Mooiste preekstoel van Nederland

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Mooiste preekstoel van Nederland

Berichtdoor mealybug » 26 mei 2014 15:39

Marnix schreef:
Iedereen is het ermee oneens. Maar blijf vooral in de waan dat je altijd gelijk hebt en iedereen knarsetandend moet erkennen: hier kunnen we niets tegen inbrengen, dit is zo scherp en goed onderbouwd.

De praktijk is war anders.... Wat een onzin plaata je af en toe. Komt die grijze massa bij je nou echt niet verder dan dit?

Iedereen :lol: :lol: :lol:
Maar niemand legt me dan uit waarom ze het ermee oneens zijn.
Boetedag, altaar, offeren.
Leef ik nu in de welaangename tijd , of nog onder het oude verbond als jood?
''Moeten wij nog van alles doen, of is het al gedaan'' ?
Met reacties dat ik nog sneller reageer als Lucky :Luck zijn pisool trekt, kan ik niet zpo veel, want het is geen argument tegen wat ik zeg.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Mooiste preekstoel van Nederland

Berichtdoor rotterdam » 26 mei 2014 16:21

mealybug schreef: Met reacties dat ik nog sneller reageer als Lucky :Luck zijn pisool trekt, kan ik niet zpo veel, want het is geen argument tegen wat ik zeg.


Graag goed citeren

Je trekt sneller Bijbelteksten als Lucky Luck zijn pistool.
Inhoudelijk ben je niet zo snel #-o

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Mooiste preekstoel van Nederland

Berichtdoor Marnix » 26 mei 2014 16:38

mealybug schreef:Iedereen :lol: :lol: :lol:
Maar niemand legt me dan uit waarom ze het ermee oneens zijn.
Boetedag, altaar, offeren.
Leef ik nu in de welaangename tijd , of nog onder het oude verbond als jood?
''Moeten wij nog van alles doen, of is het al gedaan'' ?
Met reacties dat ik nog sneller reageer als Lucky :Luck zijn pisool trekt, kan ik niet zpo veel, want het is geen argument tegen wat ik zeg.


We zien in het nieuwe testament dat de kerk geld inzamelt de armen, voor de apostelen, voor andere gemeenten. Dat de oud testamentische offerdienst niet meer nodig is omdat Jezus Christus zichzelf heeft geofferd, houdt nog niet in dat offers niet meer bestaan. Ze zijn alleen niet om je schuld te betalen maar uit dankbaarheid. Lofoffers, dankbaarheid. Dat zie je al in het Oude Testament. Denk aan Psalm 50 waar het gaat om schuldoffers, waarvan God zegt: Ik heb ze niet nodig. Daarna zegt Hij echter: "Breng God een dankoffer en doe wat je de Allerhoogste belooft." en verderop: "Wie een dankoffer brengt, geeft mij alle eer, wie zo zijn weg gaat, zal zien dat God redt."

Nog wat meer voorbeelden:

Een van de inwoners van Caesarea was een centurio van de Italiaanse cohort, die Cornelius heette. 2 Hij was een vroom man die, net als zijn huisgenoten, God vereerde. Hij gaf rijkelijk aalmoezen aan het volk en bad veelvuldig tot God. 3 Op een dag kreeg hij omstreeks het negende uur een visioen, waarin hij duidelijk zag hoe een engel van God zijn huis binnenkwam. Hij hoorde hem zeggen: ‘Cornelius!’ 4 Hij staarde de engel verschrikt aan en vroeg: ‘Wat is er, heer?’ De engel antwoordde: ‘Je gebeden en aalmoezen zijn door God als offer aanvaard. (Hand 10)

0 De Heer heeft mij veel vreugde gegeven nu u eindelijk uw zorg voor mij hebt kunnen tonen. U dacht altijd al aan mij, maar vond niet de gelegenheid het te laten zien. 11 Ik zeg dit niet omdat ik gebrek lijd; ik heb geleerd om in alle omstandigheden voor mezelf te zorgen. 12 Ik weet wat het is om gebrek te lijden, maar ook wat het is om in rijkdom te leven. Ik heb alles aan den lijve ondervonden: overvloed en honger, rijkdom en gebrek. 13 Ik ben tegen alles bestand door hem die mij kracht geeft.
14 Toch hebt u er goed aan gedaan in mijn moeilijkheden te delen. 15 U weet zelf, Filippenzen, dat toen ik na mijn vertrek uit Macedonië met de verkondiging begon, uw gemeente de enige is geweest die gedeeld heeft in mijn tegoeden en tekorten. 16 Al in Tessalonica hebt u mij meer dan eens iets gestuurd om mijn tekorten aan te vullen. 17 Niet dat het mij om uw gaven te doen is, ik ben er juist op uit dat het tegoed op uw rekening oploopt. 18 Nu is alles mij vergoed, en heb ik zelfs veel meer ontvangen. Mij ontbreekt niets dankzij de gaven die Epafroditus namens u heeft gebracht; ze zijn een geurig en aangenaam offer, dat God behaagt.
(Fil 4)

Kortom, wat je zegt klopt niet, we mogen God aangename offers brengen. Maar dat moet je niet met de Oud testamentische offerdienst gaan vergelijken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Mooiste preekstoel van Nederland

Berichtdoor jamillah » 27 mei 2014 00:21

Inhoudelijk inhoudelijk, mealybug.. Even mijn beeld van jou, en corrigeer me als ik het verkeerd heb hoor ;-)

de eenzame motorfietser dwars tegen de wind tegen de..


Hoe sterk is de eenzame'motor'fietser die krom gebogen over zijn stuur tegen de wind
Zichzelf een weg baant

Hoe zelfbewust de voetbalspeler die voor de ogen van het publiek de wedstrijd wint
Zich kampioen waant

Hoe lang ver genoeg de zakenman zonder mededogen die concurrent verslagen vindt
Zelf haast failliet gaat

En ik zit hier tevreden met die kleine op mijn schoot
De zon schijnt er is geen reden
Met rotweer en de harde wind
Te gaan fietsen met dat kind

Als hij maar geen voetballer wordt
Ze schoppen hem misschien half dooood

Als hij maar geen voetballer wordt
Ze schoppen hem misschien half dooood

Maar liever dat nog
Dan het bord voor zijn kop
Van de zakenman
Want daar wordt hij alleen maar slechter van

10 keer!

Nou dat, dat beeld, een beetje idd die lonesome cowboy gemoderniseerd met die motor maar o wat zou ik soms even graag vrijgezel zijn met veel geld en je daar in het verre Afrika eens opzoeken en wat links en rechts bomen over zaken waar ik niets van begrijp en zo graag eens uitvinden of jij en ik dezelfde Middelaar kennen ;-) Love you toch, gewoon omdat jij jij bent =D> KUS!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten