Verslavingsvrij noodzaak?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Noah88
Verkenner
Verkenner
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 aug 2014 14:31

Verslavingsvrij noodzaak?

Berichtdoor Noah88 » 27 aug 2014 12:36

Is het een opdracht om alle banden die we hebben meteen bij God te brengen en daar te laten , banden als jaloezie,haat,oordelen en ook overdaad aan bepaalde middelen.
Ik ben zelf vaak bevrijd en ben ook verandert van binnen uit door heel vaak te vragen, soms voelde ik ook liefde na ik bepaalde dingen opgaf.


Als we niet vrij zijn is het een afgod?

En vragen christenen te weinig hulp bij God?

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Verslavingsvrij noodzaak?

Berichtdoor Boerin » 27 aug 2014 14:03

Noah88 schreef:
Als we niet vrij zijn is het een afgod?

En vragen christenen te weinig hulp bij God?

Ja
Ja
Het is veel makkelijker om er een pilletje in te douwen dan God om hulp te vragen en vaak heb je het al gevraagd en kun je in de kerk niet geholpen worden. Die adviseren ook al vaak om er maar wat in te douwen. Echte vrede en rust van de Heilige Geest kan niet tegen een pilletje op.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23578
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Verslavingsvrij noodzaak?

Berichtdoor Marnix » 27 aug 2014 15:18

Andersom bedoel je? Een pilletje kan niet op tegen echte rust en vrede van de Geest.

Wat hulp vragen betreft, het is goed om God om hulp te vragen. Aan de andere kant is er geen tegenstelling tussen hulp aan mensen vragen en hulp aan God vragen. Als je Hem om hulp vraagt zal Hij je vaak ook zeggen dat je naar mensen toe moet voor hulp. Daar gaat het inderdaad wel vaak mis. Mensen vragen Hem wel om hulp maar durven / willen anderen er niet bij betrekken. In feite willen ze het dan toch zelf oplossen, met goddelijke interventie.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Verslavingsvrij noodzaak?

Berichtdoor Teus » 27 aug 2014 21:01

Marnix schreef:Andersom bedoel je? Een pilletje kan niet op tegen echte rust en vrede van de Geest.

Wat hulp vragen betreft, het is goed om God om hulp te vragen. Aan de andere kant is er geen tegenstelling tussen hulp aan mensen vragen en hulp aan God vragen. Als je Hem om hulp vraagt zal Hij je vaak ook zeggen dat je naar mensen toe moet voor hulp. Daar gaat het inderdaad wel vaak mis. Mensen vragen Hem wel om hulp maar durven / willen anderen er niet bij betrekken. In feite willen ze het dan toch zelf oplossen, met goddelijke interventie.

God wil dat we zelf ook ondernemen, in afhankelijkheid van Hem.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Verslavingsvrij noodzaak?

Berichtdoor Boerin » 27 aug 2014 21:41

Marnix schreef:Andersom bedoel je? Een pilletje kan niet op tegen echte rust en vrede van de Geest.

Ja stom zeg, ik zie het nu pas, die zin klopt helemaal niet. Hoop dat het geen bijwerking is van die pilletjes.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Verslavingsvrij noodzaak?

Berichtdoor Teus » 27 aug 2014 21:54

Noah88 schreef:Is het een opdracht om alle banden die we hebben meteen bij God te brengen en daar te laten , banden als jaloezie,haat,oordelen en ook overdaad aan bepaalde middelen.
Ik ben zelf vaak bevrijd en ben ook verandert van binnen uit door heel vaak te vragen, soms voelde ik ook liefde na ik bepaalde dingen opgaf.


Als we niet vrij zijn is het een afgod?

En vragen christenen te weinig hulp bij God?

Inderdaad Noah God verlangd het van ons, deze dingen staan vaak in de weg in een relatie met God, daarom is het zo belangrijk God te vragen wat er in de weg staat en of Hij wil helpen het weg te nemen.
Heel mooi, dat je vaak bevrijd mag zijn van bepaalde zaken en dat je Gods Liefde mag ervaren. God wil zo graag dat je afhankelijk van Hem ben, dan pas kun je dingen doen naar Zijn wil. We hebben Hem zo nodig. Alles hebben we van Hem nodig, en als je het oprecht vraagt, dan doet Hij het of laat het weten, Hij heeft het beloofd en als je geloof hebt dan mag je ervan uit gaan dat Hij het doet, tenzij Hij iets anders met je voor hebt.

Niet altijd is een verslaving een afgod maar verslaving is niet goed, want je bent niet vrij.
Alles wat je van God afhoudt is eigenlijk een afgod.

Niet alle christenen vragen te weinig om hulp, hoewel, we vragen eigenlijk allemaal te weinig.
Ik ken wel christenen die heel weinig vragen, vaak is het van ik vind dit en ik vind dat of ik heb er geen last van dan is het goed. Deze mensen hebben God niet zo nodig, ze weten het zelf wel te rooien. In alles hebben we God nodig, maar dan ook in alles, we kunnen niet eens knipperen met onze ogen als God het niet wil. Weet je Noah, ja dat weet je, je getuigt er van, het gaat er om of je afhankelijk van God wil zijn, of je je leven in Zijn handen wil leggen.
Als je alles zelf wilt regelen en bepalen dan heb je God niet nodig en mis je veel. Dan krijg je niet waarvoor Zijn nabijheid nodig is. God is een Beloner, Hij betaalt je uit, als je het maar van Hem verwacht.
Veel zegen.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten