Volledig achter de grondslag van een kerkgenootschap staan

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Volledig achter de grondslag van een kerkgenootschap sta

Berichtdoor mealybug » 06 aug 2014 08:14

Marnix schreef:Op wat voor vragen doel je dan Mealybug, die bewijzen dat mensen niet geloven dat de doop in plaats van de besnijdenis is gekomen?

Dat zijn er zo veel,
Eigenlijk iedere vraag die wordt gesteld over de doop is ontstaan door de gezaaide verwarring.
Is het een veronderstelde wedergeboorte?
Is het de wedergeboorte (zoals het RK doopsel, (wat erkend wordt als toegang tot GG, bv)?
Is het de vervanging van de besnijdenis?
Is het een zegel?
Is het de belijdenis?
Aangenomen kinderen mogen niet gedoopt worden (GGiN)
Waarom was Paulus blij dat hij niet gezonden was om te dopen en deed hij zelfs onverschillig over wie hij had gedoopt?
Waarom zei Johannes de doper dat het niet om zijn waterdoop gng, maar om de veel belangrijkere doop in de Geest, en zijn we toch weer terug bij water?
Waarom met water besprenkelen als in de Bijbel onderdompeling voorkomt ?

Al it soort vragen en aanverwante vragen zouden toch noit gesteld worden als er geen twijfel was?
En je weet, twijfel is ongeloof. :cry:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Volledig achter de grondslag van een kerkgenootschap sta

Berichtdoor Marnix » 06 aug 2014 08:21

Die vragen geven dus aan dat mensen sommige dingen niet precies weten. Dat is wat anders dan je suggestie dat als ze zulke vragen stellen, ze dus niet achter de leer van het kerkverband staan.

De rest van je reactie slaat nergens op. Er zijn vragen dus er is twijfel dus er is ongeloof. Dan kan je de Bijbel ook wel naast je neerleggen. Al die vragen van mensen, dat ze niet precies weten hoe dingen werken... en Paulus die het geduldig uitlegt zonder de gemeente als ongelovig af te serveren. Kan je nog wat van leren ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Anoniem_89

Re: Volledig achter de grondslag van een kerkgenootschap sta

Berichtdoor Anoniem_89 » 06 aug 2014 16:16

Waarom doopt de GGiN geen aangenomen kinderen?
Wie denken ze wel niet dat ze zijn? :(
Laatst gewijzigd door Anoniem_89 op 06 aug 2014 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Anoniem_89

Re: Volledig achter de grondslag van een kerkgenootschap sta

Berichtdoor Anoniem_89 » 06 aug 2014 17:48

Wil je weten waarom ik zo fel reageerde?
Omdat ieder kind recht heeft op een liefdevolle opvoeding.
Ieder kind mag weten bij God te horen.
Als een kind uitgesloten zal worden van de doop (al sta ik niet achter de kinderdoop) dan zal dat kind zich wel anders voelen, buitengesloten. Dát vind ik erg
.
Het kind zal wel denken 'het is niet voor mij'.
Je moest eens weten hoe veel pijn dat mij doet. Een kind hoort liefde te krijgen, geaccepteerd te worden, erbij te horen. Een kind hoort te weten dat de (pleeg)ouders achter hem/haar staan om te helpen wanneer ze vallen of als ze verdrietig zijn horen de ouders voor het kind te zorgen.
Zorgen dat het weer blij wordt en positief in het leven staat.

Wat is mooier dan een kind gelukkig zien? Liet Jezus niet de kinderen tot Hem komen zodat Hij ze kon zegenen? Maakte hij toen ook onderscheid? Nee want God wil niets liever dan dat een ieder tot Hem komt, iets van Zijn liefde aan de mensen laten zien.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Volledig achter de grondslag van een kerkgenootschap sta

Berichtdoor mealybug » 06 aug 2014 18:08

Marnix schreef:en Paulus die het geduldig uitlegt zonder de gemeente als ongelovig af te serveren. Kan je nog wat van leren ;)

Sorry, maar Paulus had natuurlijk ook heel wat uit te leggen , naar aanleiding van wat er gebeurd was.
Dat was me nogal niet wat.Alles was nieuw en toegankelijk geworden voor iedereeen.
Regels werden opgesteld en uitgelegd.
Dat wat toen nog geleerd moest worden, zou nu toch wel bekend moeten zijn na 2000 jaar


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 43 gasten