Hersteld Hervormde Gemeente Staphorst

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Hersteld Hervormde Gemeente Staphorst

Berichtdoor MoesTuin » 05 nov 2014 16:39

Helaas wil deze dominee dit niet, dus dan dien je het te respecteren en het te laten rusten.
God moge weten wat er aan de hand is.
Verder is het niet aan ons.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Hersteld Hervormde Gemeente Staphorst

Berichtdoor henkie » 05 nov 2014 17:07

MoesTuin schreef:Het is al gezegd, maar tijd om dit topic te sluiten?
We gaan nu praten over........

Zelfs deze dominee geeft aan dit niet te willen in het openbaar
en op dit forum wordt het nu behandeld als een heel gewoon onderwerp :idea:


Volgens mij bedoelt hij dat hij hoopt dat er niet geroddeld wordt maar dat er voor hem gebeden wordt.

Anoniem_89

Re: Hersteld Hervormde Gemeente Staphorst

Berichtdoor Anoniem_89 » 05 nov 2014 20:26

MoesTuin schreef:Helaas wil deze dominee dit niet, dus dan dien je het te respecteren en het te laten rusten.
God moge weten wat er aan de hand is.
Verder is het niet aan ons.

Enerzijds gaat het ons niet aan. Maar ligt eraan wat hij gedaan heeft denk ik.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Hersteld Hervormde Gemeente Staphorst

Berichtdoor mealybug » 05 nov 2014 20:29

johannes1 schreef:Even een zijspoor:

Als ik een burn-out heb of overspannen dan wil ik ook niet dat het over straat gaat. Dus waarom zou een dominee dat wel willen?

Omdat het niets is om je voor te schamen, misschien?

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Hersteld Hervormde Gemeente Staphorst

Berichtdoor johannes1 » 07 nov 2014 12:13

mealybug schreef:Omdat het niets is om je voor te schamen, misschien?

Dat is jouw mening. Iemand anders doet dat wel.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Hersteld Hervormde Gemeente Staphorst

Berichtdoor mealybug » 11 nov 2014 07:04

johannes1 schreef:Dat is jouw mening. Iemand anders doet dat wel.

Een beetje hechte fijne warme "gemeente" (het woord zegt het al) kan haar werk natuurlijk moeilijk doen en probleempjes oplossen, als niemand de probleempjes bij naam noemt.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Hersteld Hervormde Gemeente Staphorst

Berichtdoor Memmem » 11 nov 2014 16:56

johannes1 schreef:Dat is jouw mening. Iemand anders doet dat wel.

mealybug schreef: Een beetje hechte fijne warme "gemeente" (het woord zegt het al) kan haar werk natuurlijk moeilijk doen en probleempjes oplossen, als niemand de probleempjes bij naam noemt.

Maar is dat dan wat er speelt, weten jullie iets wat anderen niet weten? Zijn er alleen wat kleine problemen?

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4612
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Hersteld Hervormde Gemeente Staphorst

Berichtdoor Spreeuw » 10 nov 2015 15:48

Ds. A. Vlietstra uit Katwijk aan Zee heeft bedankt voor het beroep van de HHG Staphorst. Ik ben benieuwd wie Staphorst nu gaat beroepen. Het is zo'n grote gemeente, die ook nog eens zeer kieskeurig is.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Hersteld Hervormde Gemeente Staphorst

Berichtdoor MoesTuin » 13 nov 2015 17:07

Spreeuw schreef:Ds. A. Vlietstra uit Katwijk aan Zee heeft bedankt voor het beroep van de HHG Staphorst. Ik ben benieuwd wie Staphorst nu gaat beroepen. Het is zo'n grote gemeente, die ook nog eens zeer kieskeurig is.

Wie zegt dat de gemeente hierin kieskeurig is.
Laten we bidden, hopenlijk en dat zal best zijn er binnen deze gemeente ook mensen aanwezig die hierin bidden om de leiding van de Heere God voor een dienaar die bekwaam en de talenten heeft om de Heere te mogen dienen en in Zijn dienst te staan temidden van deze gemeente.
Alles gebeurd op Gods tijd en dat heeft niks te maken met de kieskeurigheid van deze gemeente (of een andere gemeente) want niets maar dan ook niets gebeurd buiten de wil van God om.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Hersteld Hervormde Gemeente Staphorst

Berichtdoor Chaya » 13 nov 2015 18:28

Spreeuw schreef: Ik ben benieuwd wie Staphorst nu gaat beroepen. Het is zo'n grote gemeente, die ook nog eens zeer kieskeurig is.

Bron??
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4612
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Hersteld Hervormde Gemeente Staphorst

Berichtdoor Spreeuw » 13 nov 2015 19:20

Chaya schreef:Bron??


Voor de kerkdiensten worden weinig verschillende voorgangers gevraagd. Als dat al zo is, dan geldt dat zeker voor het beroepingswerk.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Hersteld Hervormde Gemeente Staphorst

Berichtdoor Speedy » 13 nov 2015 19:29

Spreeuw schreef:Voor de kerkdiensten worden weinig verschillende voorgangers gevraagd. Als dat al zo is, dan geldt dat zeker voor het beroepingswerk.


Hoe kom je daar nou bij? Het is het bevestigen van een karikatuur. Weet jij wel wat voor gemeente Staphorst is?
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4612
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Hersteld Hervormde Gemeente Staphorst

Berichtdoor Spreeuw » 13 nov 2015 19:41

Speedy schreef:Hoe kom je daar nou bij? Het is het bevestigen van een karikatuur. Weet jij wel wat voor gemeente Staphorst is?


Het is beslist niet mijn bedoeling om deze gemeente zwart te maken. Nu deze gemeente vacant is, gaan er iets meer verschillende voorgangers voor dan ten tijde dat ds. Tj. de Jong hier predikant was. Maar in Staphorst worden zeer zeker niet alle HHK-predikanten en -kandidaten gevraagd om voor te gaan.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Hersteld Hervormde Gemeente Staphorst

Berichtdoor Speedy » 13 nov 2015 19:44

Spreeuw schreef:Het is beslist niet mijn bedoeling om deze gemeente zwart te maken. Nu deze gemeente vacant is, gaan er iets meer verschillende voorgangers voor dan ten tijde dat ds. Tj. de Jong hier predikant was. Maar in Staphorst worden zeer zeker niet alle HHK-predikanten en -kandidaten gevraagd om voor te gaan.


Inderdaad niet alle, maar zeker ook niet een selectief groepje. Ze zijn breder dan wat er gesuggereerd wordt. En wat je zegt onder ds Tj. de Jong gebeurde dat ook al, dat klopt ook niet.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4612
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Hersteld Hervormde Gemeente Staphorst

Berichtdoor Spreeuw » 13 nov 2015 19:48

Speedy schreef: Inderdaad niet alle, maar zeker ook niet een selectief groepje. Ze zijn breder dan wat er gesuggereerd wordt. En wat je zegt onder ds Tj. de Jong gebeurde dat ook al, dat klopt ook niet.


Dat klopt zeker wel. Toen gingen er naast de eigen predikant slechts twee andere predikanten regelmatig voor, en een heel enkele keer een andere.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten