Emigreren naar Detroit USA

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

CGK<3
Luitenant
Luitenant
Berichten: 710
Lid geworden op: 02 feb 2007 16:57

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor CGK<3 » 27 aug 2014 19:14

Dat ligt er natuurlijk aan wat je onder gereformeerd of reformatorisch verstaat. Bovendien zoekt ze een kerk in de "gereformeerde gezindte" en voor mij persoonlijk valt daar niet alles onder met gereformeerd in de naam.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor Marnix » 28 aug 2014 07:17

Dan verwar je dingen. Gereformeerde gezindte slaat gewoon op Gereformeerd in de volle breedte (hoewel het toen die term werd bedacht vast wat minder breed was.) Maar het gaat om alles wat gereformeerd heet en de drie formulieren handhaaft.

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Gereformeerde_gezindte

(Ze geeft toch ook aan nu geen lid te zijn van een reformatorische kerk)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
BigSmile
Mineur
Mineur
Berichten: 188
Lid geworden op: 21 jun 2006 08:41
Locatie: Gelderland

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor BigSmile » 01 sep 2014 15:40

Klopt Marnix. Ik ben momenteel lid van de Gereformeerd Vrijgemaakten en voor zover ik weet valt die wel onder de Gereformeerde Gezindte maar niet onder de reformatorische kerken.

De plannen nemen wel steeds vastere vormen aan. Maar we hebben besloten dat mijn man (als hij alles geregeld krijgt) eerst zelf een tijd daar gaat werken en voor ons gezin gaat kijken en onderzoeken waar we zouden kunnen wonen en kerken.

Jbkb

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor Jbkb » 01 sep 2014 16:00

Dan kan je kijken naar de Canadian/American Reformed Churches (=GKV, maar dan nog wat orthodoxer). Of de United Reformed Churches (beetje links GKV).
Maar je raad het al, ook voor deze kerken zul je naar Ontario of Grand Rapids moeten.

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor parsifal » 01 sep 2014 17:50

Zoek wat presbyteriaanse gemeenten op op internet en kijk naar de "what we believe" sectie. Dan vind je vast wel wat reformatorisch. In theorie zijn alle presbytrian churches calvinistisch.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Gebruikersavatar
BigSmile
Mineur
Mineur
Berichten: 188
Lid geworden op: 21 jun 2006 08:41
Locatie: Gelderland

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor BigSmile » 01 sep 2014 18:01

Goede tip parsifal. Ga ik doen.

Dank je jbkb!

Gebruikersavatar
BigSmile
Mineur
Mineur
Berichten: 188
Lid geworden op: 21 jun 2006 08:41
Locatie: Gelderland

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor BigSmile » 28 jan 2015 17:48

Ik kom uit op Orthodox Presbytarian Church of Reformed Presbytarian Church.

En idd in Michigan zitten de meeste 'gereformeerde' kerken in en rond Grand Rapids en dat is nu helaas net niet de kant van Michigan waar wij gaan wonen :-(

mohamed

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor mohamed » 28 jan 2015 20:55

Is dat niet precies hetzelfde? Ik snap er niks meer van met al die stromingen.

Jbkb

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor Jbkb » 01 feb 2015 14:09

BigSmile schreef:Ik kom uit op Orthodox Presbytarian Church of Reformed Presbytarian Church.

En idd in Michigan zitten de meeste 'gereformeerde' kerken in en rond Grand Rapids en dat is nu helaas net niet de kant van Michigan waar wij gaan wonen :-(

Ik zou dan toch ook eens een RCA of CRC kerk proberen, die zijn er beiden genoeg. Beiden te vergelijken met een PKN.
En mocht nou niks bevallen, dan kan je altijd nog de grens over naar Canada, zit je binnen een uurtje bij een zusterkerk-CGK of GKV.

Overigens: Let ook een beetje op bij het kerkshoppen, wanneer je er net bent. Amerikanen zijn vaak zo ontzettend aardig en overdreven dat je je waarschijnlijk in de eerste kerk die je bezoekt al op je gemak zult voelen. Vergeet echter niet te kijken naar de theologie van de kerk en de inhoud van de preek etc. :D

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor Marnix » 05 feb 2015 11:16

Pff een uur rijden naar de kerk is wel veel..... en dan ook weer terug. En als ze goed gereformeerd zijn hebben ze 2 diensten op zondag. Plus dat "ff de grens over" niet altijd zo snel gaat daar :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor StillAwake » 05 feb 2015 11:17

Marnix schreef:Pff een uur rijden naar de kerk is wel veel..... en dan ook weer terug. En als ze goed gereformeerd zijn hebben ze 2 diensten op zondag. Plus dat "ff de grens over" niet altijd zo snel gaat daar :)

Mijn ervaring met "ff de grens over" tussen Canada en de VS is juist dat je domweg niet doorhebt dat je al een uur in Canada bent... (tussen Seattle en Vancouver)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

TPOH
Verkenner
Verkenner
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:58

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor TPOH » 05 feb 2015 21:48

[quote="StillAwake"][quote="Marnix"]Pff een uur rijden naar de kerk is wel veel..... en dan ook weer terug. En als ze goed gereformeerd zijn hebben ze 2 diensten op zondag. Plus dat "ff de grens over" niet altijd zo snel gaat daar :)[/quote]
Mijn ervaring met "ff de grens over" tussen Canada en de VS is juist dat je domweg niet doorhebt dat je al een uur in Canada bent... (tussen Seattle en Vancouver)[/quote]

Reken maar op gemiddeld 30 tot 45 minuten wachten. Elke keer.

http://www.cbsa-asfc.gc.ca/do-rb/time-temp/408-eng.html

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor StillAwake » 06 feb 2015 10:03

TPOH schreef:Reken maar op gemiddeld 30 tot 45 minuten wachten. Elke keer.

http://www.cbsa-asfc.gc.ca/do-rb/time-temp/408-eng.html

Ik heb een aantal keer voor zaken in Vancouver gezeten, en heb vaak naar Seattle gemoeten. Meestal vloog ik, maar ook een aantal keren heb ik deze rit per auto uitgevoerd.
De VS in (naar het zuiden dus) gaf inderdaad wél wachttijd (maar nooit langer dan een minuutje of 5), Canada in heb ik altijd gewoon in één keer door mogen rijden.
Eén keer moest mijn auto ge-X-rayd worden.
Dan ben je wél veel tijd kwijt (een minuutje of 10).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
BigSmile
Mineur
Mineur
Berichten: 188
Lid geworden op: 21 jun 2006 08:41
Locatie: Gelderland

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor BigSmile » 06 feb 2015 14:11

Bij sommige kerken kun je online een dienst volgen. Dat ga ik eerst maar eens doen. Dan heb je gelijk een goede indruk.

Momenteel neig ik het meest naar de Free Reformed Church (ong CGK). Alleen daar zijn er niet heel veel van in Michigan.

Er zijn daar veel kerken die een andere Confessie onderschrijven dan de 3 formulieren van eenheid.

Volgende week vlieg ik er voor het eerst zelf naar toe. Dan krijg ik er wellicht wat meer zicht op dan hier van een grote afstand.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23587
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Emigreren naar Detroit USA

Berichtdoor Marnix » 06 feb 2015 16:31

Er zit er een in Detroit toch? Misschien daar eens kijken / meeluisteren. Wat ik op de site zie ziet er prima uit.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 76 gasten