Iedere morgen je hart aan God Geven?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Iedere morgen je hart aan God Geven?

Berichtdoor Teus » 12 sep 2014 15:48

mona schreef:'Het gebed is de sleutel van de ochtend en de grendel van de avond'.
Teus schreef:Gelukkig niet.
mona schreef:Je mag altijd bidden, waar en wanneer maakt niet uit. Maar de dag beginnen en eindigen met God is een goede zaak. En tussendoor zal er altijd ook gebed zijn.

Ik heb wel een beetje het idee dat je wel weet wat er bedoelt wordt Teus, maar dat je toch even een punt wilde maken.


Ja, voor mij zeker een heel belangrijk punt.
De sleutel van de ochtend, kan ik me niet zoveel bij voorstellen maar bij de grendel van de avond totaal niet, het zal een ieder persoonlijk zijn misschien.
Ik sluit niets af ’s avonds, ik praat veelal met God totdat ik in slaap val en weet dat Hij over me waakt en ‘s morgens word ik veelal wakker met een tekst, lied of zomaar woorden.
Vaak als ik 's nachts wakker wordt, heeft God me iets te zeggen.
Er wordt niets afgesloten of aangevangen.

Ik lig en slaap gerust en van Zijn trouw bewust.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Iedere morgen je hart aan God Geven?

Berichtdoor Teus » 12 sep 2014 15:51

mona schreef:Een andere spreuk over het gebed (speciaal voor Teus :wink: ):

Gebed is de adem van de ziel.


Ik weet niet hoe ik het op moet vatten, maar maakt niet uit.
Deze is mooi, dankjewel.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Iedere morgen je hart aan God Geven?

Berichtdoor Marnix » 12 sep 2014 16:05

Teus schreef:
Ja, voor mij zeker een heel belangrijk punt.
De sleutel van de ochtend, kan ik me niet zoveel bij voorstellen maar bij de grendel van de avond totaal niet, het zal een ieder persoonlijk zijn misschien.
Ik sluit niets af ’s avonds, ik praat veelal met God totdat ik in slaap val en weet dat Hij over me waakt en ‘s morgens word ik veelal wakker met een tekst, lied of zomaar woorden.
Vaak als ik 's nachts wakker wordt, heeft God me iets te zeggen.
Er wordt niets afgesloten of aangevangen.

Ik lig en slaap gerust en van Zijn trouw bewust.


Prima dan toch? Alleen ben je soms wel eens druk met dingen en kom je niet constant aan bidden en praten toe.... daarnaast is dat ook iets waarin velen hier nog moeten groeien. Ik niet als minste. En dan is beginnen en eindigen belangrijk, omdat het overdag ook je focus op Hem richt als je met Hem de dag begint en afsluit.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

learsi
Majoor
Majoor
Berichten: 1518
Lid geworden op: 08 feb 2009 23:29

Re: Iedere morgen je hart aan God Geven?

Berichtdoor learsi » 12 sep 2014 18:02

Uit Numeri 28 wordt voor mij duidelijk, dat de gehele dag staat in het teken van het offer van het Lam Gods. Er wordt een lam geofferd in de morgen en tussen de twee avonden.
Een lieflijke reuk voor de Heere. Gebed dus. :D
Heel onze dag die we leven wordt toch mogelijk gemaakt door Zijn offer?

h.g.
Learsi

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Iedere morgen je hart aan God Geven?

Berichtdoor Teus » 13 sep 2014 19:28

Teus schreef:Ja, voor mij zeker een heel belangrijk punt.
De sleutel van de ochtend, kan ik me niet zoveel bij voorstellen maar bij de grendel van de avond totaal niet, het zal een ieder persoonlijk zijn misschien.
Ik sluit niets af ’s avonds, ik praat veelal met God totdat ik in slaap val en weet dat Hij over me waakt en ‘s morgens word ik veelal wakker met een tekst, lied of zomaar woorden.
Vaak als ik 's nachts wakker wordt, heeft God me iets te zeggen.
Er wordt niets afgesloten of aangevangen.

Ik lig en slaap gerust en van Zijn trouw bewust.


Marnix schreef:Prima dan toch? Alleen ben je soms wel eens druk met dingen en kom je niet constant aan bidden en praten toe.... daarnaast is dat ook iets waarin velen hier nog moeten groeien. Ik niet als minste. En dan is beginnen en eindigen belangrijk, omdat het overdag ook je focus op Hem richt als je met Hem de dag begint en afsluit.


Als je druk bent met dingen die moeten gebeuren, b.v. je werk is je relatie met God er wel maar je hebt minder contact. Dat we werk hebben is ook een zegen en God weet dat we onze gedachten ervoor nodig hebben. Ons werk doen we ook in Zijn dienstbaarheid en als we de verwachting en nabijheid hebben is het goed.
Het is anders als je met onbelangrijke dingen bezig bent, God wil de voorkeur en die zal Hij uitzonderlijk belonen.
Groeien of leren moeten we allemaal, uiteindelijk weten we eigenlijk niet zo veel.
Ik ben er wel van overtuigd dat als je verwachting van God hoog is, dat Zijn zegeningen en nabijheid meer en sterker wordt.
We zitten allemaal, als je de genade kent, op dezelfde School met de leerstof “bekwaam voor de Eeuwigheid”.
Onze Meester onderwijst ons om b.v. ons klaar te maken om met Hem te kunnen regeren.
Nu is het zo dat de Meester alles weet, bij kleine kinderen lijkt het ook zo maar bij onze Meester is het werkelijkheid, Hij kent de kneepjes van Het Vak.
Het gaat erom of je die kneepjes wilt weten en leren of dat je dat je de basis opleiding wel voldoende vindt. Als je denkt ach dat komt later wel als ik het nodig heb, dat is ook zo dat komt wel maar het is zo geweldig dat je het nu, tijdens de opleiding kunt toepassen.
Als je in contact met de Meester wil zijn, veel aandacht van Hem wil, moet je Hem om die kneepjes van Het Vak vragen. Hij gaat je begeleiden, niet alleen vertellen hoe het moet maar Hij pakt je bij de hand en zegt dan “Kom maar, Ik ga je hele mooie dingen laten zien, Ik ga je vertellen wat je weten wilt en wat Ik vind dat belangrijk is om te weten voor jou, je krijgt privéles. Je moet Me wel beloven als je het niet begrijpt of vergeten bent dat je het Me direct weer vraagt, Ik vertel het zo graag nog een keer, want Ik wil dat je het goed hebt, al kom je 100x op een dag, Ik ben er gewoon voor je, ik zal nooit zeggen "Ben er er alweer?" Ook hou Ik je in de gaten, Mijn ogen doorlopen de hele aarde en zie ook wat er bij jou gaande is en Ik zal helpen waar het fout dreigt te gaan want grotendeels heb je het zelf niet in de gaten wat er fout lijkt te gaan.
Je moet weten dat Ik er altijd voor je ben en als je Mij vertrouwd zal ik je zeker helpen, geloof Me, Ik heb het je toch beloofd?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Iedere morgen je hart aan God Geven?

Berichtdoor ben db bd » 14 sep 2014 22:51

wat is het fijn om jullie positieve reacties zo te lezen !!
wat is het goed om zo de dag met de Heere te beginnen!
(ik ben pensionado, dus bij mij staat er geen tijdsdruk op. Uitermate lux!)
dat jullie veel zegen op je goede gerichtheid mogen ontvangen is mijn wens en bede.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten