Roeping tot het predikantschap

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Roeping tot het predikantschap

Berichtdoor Teus » 28 jun 2014 17:54

matbak83 schreef:Teus het is niet altijd even makkelijk. Er zijn mensen die hier mee worstelen. Ook al getuigen ze van geloof in Christus als hun Zaligmaker. Het zeker weten dat jij God's boodschapper bent is een worsteling op zich. Kan me zo voorstellen dat er kandidaten zijn die daarom geen beroep willen hebben. Of mensen die naar het curatorium gaan met angst omdat ze zichzelf niet waardig achten.


Zeker kan het een worsteling met zich meebrengen maar ik begreep uit je woorden dat het altijd een worsteling is.
Dat mensen die naar het curatorium gaan met angst omdat ze zichzelf niet waardig achten is tijdelijk, ze hebben van God vernomen dat ze het moeten doen maar satan gaat er op af en dat geeft weer onzekerheid.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Anoniem_89

Re: Roeping tot het predikantschap

Berichtdoor Anoniem_89 » 28 jun 2014 22:02

Volgens mij kan de Heilige Geest als enige het in mensen hun harten bewerken.
Het hoeft ook niet altijd een goede preek te zijn.

Tijdens een preek van Otto de Bruijne hoorde ik dat hij afgelopen keer bij Opwekking had gesproken over het onderwerp 'genezing'.
Dit terwijl hij zelf ziek was.

Een andere voorganger (volgens mij Jurjen ten Brinke) sprak in zijn gemeente -waar het grootste deel nooit naar de kerk geweest was- over het leven van Elisa.
Het ging over het deel waar de kinderen Elisa belachelijk gemaakt hadden en dat die kinderen vermoord werden door 2 beren.

Hij had eerst dat deel willen overslaan omdat het niet gepast zou zijn in zo'n groep.
Er was ook een man die was (meende ik) 30 jaar niet naar de kerk geweest.
Die voorganger begreep het ook niet helemaal wat hij precies las, maar het verhaal had wel een sterke uitwerking op de mensen in de zaal omdat hij gewoon eerlijk was en zei dat hij het ook niet allemaal altijd begreep.

Zo kan God ook werken.
Niet alles is verklaarbaar en hoeft op onze manier te gebeuren.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten