Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Hoe lang nog tot de wederkomst?

Berichtdoor Chaya » 17 jan 2015 14:55

Daar is maar 1 antwoord op!
Dat staat in Mattheüs 24:

Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen.
Speculeren al dan niet op basis van vage rekenmethodes of verschijnselen, heeft geen enkele zin en is zelfs onbijbels.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Julian Brasser
Mineur
Mineur
Berichten: 107
Lid geworden op: 05 aug 2014 18:57
Contacteer:

Re: Hoe lang nog tot de wederkomst?

Berichtdoor Julian Brasser » 17 jan 2015 17:36

Chaya schreef:Daar is maar 1 antwoord op!
Dat staat in Mattheüs 24:

Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen.
Speculeren al dan niet op basis van vage rekenmethodes of verschijnselen, heeft geen enkele zin en is zelfs onbijbels.

* verwijderd door moderator: we zijn niet in gesprek met Youtube video's en zeker niet video's waarin Harold Camping-achtige voorspellingen worden gedaan *

Julian Brasser
Mineur
Mineur
Berichten: 107
Lid geworden op: 05 aug 2014 18:57
Contacteer:

Re: Hoe lang nog tot de wederkomst?

Berichtdoor Julian Brasser » 19 jan 2015 11:50

Chaya schreef:Daar is maar 1 antwoord op!
Dat staat in Mattheüs 24:

Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen.
Speculeren al dan niet op basis van vage rekenmethodes of verschijnselen, heeft geen enkele zin en is zelfs onbijbels.
Julian Brasser schreef:* verwijderd door moderator: we zijn niet in gesprek met Youtube video's en zeker niet video's waarin Harold Camping-achtige voorspellingen worden gedaan *

Moet die Bijbeltekst letterlijk worden genomen, of heeft het een diepere, taaleigen betekenis vanwege de Hebreeuwse gebruiken en traditie?

Als wij zeggen "maak dat de kat maar wijs!", moeten wij dat dan letterlijk nemen, of heeft het een diepere, taaleigen betekenis vanwege de Nederlandse gebruiken en traditie?

Zou het niet zeer ingenieus van God zijn, als hij met dezelfde Bijbeltekst veel mensen uit hun "noch koud, noch warm"-positie haalt, en hen tussen twee richtingen laat kiezen:
- de koude kant: "ik wil best de tekenen duiden, maar als het te dicht bij mij komt ben ik onverschillig, denk aan Harold Camping, Niemand weet de dag noch de ure!"
- de warme kant: zij zien in dat deze namen, onderwerpen en uitdrukkingen bij Yom Teruah horen:

1.Teshuva (berouw)
2. Rosh Hashanah (begin van het jaar; geboortedag van de wereld)
3. Yom Teruah (feest van de bazuinen; De dag van de wekkende bazuinklank)
4. Yom HaDin (De oordeelsdag)
5. HaMelech (De kroning van de Messias)
6. Yom HaZikkaron (De herinneringsdag)
7. De tijd van Jacob’s moeite ( de weeën van de Messias)
8. Het openen van de poorten.
9. Kiddushin/Nesu’in (de huwelijksceremonie)
10. De opwekking van de doden (opname)
11. De laatste bazuin (shofar)
12. Yom Hakeseh ( De verborgen dag)

Waarom de verborgen dag?
Yom Teruah wordt twee dagen gevierd omwille van de onzekerheid het feest te plaatsen op de juiste dag: dit is afhankelijk van het tijdstip waarop de nieuwe maan voor het eerst zichtbaar wordt. Daarom was het moeilijk iedereen, zelfs in Jeruzalem, te bevestigen dat het nieuwe jaar begonnen was.
Bron: http://appie.abspoel.nl/?p=7983 & http://appie.abspoel.nl/?p=7997

Daarnaast past het perfect in de volgorde van de feesten van Leviticus 23: Klik hier als je onderstaande video niet kunt afspelen
Afbeelding


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 76 gasten