt Paulus niet dat je alles maar kan en mag onderzoeken. Dat is en kan niet goed voor je zijn. Het is zaak dat je van elke vorm van kwaad je onthoud. Dus je hoeft niet bijvoorbeeld hekserij te onderzoeken, omdat daarin duidelijk is dat het kwaad een belangrijke rol heeft.

Hierdoor zou je kunnen zeggen: beproef alle dingen, onder de voorwaarden: 1) behoud het goede en 2) onthoud u van elke vorm van kwaad.

Ik snap wat je bedoelt en geef je gelijk dat je niet alles hoeft of mag onderzoeken , maar je snapt toch wel dat ik dat zei (onderzoek alles behoud het goede) over die link , waarvan ik het zeker niet met alles eens ben , wat ze zeggen , maar ze hebben ook punten waar ik het wel mee eens ben

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor rotterdam » 11 feb 2015 13:12

oekaboeka schreef:Ik weet net zomin als jij dat weet wat de gebeden zijn van die aller heiligen , maar om dan te beweren dat ze bidden voor ons als voorspraak voor God de Vader is gewoon een verzinsel en overbodig zie , 1 Joh. 2:1


1) heb ik niet beweerd, ik stelde je een vraag.

2) je vroeg je af hoe de R.K.K. hun heiligen en voorspraak onderbouwen - ik geef je slechts een verklaring. Doe er mee wat je wilt.

3) wat die gebeden zijn weet ik inderdaad niet maar wie die heiligen zijn - weet je dat niet ?
Matt. 27;52 En de graven werden geopend, en vele lichamen der heiligen, die ontslapen waren, werden opgewekt; 53 En uit de graven uitgegaan zijnde, na Zijn opstanding, kwamen zij in de heilige stad, en zijn velen verschenen.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor oekaboeka » 11 feb 2015 13:31

Rotterdam : Dan weet jij me vast te vertellen wat de gebeden van de heiligen zijn uit de openbaringen ?


oekaboeka schreef:

Ik weet net zomin als jij dat weet wat de gebeden zijn van die aller heiligen , maar om dan te beweren dat ze bidden voor ons als voorspraak voor God de Vader is gewoon een verzinsel en overbodig zie , 1 Joh. 2:1


Rotterdam : 1) heb ik niet beweerd, ik stelde je een vraag.

Je vraag suggereerde dat ik moest weten wat ze zouden bidden (omdat ik beweer dat bidden voor voorspraak onbijbels is ,maar dat haal ik dus uit 1 Joh. 2:1 niet uit iets wat ik niet weet , wat de RKK wel denkt te weten.)
en daarop antwoord ik (zie boven)
en antwoord ik met een vraag waarop ik zeg dat we dat allebei niet weten, waarbij ik niet zeg dat je dat beweert maar dat net zomin weet als ik. Daarom kijk ik ook naar teksten die duidelijk zijn.


Rotterdam : 3) wat die gebeden zijn weet ik inderdaad niet maar wie die heiligen zijn - weet je dat niet ?
Matt. 27;52 En de graven werden geopend, en vele lichamen der heiligen, die ontslapen waren, werden opgewekt; 53 En uit de graven uitgegaan zijnde, na Zijn opstanding, kwamen zij in de heilige stad, en zijn velen verschenen.


Is dat relevant dan? daar gaat het niet om .

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor rotterdam » 11 feb 2015 15:49

oekaboeka schreef:
maar dat haal ik dus uit 1 Joh. 2:1


2 En Hij is een verzoening voor onze zonden; en niet alleen voor de onze, maar ook voor de zonden der gehele wereld.

En ? Denk je dat de R.K.K. dat niet leert ?

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor Arco » 11 feb 2015 16:05

oekaboeka schreef:Ik snap wat je bedoelt en geef je gelijk dat je niet alles hoeft of mag onderzoeken , maar je snapt toch wel dat ik dat zei (onderzoek alles behoud het goede) over die link , waarvan ik het zeker niet met alles eens ben , wat ze zeggen , maar ze hebben ook punten waar ik het wel mee eens ben


Er zullen altijd punten zijn waar je het mee eens kan zijn en punten waar je het niet mee eens kan zijn. Maar dat wil nog niet zeggen dat je alles zou moeten onderzoeken.

Ik houd mij van het moderne humanisme, vooral omdat de Bijbel leert dat Jesjoea centraal staat, niet de mens of de mensheid. Echter, de reclame op de radio noemen punten waarop je eens zou zijn met het humanisme om lid te worden van het humanistisch verbond. Op veel van die punten ben ik het eens met die reclame. Toch geen reden voor mij om dit te onderzoeken, vanwege de eerder genoemde reden.

Kortom, overal hoor je wel iets waarmee het eens kan zijn. Maar dat wil niet zeggen dat je dat ook maar moet onderzoeken.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor oekaboeka » 11 feb 2015 16:38

Arco je praat in raadsels, wat is je punt?
Dat ik die tekst verkeerd toepas? dat ik zeg onderzoek alles behoud en goede? , terwijl het volledig is
Beproef alle dingen, behoud het goede. Onthoud u van elke vorm van kwaad. (1 Thess. 5:21-22)

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor rotterdam » 11 feb 2015 19:06

oekaboeka schreef:
Rotterdam : 3) wat die gebeden zijn weet ik inderdaad niet maar wie die heiligen zijn - weet je dat niet ?
Matt. 27;52 En de graven werden geopend, en vele lichamen der heiligen, die ontslapen waren, werden opgewekt; 53 En uit de graven uitgegaan zijnde, na Zijn opstanding, kwamen zij in de heilige stad, en zijn velen verschenen.


Is dat relevant dan? daar gaat het niet om .


"Wanneer onze doden bij God zijn, en God is bij ons, dan zijn de doden nooit ver bij ons vandaan."

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor Arco » 11 feb 2015 19:31

oekaboeka schreef:Arco je praat in raadsels, wat is je punt?
Dat ik die tekst verkeerd toepas? dat ik zeg onderzoek alles behoud en goede? , terwijl het volledig is
Beproef alle dingen, behoud het goede. Onthoud u van elke vorm van kwaad. (1 Thess. 5:21-22)


Nog een poging.

Als je van tevoren weet dat iets niet 'koosjer' is, ga het dan niet onder het motto van 1 Thess. 5:21 onderzoeken, want in vers 22 staat dat je van het kwaad moet houden.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor oekaboeka » 11 feb 2015 19:35

oekaboeka schreef:


maar dat haal ik dus uit 1 Joh. 2:1


Rotterdam : En Hij is een verzoening voor onze zonden; en niet alleen voor de onze, maar ook voor de zonden der gehele wereld.

En ? Denk je dat de R.K.K. dat niet leert ?


Je citeert 1 Joh. 2:2
In 1 Joh. 2:1 staat het volgende : Mijn kinderkens , ik schrijf u deze dingen ,opdat gij niet zondigt.
En indien iemand gezondigd heeft ,wij hebben een Voorspraak bij den Vader , Jezus Christus , den Rechtvaardige

En of ze dat leren ,dat zal best want daar kun je niet omheen , het gaat er meer om dat ze overbodige dingen erbij verzinnen, maar goed trek zelf je conclusie mensen.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor oekaboeka » 11 feb 2015 19:41

Arco : Nog een poging.

Als je van tevoren weet dat iets niet 'koosjer' is, ga het dan niet onder het motto van 1 Thess. 5:21 onderzoeken, want in vers 22 staat dat je van het kwaad moet houden.

](*,) ](*,) Ik heb het niet onderzocht onder het motto van 1 Thess. 5:21 , ik heb het bekeken en trek daar dus conclusies uit net zo als iedereen doet of wou je zeggen dat als iemand iets zegt tegen jou wat niet klopt(of wat jij denkt dat niet klopt) dat meteen niks meer klopt van wat diegene zegt??
Dan kan ik je nu al vertellen dat je bijna niemand meer kan geloven , maar daarom staat er dus juist onderzoek alles. je denkt duidelijk te zwart ,wit en beperkt.
Laatst gewijzigd door oekaboeka op 11 feb 2015 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor oekaboeka » 11 feb 2015 19:47

Rotterdam : wat die gebeden zijn weet ik inderdaad niet maar wie die heiligen zijn - weet je dat niet ?
Matt. 27;52 En de graven werden geopend, en vele lichamen der heiligen, die ontslapen waren, werden opgewekt; 53 En uit de graven uitgegaan zijnde, na Zijn opstanding, kwamen zij in de heilige stad, en zijn velen verschenen.


Oekaboeka : Is dat relevant dan? daar gaat het niet om .


Rotterdam : "Wanneer onze doden bij God zijn, en God is bij ons, dan zijn de doden nooit ver bij ons vandaan."


Wat is je punt? en daarom denk je dat wij tot de doden moeten bidden om voorspraak bij God.
Als de doden dan een voorspraak hebben bij God de Vader , waarom dan : Mijn kinderkens , ik schrijf u deze dingen ,opdat gij niet zondigt.
En indien iemand gezondigd heeft ,wij hebben een Voorspraak bij den Vader , Jezus Christus , den Rechtvaardige.
Lijkt er mij op dat je om Jezus Christus heen wilt.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten