Emigreren naar Detroit USA

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
BigSmile
Mineur
Mineur
Berichten: 188
Lid geworden op: 21 jun 2006 08:41
Locatie: Gelderland

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor BigSmile » 09 feb 2015 12:25

Welke bedoel jij Marnix? Wellicht heb ik er een over het hoofd gezien ;-)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23591
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor Marnix » 10 feb 2015 09:48

Marnix schreef:Er zijn daar in ieder geval kerken en in zo'n stad is er vast ook wel een kerk waar je je thuis zal voelen. Daar zou ik me niet zo druk om maken.

http://grossepointecrc.org

Lijkt me trouwens niet de fijnste stad in Amerika om te wonen. Detroit was toch onlangs failliet? Schijnt een beetje een "spookstad" te zijn omdat het aantal inwoners enorm is teruggelopen sinds de jaren 60/70
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

TPOH
Verkenner
Verkenner
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:58

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor TPOH » 10 feb 2015 23:08

[quote="Marnix"][quote="Marnix"]Er zijn daar in ieder geval kerken en in zo'n stad is er vast ook wel een kerk waar je je thuis zal voelen. Daar zou ik me niet zo druk om maken.

http://grossepointecrc.org

Lijkt me trouwens niet de fijnste stad in Amerika om te wonen. Detroit was toch onlangs failliet? Schijnt een beetje een "spookstad" te zijn omdat het aantal inwoners enorm is teruggelopen sinds de jaren 60/70[/quote][/quote]

Dit is dus een CRC, Christian Reformed Church, een behoorlijk liberaal kerkgenootschap dat weinig gemeen heeft met de Free Reformed Church.

The FRC's closest to Detroit are in Grand Rapids Michigan and in Chatham Ontario.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor Evelien » 11 feb 2015 08:21

Probeer eens bij The Church of the Nazarene een kijkje te nemen. :wink:
Hele gezellig en fijne mensen daar.

(een groet van een medezuster van de KvdN).

Gebruikersavatar
BigSmile
Mineur
Mineur
Berichten: 188
Lid geworden op: 21 jun 2006 08:41
Locatie: Gelderland

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor BigSmile » 04 mar 2015 15:38

TPOH, ik ben er onlangs geweest. Er zijn bepaalde delen in Detroit waar je beter niet kunt komen. Maar de suburbs van de stad zijn over het algemeen veilig en prima woonplekken. Er zijn inderdaad "spookgedeeltes" in de stad waar vele huizen gewoon leegstaan. Maar de stad krabbelt langzaam weer op en dat is downtown ook te zien.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 73 gasten