Ga uit van haar, mijn volk!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Ga uit van haar, mijn volk!

Berichtdoor mealybug » 02 jun 2014 21:16

emeth schreef:
dat is de wereld die vervuld is van valse religie. Het oude Babylon was een zeer religieuze stad. Volgens het uit opgravingen en oude teksten afkomstige bewijsmateriaal waren er meer dan vijftig tempels. De voornaamste god van de rijksstad was Marduk, in de bijbel Merodach genoemd.

We hebben nu alleen al 50 soorten gereformeerd, laat staan de duizenden anderen splinter en scheur-groeperingen.
Babylon betekent verwarring, en niet de wereld maar God's volk wordt opgeroepen uit te gaan van Babylon.
Het lijkt er dus op dat ze er deel van geworden is.
En wat is ware en wat is valse religie?

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Ga uit van haar, mijn volk!

Berichtdoor Boerin » 02 jun 2014 21:27

mealybug schreef:We hebben nu alleen al 50 soorten gereformeerd, laat staan de duizenden anderen splinter en scheur-groeperingen.
Babylon betekent verwarring, en niet de wereld maar God's volk wordt opgeroepen uit te gaan van Babylon.
Het lijkt er dus op dat ze er deel van geworden is.
En wat is ware en wat is valse religie?

Jakobus 1:27
Zuivere en onbevlekte godsdienst voor God, de Vader, is: omzien naar wezen en weduwen in hun druk en zichzelf onbesmet van de wereld bewaren.
Uit Babylon gaan is denk ik ook uit de wereld gaan en de wereld is de kerk binnengekomen.
Overigens geloof ik ook dat die tekst voor de Joden is. Judaïsme zit vol met troep van die religie van Babel en het christendom ook. Bijvoorbeeld: Ga uit die valse false grace, zondig maar raak, engelenverering charismatische kerksysteem troep.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Ga uit van haar, mijn volk!

Berichtdoor mohamed » 02 jun 2014 22:28

mohamed schreef:Toen Johannes zijn brief schreef bestond de stad waar Jezus gekruisigd was nog en die stad was niet geestelijk.

mealybug schreef:Maar Jezus is dus niet in Babylon gekruisigd.

Nee, maar de stad waar hij wel gekruisigd is werd door Johannes geestelijk Egypte genoemd, wat bedoelde hij daar mee denk je?

MaartenB

Re: Ga uit van haar, mijn volk!

Berichtdoor MaartenB » 03 jun 2014 08:29

mohamed schreef:Nee, maar de stad waar hij wel gekruisigd is werd door Johannes geestelijk Egypte genoemd, wat bedoelde hij daar mee denk je?


Deze link kan uitkomst bieden :!: En je tegelijkertijd inzicht geven in Op 18:4.

emeth

Re: Ga uit van haar, mijn volk!

Berichtdoor emeth » 03 jun 2014 08:41

mealybug schreef:

We hebben nu alleen al 50 soorten gereformeerd, laat staan de duizenden anderen splinter en scheur-groeperingen.
Babylon betekent verwarring, en niet de wereld maar God's volk wordt opgeroepen uit te gaan van Babylon.
Het lijkt er dus op dat ze er deel van geworden is.
En wat is ware en wat is valse religie?



dat klopt duizenden christelijke denominaties en honderden andere religies is behoorlijk 'verwarrend'. Het is aan de mens, met behulp van Gods Woord, om de boel te ontwarren en ware van valse religie te kunnen onderscheiden.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Ga uit van haar, mijn volk!

Berichtdoor mealybug » 03 jun 2014 09:07

Toch heb ik het idee, dat het nogal een ''joodse aangelegenheid'' zal zijn.
En dat we veel nog niet snappen, omdat de omstandigheden er nog niet helemaal zijn.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Ga uit van haar, mijn volk!

Berichtdoor benefietdiner » 03 jun 2014 09:38

Boerin schreef:Uit Babylon gaan is denk ik ook uit de wereld gaan

Is dat zo. Is Babylon het zelfde als wereld.
Babylon is verwarring in incorrecte religiën.
Wereld staat toch voor de totale kosmos met het kwade.

MaartenB

Re: Ga uit van haar, mijn volk!

Berichtdoor MaartenB » 03 jun 2014 09:46

mealybug schreef:Toch heb ik het idee, dat het nogal een ''joodse aangelegenheid'' zal zijn.
En dat we veel nog niet snappen, omdat de omstandigheden er nog niet helemaal zijn.


En dat is precies wat ik bedoelde met mijn verwijzing naar Op 1:9-11.
Johannes werd in geestvervoering vooruitgeplaatst in de Dag die de Heer toebehoort.
Dat is de laatste periode van zeven jaar van de huidige wereldperiode, samenvallend met Jezus' paroesie of tegenwoordigheid.

Een Thessalonicenzen 4:13-17 toont ons dat die paroesie aanvangt met de Opname van de christelijke Gemeente.
En dat is een sleutelgedachte om de Openbaring te begrijpen cq te duiden.

T.w.: Gedurende de hele periode van De Dag van de Heer zullen er geen christenen meer op aarde zijn. Zij hebben daarom ook niets meer van doen met de oproep van Op 18 om uit het Grote Babel weg te gaan.
Dat hebben zij, als het goed is, al veel eerder gedaan, volgens Paulus' vermaning in 2Ko 6:14-18.

Dat er in de periode der vervulling van de Openbaring geen [ware] christenen meer op aarde zullen zijn, wordt ons bijvoorbaat getoond in Openbaring 4.
Onder het zinnebeeld der 24 Oudsten zullen zij zich dan rondom de troon van God bevinden! Het tegenbeeld van de 24 priesterlijke afdelingen binnen het oude Godsvolk. :idea:

Zie Op 4:4.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten