Emigreren naar Detroit USA

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
BigSmile
Mineur
Mineur
Berichten: 188
Lid geworden op: 21 jun 2006 08:41
Locatie: Gelderland

Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor BigSmile » 22 aug 2014 09:10

Mijn man heeft een baan aangeboden gekregen bij een bedrijf in Detroit. Hij wil de baan heel graag aannemen en daarom ligt nu de vraag op tafel: wel of niet? Als hij de baan aanneemt wil dat zeggen dat we moeten verhuizen naar Amerika. Nu zitten daar heel wat haken en ogen aan en één daarvan is de kerkelijke kant. Zijn er kerken in de omgeving van Detroit die vergelijkbaar zijn met de gereformeerde gezindte in Nederland? Wellicht zijn er hier mensen die daar meer vanaf weten dan ik :-)

Gebruikersavatar
DDD2
Verkenner
Verkenner
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2013 23:55

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor DDD2 » 22 aug 2014 10:23

Beste,

Ik ben zelf niet bekend met Detroit, maar achter de volgende link vind je een dertigtal gereformeerde kerken in Detroit en omgeving:

http://www.crcna.org/churches/find?circle_op=%3C&circle[location]=detroit&title=&field_church_language_tid=All&barrier_free=All&&&&&
(link even kopiëren en in je adresbalk plakken, anders werkt het niet)

Uiteraard zullen er veel verschillen zijn met de nederlandse situatie, maar deze onderscrhijven in iedergeval de Nederlandse geloofsbelijdenis, de HC en de DL. Zie ook:

http://www.crcna.org/welcome/beliefs/reformed-accent

http://www.crcna.org/welcome/beliefs/confessions

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor Marnix » 22 aug 2014 10:38

Er zijn daar in ieder geval kerken en in zo'n stad is er vast ook wel een kerk waar je je thuis zal voelen. Daar zou ik me niet zo druk om maken.

http://grossepointecrc.org

Lijkt me trouwens niet de fijnste stad in Amerika om te wonen. Detroit was toch onlangs failliet? Schijnt een beetje een "spookstad" te zijn omdat het aantal inwoners enorm is teruggelopen sinds de jaren 60/70
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Anoniem_89

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor Anoniem_89 » 22 aug 2014 16:33

Ik wil ook naar Amerika.. maar de persoon hier naast mij niet :cry: :cry: :cry: :cry:


Waarom wil je trouwens vasthouden aan een refokerk?

Is toch goed om over 'kerkmuren' heen te kijken?

Gebruikersavatar
BigSmile
Mineur
Mineur
Berichten: 188
Lid geworden op: 21 jun 2006 08:41
Locatie: Gelderland

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor BigSmile » 22 aug 2014 18:03

Als we besluiten daar te wonen zal het in de buitensteden zijn.

Anoniem: ik onderschrijf de gereformeerde leer van harte. Nee ik zoek geen kopie van een Ger Gem zoals hier in NL. Maar ik wil wel een gemeente waar ik diezelfde leer weer mag horen. Uiteraard zullen dingen daar anders gaan dan hier. Overigens kerk ik hier ook niet in een Reformatorische kerk. De gereformeerde gezindte is nogal een breed begrip geloof ik :-)

Dank jullie voor de lijst van crc. Ga ik eens doornemen :-)

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor Lalage » 23 aug 2014 08:57

Marnix schreef:Lijkt me trouwens niet de fijnste stad in Amerika om te wonen. Detroit was toch onlangs failliet? Schijnt een beetje een "spookstad" te zijn omdat het aantal inwoners enorm is teruggelopen sinds de jaren 60/70

Dat was bij het programma 3 op reis, waarin Floortje Dessing een reis door Amerika maakt.

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant
Berichten: 372
Lid geworden op: 14 jul 2013 11:33
Locatie: Leiden

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor EenVasteBurcht » 23 aug 2014 09:26

Detroit is een super criminele stad, gang wars, gewelddadige drugshandel, etc. Zorg echt dat je in een goede buitenwijk van die stad gaat wonen, en dus absoluut niet in detroit zelf of een slechte buitenwijk. De politie in Detroit zelf komt niet eens als je ze belt, ze hebben gewoon totaal geen geld.

Jbkb

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor Jbkb » 23 aug 2014 19:57

Er wonen best wat Amerikaanse refo's in Lansing, zij werken in Detroit en gaan naar de kerk in Grand Rapids (waar je alle soorten gereformeerde kerken hebt die je kan bedenken). Zo kunnen kinderen, als je die hebt, ook naar een christelijk-reformatorische school in Grand Rapids.

BigSmile schreef:Als we besluiten daar te wonen zal het in de buitensteden zijn.

Anoniem: ik onderschrijf de gereformeerde leer van harte. Nee ik zoek geen kopie van een Ger Gem zoals hier in NL. Maar ik wil wel een gemeente waar ik diezelfde leer weer mag horen. Uiteraard zullen dingen daar anders gaan dan hier. Overigens kerk ik hier ook niet in een Reformatorische kerk. De gereformeerde gezindte is nogal een breed begrip geloof ik :-)

Dank jullie voor de lijst van crc. Ga ik eens doornemen :-)

De CRC is niet reformatorisch (meer). Alverzoening etc. viert hoogtij.
Overigens is de GG in Noord-Amerika een prima kerk hoor. Hartelijke mensen en er worden een mix tussen gezangen en psalmen gezongen. Maar zulke kerken zal je in Detroit niet zo snel vinden.

Je kan ook nog iedere zondag de grens over naar Ontario (Canada). Daar zijn ook veel GG's, Christelijk Gereformeerde Kerken en Heritage Reformed Churches (al is die laatste een wat vreemd, apart groepje).

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor meribel » 24 aug 2014 12:59

BigSmile schreef:Mijn man heeft een baan aangeboden gekregen bij een bedrijf in Detroit. Hij wil de baan heel graag aannemen en daarom ligt nu de vraag op tafel: wel of niet? Als hij de baan aanneemt wil dat zeggen dat we moeten verhuizen naar Amerika. Nu zitten daar heel wat haken en ogen aan en één daarvan is de kerkelijke kant. Zijn er kerken in de omgeving van Detroit die vergelijkbaar zijn met de gereformeerde gezindte in Nederland? Wellicht zijn er hier mensen die daar meer vanaf weten dan ik :-)


ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, of je eigen ouders ( misschien zorg nodig )
maar zonder kinderen of kinderen nog onder de vier dan zou ik gewoon een huis huren ( via het bedrijf dat iemand die daar werkt en de regio goed kent adviseert welke buurt ) en het een jaar proberen,

en dan pas evaluaren of het wat is of niet..
en misschien is die baan wel helemaal niet leuk..

betreft kerken zou ik gewoon daar ter plekke elke zondag elders kerken tot je je plekje daar hebt gevonden tussen broeders en zusters. dat hoeft niet perse iets te zijn waar je het met alles eens bent, maar je herkent snel of er goede vruchten zijn. dus liefde en omkijken naar elkaar.
goede opbouwende preken kan je overal online vandaan halen, maar een gemeente die ook in reallife voor elkaar klaarstaat en waar je ook klaar kan staan dat is altijd het beste zo dicht mogelijk bij huis en niet elke zondag 3 uur in de auto want dan kan je nooit de hele week een gemeente zijn.

heel veel succes met de beslissing trouwens!

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant
Berichten: 372
Lid geworden op: 14 jul 2013 11:33
Locatie: Leiden

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor EenVasteBurcht » 24 aug 2014 13:15

In Amerika is ver moeten rijden wel normaal, maar bedenk dus wel als je daar in Lansing gaat wonen dat je zo anderhalf uur enkele reis in de auto zit hè. Als Nederlanders zijn we dat niet allemaal gewend. Grand Rapids MI is ook al gauw een uur, etc.

Maar wellicht raak je daar in Amerika wel aan gewend, voor amerikaanse begrippen zijn dit korte afstanden.

Jbkb

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor Jbkb » 24 aug 2014 13:19

meribel schreef:betreft kerken zou ik gewoon daar ter plekke elke zondag elders kerken tot je je plekje daar hebt gevonden tussen broeders en zusters. dat hoeft niet perse iets te zijn waar je het met alles eens bent, maar je herkent snel of er goede vruchten zijn. dus liefde en omkijken naar elkaar.
goede opbouwende preken kan je overal online vandaan halen, maar een gemeente die ook in reallife voor elkaar klaarstaat en waar je ook klaar kan staan dat is altijd het beste zo dicht mogelijk bij huis en niet elke zondag 3 uur in de auto want dan kan je nooit de hele week een gemeente zijn.

3 uur is best normaal in de USA. Catechisatie en Bible class voor ouderen etc. gebeurd allemaal na de ochtenddienst. Iedere woensdagavond is er meestal bijbelstudie, koor en andere zaken. Verder heb je altijd wel gemeenteleden die in de buurt wonen, dus je kan prima een gemeente zijn.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor meribel » 24 aug 2014 13:32

ja ik bekijk het vanaf de nederlandse kant,

maar goed dan zou ik inderdaad wel iets zoeken dat wel meerdere gemeenteleden bij je in dezelfde buurt wonen kan je nog carpoolen,

maar van drie uur reizen op een zondag...brr..( of een doordeweekse dag. maakt niets uit )
ben ik toch te nederlands voor , lang leve de kleinschaligheid! :D

drernie
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:22

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor drernie » 24 aug 2014 14:04

Detroit is voor mij de wel de laatste stad waar ik naar toe zou emigreren. De stad is failliet, zeer crimineel en staat voor een groot gedeelte leeg.

CGK<3
Luitenant
Luitenant
Berichten: 710
Lid geworden op: 02 feb 2007 16:57

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor CGK<3 » 27 aug 2014 13:48

CRC is inderdaad niet reformatorisch, eerder vergelijkbaar met de vroegere Gereformeerde Kerk synodaal, hoewel het ook per gemeente verschilt.

Verder kan ik er weinig reformatorisch vinden, alleen de Presbyterian Church in America heeft een stuk of 6 gemeentes in Detroit en omgeving.

http://www.pcaac.org/church-search/
http://en.wikipedia.org/wiki/Presbyterian_Church_in_America

En anders kom je als snel uit bij gereformeerde baptisten.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor Marnix » 27 aug 2014 15:14

Volgens mij geeft BigSmile aan dat het om gereformeerd gaat en niet om reformatorisch. En dan heb je in Amerika weer genoeg aanbod.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten