Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Anoniem_89

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor Anoniem_89 » 25 sep 2014 17:33

Net op EditieNL. Iets over de chip in je huid n.a.v. Openbaring.. :roll:

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor mona » 25 sep 2014 18:02

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Anoniem_89

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor Anoniem_89 » 25 sep 2014 20:27




Ja inderdaad.
In 2007 had ik er al over gelezen..

Natuurlijk zullen mensen zeggen te willen weigeren, maar net als het IBAN, dat hebben we ook niet kunnen weigeren, het werd verplicht.. Zo zal het misschien ook met dit ding gaan.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor Boerin » 25 sep 2014 21:02

Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor Teus » 25 sep 2014 21:12

Het is zelfs nog meer als hier omschreven staat. Er is controle over op afstand, men kan je "gewoon" een hartinfarct geven terwijl je nietsvermoedend op straat loopt, of waar dan ook.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Anoniem_89

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor Anoniem_89 » 27 sep 2014 00:32

Als Edward Snowden 'toevallig' zo'n chip gehad zou hebben, zou hij 'toevallig' aan een natuurlijke dood zijn overleden.. wat een 'toeval'.. :roll:

De VS heeft daar wel een handje van; wie niet voor ons is, die is tegen ons, en moet dus dood.
Maar nee, dat lees/hoor je nergens :roll:

Gebruikersavatar
gravo
Majoor
Majoor
Berichten: 2017
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor gravo » 27 sep 2014 09:28

moderngelovige schreef:(...) Ik wacht eens op een echt reformatorische reactie v.w.b. de tijdlijnen, bloedrode manen.
Henkie, Spreeuw, Elbert, Benefiet-dinner, Optimatus waaaaar zitten jullie? (...)


Grom...wat een belediging, word ik niet meer tot de 'echt reformatorischen' gerekend?

Maar goed, mijn echt reformatorische reactie op al die tijdlijnen is de volgende: de belangrijkste kwaliteit van de afbeeldingen die Julian Brasser ons heeft toegevoegd is de kwaliteit van de graphics. Niet zo heel moeilijk om te maken met een goed DTP of Photoshop programma, maar het resultaat is altijd heel kleurrijk en futuristisch en spreekt tot...juist...tot de verbeelding! Veel eindtijdlosers verliezen zich vooral in de vorm, in de fantasy, in de fiction en de verbeelding. Ik heb zelf de kunstacademie doorlopen, dus ik weet wel hoe beeldtaal werkt. Die taal is machtig, wervelend, overrompelend, indrukwekkend en heeft vooral de macht om heel indringend te suggereren dat iets realistisch is en waar.

In werkelijkheid, inhoudelijk is het vaak allemaal onzin. Elke marketeer weet dat: reclame = liegen. Eindtijdlijnen, hoe gelikt en hoe aantrekkelijk ook, hebben dezelfde inhoudelijke waarde: nihil.

Echt reformatorisch is het dus om het volgende te zeggen: het gaat om de inhoud, niet om de vorm.
Al is de vorm nog zo geweldig, als de inhoud onzin is, is het geheel hol, ijdel en leeg.

gravo
'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor Teus » 27 sep 2014 09:36

Tjonge Gravo, je bent trots op je refo zijn. :)

Ik denk dat Moderngelovige dit niet bedoeld, hij wil denk ik weten hoe je verwachting van Jezus is aangaande de tijdlijnen, rode manen e.d.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor moderngelovige » 27 sep 2014 12:20

Beste Gravo,

Je was niet zo aktief in de topics waaraan ik deelneem, dus was je even buiten "mijn forumblikveld".
Dank voor je reactie trouwens!
Teus, je bent wat makkelijk met iedereen iets toe te dichten: Gravo is een "trotse" refo.
Hij schrijft het verder niet....zelfs als het zo is dan is dat geen probleem.
En ik reageerde voor "het vermaak"...
Maar ok dit allemaal weer terzijde.

Je hebt, Teus, wel gelijk dat Gravo maar een klein deel beantwoordde.
Ik ben het echter geheel eens, dat die gelikte presentaties het een "Scifi-gehalte" geven.
Maar hij gaat verder niet op in op tijdslijnen, de joodse kalender en bloedrode manen.
Waar ik dan van vind dat wij als mens in staat zijn Gods kalender te kunnen volgen....en de rest te voorspellen.
Volgens mij bescheiden mening dus niet! Maar begrijp me goed: dit is geen ontkenning van tekens van de tijd!

Gravo, ben ik ook benieuwd hoe je vanuit reformatorisch oogpunt aankijkt tegen bovenstaande.
En hoe denk je over dat eindtijddiscussies kunnen ontaarden in "bangmakerij"?
Herhaal ik weer: "Waren er ooit betere tijden"?
Ik zie het zo: Als we ons alleen maar focussen op "eindtijd" en niet op ons eigen Heil, waar aan we alleen door onze Middelaar deel uit kunnen maken is het een lege holle frase?

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor Teus » 27 sep 2014 12:42

moderngelovige schreef:
Teus, je bent wat makkelijk met iedereen iets toe te dichten: Gravo is een "trotse" refo.
Hij schrijft het verder niet....zelfs als het zo is dan is dat geen probleem.
En ik reageerde voor "het vermaak"...
Maar ok dit allemaal weer terzijde.

Ik denk dat jij er een hype van maakt moderngelovige, het was een constatering van Gravo's reactie, ik vond het wel een grappige reactie, niet meer en niet minder.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor moderngelovige » 27 sep 2014 12:57

Ja Teus, ik dacht laat ik er nu weer eens een "hype" van maken!
Dan kan ik me "vermaken" met m,n eigen "hypes".

Zullen we na deze constateringen maar weer ontopic gaan?

Gebruikersavatar
Roady
Mineur
Mineur
Berichten: 231
Lid geworden op: 16 sep 2014 19:16

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor Roady » 27 sep 2014 15:45

Ik bestudeerde vanmorgen dit topic en bekeek daarna wat video's op YT over zon/maansverduisteringen. Ik ben wederom zeer onder de indruk dat onze God werkelijk alles bij de Schepping overzag en erin gelegd heeft. Het samenvallen met de door Hem ingestelde Joodse feesten met de verduisteringen, en de dingen die rond Israel gaande zijn. Zo'n tijdsplanning, zo volmaakt, zoals alleen God dat kan doen.

Voor mijzelf niet een punt van discussie, wel een aanscherping en mijzelf de vraag stellend:
Ben ik er klaar voor om Jezus te zien? Ben ik rein gewassen en sta ik daadwerkelijk klaar?
In de ware liefde is geen plaats voor angst (1 joh 4:18)

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor Boerin » 27 sep 2014 16:41

Roady schreef:Ik bestudeerde vanmorgen dit topic en bekeek daarna wat video's op YT over zon/maansverduisteringen. Ik ben wederom zeer onder de indruk dat onze God werkelijk alles bij de Schepping overzag en erin gelegd heeft. Het samenvallen met de door Hem ingestelde Joodse feesten met de verduisteringen, en de dingen die rond Israel gaande zijn. Zo'n tijdsplanning, zo volmaakt, zoals alleen God dat kan doen.

Voor mijzelf niet een punt van discussie, wel een aanscherping en mijzelf de vraag stellend:
Ben ik er klaar voor om Jezus te zien? Ben ik rein gewassen en sta ik daadwerkelijk klaar?

Inderdaad, jammer dat ze niet meer letten op die Joodse feestdagen in de meeste kerken.
http://www.beleven.org/feest/rosj_hasja ... _nieuwjaar

According to Maimonides, what was the purpose of the blowing of the ram's horn on this day of the blasting of the shofar? He wrote that it signified this: "Wake up from your sleep, you sleepers! Arise from your slumber, you slumberers! Examine your deeds! Return to God! Remember your creator! Those of you who forget the truth in the futilities of the times and spend all year in vanity and emptiness, look into your soul, improve your ways and your deeds. Let each of you abandon his evil ways and his immoral thoughts." (Laws of Repentance, 3:4, as translated by Avraham Yaakov Finkel)

May this be a time of repentance, renewal, and revelation for the Jewish people worldwide, with a revelation of forgiveness of sins and a brand new life in Messiah Yeshua!

Waakt te allen tijde, biddende, dat gij in staat moogt wezen te ontkomen aan alles wat geschieden zal, en gesteld te worden voor het aangezicht van de Zoon des mensen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor Boerin » 12 okt 2014 20:57

Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor Boerin » 15 okt 2014 09:50

http://www.charismanews.com/opinion/456 ... blood-moon
Dit is wel apart, Gen. 1:14:
En God zeide: Dat er lichten zijn in het uitspansel des hemels, om scheiding te maken tussen den dag en tussen den nacht; en dat zij zijn tot tekenen en tot gezette tijden, en tot dagen en jaren!

Hebrew Stone’s Edition Tanach, (O.T.) and they shall serve as signs, and for festivals, and for days and years."

http://sidroth.org/over-500-jews-messia ... eachreport
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten