Harde uitspraak (?) dominee van Andel over Els Borst

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Harde uitspraak (?) dominee van Andel over Els Borst

Berichtdoor Race406 » 04 okt 2015 10:32

Zover mijn informatie reikt behoorde Els Borst wel bij een kerk.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Harde uitspraak (?) dominee van Andel over Els Borst

Berichtdoor benefietdiner » 05 okt 2015 19:25

elephant60 schreef:Hoe je het ook draait of keert, er zijn mensen die een telefoonlijn naar boven hebben. Lees maar wat de Bijbel zegt over de gaven van de Geest. De Heilige Geest kan aan sommige mensen die ervoor hebben gekozen om volkomen recht voor God te willen staan bepaalde dingen aangaande Gods wil openbaren, tot heil voor hen die uit vrije wil God willen dienen, en tot onheil voor hen die ervoor kiezen aan God ongehoorzaam te zijn.

Ik denk dat ds. van Andel gelijk heeft. Goed lezen van wat hij ons te zeggen heeft is ook een kunst.

Tussen de regels door lezen en fantaseren is inderdaad een kunst, want ja mensen ‘met een telefoonlijn naar boven’ hebben veel inbeeldingen en fantasieën ze denken nog dat het van God komt ook.
Inderdaad hadden de Bijbelheiligen gaven van Gods Geest maar mensen van tegenwoordig fabuleren er maar wat op los, halen teksten uit de Bijbel plakken dat op situaties van onze tijd en zeggen zie je wel het is waar.
Mensen die vandaag de dag voor God staan zijn grote fantasten en bestaan niet want er stond er maar een voor God en dat is Jezus de Christus.

Samanthi

Re: Harde uitspraak (?) dominee van Andel over Els Borst

Berichtdoor Samanthi » 06 okt 2015 09:26

Race406 schreef:Zover mijn informatie reikt behoorde Els Borst wel bij een kerk.


Wist ik niet, maar ik neem niets terug van wat ik geschreven heb.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Harde uitspraak (?) dominee van Andel over Els Borst

Berichtdoor Chaya » 06 okt 2015 09:48

Race406 schreef:Zover mijn informatie reikt behoorde Els Borst wel bij een kerk.

Hoever reikt die info?
Ik las dit in een oud interview:
Ze gelooft niet dat ze ooit met hem zal worden herenigd. “Ik geloof niet in een leven na de dood, mensen leven alleen voort in herinneringen. Ik heb genoeg aan één leven. Daarin ben ik ook bevestigd door mijn eigen ouders, die op hun sterfbed zeiden: het is mooi geweest. Goed, het is iets anders als je jong sterft of zwaar gefrustreerd.”

Haar eigen euthanasieverklaring ligt bij de huisarts en haar kinderen. “Ik heb geen standaardverklaring gebruikt, maar zelf een briefje geschreven, omdat ik vind dat je dit soort dingen zelf moet opstellen.

Ik lees hier geen verlangen naar de Hemel in. Noch een vertrouwen in God die alle dingen leidt.

Al weten we niet wat er in de laatste uren van haar leven is gebeurd.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Harde uitspraak (?) dominee van Andel over Els Borst

Berichtdoor Marnix » 06 okt 2015 09:52

Gelukkig hoeven we geen oordeel te vellen. Dat mogen we aan God overlaten. Over waar ze naartoe gaat maar ook over haar leven hier op aarde. En als mensen dat wel doen is het sterk de vraag waar dat oordeel vandaan komt. Is het een profetie van God? Of is het vooral de wens van mensen die het met allerlei dingen niet eens zijn en zich beter voelen dan die ander?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Harde uitspraak (?) dominee van Andel over Els Borst

Berichtdoor Race406 » 06 okt 2015 12:23

Zover ik weet was ze lid van een vrij groepje. Iets richting vrijzinnig. Dat verklaart haar opmerkingen over het hiernamaals. Al zijn lang niet alle vrijzinnigen op dit punt vrijzinnig om het maar zo te zeggen. Ik ken een predikant die in een gemeente staat die is samengegaan met vrijzinnig Hervormden. Zijn prediking gaat altijd over Jezus Christus en Die gekruisigd. Een naamplaatje zegt dus lang niet altijd iets...!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Harde uitspraak (?) dominee van Andel over Els Borst

Berichtdoor Chaya » 06 okt 2015 14:18

Race406 schreef:Zover ik weet was ze lid van een vrij groepje. Iets richting vrijzinnig. Dat verklaart haar opmerkingen over het hiernamaals. Al zijn lang niet alle vrijzinnigen op dit punt vrijzinnig om het maar zo te zeggen. Ik ken een predikant die in een gemeente staat die is samengegaan met vrijzinnig Hervormden. Zijn prediking gaat altijd over Jezus Christus en Die gekruisigd. Een naamplaatje zegt dus lang niet altijd iets...!

Het gaat niet over lidmaatschap van welke kerk dan ook.
Maar wat er niet in zit, kan er ook niet uitkomen.
M.a.w. aan de vruchten zal men de boom herkennen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Harde uitspraak (?) dominee van Andel over Els Borst

Berichtdoor benefietdiner » 04 feb 2016 14:37

Afbeelding
Bart van U. bekent moord op Els Borst


Bart van U. heeft de moord op D66-politica Els Borst bekend. Dat is zojuist bekendgemaakt in de rechtbank van Rotterdam. Hij wilde degene die verantwoordelijk was voor de Nederlandse euthanasiewetgeving, doden.
Van U. heeft naar eigen zeggen vanuit een ’goddelijke opdracht’ gehandeld.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2514 ... rst__.html

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Harde uitspraak (?) dominee van Andel over Els Borst

Berichtdoor mona » 04 feb 2016 15:00

Ik kan me niet voorstellen dat ds van Andel vindt mensen die aan de verkeerde knoppen draaien, door een goddelijke opdracht vermoord moeten worden.

Verder ken ik Bart van U. niet persoonlijk, maar ik ken zijn familie wel een beetje.
Toen het duidelijk was dat hij Lois had omgebracht, was zijn familie in shock.
Zo erg! In de rouwadvertentie in het RD las je de verbijstering.
En daarna nog minister Borst.
Ik heb zo met hen te doen!!
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Harde uitspraak (?) dominee van Andel over Els Borst

Berichtdoor Tante Pollewop » 04 feb 2016 15:06

Ik ook. Lijkt me verschrikkelijk om iets dergelijks mee te maken. Maar ik heb het zeker ook te doen met de familie van Els Borst.

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4612
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Harde uitspraak (?) dominee van Andel over Els Borst

Berichtdoor Spreeuw » 23 feb 2016 08:38

Ds. A.T. van Andel is losgemaakt van de Hersteld Hervormde Gemeente Montfoort. Hij blijft wel beroepbaar binnen de Hersteld Hervormde Kerk. Hieronder twee artikelen uit respectievelijk het Nederlands Dagblad en het Reformatorisch Dagblad.

----

Omstreden dominee van HHK losgemaakt

Ds. Albert van Andel wordt losgemaakt van de hersteld hervormde gemeente te Montfoort, zo meldt het RD. Volgens de classis Midden van de Hersteld Hervormde Kerk is na vele pogingen tot herstel gebleken dat de verhouding tussen kerkenraad en kerkvoogdij en de predikant zo verstoord is, dat een vruchtbare ambtsbediening niet meer mogelijk wordt geacht. Ds. Van Andel is in 2014 bekend geworden vanwege zijn uitspraak na de moord op mevrouw Els Borst, verantwoordelijk voor de euthanasiewet, dat het ‘geen toeval’ is dat deze ‘engel des doods’ om het leven is gekomen.

Nederlands Dagblad, 15 februari 2016

---

Predikant hhg Montfoort wel beroepbaar

Ds. A. T. van Andel, die per 19 februari wordt losgemaakt van de hersteld hervormde gemeente (hhg) te Montfoort, blijft beroepbaar binnen de Hersteld Hervormde Kerk (HHK).
Hij hoeft dus geen beroepbaarstelling aan te vragen bij het breed moderamen van de generale synode, zoals de classis Midden van de HHK vrijdag meldde.

Reformatorisch Dagblad, 15 februari 2016


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten