"Paus' video vervult profetie"

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

"Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor oekaboeka » 06 feb 2015 16:51

http://adventmedia.nl/video/play/paus-0 ... t-profetie

ik kwam dit tegen en wilde dit graag delen om te waarschuwen tegen dwaal leren.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor rotterdam » 06 feb 2015 17:00

oekaboeka schreef:http://adventmedia.nl/video/play/paus-039--video-vervult-profetie

ik kwam dit tegen en wilde dit graag delen om te waarschuwen tegen dwaal leren.


welke van de twee ? de verzoener of de scherpslijper ?

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor oekaboeka » 06 feb 2015 17:18

Rotterdam : welke van de twee ? de verzoener of de scherpslijper ?

Het is een waarschuwing tegen een verzoening met verkeerde leren van de RKK.
Trek zelf je conclusie.

Bambi

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor Bambi » 06 feb 2015 17:55

Er is geen kerk vrij van dwaalleren.

Maar degene waar echt tegen gewaarschuwd wordt is de dwaalleer van de antichrist, die verkondigt dat de Heere Jezus niet in het vlees verschenen is en die verkondigt dat de Heere Jezus niet de Christus is.
En dat is wat nu weer in de PKN gebeurt en die dominee wordt niet eens door de PKN verwijderd.
Dat is pas zorgwekkend.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor oekaboeka » 06 feb 2015 18:13

Bambi : Er is geen kerk vrij van dwaalleren.

Maar degene waar echt tegen gewaarschuwd wordt is de dwaalleer van de antichrist, die verkondigt dat de Heere Jezus niet in het vlees verschenen is en die verkondigt dat de Heere Jezus niet de Christus is.
En dat is wat nu weer in de PKN gebeurt en die dominee wordt niet eens door de PKN verwijderd.
Dat is pas zorgwekkend.

Dat er geen kerk is die vrij is van dwaal leren zou best kunnen , maar moet je dan elke dwaalleer die het protestantisme aan de kaak heeft gesteld(waardoor er dus zeker wel verschil is) en waar veel mensen zijn voor vermoord uiteindelijk weer in de armen sluiten onder het mom eenheid?
Wat jij aangeeft , waar echt tegen gewaarschuwd moet worden is zeker waar , maar dat weet de meerderheid wel.
Ik vind niet dat de mensen elkaar persoonlijk lelijk moeten behandelen maar het mengen van 2 totaal verschillende overuigingen vanuit de bijbel ,Protestant vs RKK , waarbij de protestanten zich weer bij de RKK zou moeten voegen is belachelijk ,dan zijn het dus geen protestanten meer.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor rotterdam » 06 feb 2015 21:08

oekaboeka schreef:dan zijn het dus geen protestanten meer.


Kenmerkend voor veel reformatoren (Wyclif, Hus, later ook Luther) was de morele verdediging van de vorst en lokale adel tegenover de paus en de geestelijkheid.
De rijkdom en de macht van Rome was de reformatoren een doorn in het oog.

waar veel mensen zijn voor vermoord je leeft toch niet in de veronderstelling dat de protestanten de enige zijn met martelaren ?

Als Luther nu geleefd zou hebben zou hij op bezoek bij Paus Fransiscus over verzoening gesproken hebben.
Tijden veranderen beste oekaboeka.
Jij denkt dat als je het weerbericht niet veranderd dat het weer dan hetzelfde blijft. :D

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor oekaboeka » 06 feb 2015 22:25

Rotterdam : Als Luther nu geleefd zou hebben zou hij op bezoek bij Paus Fransiscus over verzoening gesproken hebben.

Dat lijkt me sterk, en waarom denk je dat?

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor rotterdam » 07 feb 2015 07:27

oekaboeka schreef:Rotterdam : Als Luther nu geleefd zou hebben zou hij op bezoek bij Paus Fransiscus over verzoening gesproken hebben.

Dat lijkt me sterk, en waarom denk je dat?


Lees eens aandachtig de 95 stellingen van Luther ;

http://www.elg-stadskanaal.nl/95stellingen.html#een/

Met name is opvallend ;

a) het kernpunt is de handel in aflaten, dat, maar ook vele andere stellingen zijn nu niet meer actueel omdat de R.K.K. hierin is veranderd. (stelling 27. Het is puur menselijk gedoe, als men beweert, dat de ziel uit het vagevuur omhoogschiet, zodra de klank van het geld in de kist rinkelt.)
en (81. Een dergelijke onbeschaamde aflaatprediking maakt het ook geleerden moeilijk om de eer en de waardigheid van de paus in bescherming te nemen tegen laster en zeker ook tegen de scherpe vragen van leken.)

b) Luther meer Rooms is dan menig protestant lief is (stelling 7. God vergeeft niemand de schuld zonder hem te brengen tot deemoedige gehoorzaamheid aan de priester als zijn plaatsvervanger.)
en (stelling 38. Toch moet het aandeel van de paus in de vergeving niet veracht worden, want - zoals boven gezegd (st. 6) - ook dat is een aanzeggen en toezeggen van de goddelijke vergeving.)

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor Katlheen » 07 feb 2015 13:51

Maar degene waar echt tegen gewaarschuwd wordt is de dwaalleer van de antichrist, die verkondigt dat de Heere Jezus niet in het vlees verschenen is en die verkondigt dat de Heere Jezus niet de Christus is.


Voor zover ik weet verkondigt de RKK toch echt wel dat Jezus de Christus is en dat hij verschenen is in het vlees. Dan hoor ik aan protestantse kant soms toch heel wat andere geluiden....Het kan verkeren....
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Bambi

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor Bambi » 07 feb 2015 14:58

Katlheen schreef:Voor zover ik weet verkondigt de RKK toch echt wel dat Jezus de Christus is en dat hij verschenen is in het vlees. Dan hoor ik aan protestantse kant soms toch heel wat andere geluiden....Het kan verkeren....

Dat bedoel ik.

Ik had pas een discussie met iemand, die zeker dacht te weten dat de paus de antichrist was.
Toen ik die Bijbelteksten erbij haalde dat de antichrist de Heere Jezus verloochent, kreeg ik als reaktie dat er op de mijter van de paus een latijnse spreuk staat, die zegt dat de paus de plaatsvervanger van Christus is.
Nu ben ik niet zo goedgelovig, dus ik ben gaan Googlen.
En kwam toen wat verrassende dingen tegen.
Ten eerste betekent de spreuk niet dat de paus de plaatsvervanger is, maar de plaatsbekleder.
Dat is al weer iets heel anders.
En ten tweede die spreuk staat alleen maar op foto's van de tiara's van de paus, die op die complotsites staan.
Maar op de echte foto's van de tiara's is die hele spreuk niet te vinden.
Oftewel: De complotdenkers hebben die teksten er op gefotoshopt en baseren hun verhaal dus op een leugen en de mensen die die sites lezen, slikken dat voor zoete koek.

Gebruikersavatar
Ayla
Sergeant
Sergeant
Berichten: 373
Lid geworden op: 14 mar 2014 09:35

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor Ayla » 07 feb 2015 17:02

Ja Bambi, het is zo jammer dat veel mensen de vreselijkste dingen roepen over de RKK zonder ook maar een greintje kennis van hoe het daadwerkelijk zit. Ik vind het zo onuitstaanbaar dat men de Paus zelfs de antichrist durft te noemen! Bizar! Gelukkig zijn er ook mensen die niet alles voor zoete koek slikken :)
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor rotterdam » 07 feb 2015 17:06

Bambi schreef:Oftewel: De complotdenkers hebben die teksten er op gefotoshopt en baseren hun verhaal dus op een leugen en de mensen die die sites lezen, slikken dat voor zoete koek.


=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor rotterdam » 07 feb 2015 17:18

Ayla schreef:Ja Bambi, het is zo jammer dat veel mensen de vreselijkste dingen roepen over de RKK zonder ook maar een greintje kennis van hoe het daadwerkelijk zit.


Klopt Ayla, en daarbij gooien ze alles op een hoop. R.K.K. - Oosters Orthodox - Anglicaans.
Buiten wat gekleurde informatie over Luther/Calvijn, de beeldenstorm en de brandstapels geen enkele kennis van de kerkgeschiedenis.

De prediker zegt ; "Ik, de wijsheid, ga gepaard met een helder verstand en ik maak mij kennis en bedachtzaamheid eigen. Eerbiedig ontzag voor de HERE houdt in dat u het verkeerde, de trots, de hoogmoed en de goddeloosheid haat; ook een vuilspuitende mond haat ik.

Gebruikersavatar
Ayla
Sergeant
Sergeant
Berichten: 373
Lid geworden op: 14 mar 2014 09:35

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor Ayla » 07 feb 2015 17:21

rotterdam schreef:
Klopt Ayla, en daarbij gooien ze alles op een hoop. R.K.K. - Oosters Orthodox - Anglicaans.
Buiten wat gekleurde informatie over Luther/Calvijn, de beeldenstorm en de brandstapels geen enkele kennis van de kerkgeschiedenis.

De prediker zegt ; "Ik, de wijsheid, ga gepaard met een helder verstand en ik maak mij kennis en bedachtzaamheid eigen. Eerbiedig ontzag voor de HERE houdt in dat u het verkeerde, de trots, de hoogmoed en de goddeloosheid haat; ook een vuilspuitende mond haat ik.


Ja, ik vind het zo frustrerend! En inderdaad is de info die sommigen hebben gekleurd, om dol van te worden :-P
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

oekaboeka
Kapitein
Kapitein
Berichten: 803
Lid geworden op: 19 nov 2014 01:19

Re: "Paus' video vervult profetie"

Berichtdoor oekaboeka » 07 feb 2015 23:36

Bambi : Ten eerste betekent de spreuk niet dat de paus de plaatsvervanger is, maar de plaatsbekleder.


En wat houd dat in dan volgens jou? en is dat dan ook bijbels volgens jou?


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten