Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3650
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor henkie » 08 sep 2014 13:27

Nederlands Dagblad schreef:De zomer van 2014: een vliegramp, strijd in Oekraïne, terreur tegen christenen in het Midden-Oosten, oorlog tussen Israël en Gaza, een dodelijk virus dat rondwaart in Afrika. Wat heeft dit alles een christen te zeggen? Kondigt deze onrust de wederkomst van Christus aan?


Lees hier het gratis ND-artikel.

Refowebbers krijgen drie maanden elke week een ND-artikel gratis lezen. Refoweb heeft een samenwerking met het Nederlands Dagblad om zo de discussies op Refoweb te stimuleren. We hopen op mooie discussies. Reageren kan tevens met je Facebook-account via http://www.refoweb.nl/nieuws/1347.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor Marnix » 08 sep 2014 13:39

Probleem is dat er al eeuwen ellende is en al eeuwen mensen zeggen dat de tekenen op een spoedige terugkomst wijzen. Want er is zoveel ellende. Het feit dat er ellende is wil op zich niet zeggen dat het nu toch heel snel zal gebeuren. Daarnaast vraag ik me af of wereldwijd de ellende nu groter is dan bijvoorbeeld ten tijde van de eerste of tweede wereldoorlog, de vietnam-oorlog, koude oorlog enzovoorts. Daarom denk ik dat we voorzichtig moeten zijn als het gaat om dit soort uitspraken, behalve dat we elkaar mogen oproepen waakzaak te zijn. Het kan morgen zijn. Het kan ook nog eeuwen duren. De vraag is of we er iedere dag klaar voor zijn.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor Optimatus » 08 sep 2014 14:20

Ik denk dat er in het verleden wel grotere rampen en oorlogen hebben plaatsgevonden. De gruwelen komen nu vooral tot ons via de media en de media hebben een veel grotere invloed dan vroeger.

De invallen van de Hunnen, later de Saracenen en de Moren, vervolgens de Mongolen en de opkomst van het Ottomaanse Rijk hadden, denk ik, een veel grotere ontwrichting van de maatschappijen in Europa tot gevolg dan de huidige ellende die - en dat is wel een reden tot zorg - in een ring om Europa heen plaatsvindt.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor schelpje3 » 08 sep 2014 15:32

Ik dacht meer aan: ...en nog is het einde niet.
Wie weet wat ons allemaal nog te wachten staat.
En niet alleen zijn het de rampen en ziektes, maar een teken aan de wand vind ik toch wel de verkilling, zoals de Bijbel het noemt: de liefde van velen zal verkouden.
Egoïsme viert hoogtij, als je de kranten leest en om je heen kijkt.
Ikke, ikke en nog eens ikke, als ik het maar leuk heb, waar ik geen zin in heb, doe ik gewoon niet.
Laatst was een discussie aan de gang of je van je ernstig ziekte partner zou mogen scheiden, terwijl er wel beloofd was: trouw tot in de dood.
Vaders die hun eigen kinderen vermoorden.
Een of andere idioot die voor het oog van de camera 2 jonge mannen onthoofdt.
Je denkt soms, nu hebben we alles wel zo'n beetje gezien en gehoord, maar nee hoor, het kan nog veel, veel waanzinniger.
De duivel gaat rond als een briesende leeuw, zoekende wie hij verslinden zal.
Hij zou zelfs de uitverkorenen verleiden, als God het niet zou verhoeden.

Anoniem_89

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor Anoniem_89 » 08 sep 2014 17:10

Ik geloof wel dat Jezus spoedig zal komen.

De Joden keren terug naar hun eigen land ondanks al het geweld.
De Verichip komt ook steeds vaker in het nieuws.
Christenen worden vervolgd door de IS, als ik naar Nederland kijk dan gaat het ook niet echt lekker, sterker nog, wie weet wat zij achter gesloten deuren allemaal bespreken?
Nu hebben we de IBAN pas erbij gekregen, tja als je niet over wilt stappen op een Europees betaalmiddel, hoe wil je dan betalen? Het sluipt er wel langzaam in zo.
Nieuwe auto's worden over een jaar ofzo uitgerust met GPS onder het mom van veiligheid.
Hoezo de lokale overheid kan je overal vinden? Hoezo geen privacyschending?

Ik heb er vroeger wat onderzoek naar gedaan, als ik weer weet wat het er nog meer was dan laat ik dat wel weten.

Faramir

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor Faramir » 08 sep 2014 17:33

Optimatus schreef:Ik denk dat er in het verleden wel grotere rampen en oorlogen hebben plaatsgevonden. De gruwelen komen nu vooral tot ons via de media en de media hebben een veel grotere invloed dan vroeger.

De invallen van de Hunnen, later de Saracenen en de Moren, vervolgens de Mongolen en de opkomst van het Ottomaanse Rijk hadden, denk ik, een veel grotere ontwrichting van de maatschappijen in Europa tot gevolg dan de huidige ellende die - en dat is wel een reden tot zorg - in een ring om Europa heen plaatsvindt.

Er is veel ellende in de wereld maar over het algemeen mogen wij in het westen en mensen in vele andere gebieden in hun handjes knijpen. Alle bangmakerij ten spijt in het verleden zijn er talloze tijdsperioden geweest die meer duidde op de wederkomst.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor mealybug » 08 sep 2014 17:46

Faramir schreef:Er is veel ellende in de wereld maar over het algemeen mogen wij in het westen en mensen in vele andere gebieden in hun handjes knijpen. Alle bangmakerij ten spijt in het verleden zijn er talloze tijdsperioden geweest die meer duidde op de wederkomst.


Laat de wederkomst nu precies dan komen wanneer het het minst verwacht wordt.
''Als een dief in de nacht'', zegt de Bijbel.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor JeeWee » 08 sep 2014 22:22

Eerlijk gezegd heb ik niet zo veel met de vraag of het nu de eindtijd is...
Wel kan ik me goed vinden in een mooi deel in artikel van Marianne Grandia:

Zij zegt heel treffend ‘Belangrijker is de vraag of je klaar bent om God te ontmoeten.’

‘Denk ik ook dat nu dan echt het laatste der dagen is aangebroken? Ik weet het niet. Natuurlijk zijn er veel dingen die op een “ja” kunnen wijzen, maar laten we eerlijk zijn: er gebeurt niets nieuws onder de zon. Hongersnoden, aardbevingen, epidemieën en oorlogen zijn echt niet alleen van nu."

En verder:
"ik weet niet of het nu echt het einde is. Wat ik wél weet, is dat Jezus ons een geweldige belofte voor een toekomst in het Vaderhuis gegeven heeft, maar ons ook voorhoudt te waken – “want gij weet de dag noch het uur” – en ons waarschuwt op de tekenen te letten. En die tekenen zijn er, dus in die zin zijn we gewaarschuwde mensen. Maar zélfs al zouden we de garantie hebben dat deze wereld nog minstens vijfhonderd jaar blijft bestaan, dan nog hebben we geen garantie dat wij zelf de dag van morgen nog beleven. Want niet alleen van de wereld, maar ook van ons eigen leven weten wij de dag noch het uur waarop het eindigen zal. Daarom stel ik mezelf liever een andere, heel persoonlijke vraag: ben ik er klaar voor God te ontmoeten, wanneer dat dan ook zal zijn?’
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor Optimatus » 08 sep 2014 22:29

Ik moet altijd weer glimlachen als ik zie wat mensen weer verzinnen om de Europese Unie als een of ander "voorspeld" rijk zien opdoemen. De EU is uiteindelijk niets anders dan een politiek en economisch verbond van landen die elkaar tot 1945 ongeveer op leven en dood bestreden hebben.

Je mag blij zijn dat Duitsland en Frankrijk elkaar niet meer in de haren vliegen, met alle gevolgen van dien.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor Boerin » 08 sep 2014 23:02

Volgend jaar zijn er ook nog bloedrode manen op Joodse feestdagen en ik let meer op Israel dan Europa. Vroeger waren er ook oorlogen, maar een eeuw geleden bestond Israel nog niet eens.
Dat christenen nu onthoofd worden doet me wel denken dat we al aardig gevorderd zijn. Dan zullen zij u overleveren aan verdrukking. Ik weet ook niet of de hele wereld het evangelie moet hebben gehoord, want dat gebeurt ook nog tijdens de grote verdrukking die talrijke schare. Let op de vijgeboom en al de bomen: ze staan wel meer open voor Jezus in Israel las ik en die moslimlanden, daar komen ze nu tot bekering. Het lijkt me wel nabij en voor de deur, maar hoe nabij weet ik niet. Ik denk eerst nog wereldwijde opwekking, die in andere landen al bezig is. Een bruid zonder vlek of rimpel wint zielen en doet de werken die Jezus deed.
http://www.inthebeginning.com/articles/norway1968.htm
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor mohamed » 08 sep 2014 23:41

Boerin schreef:een eeuw geleden bestond Israel nog niet eens.

Dan zal ik Hosea 11,1 gelijk uit mijn bijbel krassen. :-oo

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor Boerin » 09 sep 2014 01:35

Hij zal ons na 2 dagen doen herleven, dus rond 2030 denk ik, dan zijn er ook weer bloedrode manen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor Teus » 09 sep 2014 09:31

Angstwekkende gebeurtenissen?
Is het angstwekkend als je de Messias verwacht?
Voor mij is het uitzicht, verlangen, verwondering en verdriet.
Zie op Israel daar draait alles om.
Uitzicht is het voor me omdat iedere gebeurtenis weer een stap dichter bij de Opname is.
Verlangen, omdat de opname nadert en verwondering over de trouw van God, dat Hij zijn plan volvoerd, Trouw is aan Zijn beloftes aan Israel en Zijn Gemeente.
Verdriet, omdat dat er mensen niet klaar zijn om Hem te ontmoeten en niet zien dat Zijn komst niet lang meer duurt. En mensen die worden gemarteld en vermoord omdat ze satan niet genoeg gehoorzamen.
Men zegt wel dat er eeuwen geleden ook al de verwachting er was en de tekenen er waren.
Eeuwen geleden had niemand het over 666, het teken van het beest. Ook niet over de 2e Exodus, het ibannummer bestaande uit 3x6 cijfers, dat we niet anders meer onze centen kwijt kunnen, het is recent en actueel.
Het nieuws, de NOS, dat ons bereikt is er om ons te weerhouden van het nieuws. Er wordt nieuws naar voren gebracht op de manier om ons te weerhouden wat er werkelijk gebeurd.
Het is een chaos en wordt steeds groter. In ons land gaan 2 drinkwaterzuivering installaties dicht omdat het reinigen van het door ons zelf vervuilde water te veel kost. Het lijkt een incident maar denk er eens over na. Zo zijn er wel meerdere dingen te noemen. Overigens God had ons toch geboden verstandig met de aarde om te gaan?
Amerika gaat een 3 stappenplan nastreven om IS te verslaan en neemt zo’n 3 jaar in beslag, belachelijk gewoon. Als iets zich snel uitbreidt moet je zo snel mogelijk handelen toch? We laten het zo’n grote puinhoop worden zodat het niet meer te stuiten is. Onthoofding door geloof is een voorteken op de onthoofding van Christenen als ze de antichrist niet gehoorzamen door het teken van het beest 666 niet te accepteren in het voorhoofd of de rechterhand. Deze chip is in ontwikkeling en wordt al gebruikt. Amerika wil de baby’tjes na de geboorte al voorzien van deze chip.
De humor van God kunnen we ook nog zien aangaande de boycotten die gaande zijn.
Geruime tijd terug werd door o.a. ook Nederland, Israel geboycot. Ook wordt Rusland geboycot door o.a. Nederland. Weet je nu wat het mooie is?.....dat Israel aan Rusland goederen mag leveren. God zorgt voor Israel, hoe dan ook.
Er komen veel mensen tot bekering met name moslims, de Bijbel verspreiding over de wereld is gigantisch, God is aan het verzamelen. Het gaat er niet om dat iedereen bekeerd zal zijn maar dat wel het evangelie overal bekend is. Als dat het geval is dan komt Hij, het is bijna zo ver.
Angst, waarvoor, bang om er niet bij te horen, niet mee te gaan naar die wolk? Dan zijn de gebeurtenissen die spelen op zich van minder belang. Dan telt maar één ding, verzoen je met God, Hij wacht, wie zoekt zal vinden, Hij heeft nog nooit iemand laten staan. Zijn Liefde tegenover jou is onweerstaanbaar, als jij er om vraagt geeft Hij Genade.
Het gaat er niet om of we klaar zijn voor de Opname, het is geen vorm van verlangen naar Zijn komst, het gaat er om of we klaar zijn om God te ontmoeten op welke manier dan ook.
Als je God kan ontmoeten en Zijn Liefde en Trouw nog meer wil ervaren dan is verlangen naar Zijn Komst een gevolg hiervan.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor Teus » 09 sep 2014 09:39

Boerin schreef:Hij zal ons na 2 dagen doen herleven, dus rond 2030 denk ik, dan zijn er ook weer bloedrode manen.

Na 2015 komen er voorlopig geen bloedrode manen meer Boerin.

NASA bevestigt tetrads
NASA en andere onafhankelijke astronomen
bevestigen de tetrads die in het verleden
op de bewuste data zijn verschenen en
de tetrads die in de toekomst nog zullen
plaatsvinden. Volgens NASA zullen de
aangegeven verschijningen in 2014 en 2015
de achtste en laatste keer zijn in de komende
duizend jaar. Omdat deze verschijnselen op
Bijbelse feestdagen vallen, zijn steeds meer
onderzoekers het erover eens dat dit geen
toeval is en duidt het (gezien de data) op
belangrijke gebeurtenissen rondom Israël en
zo mogelijk de rest van de wereld.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Julian Brasser
Mineur
Mineur
Berichten: 107
Lid geworden op: 05 aug 2014 18:57
Contacteer:

Re: Na een angst-wekkende zomer de tekenen duiden

Berichtdoor Julian Brasser » 09 sep 2014 18:50

Deze 'angst-wekkende zomer' zat ook in zo'n bloedmaan-tetrade (op twee joodse feestdagen, en dan twee keer achter elkaar, namelijk in 2014 en 2015).

Persoonlijk acht ik het meest logisch dat het volgende het geval is bij de verduisteringen van Maart-April in 2015 (zon en daarna maan):
- Het zijn de verduisteringen van Joël 2:31: De zon zal veranderd worden in duisternis en de maan in bloed, voor die dag van de HEERE komt, die grote en ontzagwekkende.
- Het is het zesde zegel
- "Als een strik zal hij komen voor hen die op het aardoppervlak wonen" (Lukas 21:35) en hetzelfde stukje bij beetje erger wordende “zoals de barensweeën een zwangere vrouw” (1 Thessalonicenzen 5:3). Namelijk de zeven zegels; eerst rijdt (na de opname oftewel ‘onverwacht verderf’) het witte vredespaard, dan het rode oorlogspaard, dan het zwarte armoede-paard, dan het grauwe doodspaard en dán het verschrikkelijke zesde zegel waarbij men zegt: “en nú is het écht begonnen! Nu is de dag/periode van zijn toorn aangebroken!”

Er zijn trouwens nog meer overeenkomsten tussen Lukas 21:25 en 1 Thessalonicenzen 5:3:
- “dat u die dag niet onverwachts overkomt” en “dan zal een onverwacht verderf hen overkomen”
- “Bid dat u waardig geacht zult worden om al die dingen die gebeuren zullen, te ontvluchten” en “en zij zullen het beslist niet ontvluchten”

Lukas 21:34-36:
34 Wees op uw hoede dat uw hart niet op enig moment bezwaard wordt door roes en dronkenschap en door zorgen over de alledaagse dingen, en dat die dag u niet onverwachts overkomt.
35 Want als een strik zal hij komen over allen die op het hele aardoppervlak wonen.
36 Waak dan te allen tijde en bid dat u waardig geacht zult worden om al die dingen die gebeuren zullen, te ontvluchten, en om te kunnen bestaan voor de Zoon des mensen.

1 Thessalonicenzen 5:3:
3 Want wanneer zij zullen zeggen: Er is vrede en veiligheid, dan zal een onverwacht verderf hun overkomen, zoals de barensweeën een zwangere vrouw, en zij zullen het beslist niet ontvluchten.

Zie ook:
"De meest logische opname tijdlijn"
https://www.youtube.com/watch?v=nLWevLeIySc


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten