Gezinsbeurs Wegwijs 2014

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Gezinsbeurs Wegwijs 2014

Berichtdoor mona » 24 okt 2014 15:28

JeeWee schreef:Anderzijds kan ik het ook wel weer begrijpen dat je je even thuis wilt voelen zonder je te hoeven verdedigen over de 8 kinderen die je hebt, of de donkere kleren die je draagt.
Of zonder dat je wordt geconfronteerd met dingen waar je je niet bij thuisvoelt.
Al is het maar voor een dag....
Ja, dit begrijp ik ook goed. En daarom vind ik ook dat degene die dat fijn vindt, daar zeker heen moet gaan.
Dat gaat dan om de ontmoeting met elkaar.
Op de beurs zelf vind ik soms dat de bescheidenheid, die ons als christen zou moeten sieren, wel eens uit het oog verloren wordt. Dan denk ik aan kleding, huisinrichting enz.
Maar er zijn ook veel goede doelen, zending, gevangenenzorg. Dat vind ik dan wel mooi. Maar vele mensen lopen die gauw voorbij.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Gezinsbeurs Wegwijs 2014

Berichtdoor Teus » 24 okt 2014 16:20

OSM
Ik wist al niet wat het betekende, zocht op internet maat zag niets.
Dankzij de vraag van Anoniem weet ik nu wat het betekend. Anoniem......bedankt man!! Pannekoek ook!!

Zo, nu kan ik ook eens meepraten.

Om ff op die motorfiets-club van Mona terug te komen, een aantal jaren geleden had ik zo'n vette trike, een driewielmotorfiets eigenlijk. Een vet ding, bloedsnel, veel herry en vooral opvallend.
Ik leefde er toen op los en ging ook eens naar zo'n bijeenkomst, allemaal tatoo's, leer en lang haar.
Ik voelde me absoluut niet op mijn gemak en ben halverwege vertrokken vanwege dat OSM sfeertje wat er hing, denk ik.

Ik ben ook wel eens naar de gezinsbeurs geweest, terwijl ik bij die soort mensen hoorde, meende ik. Jullie weten hoe het er daar uit ziet natuurlijk maar ik voelde me ook echt niet op mijn gemak en ben ook halverwege vertrokken, ik denk ook vanwege dat OSM sfeertje.

Ik denk dat je gelijk hebt, Mona.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Gezinsbeurs Wegwijs 2014

Berichtdoor henkie » 24 okt 2014 18:15

Bambi schreef:Weet je zeker dat ze allebei niet refo waren?


Die ene (de stroomstotert volgens mij) is vrij simpel te achterhalen via de standhouderslijst. Hij staat ook zondags op diverse beursen. Dat zal dan wel geen OSM-er zijn ;-)
Zo zie je maar weer, niet-OSM'ers moeten gewoon een gebiedsverbod krijgen daar. :mrgreen:

Anoniem_89

Re: Gezinsbeurs Wegwijs 2014

Berichtdoor Anoniem_89 » 24 okt 2014 22:28

Als je klaar bent met de beurs zien we graag een blogje @Jeewee(t) toch

Bambi

Re: Gezinsbeurs Wegwijs 2014

Berichtdoor Bambi » 30 okt 2014 09:35

Fotoreportage van de Wegwijs:

http://wegwijs2014.refdagmagazine.nl/#! ... uiten-2014

Als je naar de kleding van de dames kijkt, lijkt het wel of het kledingsvoorschrift was: Trek een mini-rok aan.
En doet de jeugd er nog netjes een legging onder, de ouderen dragen hem het liefst zonder legging.
Maar de "verfoeilijke damesbroek" is gelukkig niet gefotografeerd. :roll:
Dat is dus de reden dat ik er nog nooit geweest ben:
"Heb jij geen (mini)rok aan, maar een damesbroek"? met de bijbehorende misprijzende blik.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Gezinsbeurs Wegwijs 2014

Berichtdoor Teus » 30 okt 2014 12:08

Zag ik dat goed? Witte trouwjurken?
Wat een losbandigheid, dwaalt ook steeds verder af
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Anoniem_89

Re: Gezinsbeurs Wegwijs 2014

Berichtdoor Anoniem_89 » 30 okt 2014 12:22

Teus schreef:Zag ik dat goed? Witte trouwjurken?
Wat een losbandigheid, dwaalt ook steeds verder af


Wat een reactie Teus, had ik niet van je verwacht.

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Gezinsbeurs Wegwijs 2014

Berichtdoor BladeStraight » 30 okt 2014 12:28

Bambi schreef:"Heb jij geen (mini)rok aan, maar een damesbroek"? met de bijbehorende misprijzende blik.


Volledig met je eens. Bovendien zie ik ook niemand met kwastjes aan de hoeken van zijn kleding lopen, wat toch overduidelijk geboden wordt in de bijbeltekst volgend op "het kleed des mans zal des vrouws niet wezen."
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Gezinsbeurs Wegwijs 2014

Berichtdoor JeeWee » 30 okt 2014 12:35

Steek er maar de draak mee...
Ik vind het best triest dat er mensen zijn die kennelijk weinig doen uit innerlijke overtuiging, maar steeds de grenzen opzoeken van wat andere refo's om hen heen acceptabel vinden.
Ik heb ook met verbazing staan kijken naar de korte en vooral strakke rokjes waarin alles uitgetekend stond...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Gezinsbeurs Wegwijs 2014

Berichtdoor Teus » 30 okt 2014 12:35

Teus schreef:Zag ik dat goed? Witte trouwjurken?
Wat een losbandigheid, dwaalt ook steeds verder af


Anoniem_89 schreef:Wat een reactie Teus, had ik niet van je verwacht.


Een uiting van eerdere frustraties.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Gezinsbeurs Wegwijs 2014

Berichtdoor Teus » 30 okt 2014 12:38

JeeWee schreef:Steek er maar de draak mee...
Ik vind het best triest dat er mensen zijn die kennelijk weinig doen uit innerlijke overtuiging, maar steeds de grenzen opzoeken van wat andere refo's om hen heen acceptabel vinden.
Ik heb ook met verbazing staan kijken naar de korte en vooral strakke rokjes waarin alles uitgetekend stond...

Je hebt gelijk je kunt eigenlijk alleen maar medelijden hebben.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Gezinsbeurs Wegwijs 2014

Berichtdoor Teus » 30 okt 2014 12:59

Teus schreef:Zag ik dat goed? Witte trouwjurken?
Wat een losbandigheid, dwaalt ook steeds verder af


Anoniem_89 schreef:Wat een reactie Teus, had ik niet van je verwacht.


Teus schreef:Een uiting van eerdere frustraties.


Als ik mijn trouwfoto,s terug kijk wordt ik inwendig boos en tevens verdrietig.
Verdrietig, als ik me weer staan met mijn vrouw met een donkere trouwjurk, nu ziende, op een huichelachtige achterbakse manier tegenover God. Tjonge wat waren we goed bezig, beter als andere mensen, we dachten dat we deden wat God van ons wilde.
En een schouderklopje van de kerkenraad, daar groeide je van, verschrikkelijk.
Boos, op me zelf dat ik jarenlang naar mensen heb geluisterd en niet naar God. Altijd maar deed wat mensen wilden dat je deed. Er was er een die er schik van had want het hield me wel van God af.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Bambi

Re: Gezinsbeurs Wegwijs 2014

Berichtdoor Bambi » 30 okt 2014 13:03

JeeWee schreef:Steek er maar de draak mee...
Ik vind het best triest dat er mensen zijn die kennelijk weinig doen uit innerlijke overtuiging, maar steeds de grenzen opzoeken van wat andere refo's om hen heen acceptabel vinden.
Ik heb ook met verbazing staan kijken naar de korte en vooral strakke rokjes waarin alles uitgetekend stond...

Waren er echt geen dames met lange broek aanwezig?
Of heeft het RD die bewust niet op de foto gezet?

Anoniem_89

Re: Gezinsbeurs Wegwijs 2014

Berichtdoor Anoniem_89 » 30 okt 2014 16:02

Teus schreef:Als ik mijn trouwfoto,s terug kijk wordt ik inwendig boos en tevens verdrietig.
Verdrietig, als ik me weer staan met mijn vrouw met een donkere trouwjurk, nu ziende, op een huichelachtige achterbakse manier tegenover God. Tjonge wat waren we goed bezig, beter als andere mensen, we dachten dat we deden wat God van ons wilde.
En een schouderklopje van de kerkenraad, daar groeide je van, verschrikkelijk.
Boos, op me zelf dat ik jarenlang naar mensen heb geluisterd en niet naar God. Altijd maar deed wat mensen wilden dat je deed. Er was er een die er schik van had want het hield me wel van God af.



Weet je Teus, zie het dan als dat God je eruit getrokken heeft.
Van een leven met regels en dood geloof naar een leven met God, een levende relatie met Hem!
Geen schouderklopje dat je iets goed gedaan hebt, een schouder om je heen van Hem of een medegelovige om je door dit leven te slepen, wetend dat Hij voor jullie zorgt en achter jullie staat.

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Gezinsbeurs Wegwijs 2014

Berichtdoor Ruth2 » 30 okt 2014 16:09

:jaknikken: Mijn dochter had een broek aan.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 64 gasten