'Slecht' weer?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: 'Slecht' weer?

Berichtdoor Teus » 21 jul 2014 09:29

Teus schreef:God heeft voor mij op het gebed de storm op laten komen en meerdere keren de regen gestild.


Teus schreef:Nou, Hij liet het kort stormen omdat Hij aan mijn vraag wilde voldoen, het ging niet om de storm zelf, God koos er voor.
Ach, in het belang van wie zou ik vertellen hoe en waarom?
Mijn ervaring is dat God zeer weinig aan Zijn Eer zal komen op dit forum, dus ik hou het in dit geval liever voor me.


rotterdam schreef:Waarom vertel je het dan ?


Omdat er een paar keer naar de Bijbel verwezen wordt, alsof het nu niet meer gebeurd, dat God nog steeds wonderen doet.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: 'Slecht' weer?

Berichtdoor rotterdam » 21 jul 2014 09:33

Teus schreef:Je bedoeld de vraag naar wie God dan zou moeten luisteren?


Uiteraard niet, dat lijkt me niet "aan ons".

Wat wel onze zaak is "wat we bidden", en ik vermoed dat Boerin dat ook bedoeld.
Ik heb een dominee wel eens horen zeggen "je mag alles vragen aan God".
Hier stel ik een vraagteken bij.
De Bijbel zegt dat we het "goede" moeten bidden.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: 'Slecht' weer?

Berichtdoor rotterdam » 21 jul 2014 09:38

Teus schreef:
Omdat er een paar keer naar de Bijbel verwezen wordt, alsof het nu niet meer gebeurd, dat God nog steeds wonderen doet.


Kun je mij vertellen, wie, waar en waarom er iemand om storm bidt in de Bijbel ?

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: 'Slecht' weer?

Berichtdoor Teus » 21 jul 2014 11:18

Teus schreef:Je bedoeld de vraag naar wie God dan zou moeten luisteren?


rotterdam schreef:Uiteraard niet, dat lijkt me niet "aan ons".

Ik zie het van Boerin als geintje maar het zou helemaal geen vraag moeten zijn, het is een teken van ongeloof. Omdat het niet aan ons is zouden we het "gewoon" moeten vragen.


rotterdam schreef:Wat wel onze zaak is "wat we bidden", en ik vermoed dat Boerin dat ook bedoeld.
Ik heb een dominee wel eens horen zeggen "je mag alles vragen aan God".
Hier stel ik een vraagteken bij.
De Bijbel zegt dat we het "goede" moeten bidden.

Het gaat in de eerste instantie niet om hetgeen we vragen.
Het gaat om het vertrouwen dat God het doet, en dan kun je alles vragen wat God vind dat Goed voor ons is. Dan gaat het niet eens altijd om wat we vragen, God kan het dan net anders doen of juist het tegenovergestelde omdat Hij dat beter vindt voor jou of mij.
God kijkt wat, wanneer en waarom je het nodig hebt en geeft alleen op het vertrouwen dat Hij het doet. Hij kan het ook alleen maar doen om te laten zien dat hij er voor je wilt zijn.
God antwoordt ook op ogenschijnlijk onbelangrijke vragen maar doet het om je vertrouwen op Hem gestalte te geven, te laten zien dat Hij er voor je wilt zijn.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: 'Slecht' weer?

Berichtdoor Teus » 21 jul 2014 11:19

Teus schreef:
Omdat er een paar keer naar de Bijbel verwezen wordt, alsof het nu niet meer gebeurd, dat God nog steeds wonderen doet.


rotterdam schreef:Kun je mij vertellen, wie, waar en waarom er iemand om storm bidt in de Bijbel ?


Nee, waarom wil je dat weten?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: 'Slecht' weer?

Berichtdoor rotterdam » 21 jul 2014 11:47

Teus schreef:
Nee, waarom wil je dat weten?



Teus schreef:
God heeft voor mij op het gebed de storm op laten komen

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: 'Slecht' weer?

Berichtdoor rotterdam » 21 jul 2014 11:50

Teus schreef:Het gaat in de eerste instantie niet om hetgeen we vragen.
Het gaat om het vertrouwen dat God het doet, en dan kun je alles vragen wat God vind dat Goed voor ons is. Dan gaat het niet eens altijd om wat we vragen, God kan het dan net anders doen of juist het tegenovergestelde omdat Hij dat beter vindt voor jou of mij.
God kijkt wat, wanneer en waarom je het nodig hebt en geeft alleen op het vertrouwen dat Hij het doet. Hij kan het ook alleen maar doen om te laten zien dat hij er voor je wilt zijn.
God antwoordt ook op ogenschijnlijk onbelangrijke vragen maar doet het om je vertrouwen op Hem gestalte te geven, te laten zien dat Hij er voor je wilt zijn.


O.K. ik begrijp dat je de vraag niet wilt beantwoorden, geen probleem hoor, dat is je "goed recht".

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: 'Slecht' weer?

Berichtdoor Teus » 21 jul 2014 11:56

Teus schreef:Het gaat in de eerste instantie niet om hetgeen we vragen.
Het gaat om het vertrouwen dat God het doet, en dan kun je alles vragen wat God vind dat Goed voor ons is. Dan gaat het niet eens altijd om wat we vragen, God kan het dan net anders doen of juist het tegenovergestelde omdat Hij dat beter vindt voor jou of mij.
God kijkt wat, wanneer en waarom je het nodig hebt en geeft alleen op het vertrouwen dat Hij het doet. Hij kan het ook alleen maar doen om te laten zien dat hij er voor je wilt zijn.
God antwoordt ook op ogenschijnlijk onbelangrijke vragen maar doet het om je vertrouwen op Hem gestalte te geven, te laten zien dat Hij er voor je wilt zijn.


O.K. ik begrijp dat je de vraag niet wilt beantwoorden, geen probleem hoor, dat is je "goed recht".[/quote]

Ik wil graag weten welke vraag.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: 'Slecht' weer?

Berichtdoor Teus » 21 jul 2014 12:09

Beste Rotterdam,
Ik probeer elke vraag die mij gesteld te beantwoorden, zal nooit bewust een vraag negeren, wat zoveel gebeurd op dit forum.
Ik vraag je waarom je wilt weten of het over die storm in de Bijbel staat, maar je geeft geen antwoord maar verwijt mij dat ik geen antwoord op je vraag stel.
Het kan zijn dat ik een vorige reactie aan het beantwoorden ben terwijl jij er weer een plaatst, toch?
Dus laat zien welke vraag je me stelde, ik popel om te antwoorden.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23583
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 'Slecht' weer?

Berichtdoor Marnix » 21 jul 2014 12:11

De vraag is toch eenvoudig: Waarom zou je als christen om storm bidden? Dat je bidt dat een storm bedaart kan ik me voorstellen in bepaalde situaties, maar wat was de situatie dat je bad om een storm?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: 'Slecht' weer?

Berichtdoor Teus » 21 jul 2014 12:16

Marnix schreef:De vraag is toch eenvoudig: Waarom zou je als christen om storm bidden? Dat je bidt dat een storm bedaart kan ik me voorstellen in bepaalde situaties, maar wat was de situatie dat je bad om een storm?


@Marnix, die vraag had ik al beantwoordt. Heel eenvoudig als je ietsje terugleest.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: 'Slecht' weer?

Berichtdoor rotterdam » 21 jul 2014 12:58

Teus schreef:
@Marnix, die vraag had ik al beantwoordt. Heel eenvoudig als je ietsje terugleest.


Marnix begrijpt het ook niet dus nog een keer heel helder de vraag ;

Waarom bid jij als christen om een storm? Dat je bidt dat een storm bedaart kan ik me voorstellen in bepaalde situaties, maar wat was de situatie dat je bad om een storm?

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: 'Slecht' weer?

Berichtdoor Teus » 21 jul 2014 13:37

Ik dacht dat ik hier al antwoord op gegeven had.
Ik heb God niet gevraagd of Hij het wilde laten stormen.
God liet het stormen als antwoord op een vraag van mij.
Sorry, ik heb nu niet de vrijmoedigheid om het geheel uit de doeken te doen.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23583
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 'Slecht' weer?

Berichtdoor Marnix » 21 jul 2014 13:56

Ok, helder, bedankt voor je antwoord.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23583
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: 'Slecht' weer?

Berichtdoor Marnix » 28 jul 2014 13:42

Wat een slecht weer vandaag..... hele straten, huizen enz die onderlopen....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten