Geloof, hoop en bedrog ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Geloof, hoop en bedrog ?

Berichtdoor rotterdam » 03 okt 2014 04:40

Artikel op refoweb ; Steeds meer islamitische asielzoekers bekeren zich tot het christendom. Hun bekering maakt de kans op een verblijfsvergunning groter omdat terugkeren naar het thuisland lastiger is geworden. De IND twijfelt echter steeds vaker over de echtheid van al die bekeringen.
Het programma 'Dit is de Dag' maakte een reportage (met o.a. Jurjen ten Brinke): | VIDEO
Maar hoe bepaal je of iemand echt christen is geworden of dat er sprake is van misleiding om zo een verblijfsstatus te bemachtigen?

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Geloof, hoop en bedrog ?

Berichtdoor mealybug » 03 okt 2014 07:58

rotterdam schreef:Artikel op refoweb ; Steeds meer islamitische asielzoekers bekeren zich tot het christendom. Hun bekering maakt de kans op een verblijfsvergunning groter omdat terugkeren naar het thuisland lastiger is geworden. De IND twijfelt echter steeds vaker over de echtheid van al die bekeringen.
Het programma 'Dit is de Dag' maakte een reportage (met o.a. Jurjen ten Brinke): | VIDEO
Maar hoe bepaal je of iemand echt christen is geworden of dat er sprake is van misleiding om zo een verblijfsstatus te bemachtigen?


Net zo makkelijk als dat je eigenlijk niemand zou hoeven te scannen op een vliegveld, maar gewoon even een snack aanbieden met varkensvlees als ingredient.

Nog goedkoop ook.

:lol:

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Geloof, hoop en bedrog ?

Berichtdoor StillAwake » 03 okt 2014 08:03

mealybug schreef:Net zo makkelijk als dat je eigenlijk niemand zou hoeven te scannen op een vliegveld, maar gewoon even een snack aanbieden met varkensvlees als ingredient.

Nog goedkoop ook.

:lol:

Ik ken overtuigde christenen vanuit Turkije, en deze mensen eten géén varkensvlees. Niet uit overtuiging, maar omdat het zo in hun cultuur ingebakken ligt dat het not done is.
Ik ben dus bang dat je met deze theorie niet zover komt.

Overigens mag een moslim varkensvlees eten op het moment dat het om overleven gaat, iets wat voor vluchtelingen zeker geldt.
Nog een reden waarom e.e.a. niet gaat werken...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Geloof, hoop en bedrog ?

Berichtdoor rotterdam » 03 okt 2014 15:30

StillAwake schreef:Ik ken overtuigde christenen vanuit Turkije, en deze mensen eten géén varkensvlees. Niet uit overtuiging, maar omdat het zo in hun cultuur ingebakken ligt dat het not done is.
Ik ben dus bang dat je met deze theorie niet zover komt.

Overigens mag een moslim varkensvlees eten op het moment dat het om overleven gaat, iets wat voor vluchtelingen zeker geldt.
Nog een reden waarom e.e.a. niet gaat werken...


Ethiopisch orthodoxe christenen eten ook geen varkensvlees. Dat gaat dus niet werken.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Geloof, hoop en bedrog ?

Berichtdoor rotterdam » 03 okt 2014 15:31

mealybug schreef:
Net zo makkelijk als dat je eigenlijk niemand zou hoeven te scannen op een vliegveld, maar gewoon even een snack aanbieden met varkensvlees als ingredient.

Nog goedkoop ook.

:lol:


Goeie grap - nu nog een echte oplossing.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Geloof, hoop en bedrog ?

Berichtdoor Teus » 07 okt 2014 08:54

rotterdam schreef:Artikel op refoweb ; Steeds meer islamitische asielzoekers bekeren zich tot het christendom. Hun bekering maakt de kans op een verblijfsvergunning groter omdat terugkeren naar het thuisland lastiger is geworden. De IND twijfelt echter steeds vaker over de echtheid van al die bekeringen.
Het programma 'Dit is de Dag' maakte een reportage (met o.a. Jurjen ten Brinke): | VIDEO
Maar hoe bepaal je of iemand echt christen is geworden of dat er sprake is van misleiding om zo een verblijfsstatus te bemachtigen?


We weten allemaal dat wij in princiepe niet capabel zijn om dat te beoordelen.
We weten dat we God overal bij nodig hebben, als we de indruk hebben dat een bekering buiten God omgaat en het daarom in twijfel trekken is het beter te laten rusten of God vragen om verheldereing. Dan gaat het er m.i. ook nog om wat we van God verwachten en dat is weer zeer zeker afhankelijk wat God van ons verwacht.
Waar ligt onze prioriteit om het te weten, is het uit nieuwsgierigheid om het ff te contoleren of misschien stiekum toch een oordel te doen of willen we graag weten hoe God in een ander zijn leven werkt, de Grootheid en de Liefde van God bemerken.
Ik weet niet of je van God iets kunt verwachten als je het wil controleren.
Ik weet wel als je samen erover praat met het doel om God groot te maken dat de Geest er in mee komt en je laat weten hoe de situatie is en dan kunnen er alsnog wonderen gebeuren.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Geloof, hoop en bedrog ?

Berichtdoor rotterdam » 07 okt 2014 10:07

Teus schreef:Waar ligt onze prioriteit om het te weten, is het uit nieuwsgierigheid om het ff te contoleren of misschien stiekum toch een oordel te doen of willen we graag weten hoe God in een ander zijn leven werkt, de Grootheid en de Liefde van God bemerken.
.


Prioriteit ? Ze willen weten of iemand op oneigenlijke gronden een verblijfsvergunning tracht te bemachtigen.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Geloof, hoop en bedrog ?

Berichtdoor Boerin » 07 okt 2014 10:41

Och gunst, je zult toch per abuis een atheist opvangen zeg. Wat een ramp. Moslim zijn ze niet als ze faken dat ze christen zijn. Zoiets doe je alleen als je niet gelooft, zoals m'n collega die zegt dattie moslim is, anders kon ie niet met m'n andere collega trouwen. Zal hem het worst wezen, hij gelooft geeneens in God.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Geloof, hoop en bedrog ?

Berichtdoor mohamed » 07 okt 2014 10:52

Een mens in nood moet altijd hulp kunnen krijgen.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Geloof, hoop en bedrog ?

Berichtdoor Teus » 08 okt 2014 08:43

Teus schreef:Waar ligt onze prioriteit om het te weten, is het uit nieuwsgierigheid om het ff te contoleren of misschien stiekum toch een oordel te doen of willen we graag weten hoe God in een ander zijn leven werkt, de Grootheid en de Liefde van God bemerken.
.


rotterdam schreef:Prioriteit ? Ze willen weten of iemand op oneigenlijke gronden een verblijfsvergunning tracht te bemachtigen.


Maar hoe bepaal je of iemand echt christen is geworden of dat er sprake is van misleiding om zo een verblijfsstatus te bemachtigen?

Dit was toch de vraag? Heb ik getracht te beantwoorden.

Anders kun je het alleen maar aannemen, hetgeen wat gezegd wordt.
Lastige situaties zijn dat, anderzijds hebben we de plicht om anderen te helpen. Als hun gedrag naar Nederlandse maatstaven is, is er niets op tegen.
Zo zie je maar dat iedereen God in alles nodig heeft, als iedereen zo veel mogelijk de wil van God zou doen is het allemaal veel makkelijker.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Bescheiden
Verkenner
Verkenner
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 okt 2014 18:45

Re: Geloof, hoop en bedrog ?

Berichtdoor Bescheiden » 25 okt 2014 14:26

StillAwake schreef:Ik ken overtuigde christenen vanuit Turkije, en deze mensen eten géén varkensvlees. Niet uit overtuiging, maar omdat het zo in hun cultuur ingebakken ligt dat het not done is.
Ik ben dus bang dat je met deze theorie niet zover komt.

Overigens mag een moslim varkensvlees eten op het moment dat het om overleven gaat, iets wat voor vluchtelingen zeker geldt.
Nog een reden waarom e.e.a. niet gaat werken...


Christenen worden toch ook gevraagd geen varkensvlees te eten. Dat staat toch zo in de wet van het oude testament, zeker als ik me niet vergis en Jezus is niet gekomen om die wetten ongedaan te maken.

Gebruikersavatar
Bescheiden
Verkenner
Verkenner
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 okt 2014 18:45

Re: Geloof, hoop en bedrog ?

Berichtdoor Bescheiden » 25 okt 2014 14:29

rotterdam schreef:Artikel op refoweb ; Steeds meer islamitische asielzoekers bekeren zich tot het christendom. Hun bekering maakt de kans op een verblijfsvergunning groter omdat terugkeren naar het thuisland lastiger is geworden. De IND twijfelt echter steeds vaker over de echtheid van al die bekeringen.
Het programma 'Dit is de Dag' maakte een reportage (met o.a. Jurjen ten Brinke): | VIDEO
Maar hoe bepaal je of iemand echt christen is geworden of dat er sprake is van misleiding om zo een verblijfsstatus te bemachtigen?


Ik denk dat "aan hun vruchten zul je hen herkennen" een antwoord is op je vraag doch we dienen goed te zijn voor zowel de goeden als de kwaden. Zoals staat geschreven in de Bijbel: "De zon komt op voor zowel de goeden als de kwaden." Zo dienen ook wij goed te zijn voor iedereen.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Geloof, hoop en bedrog ?

Berichtdoor rotterdam » 25 okt 2014 16:23

Bescheiden schreef:Christenen worden toch ook gevraagd geen varkensvlees te eten. Dat staat toch zo in de wet van het oude testament, zeker als ik me niet vergis en Jezus is niet gekomen om die wetten ongedaan te maken.


Leuke foto - bokkenrijder ?

Handelingen 10 ; Op het kleed bevonden zich alle lopende en kruipende dieren van de aarde en alle vogels van de hemel. Hij hoorde een stem zeggen: ‘Ga je gang, Petrus, slacht en eet.’ Maar Petrus antwoordde: ‘Nee, Heer, in geen geval, want ik heb nog nooit iets gegeten dat verwerpelijk of onrein is.’ En voor de tweede maal hoorde hij de stem: ‘Wat God rein heeft verklaard, zul jij niet als verwerpelijk beschouwen.’

Gebruikersavatar
Bescheiden
Verkenner
Verkenner
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 okt 2014 18:45

Re: Geloof, hoop en bedrog ?

Berichtdoor Bescheiden » 25 okt 2014 16:42

rotterdam schreef:
Leuke foto - bokkenrijder ?

Handelingen 10 ; Op het kleed bevonden zich alle lopende en kruipende dieren van de aarde en alle vogels van de hemel. Hij hoorde een stem zeggen: ‘Ga je gang, Petrus, slacht en eet.’ Maar Petrus antwoordde: ‘Nee, Heer, in geen geval, want ik heb nog nooit iets gegeten dat verwerpelijk of onrein is.’ En voor de tweede maal hoorde hij de stem: ‘Wat God rein heeft verklaard, zul jij niet als verwerpelijk beschouwen.’


Het is die magiër uit Monty Pytons film "The Holy Grail". ;)

Bedankt voor die quote, altijd een verheuging.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Geloof, hoop en bedrog ?

Berichtdoor rotterdam » 26 okt 2014 07:54

Bescheiden schreef:Handelingen 10 ; Op het kleed bevonden zich alle lopende en kruipende dieren van de aarde en alle vogels van de hemel. Hij hoorde een stem zeggen: ‘Ga je gang, Petrus, slacht en eet.’ Maar Petrus antwoordde: ‘Nee, Heer, in geen geval, want ik heb nog nooit iets gegeten dat verwerpelijk of onrein is.’ En voor de tweede maal hoorde hij de stem: ‘Wat God rein heeft verklaard, zul jij niet als verwerpelijk beschouwen.’



Bedankt voor die quote, altijd een verheuging.[/quote]

Dus neem maar een lekkere karbonade vandaag - eet smakelijk.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten